Oud 18-08-2013, 23:51
Jaymes
Avatar van Jaymes
Jaymes is offline
Heey
Ik heb denk de laatste tijd veel over zelfmoord. Ik zie het gewoon niet meer zitten. Ik heb het helaas me wel een gesneden en dan heb ik veel pijn en dan voel ik me opeens weer sterker. Daardoor voel ik me dan weer een tijdje goed alsof alles niet gebeurt is en dan na een tijdje heb ik het weer.
Heb meer mensen hier last van?
Of ben ik gek?
Laat me weten wat jullie ervan vinden en wat ik eraan kan doen?
Groetjes jaymes
Advertentie
Oud 18-08-2013, 23:54
Verwijderd
Wat zie je niet meer zitten? Zoek naar de oorzaak van je probleem, en probeer daar iets aan te veranderen. Snijden voelt inderdaad goed op het moment zelf, maar het lost je problemen zelf niet op. Verder is het heel verslavend, dus stop er aub mee nu je nog kan. Op lange termijn maakt het meer kapot dan het goed maakt, en littekens zullen voor de rest van je leven zichtbaar blijven.
Oud 19-08-2013, 00:02
Jaymes
Avatar van Jaymes
Jaymes is offline
Het is niet een probleem het zijn er meerderen en ik probeer er wat aan te doen echt waar. Maar of mensen geloven me niet of zeggen dat ik overdrijf enzo. Ik heb wel al wat problemen in me leven opgelost maar het lijkt wel of er dan gewoon weer een volgende bij komt. Ik probeer me ook steeds te focussen op de positieve dingen, maar naar een Tijd zie ik die ook niet meer. Nog bedankt voor je hulp toc ik heb er echt wat aan
Oud 19-08-2013, 08:38
thesombrero
Avatar van thesombrero
thesombrero is offline
Als jij jezelf snijden lekker vindt beschouw ik als gek. Maar leg die problemen maar op het forum. Desnoods onder een spoiler. Anders kunnen we je niet echt goed helpen.
Oud 19-08-2013, 12:49
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Even voor de duidelijkheid: er mag hier op het forum alleen gesproken worden over hoe je van automutilatie áf komt, dus ik wil geen dingen lezen over hoe en waar. Het werkt namelijk enorm triggerend op anderen die ook die neiging hebben.

Wat betreft het jezelf pijn doen: je bent niet gek, maar je snapt zelf hopelijk ook wel dat dit niet gezond is. Zijn er ook andere dingen die je kunnen helpen om spanning kwijt te raken? Muziek luisteren bijvoorbeeld, of iets anders dat je een goed gevoel heeft maar waarbij je niet jezelf pijn hoeft te doen. Zo ja: doe dat dan.
Heb je al iemand anders verteld over je gevoelens buiten dit forum om? Een vriend of vriendin, of een vertrouwenspersoon op school?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 19-08-2013, 18:24
ShySora
ShySora is offline
Citaat:
Heey
Ik heb denk de laatste tijd veel over zelfmoord. Ik zie het gewoon niet meer zitten. Ik heb het helaas me wel een gesneden en dan heb ik veel pijn en dan voel ik me opeens weer sterker. Daardoor voel ik me dan weer een tijdje goed alsof alles niet gebeurt is en dan na een tijdje heb ik het weer.
Heb meer mensen hier last van?
Of ben ik gek?
Laat me weten wat jullie ervan vinden en wat ik eraan kan doen?
Groetjes jaymes
Heb je een goeie vriend of vriendin waarmee je kan praten over je problemen? Iemand die graag luistert naar je?
Een dagboek bijhouden kan ook helpen.
Oud 19-08-2013, 18:27
Verwijderd
Kan je iets concreter zijn over je problemen? Relatieproblemen, problemen thuis, op school,..?
Hoe meer wij weten, hoe beter we je kunnen helpen.
Oud 19-08-2013, 18:59
Jaymes
Avatar van Jaymes
Jaymes is offline
Citaat:
Heb je een goeie vriend of vriendin waarmee je kan praten over je problemen? Iemand die graag luistert naar je?
Een dagboek bijhouden kan ook helpen.
Ik heb niet iemand waar ik hierover kon praten daarom vroeg ik ook zo om hulp. Ik ga denk ik met een dagboek beginnen kijken of dat helpt.
Oud 19-08-2013, 19:04
Jaymes
Avatar van Jaymes
Jaymes is offline
Citaat:
Kan je iets concreter zijn over je problemen? Relatieproblemen, problemen thuis, op school,..?
Hoe meer wij weten, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik heb problemen op school en thuis. Op school met de meisjes en jongens uit me klas die spullen van me stelen en me proberen onderuit te halen en met me te vechten.

Ik heb vaak ruzie metmijn leraren omdat ze me niet geloven dat de kinderen uit mijn klas spullen van me stelen en me steeds uitdagen om te vechten.

Thuis hebben mijn ouders veel ruzie waarin altijd in betrokken word als getuigen. Als ik niets zeg dat worden ze boos omdat ik ze zou moeten steunen en als ik wel wat zeg worden ze ook boos omdat ik me er mee bemoei, maar ze vroegen zelf wie er gelijk had enzo en dat is erg verwarrend. Uiteindelijk ben ik dan degene met de ruzie.

Ik heb geprobeerd het een beetje uit te leggen. Ik vind het erg moeilijker het allemaal te verworden enzo
Oud 19-08-2013, 20:46
thesombrero
Avatar van thesombrero
thesombrero is offline
Citaat:
Even voor de duidelijkheid: er mag hier op het forum alleen gesproken worden over hoe je van automutilatie áf komt, dus ik wil geen dingen lezen over hoe en waar. Het werkt namelijk enorm triggerend op anderen die ook die neiging hebben.

Wat betreft het jezelf pijn doen: je bent niet gek, maar je snapt zelf hopelijk ook wel dat dit niet gezond is. Zijn er ook andere dingen die je kunnen helpen om spanning kwijt te raken? Muziek luisteren bijvoorbeeld, of iets anders dat je een goed gevoel heeft maar waarbij je niet jezelf pijn hoeft te doen. Zo ja: doe dat dan.
Heb je al iemand anders verteld over je gevoelens buiten dit forum om? Een vriend of vriendin, of een vertrouwenspersoon op school?
Ja en dan iedere keer met het antwoordapparaat je moet naar psycholoog. Nee die mensen zoeken heél waarschijnlijk wat anders als ze zoiezo hier al aangeven dat ze problemen hebben.
Oud 19-08-2013, 21:09
Jaymes
Avatar van Jaymes
Jaymes is offline
Citaat:
Ja en dan iedere keer met het antwoordapparaat je moet naar psycholoog. Nee die mensen zoeken heél waarschijnlijk wat anders als ze zoiezo hier al aangeven dat ze problemen hebben.
Ik wil echt niet daar heen.
Oud 19-08-2013, 21:47
Verwijderd
Lijst met alternatieven voor automutilatie:

Spoiler


Vragenlijst die gebruikt wordt door therapeuten om iemand te helpen stoppen:

Spoiler


Bron: www.automutilatie.be
Oud 20-08-2013, 01:28
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Gesloten op verzoek van de TS.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 07:11
Psychologie pijn dieper dan angst,
Maija
7 09-09-2004 17:30
Verhalen & Gedichten Edwin ( ter aanleiding van zelfmoord)
Fine
5 15-08-2004 18:37
Psychologie Zelfmoord
barkrukkie
45 02-09-2002 16:09
Psychologie Ht gaat weer verkeerd --> En vandaag was de GGD op school
Verwijderd
12 16-05-2002 22:14
ARTistiek Verhaal - Joey en ik
U-NiQ
7 30-08-2001 18:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.