Oud 23-01-2002, 20:49
dystopia
dystopia is offline
Ben jij anti feestdagen? en zo ja, waarom?

Kvind zelf feestdagen niet-zeau. Het is natuurlijk gezellig, maar ik vind het concept van cadeau's en de dwang naar gezelligheid niet-zeau.

Cadeau's kan ik kort over zijn: ik hecht meer waarde aan een aardigheidje 'zomaar' dan dat iem. haast gedwongen wordt iets te geven op m'n verjaardag of ik op die van iem. anders of via kerst of wat dan ook.

Gezelligheid mag je zelf bepalen, vind ik. Wanneer dat afgedwongen wordt door een datum vind ik dat zwaar minder. Ik wil zelf bepalen wanneer ik gezelligheid met andere creer of liever alleen ben en tijd voor mezelf neem. Op z'n tijd vind ik het dus wel gezellig, alleen kun je dat dan niet zelf kiezen en dat vind ik niet leuk.

Iem. die er ook zo ongeveer over denkt? Ervaringen enzo? Dan wil ik u bij deze vriendelijk vragen te reageren, desnoods per mail, mag ook zodat we ervaringen en gedachtes kunnen uitwisselen
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2002, 20:52
Verwijderd
Ik baal van kerst, en wel om het volgende:

Kerst is het feest van eten, van gedwongen gezelligheid. Opeens doet iedereen aardig tegen elkaar. Een aantal dagen later is dat allemaal al weer vergeten. Het is hypocriet om met Kerst aardig te gaan lopen doen. En dan al dat eten ensow. Is voor mij ook niet zo geweldig. Waarom moet het allemaal zoveel zijn enzo? Het zou beter zijn als het allemaal wat soberder was. En in ieder geval GEEEEN gedwongen gezelligheid..
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 20:58
dystopia
dystopia is offline
Het kan den mensen die normaal onvriendelijk tegenover elkaar staan wel dichter bij elkaar brengen. Een soort van 'moeten' die toch goed uitpakt?

En tja, dat eetprobleem is natuurlijk iets waar je dan voor uit kunt komen en waar men dan rekening mee kunt houden?

__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 20:59
micha
micha is offline
Ik vind de feestdagen aan de ene kant wel gezellig, gewoon met familie wat eten en wat drinken en kletsen enzow.
Aan de andere kant idd een b-tje nep, ook omdat je weer opeens aardig moet doen tegen familieleden die ik gemiddeld 1 keer in het jaar zie.
Ik was ook blij dat het weer over was.
En ja, gezelligheid moet spontaan ontstaan en niet zo worden geplant op een datum.
__________________
Badboy Badboy whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for u
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 21:14
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
micha schreef:
Aan de andere kant idd een b-tje nep, ook omdat je weer opeens aardig moet doen tegen familieleden die ik gemiddeld 1 keer in het jaar zie.
Da's wat ik bedoel. Met den kerst zie ik ook familie van mijzelf en die mensen is op zich gezellig om daarmee te praten, maar het voelt alsof dat moet omdat het traditie bij ons is dat we hen moeten zien. Dat irriteert.

Maar goed, wanneer jij zelf het moment (en evt. de mensen waarmee je gezelligheid gaat creeren) mocht uitkiezen dan had je in feite geen problemen ermee?

Citaat:
Ik was ook blij dat het weer over was.
En ja, gezelligheid moet spontaan ontstaan en niet zo worden geplant op een datum.
Elk woord dat hier staat komt met mijn mening overeen
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 21:15
Marc S
Marc S is offline
*haat feestdagen*

En daarom zie ik ook een beetje op tegen morgen

[edit]
Het waarom komt aardig overeen met jouw redenen. Vooral de nepheid van het vrolijk zijn irriteert me, alsmede de gedwongen 'gezelligheid' met anderen...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 23:08
jasmijn'84
jasmijn'84 is offline
Ik denk ook wel zo over feest dagen. Ineens is alles gezellig en is iedereen aardig voor elkaar. Ze geven elkaar cadeautjes en gaan gezellig uit uiten. Ik heb veel liever dat ze eens spontaan zouden zeggen hier heb je wat leuks of we gaan uit eten enz...
maar niet dat moeten moeten moeten!!!!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 23:30
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
dystopia schreef:
tekst
Ik snap goed waarom je (jullie) er zo over denkt (denken).
Maar ik ben niet anti (ook niet super voor ofzow)
Ik zie m'n familie zelden en op die dagen zijn we dan echt samen.
Het gaat niet om cadeaus, maar om gezelligheid.
Op feestdagen hebben we zeker tijd voor elkaar en daar verheug ik me dan op. We vinden het wel leuk om cadeaus voor elkaar te kopen om de ander er mee blij te maken en niet uit verplichting.

grtxxx Juliah
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 00:16
Mef
Avatar van Mef
Mef is offline
ik heb echt een grote hekel aan feestdagen, met als argumenten de gedwongen gezelligheid die al verschillende malen genoemd is en het vele eten.

bij ons thuis is het altijd zo erg, dat mijn moeder de hele dag loopt te stressen en ons af loopt te zeiken, om al het eten voor 's avonds af te krijgen en om het dan 's avonds dan maar zo gezellig mogelijk te maken. GRRR

en dan het vele eten: waarom stouwt iedereen in het rijke westen met kerst zich opeens vol???? wat is de reden, wat is het nut, net of we al niet genoeg calorieën binnen krijgen in het dagelijks leven! Bijna niemand gelooft meer in God of weet eigenlijk nog waarom kerst gevierd wordt, maar wel vreten hoor, en wel voor kei veel geld cadeau's kopen! Dat is toch walgelijk.

niet dat ik zelf wel in God geloof, maar ik ben gewoon helemaal tegen kerst en al die andere onzin.
__________________
Take another pill and tell another lie and lie amongst your lies like tuna in the brine (c) Daniel Johns
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 00:22
Verwijderd
Marc, gefeliciteerd.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 00:31
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Marc, gefeliciteerd.
__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 08:11
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Marc, gefeliciteerd.
Grrr
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 11:13
Mef
Avatar van Mef
Mef is offline
Citaat:
Marc, gefeliciteerd.
__________________
Take another pill and tell another lie and lie amongst your lies like tuna in the brine (c) Daniel Johns
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 12:42
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Huh? "niet-zeau"? Nieuwe invoering in de nederlandse taal dat me ontgaan is?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 13:23
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Huh? "niet-zeau"? Nieuwe invoering in de nederlandse taal dat me ontgaan is?
Yup, dat is de eerste Dystopiaanse uitbreiding op de nieuwe Nederlandse spelling

De uitbreiding is niet-zeau uitvoerlijk, maar werkt soms wel-zeau op de zenuwen. Gelukkig maar dat ze niet-zeau verplicht is
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 17:11
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Het kan den mensen die normaal onvriendelijk tegenover elkaar staan wel dichter bij elkaar brengen. Een soort van 'moeten' die toch goed uitpakt?

En tja, dat eetprobleem is natuurlijk iets waar je dan voor uit kunt komen en waar men dan rekening mee kunt houden?



Dat zou kunnen, dat het goed uitpakt. Maar ik vind het gewoon zo hypocriet.

En baaah, eetprobleem klinkt zo..zo..uhm..klote . En als ik daar voor uit zou komen, werd ik vast meteen weer terug naar de psychologe gestuurd ensow..En ik kan nog wel meer redenen bedenken om het niet te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 18:27
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
*Juliah* schreef:
Het gaat niet om cadeaus, maar om gezelligheid.
Hier ben ik het deels mee eens. Het gaat idd om de gezelligheid. Dat het een mooie dag wordt. Toch wordt je geforceerd door tradities en culturen. Is 't dan fout om zelf te mogen bepalen wanneer je lol hebt met andere en wanneer met je eigen? Dat je die keus zelf wilt bepalen en dus niet aan een datum verbonden? Dat je je eigen leven wilt invullen? Een zo'n traditie is 't geven van cadeau's. Dus cadeau's is toch een onderdeel van verjaardag/kerstmis/sinterklaar. Mee eens?

Dan is het toch niet verkeerd een waardeoordeel te geven aan die cadeau's die je krijgt? En dat je dan vind dat het meer een verassing is wanneer je. Ik hecht er waarde aan dat ik een cadeau krijg, niet wat het is. Het gaat mij erom dat diegene aan mij heeft gedacht en bij een verjaardag/kerstmis/sinterklaas gaat dat naar mijn gevoel enigzins geforceerd.

Citaat:
Op feestdagen hebben we zeker tijd voor elkaar en daar verheug ik me dan op. We vinden het wel leuk om cadeaus voor elkaar te kopen om de ander er mee blij te maken en niet uit verplichting.
Dat vind ik een prachtige gedachtegang ja. Dan begrijp ik ook waarom je het gezellig vind want ik vind het te geforceerd allemaal.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 18:38
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Mef schreef:
ik heb echt een grote hekel aan feestdagen, met als argumenten de gedwongen gezelligheid die al verschillende malen genoemd is en het vele eten.

bij ons thuis is het altijd zo erg, dat mijn moeder de hele dag loopt te stressen en ons af loopt te zeiken, om al het eten voor 's avonds af te krijgen en om het dan 's avonds dan maar zo gezellig mogelijk te maken. GRRR
Help je wel mee met koken enzo? Misschien vind ze dat fijn en heeft ze zo minder stress

Citaat:
en dan het vele eten: waarom stouwt iedereen in het rijke westen met kerst zich opeens vol???? wat is de reden, wat is het nut, net of we al niet genoeg calorieën binnen krijgen in het dagelijks leven! Bijna niemand gelooft meer in God of weet eigenlijk nog waarom kerst gevierd wordt, maar wel vreten hoor, en wel voor kei veel geld cadeau's kopen! Dat is toch walgelijk.

niet dat ik zelf wel in God geloof, maar ik ben gewoon helemaal tegen kerst en al die andere onzin.
Idd, zoals je al zegt vieren we de geboorte van Jezus Christus. Wat als je daarin niet gelooft? Dan heb je mooi pech.

Er heerst in Israel een gespannen sfeer en dan vieren wij de geboorte van De Verlosser van 2000 jaar geleden. Je hebt 't over de Westerse landen die zich vol vreten, en idd, wanneer je bijv. even een stukje zuid-westelijker tov. Israel kijkt kom je in Afrika waar mensen verhongeren, en dan eet jij je vol met duur vlees en speciaal eten. Tja, IMHO een misselijke gedachtegang...
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-01-2002, 18:42
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Huh? "niet-zeau"? Nieuwe invoering in de nederlandse taal dat me ontgaan is?
Haha, typisch een reactie van jou *uchekuche*..
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 18:47
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Haha, typisch een reactie van jou *uchekuche*..
"Touche"
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 19:32
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Haha, typisch een reactie van jou *uchekuche*..

"Grammarian usually has little to contribute to a discussion and possesses few effective weapons. To compensate, he will point out minor errors in spelling and grammar. Because of Grammarian's obvious weakness most Warriors ignore him. "

*LOL*

"niet-zeau" vind ik geen "minor errors in spelling". Ik neem trouwens ook aan dat het geen error is, maar met opzet gedaan is.

..

..

EN BOEIEN DAT IK EEN GRAMMARIAN BEN.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 19:34
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Marcade schreef:
"niet-zeau" vind ik geen "minor errors in spelling". Ik neem trouwens ook aan dat het geen error is, maar met opzet gedaan is.
Juist... het spiegelt een twijfelend beeld in mij op

"niet-zeau"... "niet helemaal zo, maar toch wel een beetje"

Of ligt dat aan mij?

Lonely guy
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 20:12
micha
micha is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Maar goed, wanneer jij zelf het moment (en evt. de mensen waarmee je gezelligheid gaat creeren) mocht uitkiezen dan had je in feite geen problemen ermee?

Nee zou ik op zich geen problemen mee hebben, maar aan de andere kant, waarom zoiets plannen en vast zetten op een datum?

Zoals al eerder gezegd, gaan we het eigenlijk feest voorbij.
Ik geloof wel en ik vier dan ook wel iets anders kerst, maar toch komt het er al snel op neer dat we aan de eigenlijke betekenis voorbij gaan.
Ik vind, zelfs met de christelijke betekenis in me achterhoofd, dat zoiets niet op één dag gevierd moet worden om de rest van het jaar weer te vergeten.
Kerst = tijd van vrede enzow. Maar dat zou het toch heel het jaar moeten zijn?
Dit geeft echt zo'n excuus van met kerst lief zijn en daarna weer normaal doen .
Heel het jaar moeten we naar vrede streven en uit liefde leven.
En de gezelligheid komt ook spontaan wel. Echte vrienden enzow zie je toch vaak genoeg en daar heb je het heel het jaar gezellig mee, waarom dan zo'n datum?

[Dit bericht is aangepast door micha (24-01-2002).]
__________________
Badboy Badboy whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for u
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 20:36
Me and You
Me and You is offline
Ik ben ook anti-feestagen, ik vier niets, ook niet mijn eigen verjaardag.

Grotendeels net wat je zegt, gedwongen gezelligheid.
Tijdens de carnaval bijvoorbeeld mag je 5 dagen achter elkaar straalbezopen zijn en mag je zo gek en achterlijk doen als je zelf wilt zonder gezeur te krijgen van mensen.
Maar tijdens normale weekenden heb je zelfs kans om opgepakt te worden als je bezopen over straat gaat.
En word de politie gebeld als je te luidruchtig bent.

Om zomaar een voorbeeldje te noemen .
Ik erger me er zelfs afentoe aan .
Maar ik ben het grotendeels met je eens
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 20:50
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
ik haar feestdagen
omdat er tijdens feestdagen altijd iets misloopt
kerstmis heb ik wel met van 4 mensen aan de lijn gehad die met iets of iemand problemen hadden en me allemaal betrokken
tijdens nieuwjaar ben ik beroofd geweest in het stad door twee marokanen
elke feestdag is het wel iets
of wel verveel ik me rot
ofwel ben ik down als hell omdat ik weer alleen moet vieren
dus ben in ieder geval niet echt voor feestdagen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2002, 23:26
timonx
timonx is offline
Ik ben zeker niet anti feestdagen omdat:

1 Feestdagen vaak een positief effect hebben op de stemming van mensen.
2 Je zo verplicht word een paar daagjes inhet jaar niet te werken en gewoon iets anders te doen.
3 Er bepaalde momenten in onze geschiedenis zijn waar we absoluut wel even bij stil mogen staan denk bijvoorbeeld aan 5 mei
4 Feestdagen kunnen mensen weer dichter bij elkaar brengen mensen leggen vaak ruzies bij rond de kerst bijvoorbeeld.

Dat gedoe met kado's ben ik het op zich wel over eens verplichtingen zijn niet goed, maar een aardigheidje op zijn tijd is toch ook wel leuk
__________________
Het enige waarvoor ik leef is mijn werk. Voor de rest heb ik niets
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 23:47
Mef
Avatar van Mef
Mef is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Help je wel mee met koken enzo? Misschien vind ze dat fijn en heeft ze zo minder stress
jahoor, dan help ik wel. iedereen doet wel iets dan. gezellig samen eten maken en toch een stressende moeder...

Citaat:
dystopia schreef:
Tja, IMHO een misselijke gedachtegang...
IMHO?????
__________________
Take another pill and tell another lie and lie amongst your lies like tuna in the brine (c) Daniel Johns
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 08:05
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Mef schreef:
IMHO?????
UTFS!!!

IMHO = In My Humble Opinion
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 08:18
micha
micha is offline
Citaat:
timonx schreef:
Ik ben zeker niet anti feestdagen omdat:

1 Feestdagen vaak een positief effect hebben op de stemming van mensen.
Das wel waar
2 Je zo verplicht word een paar daagjes inhet jaar niet te werken en gewoon iets anders te doen.
das ook wel waar
3 Er bepaalde momenten in onze geschiedenis zijn waar we absoluut wel even bij stil mogen staan denk bijvoorbeeld aan 5 mei
ja maar eigenlijk moet je daar vaker bij stilstaan die enige dag. Elke dag eigenlijk, maar ja das waarschijnlijk ook weer niet haalbaar . Maar het word zo van zo 5 mei hebben we gevierd nu kunnen we het voor een jaar vergeten.
4 Feestdagen kunnen mensen weer dichter bij elkaar brengen mensen leggen vaak ruzies bij rond de kerst bijvoorbeeld.
of het word juist erger omdat je gedwongen bij elkaar op visite gaat en daar dus allebei met een pest humeur zit.
Ik bedoel maar, je kan alle kanten op
Dat gedoe met kado's ben ik het op zich wel over eens verplichtingen zijn niet goed, maar een aardigheidje op zijn tijd is toch ook wel leuk

Oke ook hier heb je een punt


[Dit bericht is aangepast door micha (25-01-2002).]
__________________
Badboy Badboy whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for u
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 12:11
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Ben jij anti feestdagen? en zo ja, waarom?

nee.

Kvind zelf feestdagen niet-zeau. Het is natuurlijk gezellig, maar ik vind het concept van cadeau's en de dwang naar gezelligheid niet-zeau.

onzin. niemand dwingt je. je HOEFT tijdens kerst niet naar beneden te komen. als je wilt zou je de hele dag in bed kunnen blijven liggen. en dat geld voor alle feestdagen, je HOEFT niet naar de carnavalsoptocht, je kan thuisblijven, je HOEFT niemand uit te nodigen op je verjaardag, dat beslis je helemaal zelf.

Cadeau's kan ik kort over zijn: ik hecht meer waarde aan een aardigheidje 'zomaar' dan dat iem. haast gedwongen wordt iets te geven op m'n verjaardag of ik op die van iem. anders of via kerst of wat dan ook.

als je sommige mensen 1 keer in het jaar ziet is een cadeautje toch gewoon oke?

Gezelligheid mag je zelf bepalen, vind ik.

dat mag je ook want je hoeft niet mee te doen met feestdagen.

Wanneer dat afgedwongen wordt door een datum vind ik dat zwaar minder. Ik wil zelf bepalen wanneer ik gezelligheid met andere creer of liever alleen ben en tijd voor mezelf neem.

jij snapt toch ook wel dat het soort 'gezelligheid' dat je hebt tijdens bv. kerst heel erg anders is dan de gezelligheid die je hebt als je met een vriend in het cafe zit? je kunt niet zomaar op een andere datum de kerst-gezelligheid namaken.

Op z'n tijd vind ik het dus wel gezellig, alleen kun je dat dan niet zelf kiezen en dat vind ik niet leuk.

je hoeft niet mee te doen.

Iem. die er ook zo ongeveer over denkt?
Ervaringen enzo? Dan wil ik u bij deze vriendelijk vragen te reageren, desnoods per mail, mag ook zodat we ervaringen en gedachtes kunnen uitwisselen

ik denk er iig niet zo over.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 15:41
Mef
Avatar van Mef
Mef is offline
Citaat:
Marc S schreef:
UTFS!!!

IMHO = In My Humble Opinion
__________________
Take another pill and tell another lie and lie amongst your lies like tuna in the brine (c) Daniel Johns
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 18:16
Me and You
Me and You is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ik denk er iig niet zo over.
Kenny, ik kan maar 1 ding tegen je zeggen.
Je snapt de schijnheiligheid van feestdagen niet.

Wat jij allemaal zegt bedoel Dystopia ook niet.

Je hebt helemaal gelijk dat je niet mee hoeft te doen, maar zoals je ziet doet Dystopia ook niet mee.
Dus daar gaat het totaal niet om.

Maar zoals ik al zei, het gaat om de schijnheiligheid die rond dwaalt tijdens de feestdagen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 16:09
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Me and You schreef:
Kenny, ik kan maar 1 ding tegen je zeggen.
Je snapt de schijnheiligheid van feestdagen niet.

Wat jij allemaal zegt bedoel Dystopia ook niet.

Je hebt helemaal gelijk dat je niet mee hoeft te doen, maar zoals je ziet doet Dystopia ook niet mee.
Dus daar gaat het totaal niet om.

Maar zoals ik al zei, het gaat om de schijnheiligheid die rond dwaalt tijdens de feestdagen.
welke schijnheiligheid? dat je zogenaamd verplicht aardig moet doen ofzo?
onzin gewoon. juist door die sfeer word je vanzelf spontaan aardig en gezellig.
doordat je als kind cadeautje s krijgt bij sinterklaas word je vanzelf blij en ga je helemaal spontaan meedoen met die verplichte gezelligheid.

Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 16:12
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
kijk de film A christmas Carol, beste anti-feestdagen people hiero.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 17:46
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
welke schijnheiligheid? dat je zogenaamd verplicht aardig moet doen ofzo?
onzin gewoon. juist door die sfeer word je vanzelf spontaan aardig en gezellig.
Jij misschien wel, maar ik ben iemand die puur is vanuit zichzelf en daar niet zo zeer vanuit andere uitgaat. En ook iemand die af en toe tijd voor zichzelf nodig heeft om te chillen dus lekker relaxen home alone in me uppie, zonder andere om me heen, precies zoals ik 't wil.

Citaat:
doordat je als kind cadeautje s krijgt bij sinterklaas word je vanzelf blij en ga je helemaal spontaan meedoen met die verplichte gezelligheid.
Huh??? Nee hoor. Ik ging daarna altijd gezellig in me uppie wat doen. Altijd al zo geweest
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 19:01
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
doordat je als kind cadeautje s krijgt bij sinterklaas word je vanzelf blij en ga je helemaal spontaan meedoen met die verplichte gezelligheid.
Hmmm, ik kwam altijd ff naar beneden om mijn kado'tjes af te halen, ff blij doen en verdween daarna weer in mijn kamer om ze te onderzoeken :/

*had altijd al een hekel aan verplicht vrolijk zijn*

Citaat:
dystopia schreef:
Huh??? Nee hoor. Ik ging daarna altijd gezellig in me uppie wat doen. Altijd al zo geweest
*wil niet doordenken*

Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-02-2002, 12:04
warmaster
warmaster is offline
eej ik zit hier eigenlijk niet voor dat forum maare ik zag ineens dystopia staan dus dacht ik laat ik maar eens kijken
ik weet nie of je me nog kent maar ik ben warmaster van axenet nhn rizenet hoe je het ook maar wilt ik d8 laat ik ff kijke hoe het met dysje gaat grtz warmaster als admin kun je muh email wel achterhalen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 12:14
punkyfish
punkyfish is offline
ja, verplicht vrolijk/aardig doen. bah.
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 14:37
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
warmaster schreef:
eej ik zit hier eigenlijk niet voor dat forum maare ik zag ineens dystopia staan dus dacht ik laat ik maar eens kijken
ik weet nie of je me nog kent maar ik ben warmaster van axenet nhn rizenet hoe je het ook maar wilt ik d8 laat ik ff kijke hoe het met dysje gaat grtz warmaster als admin kun je muh email wel achterhalen
Oh ja van IRC maarre contact me dan ff priv: dystopia@scholieren.com want zomaar in topics is niet aardig tegenover de andere leden

(laat 'm verder wel ff open deze topic)
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 15:28
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
ik ben geheel anti-feestdagen, oprotten met die zooi...

kerst, dat zou gezellig moeten worden... jah hoor, het is voor iedereen gezellig, behalve voor iemand die zich vet kut voelt en een hekel heeft aan kerst en al helemaal aan het bezoeken van een bepaald deel van de familie
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 21:57
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
doen jehova's ook
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 23:49
Black Hand
Black Hand is offline
Citaat:
ratsja schreef:
doen jehova's ook


Fijn, en nou?
Zijn we nu ook jehova's omdat sommige mensen hier niet aan feestdagen doen?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 23:54
Verwijderd
Ik ben anti-feestadag

dat gezeik altid dat je erbij moet zijn..
dat iedreen 'spontaan' lief voor mekaar
is
dat gezellig bij elkaar zitten, terwijl ze alleen maar over dingen lullen waar je niks aan vind of dat het iets lulligs is..

Verder kost het geld

[ik ga even niet te ver erop in, het is te laat ;-)]
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 14:44
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
ratsja schreef:
doen jehova's ook
Ja und? Wat voeg je nou toe in de discussie?

Knul, ik ben dat trieste geflame van jou in topic's van mij goed zat. Kap er dus 'ns mee zou ik zeggen.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 17:32
De Ziekte
De Ziekte is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Ja und? Wat voeg je nou toe in de discussie?

Knul, ik ben dat trieste geflame van jou in topic's van mij goed zat. Kap er dus 'ns mee zou ik zeggen.

Hehe, nog al iemand die knul gebruikt
Geweldig

En het zijn niet alleen jouw topics waar hij dit in doet...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 15:42
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Jij misschien wel, maar ik ben iemand die puur is vanuit zichzelf en daar niet zo zeer vanuit andere uitgaat.

ik ook niet. niet echt, heb nogal weinig emoties. maar dat maakt feestdagen nog niet slecht.

En ook iemand die af en toe tijd voor zichzelf nodig heeft om te chillen dus lekker relaxen home alone in me uppie, zonder andere om me heen, precies zoals ik 't wil.

dat doe ik nu al zo ongeveer het hele jaar lang. zoveel feestdagen zijn er niet dus je hebt ook daar tijd zat voor.

Huh??? Nee hoor. Ik ging daarna altijd gezellig in me uppie wat doen. Altijd al zo geweest
ik ook maar ik ben nou eenmaal slecht als het om omgaan-met-mensen gaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Zwarte Piet
DAH
417 03-08-2016 23:01
Levensbeschouwing & Filosofie [afgesplitst] Breed discussietopic: Zal religie uitsterven? Religie en ratio.
Verwijderd
47 29-10-2015 20:37
Psychologie Het-grote-lucht-je-hart-topic # 154
Verwijderd
495 10-04-2010 10:38
Levensbeschouwing & Filosofie geloof, hoop, liefde
Gerlinda
126 12-05-2009 07:32
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap America as the last man standing
Love & Peace
188 03-11-2008 13:45
De Kantine Wanneer ben jij jarig en hoe ga je dat vieren?
Anne
48 11-04-2002 20:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.