Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2010, 22:34
Verwijderd
Hey guys (en de andere zijde natuurlijk )

Ik zat een behoorlijke tijd met het dilemma waar veel kids van mijn leeftijd mee zitten
en nu...

dus ik ben al een tijdje hbo's aan het verkennen en ontdekte International business and management studies in a'dam aan de HES
en dit sprak mij heel erg aan

Het is een relatief nieuwe opleiding maar heeft iemand hier ervaring mee en hoe zijn de eventuele doorstroom mogelijkheden?(ik wil een master halen na mijn HBO)

Dit zijn de dingen waar ik een beetje mee zit

Hoop dat iemand me kan helpen

alvast bedankt

Mitchell
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2010, 15:59
Verwijderd
bada-BUMP!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 20:05
annoniempje
Avatar van annoniempje
annoniempje is offline
Ik ga deze studie zeer wss ook volgen volgend jaar. Ook op de Hes. Ik weet er om eerlijk te zijn niet enooorm veel vanaf, maar men was redelijk positief over deze studie.
Juist omdat het nieuwe en relatief kleine studie is, heb je bijv. wel veel betere arbeidsmogelijkheden dan bij commerciele economie (hoorde ik), aangezien vele meer mensen zoiets doet.
Verder weet ik het eigenlijk niet zo.

Alsje nou nog iets goeds vind hierover moet je mij maar opd e hoogte brengen haha

Ciao
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 17:46
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
Als je zeker bent dat je na het HBO een master wilt doen moet je bij de keuze van je HBO al goed opletten. Er zijn namelijk zat studie's waarbij je niet tot een universitair schakelprogramma wordt toegelaten. Naast de HBO studie's dus ook even de websites van de universiteiten afzoeken op toelatingseisen voor schakel programma's.

Zelf doe ik nu een schakelprogramma aan de Erasmus Universiteit (economische faculteit) en daar werd bij de voorlichting gezegd dat als je geen AC, BE, CE of MER had, je niet tot het schakelprogramma kon worden toegelaten en je dus gewoon de volledig bachelor moest volgen.

Uiteraard wel mogelijk om na het halen van je HBO propedeuse direct naar de uni te gaan.
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 20:10
Verwijderd
ok!
tnx stff
ik hoorde van een meisje die de opleiding deed gewoon kon doorstromen naar een master binnen 1.5 jaar, dan ben ik 5.5 jaar kwijt voor een HBO+master

maar precies welke weet ik niet
Met citaat reageren
Oud 03-04-2010, 10:13
Verwijderd
Ik heb een dag meegelopen met de opleiding,
een meisje die ik ken doet ibam aan de HES

de faculteit ziet er verzorgd uit
de stof is boeiend en de projecten zijn interessant

ik vind dit een van de leukere HBO studies en de kans is ook groot dat ik deze ga doen
binnen 6 jaar heb je je master, en kan je de gehele wereld over

voor/nadeel: er is geen nederlands meer(alleen voor buitenlandse studenten) dus je moet er een 2e taal bij kiezen, je kan kiezen uit chinees japans frans duits(geen woordgrapjes a.u.b) en spaans

iig, ik heb er zin in en kan de opleiding aanraden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Macbook voor studie?
Verwijderd
25 21-07-2011 13:02
Studeren International Business and Management Studies
Naverion
0 17-08-2009 05:46
Studeren International Business and Management hbo
annoniempje
5 19-06-2008 10:47
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
Verwijderd
17 30-05-2008 10:52
Studeren International Business and Management Studies
Love_Fulfilled
17 05-06-2005 13:59
Studeren International Economics & Business of IBMS
georgie
3 10-11-2004 20:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30.