Oud 09-12-2020, 16:36
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
In Denemarken kan dit ook gebeuren. Daar mag je pas vakantie nemen als je een heel jaar gewerkt hebt en als je halverwege het jaar binnenkomt heb je pech en moet je dus anderhalf jaar. Als je dan van sector wisselt begin je van voren af aan...
In België moet je ook eerst vakantiedagen opbouwen die je pas het jaar daarna kan opnemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2020, 19:11
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
wat versta jij onder vakantiedagen opnemen dan?
Nou ja ik tel verplicht vrije feestdagen daar dus niet in mee uiteraard.

En voorheen werkte ik bij een startup met een "onbeperkt vakantie" beleid, dat klinkt leuk maar in de praktijk betekent dat dat je er ten eerste weinig gebruik van maakt omdat de verwachtingen hoog liggen, en ten tweede dat als je het gebruikt je niet echt vrij bent omdat je altijd "on call" bent, altijd laptop mee en 's avonds toch een paar uur werk verrichten enz. Heerlijk om voor de verandering eens echt vrij te zijn van verplichtingen
__________________
I thought we were an autonomous collective!

Laatst gewijzigd op 12-12-2020 om 00:31.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2020, 19:34
Verwijderd
In de parktuin.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2020, 19:59
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
Citaat:
Nou ja ik trek verplicht vrije feestdagen daar dus niet in mee uiteraard.

En voorheen werkte ik bij een startup met een "onbeperkt vakantie" beleid, dat klinkt leuk maar in de parktuin betekent dat dat je er ten eerste weinig gebruik van maakt omdat de verwachtingen hoog liggen, en ten tweede dat als je het gebruikt je niet echt vrij bent omdat je altijd "on call" bent, altijd laptop mee en 's avonds toch een paar uur werk verrichten enz. Heerlijk om voor de verandering eens echt vrij te zijn van verplichtingen
ja ik begrijp wat je zegt ik vroeg het meer aan deadlock voor wie vakantiedagen blijkbaar iets anders is dan de vakantie waar regenboog het over had, en dat kwam me raar over
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2020, 21:27
Verwijderd
Citaat:
ja ik begrijp wat je zegt ik vroeg het meer aan deadlock voor wie vakantiedagen blijkbaar iets anders is dan de vakantie waar regenboog het over had, en dat kwam me raar over
Nou jah, ik meen me te herinneren dat het niet per definitie vakantie was maar dat de reis naar NL ook was om enkele verplichtingen op te lossen.

Andere mogelijkheid: Ik maak ongeveer 3 middellange tot lange buitenlandse reizen per jaar maar als je twee weken naar India wordt gevlogen om daar een conferentie te organiseren en bij elkaar te houden. Mensen thuis denken, en dat is ook niet geheel onterecht vanwege social media, "moet je kijken man, die gast zit lekker te genieten in India in de tropen" en wat even vergeten wordt is dat je, omdat je gastheer bent, van 's ochtends bij het ontbijt (daarom ontbijt ik vaak alleen of skip ik het en ga ik na de eerste dag of als ik 'busdienst' heb met eigen vervoer naar kantoor), tot je 's avonds afscheid neemt van iedereen behalve de 1 a 2 mensen die je daadwerkelijk tot je goede vrienden beschouwt rond half 10/middernacht, "aan" staat.
En dan is het ook vaak zo dat die overgebleven zijn nog medeorganisatoren zijn dus dat je nog ff iets bespreekt voor morgen of wat er voorgevallen is.

M'n Europese trip heeft exact dezelfde configuratie.

Gedurende m'n Amerikaanse trip heb ik meestal één week echt vrij/vrij en zet ik ook emailsynchronisatie uit, maar kunnen ze me wel bellen. De eerste drie weken zijn sowieso hard werken en daarna ga ik met de mede-organisator op vakantie, sowieso eerst naar Vegas een paar dagen, om bij te komen maar ook dan ben je alleen maar aan het bespreken wat je gedaan hebt de eerste paar dagen.

Toch worden al die weken vaak wel gezien als vakantie. Is niet erg, maar het is niet de hele waarheid.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2020, 01:36
Verwijderd
Toen ik de eerste keer voor werk naar NYC ging, maakte ik de “fout” om een foto van een concert (zelf kaartje betaald) op social media te posten. De reacties in de trant van “en dat noem je werken!” waren niet van de lucht.

Ok, ik zal iedere dag zeven foto’s van een kantooromgeving plaatsen, zien jullie dat liever?

Overigens zelfs tijdens dat concert nog over werk gesproken met collega maar goed.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2020, 03:08
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
In de parktuin.


Ik ontken alles
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2020, 10:49
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Gisteren heb ik voor het eerst in maanden weer op kantoor gewerkt

Ik heb veel nieuwe mensen leren kennen en ik heb een gloednieuwe werklaptop en -telefoon gekregen. Volgens mij is het een hele leuke werkplek waar ik wat beter tot mijn recht kom
Met citaat reageren
Oud 11-12-2020, 10:59
Verwijderd
Fijn!

Maarre, op kantoor werken? Om even in te werken en de laptop en zo op te halen? Of is dit een bedrijf in een magische wereld zonder COVID maatregelen?

Ik heb daar eigenlijk niet echt een beeld van, ik nam aan dat vrijwel heel kantorend Nederland thuis zat, maar zijn er veel kantoren gewoon open?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2020, 11:12
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
ik heb de indruk dat heel veel organisaties in het MKB wel een groot deel weer op kantoor hebben. minder dan in normale tijden natuurlijk, maar echt veel meer dan in maart/april

voornamelijk overheid en de echte grote organisaties hebben nog iedereen verplicht thuis zitten. al bedoelde je die misschien ook wel met kantorend nederland
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2020, 11:13
Verwijderd
Dat is niet je indruk dat is gewoon de waarheid en dat kan je keihard zien aan de verkeersdruk.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2020, 11:14
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Wij werken ook met normale bezetting op kantoor. Maar zijn dan ook een deels dienstverlenend bedrijf en hebben monteurs aan te sturen waar materialen voor geregeld moeten worden aan de zaak. Maar het is ook geen groot bedrijf natuurlijk.
Al is hier de personele bezetting vs oppervlakte ruimschoots voldoende met op mijn afedling meer dan 15m² per persoon
En tijdens pauzes zitten we natuurlijk niet hutje mutje maar netjes op anderhalve meter afstand van elkaar
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2020, 11:36
Verwijderd
Bij Jos in het bedrijf mogen alleen de mensen komen die echt werkzaamheden hebben die niet thuis kunnen. Alleen dat mag gedaan worden en daarna moet je weer naar huis. In de gemeenschappelijke ruimtes, gangen en kantine etc moeten mondkapjes gedragen worden. Bij mijn vader ook zo, minus de mondkapjes.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2020, 12:46
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Bij ons werkt mijn baas op kantoor. De jongen van de audio moet dingen opnemen, dus die zit ook in zn hokje. Een collega van om de hoek werkt wel veel op kantoor, omdat hij het thuis alleen niet goed trekt. Verder zit daar dan soms nog een collega bij die wat dingen moet regelen. We hebben 1 grote ruimte, een vergaderruimte en een audiohok. Dus met 4 man is dat redelijk..

Ik werk normaal maar 1 keer in de week op kantoor, dus over het algemeen ben ik gewoon heel de week thuis sinds maart
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2020, 12:48
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Fijn!

Maarre, op kantoor werken? Om even in te werken en de laptop en zo op te halen? Of is dit een bedrijf in een magische wereld zonder COVID maatregelen?

Ik heb daar eigenlijk niet echt een beeld van, ik nam aan dat vrijwel heel kantorend Nederland thuis zat, maar zijn er veel kantoren gewoon open?
Ik moest daar inderdaad zijn om spullen op te halen en ingewerkt te worden.

Het kantoor is gewoon open, maar er werkt maar een fractie van de normale bezetting. Iedereen werkt in principe thuis, tenzij het niet anders kan. Ik heb begrepen dat de meesten eens per week een dag(deel) op kantoor zijn. Er mogen maar een x aantal mensen aanwezig zijn en iedereen moet vooraf een plek reserveren. Verder draagt iedereen mondkapjes, alleen als je achter je bureau zit mag ie af. Het zag er niet zorgwekkend uit dus.

Citaat:
ik heb de indruk dat heel veel organisaties in het MKB wel een groot deel weer op kantoor hebben. minder dan in normale tijden natuurlijk, maar echt veel meer dan in maart/april

voornamelijk overheid en de echte grote organisaties hebben nog iedereen verplicht thuis zitten. al bedoelde je die misschien ook wel met kantorend nederland
Ik werk bij de overheid
Met citaat reageren
Oud 06-01-2021, 15:16
Verwijderd
Heb een melding van een externe leverancier/beheerorganisatie afgemeld met dikgedrukte, schuine hoofdletters, dus echt schreeuwen. "WE BETALEN JULLIE OM DEZE PROBLEMEN OP TE LOSSEN DUS KOM NIET BIJ ONS" zoiets maar dan genuanceerder.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2021, 15:46
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Mijn zwangerschapsverlof is zonder einde omdat ik geen geboortekaartje naar de salaris administratie heb gestuurd. Dit heb ik wel naar het secretariaat gestuurd en er dan vanuit gaan dat het geregeld wordt is kennelijk fout. :') waar zijn die secretaresses dan precies voor.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2021, 15:47
Verwijderd
Dan hebben de directeuren iemand om op secretaressedag een bloemetje te sturen!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2021, 16:01
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
voor als de dokter zin heeft en de co-assistentes hoofdpijn hebben!
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2021, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Dan hebben de directeuren iemand om op secretaressedag een bloemetje te sturen!
Vergeet reserveren bij het favoriete restaurant niet.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2021, 17:54
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik heb m'n vaccinatie uitnodiging binnen jongens

En m'n tweede test deze week is ook negatief, dus ergens heb ik gewoon een vieze verkoudheid opgelopen. Wat bizar is want ik kom eigenlijk nergens
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2021, 17:57
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
scheelt dat je een koei in huis hebt voor als je straks 5g autistenborstvoeding maakt
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2021, 17:59
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Oh maar de koei doet de voedingen sowieso al. Ik heb alleen gebaard zodat ze bij hem niet zo'n enge verloskrik hoefden te gebruiken.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2021, 17:59
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
ik ben ook al weken zo half-verkouden, net als elk jaar, ook al twee keer negatief getest de laatste tijd

verkoudheidsvirussen trekken zich gewoon niks aan van afstand houden en ontsmetten
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2021, 18:00
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ja ik vermoed dat memtur deze heeft meegenomen van de het 'wenmoment' op de kinderopvang.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2021, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Ik heb m'n vaccinatie uitnodiging binnen jongens

En m'n tweede test deze week is ook negatief...
YEAH!!!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2021, 19:21
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik kan het nog en ik ben zelf de schuld van het mondmasker tekort moet er een beetje aan wennen dat die op moet blijven als je de kamer uitloopt ipv van je gezicht afrukken
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2021, 14:55
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Heeft iemand enig idee of het gebruikelijk is dat een nieuwe werkgever een studieschuld, die je bij je oude werkgever hebt, overneemt?

Ik heb een opleiding aangeboden gekregen, maar er geldt een terugbetalingsverplichting.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2021, 14:59
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ik heb 't vaker gehoord, in die zin is het volgens mij weinig bijzonders. En 't wordt onderdeel van contract, al dan niet onder voorwaarden. Uiteraard is afhankelijk van de opleiding en in hoeverre het aansluit op de job bij de nieuwe werkgever, en zal het ook wel uitmaken of het een meerjarig Nyenrode-ding is of een LOI-cursus, etcetera. Maar je kunt dit prima op tafel leggen.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 05-02-2021, 15:04
Verwijderd
Het is in de onderwijswereld doodnormaal.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2021, 15:09
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Heeft iemand enig idee of het gebruikelijk is dat een nieuwe werkgever een studieschuld, die je bij je oude werkgever hebt, overneemt?

Ik heb een opleiding aangeboden gekregen, maar er geldt een terugbetalingsverplichting.
Mijn werkgever nam mijn studieschuld die ik had staan bij mijn oude werk 100% over. Hij was er ook van op de hoogte dat ik hem had en hoe veel het was voordat alles rond was. Ging volgens mij om zo'n 8 tot 10K.
In mijn sector is het overigens vrij gebruikelijk dat dat gedaan wordt.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2021, 15:32
Verwijderd
Bij een recente teamleider bij ons ging het om 47K
Met citaat reageren
Oud 05-02-2021, 15:37
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Nice

Het voelt een beetje gek om aan een (korte) opleiding te beginnen als ik niet van plan ben om bij die organisatie te blijven, maar het zou jammer zijn om die kans niet te grijpen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2021, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Heeft iemand enig idee of het gebruikelijk is dat een nieuwe werkgever een studieschuld, die je bij je oude werkgever hebt, overneemt?

Ik heb een opleiding aangeboden gekregen, maar er geldt een terugbetalingsverplichting.
Heel normaal, in ieder geval in mijn sector. Sterker nog, we zijn alweer een stap verder hier, dat soort "schulden" worden niet meer gemaakt. Je hoeft niets meer te tekenen als het een opleiding is voor het werk. Ook al kost het 25k of zo, maakt niets uit, werkgever betaalt, als je een dag later opstapt niets aan de hand. Het is voor de hele sector fijner als iedereen er zo in zit dus denk dat binnen de sector alle grote bedrijven wel die kant op gaan de komende jaren.

Maar concreet, mijn huidige werkgever nam de kosten van mijn postdoctoraaltje over van mijn vorige werkgever zonder met de ogen te knipperen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2021, 18:30
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
En wat als de opleiding niet relevant is voor je nieuwe werkgever?

Ik hoop dat het bij de overheid ook zo is. Het gaat niet om duizenden euro’s, maar ik zou het kut vinden als ik dat zelf moet gaan betalen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2021, 21:09
Verwijderd
Ertus moet weer doen alsof hij weledelzeergeleerd is hoor bah
Met citaat reageren
Oud 05-02-2021, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Heel normaal, in ieder geval in mijn sector. Sterker nog, we zijn alweer een stap verder hier, dat soort "schulden" worden niet meer gemaakt. Je hoeft niets meer te tekenen als het een opleiding is voor het werk. Ook al kost het 25k of zo, maakt niets uit, werkgever betaalt, als je een dag later opstapt niets aan de hand. Het is voor de hele sector fijner als iedereen er zo in zit dus denk dat binnen de sector alle grote bedrijven wel die kant op gaan de komende jaren.

Maar concreet, mijn huidige werkgever nam de kosten van mijn postdoctoraaltje over van mijn vorige werkgever zonder met de ogen te knipperen.
Bij ons hoef je niet meer te tekenen als de werkgever het verlangt, maar als je samen overeenkomt dat je je wil ontwikkelen naar een andere functiefamilie en daarvoor een zesjarige universitaire studie nodig hebt, dan betalen we die graag als er tekort is aan zo iemand want na 2 jaar zijn ze al inzetbaar. Maar dat is toch wat anders.

Maar iedereen die op Office365 beheertraining moet a raison van 2300 per persoon voor een weekje, daar hoeft niemand een scholingsovereenkomst zoals die dingen heten voor te tekenen dezer dagen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2021, 23:23
Verwijderd
Locatiedirecteur worden kan bij ons en veel andere scholen alleen met een relevante master in bijvoorbeeld management, didactiek of pedagogiek, dus we geven teamleiders bijna allemaal wel die kans maar slechts een klein deel neemt die kans.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2021, 11:55
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Wat een gekkenwerk vandaag. Ingesneeuwde warmtepompen, kapotgevroren leidingen in woningen, CV-ketels die het begeven, sneeuw in luchtbehandelingskasten
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2021, 12:09
Verwijderd
Ik heb de radiator in de keuken maar opengedraaid voor de zekerheid en ik hoop maar dat de nieuwe dakbedekking van afgelopen zomer goed is neergelegd.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2021, 13:17
Verwijderd
Er worden beslissingen genomen hier en dat is best spannend
Met citaat reageren
Oud 22-02-2021, 15:17
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik heb de aangeboden opleiding afgewezen. Het voelt alsof ik mijn ontslag alvast heb aangekondigd
Met citaat reageren
Oud 22-02-2021, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Er worden beslissingen genomen hier en dat is best spannend
Wat is omhoog?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2021, 11:20
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Nog 843 woorden zelfreflectie te gaan
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2021, 11:32
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
BSOD en system disk failures op mijn WS
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2021, 10:55
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
2 stagiairs onder me en het lukt gewoon
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 09-03-2021, 08:23
Verwijderd
Ik ga stoppen met onregelmatig werken en dat is best spannend
Met citaat reageren
Oud 14-03-2021, 20:56
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik heb vanaf morgen een week nachtdienst met veels te veel uren en ik heb er geen zin in en ik ben nu al moe
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2021, 23:19
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Sterkte/succes!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2021, 23:21
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik heb besloten toch weer actief te gaan solliciteren. Ik vind het loon in de zakelijke wereld zeer relaxt, maar mis het werken vanuit menselijke visie. Als dat betekent dat ik minder loon gestort krijg voor hetzelfde aantal uren, dan dam ik qua levensstijl maar in.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.