Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2006, 14:02
whizzygirl
whizzygirl is offline
Citaat:
pearl&shine schreef op 19-06-2006 @ 14:32 :
hoeveel verdien ik per uur bij de AH als 16jarige?
Of hangt dat ook af van je functie? gewoon kassa dan
volgens mij rond de 3,15
Advertentie
Oud 19-06-2006, 14:03
whizzygirl
whizzygirl is offline
hak ook nog een vraagje.
ik heb de laatste tijd nog 10 euro vakantiegeld opgebouwd

heeft iemand enig idee wanneer ik dat gestort krijg?
en het geld van het blauwe AHpasje waar ik nog recht op heb?

komt dat bij het volgende (en tevens) laatste loon dat 5 juli gestort word?
Oud 19-06-2006, 19:04
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
pearl&shine schreef op 19-06-2006 @ 14:32 :
hoeveel verdien ik per uur bij de AH als 16jarige?
Of hangt dat ook af van je functie? gewoon kassa dan
3,14 tot 19 juni
3,16 vanaf 19 juni
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 19-06-2006, 19:06
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
whizzygirl schreef op 19-06-2006 @ 15:03 :
hak ook nog een vraagje.
ik heb de laatste tijd nog 10 euro vakantiegeld opgebouwd

heeft iemand enig idee wanneer ik dat gestort krijg?
en het geld van het blauwe AHpasje waar ik nog recht op heb?

komt dat bij het volgende (en tevens) laatste loon dat 5 juli gestort word?
Het ligt eraan wat er gedaan word, ze kunnen je overplaatsen van filiaal A naar B of je neemt bij A ontslag en gaat werken bij B. Bij het eerste neem je alles mee naar je nieuwe filiaal incl vakantieuren e.d. Bij het tweede word alles uitbetaald. (vakantieuren / vakantiegeld etc. je blauwe bonuskaart ligt iets anders en i kzou niet weten hoe dat werkt.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 20-06-2006, 14:11
Crimson
Crimson is offline
En hoeveel verdient een 18jarige?
Oud 20-06-2006, 22:07
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Crimson schreef op 20-06-2006 @ 15:11 :
En hoeveel verdient een 18jarige?
Verkoper A/ Vulploegmedewerker 4,06 tot 19 Juni daarna 4,09
Verkoper B 4,79 tot 19 juni en 4,83 daarna
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 21-06-2006, 09:54
-(L)-
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 20-06-2006 @ 23:07 :
Verkoper A/ Vulploegmedewerker 4,06 tot 19 Juni daarna 4,09
Verkoper B 4,79 tot 19 juni en 4,83 daarna
Dat is netto?
Oud 21-06-2006, 10:16
Crimson
Crimson is offline
Misschien is het een idee om bovenaan elk AH topic een lijstje op te nemen met salarissen bij de AH? Want het wordt wel veel gevraagd.
Oud 21-06-2006, 11:46
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Heb vandaag voor vakantiewerk gevraagd. Het verzoek is, zoals ik al verwachtte, afgewezen. Nu mijn heil maar gaan zoeken bij de Nettorama.....
Oud 21-06-2006, 15:13
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
coolz schreef op 21-06-2006 @ 12:46 :
Heb vandaag voor vakantiewerk gevraagd. Het verzoek is, zoals ik al verwachtte, afgewezen. Nu mijn heil maar gaan zoeken bij de Nettorama.....
Je moet dan ook nooit vragen om vakantiewerk. Vertel ze gewoon dat je wilt werken (als ze mensen zoeken). Als de vakantie over is, dan ga je maar 4 uur in de week werken.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 21-06-2006, 18:14
Verwijderd
misschien een eh vreemde vraag
maar is er bij de appie ook een vaste datum waarop het salaris wordt gestort ? bij mn oude werk werd het namelijk steevast op de 23e gestort, dus vandaar. iemand ?
Oud 21-06-2006, 23:15
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
jukeboxxx schreef op 21-06-2006 @ 19:14 :
misschien een eh vreemde vraag
maar is er bij de appie ook een vaste datum waarop het salaris wordt gestort ? bij mn oude werk werd het namelijk steevast op de 23e gestort, dus vandaar. iemand ?
Om de 4 weken op woensdag/ donderdag geen vaste datum wel een vast patroon.
Albert Heijn kent namelijk een 4 weken systeem en zodoende word er 13x per jaar salaris betaald.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 21-06-2006, 23:16
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Crimson schreef op 21-06-2006 @ 11:16 :
Misschien is het een idee om bovenaan elk AH topic een lijstje op te nemen met salarissen bij de AH? Want het wordt wel veel gevraagd.
Jeps zit er de volgende keer zeker aan te denken.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 22-06-2006, 01:21
JJB
JJB is offline
ow zit jij er dan aan te denken..
Oud 22-06-2006, 17:03
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 22-06-2006 @ 00:15 :
Om de 4 weken op woensdag/ donderdag geen vaste datum wel een vast patroon.
Albert Heijn kent namelijk een 4 weken systeem en zodoende word er 13x per jaar salaris betaald.
ok, merci. en is het dan ook zo dat wat je in juni hebt gewerkt, je in julí krijgt uitbetaald ?
Oud 22-06-2006, 17:08
Verwijderd
Citaat:
jukeboxxx schreef op 22-06-2006 @ 18:03 :
ok, merci. en is het dan ook zo dat wat je in juni hebt gewerkt, je in julí krijgt uitbetaald ?
Voorbeeld:

gewerkt in week 1 t/m 4, uitbetaald in week 7

Op dit moment:

gewerkt in week 21 t/m 24, uitbetaald in week 27

woensdag 5 juli dus .
Oud 22-06-2006, 18:27
Verwijderd
omg, relaaaaxt, dat is een dag voor m'n vakantie
dank je wel , weet ik dat ook weer !
Oud 23-06-2006, 16:39
*_*LoLllyS*_*
*_*LoLllyS*_* is offline
Heey ik heb een vraagje...
sinds 6 juni werk ik ook bij de AH, ik heb toen een contract getekend voor 12 uur per week. Dit contract loopt tot 6 september. Nou wil ik na 6 september, als ik weer naar school moet, niet meer zóveel gaan werken, dat red ik gewoon niet. Nu heb ik daar maandag met mijn SM over gesproken, ik zei dat ik waarschijnlijk alleen op zaterdag wil werken, toen zei zij nou dan maken we er 8 uur van. Ik had toen al zo iets van hmmz eigenlijk wil ik dat helemaal niet, zei ook eigenlijk zat ik zelf aan een contract van 6uur per week te denken, toen was het antwoord nou weet je hoelang per dag IK hier werk.. tja... ze is nogal indoctrinerend en ik ben dan zo iemand die dan vervolgens niks meer weet te zeggen. (ze hebben gigantisch mensen tekort, dus hoe meer je werkt hoe beter ik ben bijv. nu ook gewoon voor 26 uur per week ingedeeld komende drie weken)Maar toen ik thuis kwam had ik er nogal een rot gevoel over, ik wil dat gewoon niet, ik wil gewoon niet meer dan 6 uur per week werken. Punt. Als ik mijn schoolrooster weet zou ik misschien ook nog een middag/avond in de week kunnen werken, maar dat weet ik dus nog niet.
Ik heb het er dus alleen mondeling zeg maar met haar over gehad, zij denkt nu dus dat ik 8 uur op zaterdag kom werken na de vakantie, nu gaat zij twee weken eerder dan ik op vakantie, dus eigenlijk zat ik te denken kan ik niet beter wachten tot het die week is en het er dan met de baas boven haar over te hebben? Bovendien, ze mogen toch niet zomaar mijn contract veranderen/verlengen? Nu is het echt tussen neus en lippen door gezegd, ik was gewoon aan het werk eigenlijk. Ik ben alleen bang dat ze dat wel doen... en dat als ik terug kom van vakantie alles al is afgesproken... Wat raden jullie mij aan om te doen? Ik moet wel zeggen dat ik het erg moeilijk vind om met haar te praten, ik voel me nooit echt op mn gemak en vind haar nogal streng en pusherig, het is een beetje moeilijk uit te leggen...
Oud 24-06-2006, 00:31
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
*_*LoLllyS*_* schreef op 23-06-2006 @ 17:39 :
Heey ik heb een vraagje...
sinds 6 juni werk ik ook bij de AH, ik heb toen een contract getekend voor 12 uur per week. Dit contract loopt tot 6 september. Nou wil ik na 6 september, als ik weer naar school moet, niet meer zóveel gaan werken, dat red ik gewoon niet. Nu heb ik daar maandag met mijn SM over gesproken, ik zei dat ik waarschijnlijk alleen op zaterdag wil werken, toen zei zij nou dan maken we er 8 uur van. Ik had toen al zo iets van hmmz eigenlijk wil ik dat helemaal niet, zei ook eigenlijk zat ik zelf aan een contract van 6uur per week te denken, toen was het antwoord nou weet je hoelang per dag IK hier werk.. tja... ze is nogal indoctrinerend en ik ben dan zo iemand die dan vervolgens niks meer weet te zeggen. (ze hebben gigantisch mensen tekort, dus hoe meer je werkt hoe beter ik ben bijv. nu ook gewoon voor 26 uur per week ingedeeld komende drie weken)Maar toen ik thuis kwam had ik er nogal een rot gevoel over, ik wil dat gewoon niet, ik wil gewoon niet meer dan 6 uur per week werken. Punt. Als ik mijn schoolrooster weet zou ik misschien ook nog een middag/avond in de week kunnen werken, maar dat weet ik dus nog niet.
Ik heb het er dus alleen mondeling zeg maar met haar over gehad, zij denkt nu dus dat ik 8 uur op zaterdag kom werken na de vakantie, nu gaat zij twee weken eerder dan ik op vakantie, dus eigenlijk zat ik te denken kan ik niet beter wachten tot het die week is en het er dan met de baas boven haar over te hebben? Bovendien, ze mogen toch niet zomaar mijn contract veranderen/verlengen? Nu is het echt tussen neus en lippen door gezegd, ik was gewoon aan het werk eigenlijk. Ik ben alleen bang dat ze dat wel doen... en dat als ik terug kom van vakantie alles al is afgesproken... Wat raden jullie mij aan om te doen? Ik moet wel zeggen dat ik het erg moeilijk vind om met haar te praten, ik voel me nooit echt op mn gemak en vind haar nogal streng en pusherig, het is een beetje moeilijk uit te leggen...
Je praat over een SM ik denk dat je een VM bedoeld aangezien je het met degene boven haar wil overleggen.
Zeg gewoon dat je maar 6 uur wil werken en dat ze je altijd kan bellen of je extra kan werken voor bijvoorbeeld door de weeks. Of spreek dat gewoon later af . niet laten puchen dus.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 26-06-2006, 12:01
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Hey,

Ik heb vanavond een sollicitatiegesprek bij de AH aan het Mathenesserplein in Rotterdam. Heeft iemand misschien tips?

Het grappige was dat ik eigenlijk geen tijd had voor een sollicitatiegesprek (onverwachts toch op vakantie), maar dat vond de manager blijkbaar geen probleem. Hij heeft echt mensen nodig. IS dat een goed teken?
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 27-06-2006, 08:27
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Sollicitatiegesprek is goed gegaan (nadat ik 25 minuten aan het wachten was ) en ja hoor ik ben aangenomen. Ze schijnen een probleem te hebben met de orde en verzorging in de winkel. Ze hebben namelijk 9 pubers in 2.5 week ontslagen . Ik hoop dat het met mij een stuk beter gaat. Volgens hem hebben ze mij nodig voor het aansturen van de kleuters en natuurlijk voor het vakkenvullen. En ja hoor, zelfs na de vakantie kan ik blijven mits ik een avond doordeweeks en een zaterdag werk. Dat wordt dus 2 weekjes werken, 3 weken vakantie, en dan weer werken.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 27-06-2006, 11:44
JJB
JJB is offline
Leuk! Beetje kleine mannetjes achter de vodden zitten..

Doe het ook geregeld en het bevalt me prima!
__________________
Steeds meer psychiatrisch patienten betalen hun rekening niet meer, zijn ze nou helemaal gek geworden!
Oud 27-06-2006, 11:57
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
JJB schreef op 27-06-2006 @ 12:44 :
Leuk! Beetje kleine mannetjes achter de vodden zitten..

Doe het ook geregeld en het bevalt me prima!
Het is een algemeen probleem helaas.
Deze week zijn er bij ons weer 2 medewerkers ontslagen (15 en 16 jaar).
Het word bijna vermoeiend. Ik ben 4,5 maand alleen op zaterdag aanwezig geweest i.v.m. stage voor me studie en heb vlak voor ik terug kwam gezegt dat er binnen mijn afdeling wat moet veranderen. En daarmee doelde ik op de mensen die werden aangenomen en die we gewoon een half jaar contract aanbieden enzo terwijl ze niet functioneren.
Maar daar gaat nu echt verandering in komen. Nu alleen nog in het aanname beleid van mijn mangement als je iemand aanneemt waarvan mijn eerste indruk is dat die "sloom" is dan vraag ik me af hoe die dat in een gesprek verborgen heeft kunnen houden.
Maar jah wij hebben zwaar mensen te kort zoals ik al eerder ergens hier zei.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 27-06-2006, 13:00
JJB
JJB is offline
Degenen die verantwoordelijk zijn voor wie er al dan niet aangenomen worden hebben weinig mensenkennis, zo lijkt het..

Maarja, je moet er het beste van maken en dan blijken sommige van die gastjes toch wel aardig werk af te kunnen leveren. Bij mij is de verhouding 'goed'/'slecht' ongeveer fifty-fifty denk ik.
__________________
Steeds meer psychiatrisch patienten betalen hun rekening niet meer, zijn ze nou helemaal gek geworden!
Oud 27-06-2006, 18:17
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Hebben jullie misschien tips / adviezen die ik moet onthouden bij mijn eerste werkdagen?
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 27-06-2006, 18:49
-(L)-
Zelf initiatief nemen en vragen wat je nog kunt doen als je zelf even niks te doen hebt. En interesse tonen in de gang van zaken.
Oud 27-06-2006, 20:59
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 27-06-2006 @ 19:49 :
Zelf initiatief nemen en vragen wat je nog kunt doen als je zelf even niks te doen hebt. En interesse tonen in de gang van zaken.
Uhu! Vooral vragen!
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 27-06-2006, 22:08
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
JJB schreef op 27-06-2006 @ 14:00 :
Degenen die verantwoordelijk zijn voor wie er al dan niet aangenomen worden hebben weinig mensenkennis, zo lijkt het..

Maarja, je moet er het beste van maken en dan blijken sommige van die gastjes toch wel aardig werk af te kunnen leveren. Bij mij is de verhouding 'goed'/'slecht' ongeveer fifty-fifty denk ik.
Citaat:
Happyyy schreef op 27-06-2006 @ 19:49 :
Zelf initiatief nemen en vragen wat je nog kunt doen als je zelf even niks te doen hebt. En interesse tonen in de gang van zaken.
Ik quote jullie beide hetgeen Happyyy zegt is namelijk waar het vaak spaak loopt en je de goede van de slechte mee kan onderscheiden, de jongeren in Amstelveen intresseren zich te weinig voor de baan waar zij gaan werken.

de verhouding zal het over het hele filiaal genomen bij ons denk ik ook fifty-fifty zijn, doch word dit vooral opgekrikt door de jongeren die we aannemen tussen de 17 en 19 jaar. Bij de 15-jarige halen dit percentage enorm om laag. En de 16 jarige is ongeveer 50-50.

En jah er zitten ook goede jongens tussen die op hun 15de beginnen, maar de kwaliteit van deze groep is de afgelopen 3 jaar enorm gedaald.

Verder heeft 1 van de 2 VM's afgelopen week inderdaad tegen mij gezegt dat er misschien wat aan het aanname beleid veranderd moet worden.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 28-06-2006, 02:26
Mindfields
Mindfields is offline
Nouja volgens mij stelt zo'n gesprek geen reet voor, kwam een sollicitatie formuliertje halen, gast keek er ff naar, manager kwam erbij en was binnen 5 minuten aangenomen. Had vandaag mijn eerste werkdag, gelijk achter de kassa (geen comp training nee), was best leuk,
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 28-06-2006, 08:33
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 28-06-2006 @ 03:26 :
Nouja volgens mij stelt zo'n gesprek geen reet voor, kwam een sollicitatie formuliertje halen, gast keek er ff naar, manager kwam erbij en was binnen 5 minuten aangenomen. Had vandaag mijn eerste werkdag, gelijk achter de kassa (geen comp training nee), was best leuk,
Dat is juist vaak het probleem dat het aanname beleid niets voor steld, zeker op de afdelingen waar met een vulploeg gewerk word moet je toch kijken of iemand een beetje pit in zich heeft en niet bij voorbaad al sloom oogt
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 28-06-2006, 14:25
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Nou bij mij ging het niet zo snel. Het viel natuurlijk ook te verwachten dat ze wat strenger zijn. Vooral nadat ze in 2.5 week 9 mensen hebben ontslagen. Ik heb sollicitatieformulier + handgeschreven motivatie ingeleverd werd ongeveer anderhalve-2 weken later gebeld met de uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. Het sollicitatiegesprek duurde ongeveer 15-20 minuten. Hij vond het erg positief. En ik moet zeggen dat deze manager veel relaxter was. Ze hadden problemen met de levering en liet mij gewoon meeluisteren met het gesprek dat hij had met het distributiecentrum. Gespannen (vanwege de vertraagde levering), maar relaxt gesprek. Ik kijk er al naar uit!
Ik denk trouwens dat ik ook ben aangenomen, omdat ze te weinig 18-19 jarigen hadden die de 15-jarigen moesten sturen. Ze gaan ervan uit dat ik een stuk beter werk dan de 15-jarigen.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 28-06-2006, 16:40
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Relief schreef op 28-06-2006 @ 15:25 :
Ik denk trouwens dat ik ook ben aangenomen, omdat ze te weinig 18-19 jarigen hadden die de 15-jarigen moesten sturen. Ze gaan ervan uit dat ik een stuk beter werk dan de 15-jarigen.
Bewijs je daar in zou ik zeggen en als je moet gaan aansturen zorg dat je snel verkoper B word
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 29-06-2006, 11:31
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 28-06-2006 @ 17:40 :
Bewijs je daar in zou ik zeggen en als je moet gaan aansturen zorg dat je snel verkoper B word
Dat zal ik proberen. Anders lig ik er snel uit. Ik heb namelijk gezegd dat ik verzorging hoog op mijn lijstje heb staan. En laat dat nou net het probleem daar zijn.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 30-06-2006, 22:33
Nick-Name
Avatar van Nick-Name
Nick-Name is offline
Citaat:
Relief schreef op 29-06-2006 @ 12:31 :
Dat zal ik proberen. Anders lig ik er snel uit. Ik heb namelijk gezegd dat ik verzorging hoog op mijn lijstje heb staan. En laat dat nou net het probleem daar zijn.
Niet om al te lullig te doen, maar je gaat vakkenvullen.. daar komt niet zoveel bij kijken behalve een beetje snel vullen en af en toe wat initiatief tonen. Je eerste weken wordt je waarschijnlijk gestuurd door die 16 jarigen, magoed
Oud 01-07-2006, 00:23
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Nick-Name schreef op 30-06-2006 @ 23:33 :
Niet om al te lullig te doen, maar je gaat vakkenvullen.. daar komt niet zoveel bij kijken behalve een beetje snel vullen en af en toe wat initiatief tonen. Je eerste weken wordt je waarschijnlijk gestuurd door die 16 jarigen, magoed
Niet als het de bedoeling is dat je hun het een en ander gaat leren dan zal je baas je zelf veel meer sturen puur omdat je anders minder overwicht op den duur hebt.
Verder komt er bij vakkenvullen altijd meer kijken dan je denkt
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 01-07-2006, 10:50
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
Nick-Name schreef op 30-06-2006 @ 23:33 :
Niet om al te lullig te doen, maar je gaat vakkenvullen.. daar komt niet zoveel bij kijken behalve een beetje snel vullen en af en toe wat initiatief tonen. Je eerste weken wordt je waarschijnlijk gestuurd door die 16 jarigen, magoed
Ehm ik ben bijna 19. Het is de bedoeling dat ik de 15-16jarigen stuur.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 01-07-2006, 18:03
Nick-Name
Avatar van Nick-Name
Nick-Name is offline
Citaat:
Relief schreef op 01-07-2006 @ 11:50 :
Ehm ik ben bijna 19. Het is de bedoeling dat ik de 15-16jarigen stuur.
Dat klinkt goed, maar hoeveel valt er te sturen?
Ik neem aan dat de 15 en 16 jarige alleen hoeven te vullen. Moet je dan elke keer dat ze met iemand praten gaan zeggen 'werk eens door'?
Laat ik het zo zeggen, ik heb niet het idee dat er zoveel te sturen valt bij vakkenvullers.
Oud 02-07-2006, 04:22
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Nick-Name schreef op 01-07-2006 @ 19:03 :
Dat klinkt goed, maar hoeveel valt er te sturen?
Ik neem aan dat de 15 en 16 jarige alleen hoeven te vullen. Moet je dan elke keer dat ze met iemand praten gaan zeggen 'werk eens door'?
Laat ik het zo zeggen, ik heb niet het idee dat er zoveel te sturen valt bij vakkenvullers.
Je moet gewoon zorgen dat die 15/16 jarige hun werk doen jah.
Dus zeg je idd dat ze door moeten werken als ze gaan lullen, jah ze hoeven je niet altijd te mogen (het word overigens als nieuw iemand wel moeilijk.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 02-07-2006, 14:29
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Ach ja mijn eerste dag was meteen hard werken.

Gewerkt van 13.00 tot 22.00. Maandag weer aan de slag. Begin om 07.00.

Verder is het een goede winkel. De jongere vakkenvullers werken goed, maar zijn nogal ongehoorzaam en zeikerig. Het is dat ze daar al erg lang waren (minimaal een jaar), anders waren ze er meteen uitgevlogen.

Het is wel heerlijk zon pauze waarbij je voor 7 euro aan eten mag pakken.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 02-07-2006, 15:00
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Bij alle distributiecentra van Albert Heijn lijkt een staking op komst. De vakbonden hebben namelijk de onderhandelingen over een nieuwe CAO gestaakt. Het Zaanse bedrijf wilde namelijk niet meegaan in de eis van twee procent salarisstijging die de bonden stellen. AH wil niet verder gaan dan een stijging van anderhalf procent. FNV Bondgenoten en de CNV Dienstenbond inventariseren nu bij de zes distributiecentra of het personeel te porren is voor een staking.

Wat vinden jullie van deze bovenstaande kwestie, dient AH de DC collega's tegemoet te komen? En neem je de staking serieus, en verwacht je dus dat dientegevolge de winkel volgende week vol met lege schappen is?


Jammer dat ik nu net vier weken vakans heb ......

Laatst gewijzigd op 02-07-2006 om 15:03.
Oud 02-07-2006, 15:19
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
coolz schreef op 02-07-2006 @ 16:00 :
Bij alle distributiecentra van Albert Heijn lijkt een staking op komst. De vakbonden hebben namelijk de onderhandelingen over een nieuwe CAO gestaakt. Het Zaanse bedrijf wilde namelijk niet meegaan in de eis van twee procent salarisstijging die de bonden stellen. AH wil niet verder gaan dan een stijging van anderhalf procent. FNV Bondgenoten en de CNV Dienstenbond inventariseren nu bij de zes distributiecentra of het personeel te porren is voor een staking.

Wat vinden jullie van deze bovenstaande kwestie, dient AH de DC collega's tegemoet te komen? En neem je de staking serieus, en verwacht je dus dat dientegevolge de winkel volgende week vol met lege schappen is?


Jammer dat ik nu net vier weken vakans heb ......
Vorige keer vielen de concequenties mee, onze wagen kwam wel. (helaas). Verder verwacht ik een staking van 1 dag, enige wat er dan gebeurd is dat de druk op de dag erna alleen maar hoger word. Nee ik zie het wel maar verwacht weinig bijzonders
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 02-07-2006, 17:21
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Ah daar heb je de reden voor de vertragingen van de vrachtwagens van de distrubitiecentra. Vroeg me af waarom ze te laat kwamen. Mijn meerdere vertelde me dat dit voor het eerst gebeurde.
Zelf denk ik dat er werkonderbrekingen komen. Geen lege schappen, maar vertraagde vrachtwagens.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 02-07-2006, 17:31
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Bij ons kwam trouwens de vers gisteren pas om half 6 aan. Een kleine vertraging van 2 uur. Het meeste aangeleverde is netjes gevuld geworden. De rest is voor morgen Wens mijn collega groenteboer dan ook veel succes morgenvroeg om 7 uur.

Die krijgt een hartaanval.......
Oud 03-07-2006, 18:04
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Trouwens, is er een maximale aantal uren dat je per dag mag werken? Volgens mijn broer mag ik maximaal 8 uur per dag werken (vandaag weer 9 uur gewerkt). Hoe zit het eigenlijk in elkaar?
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 03-07-2006, 18:34
jenny86
jenny86 is offline
Ik heb een vraagje..
Ik werk vanaf juni 2004 bij de AH. Ik begon toen ik 15 was op houdbaar, maar meteen toen ik 16 werd ging ik naar de deli-afdeling. Ik werk nu dus al meer dan 2 jaar op de deli, en ben nu 17. Ik verdien 3,56, en aangezien ik dit toch vrij weinig vond ben ik aan de baas gaan vragen of dit wel klopt. Na heeeel veel vragen is ie het gaan controleren, en het blijkt nu dat ik nog steeds als medewerker vulploeg sta ingeschreven, terwijl ik dat dus niet ben. Men baas zei dat ik eigenlijk verkoper A was. Maar verdien ik als verkoper A ook gewoon 3,56?
Alleen nu vroeg ik me af, omdat ik al 2 jaar op die afdeling sta, en bijna alles kan en doe, dus mensen inwerken en al die shit, ben ik dan nog steeds verkoper A? En verdien ik zoiezo geen loonsverhoging omdat ik er al 2 jaar werk, of is 3,56 gewoon normaal?
Alvast bedankt,
jenny
Oud 03-07-2006, 19:13
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Citaat:
jenny86 schreef op 03-07-2006 @ 19:34 :
Ik heb een vraagje..
Ik werk vanaf juni 2004 bij de AH. Ik begon toen ik 15 was op houdbaar, maar meteen toen ik 16 werd ging ik naar de deli-afdeling. Ik werk nu dus al meer dan 2 jaar op de deli, en ben nu 17. Ik verdien 3,56, en aangezien ik dit toch vrij weinig vond ben ik aan de baas gaan vragen of dit wel klopt. Na heeeel veel vragen is ie het gaan controleren, en het blijkt nu dat ik nog steeds als medewerker vulploeg sta ingeschreven, terwijl ik dat dus niet ben. Men baas zei dat ik eigenlijk verkoper A was. Maar verdien ik als verkoper A ook gewoon 3,56?
Alleen nu vroeg ik me af, omdat ik al 2 jaar op die afdeling sta, en bijna alles kan en doe, dus mensen inwerken en al die shit, ben ik dan nog steeds verkoper A? En verdien ik zoiezo geen loonsverhoging omdat ik er al 2 jaar werk, of is 3,56 gewoon normaal?
Alvast bedankt,
jenny
Uiteraard kunnen bovenstaande omschreven feiten niet door de beugel. Je bent drie jaar geleden aangenomen als vulploegmedewerker, inmiddels echter al deli medewerkster geworden. Wanneer je twee jaar later nog steeds als verkoper A staat ingeschreven kan dit in principe kloppen. Het ligt namelijk aan de precieze datum van je deli aanstelling. Maar uit eigen ervaring neem ik aan dat je al langer dan twee jaar op de betreffende afdeling werkzaam bent.

Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Ben dan ook naar onze big boss gegaan, maar krijg aldaar een (heerlijke) koude douche.

Conclusie: wanneer je langer dan 2 jaar op die afdeling werkzaam bent, heb je JURIDISCH gezien recht op een hoger loon. Het is echter nog maar de vraag hoe je dit recht ten uitvoer kan brengen.

Ik wens je dan ook veel succes!

Laatst gewijzigd op 03-07-2006 om 19:23.
Oud 03-07-2006, 21:00
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
coolz schreef op 03-07-2006 @ 20:13 :
Uiteraard kunnen bovenstaande omschreven feiten niet door de beugel. Je bent drie jaar geleden aangenomen als vulploegmedewerker, inmiddels echter al deli medewerkster geworden. Wanneer je twee jaar later nog steeds als verkoper A staat ingeschreven kan dit in principe kloppen. Het ligt namelijk aan de precieze datum van je deli aanstelling. Maar uit eigen ervaring neem ik aan dat je al langer dan twee jaar op de betreffende afdeling werkzaam bent.

Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Ben dan ook naar onze big boss gegaan, maar krijg aldaar een (heerlijke) koude douche.

Conclusie: wanneer je langer dan 2 jaar op die afdeling werkzaam bent, heb je JURIDISCH gezien recht op een hoger loon. Het is echter nog maar de vraag hoe je dit recht ten uitvoer kan brengen.

Ik wens je dan ook veel succes!
CAO technisch zou je inderdaad dan verkoper B moeten zijn
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 03-07-2006, 21:00
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Relief schreef op 03-07-2006 @ 19:04 :
Trouwens, is er een maximale aantal uren dat je per dag mag werken? Volgens mijn broer mag ik maximaal 8 uur per dag werken (vandaag weer 9 uur gewerkt). Hoe zit het eigenlijk in elkaar?
Als 18 jarige mag je gewoon 9 uur werken, zelfs 11 uur is toegestaan. Als je van 9 tot 18 werkt werk je overigens geen 9 maar 8 uur he, voor het geval je dat meerekend.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 03-07-2006, 21:08
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 03-07-2006 @ 22:00 :
Als 18 jarige mag je gewoon 9 uur werken, zelfs 11 uur is toegestaan. Als je van 9 tot 18 werkt werk je overigens geen 9 maar 8 uur he, voor het geval je dat meerekend.
8 i.p.v 9 vanwege pauze?
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 03-07-2006, 21:33
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Relief schreef op 03-07-2006 @ 22:08 :
8 i.p.v 9 vanwege pauze?
Idd je uur lunchepauze is onbetaalde tijd, en daarmee dus geen werktijd
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.