Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2009, 22:47
Laisve
Avatar van Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Nauwelijks, het enige verschil dat je krijgt is doordat studenten minder snel een bijbaantje zullen nemen als ze minder zelf hoeven te betalen. Linksom of rechtsom moeten de kosten voor het studeren door de maatschappij betaald worden.Irrelevant.
Als er iets niet irrelevant is, is dat het wel.
__________________
Noudat jy swyg is daar niks meer / vir my om ooit nog te begeer / buiten die tydstip waarop ek / dieselfde stilte mag betrek
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2009, 23:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als er iets niet irrelevant is, is dat het wel.
Nou... als studenten van hun beurs de vaste lasten en collegegeld en boeken konden betalen, dan zouden de studieresultaten beter worden.

Maar ja, aangezien de meeste grote steden linkse coalities hebben die de kamernood graag in stand houden, zou dat de rijksoverheid weer klauwen geld kosten, omdat je alleen al om de huur en het voedsel te dekken de basisbeurs uitwonend minstens € 350 zou moeten maken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 00:32
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Nou... als studenten van hun beurs de vaste lasten en collegegeld en boeken konden betalen, dan zouden de studieresultaten beter worden.
hoezo?
de beurs is (naar mijn weten) berekend op een redelijke bijdrage van papa en mama. vandaar ook dat als de inkomsten van de ouders onder een bepaalde grens liggen je als student meer stufi krijgt.
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 00:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hoezo?
de beurs is (naar mijn weten) berekend op een redelijke bijdrage van papa en mama. vandaar ook dat als de inkomsten van de ouders onder een bepaalde grens liggen je als student meer stufi krijgt.
Maar goed, dat systeem kent grote fouten, en bestraft eerlijk werken voor je geld. Maar zelfs voor wie het oneens is met de stelling dat inkomen van de ouders van een zelfstandige volwassene niet of nauwelijks een rol hoort te spelen in wat voor rechten ze hebben op financieel gebied, zelfs dan zou de basisbeurs verhoogd moeten worden om het huidige prijspeil van met name kamerhuur te reflecteren.

Tenminste, als men niet graag ziet dat studenten hun studieresultaten slachtofferen om bij te verdienen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 08:51
Verwijderd
Waarom zou het inkomen van je ouders niet mogen meetellen? Het lijkt me nogal overduidelijk dat studeren bij de opvoeding hoort namelijk.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 09:53
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou het inkomen van je ouders niet mogen meetellen? Het lijkt me nogal overduidelijk dat studeren bij de opvoeding hoort namelijk.
Van mij "mag" het best, maar het lijkt me niet zinvol. Waarom de bijdrage van de ouders vrijwillig maken? Er zijn ook zat ouders met een bovenmodaal inkomen die vinden dat hun kind het allemaal zelf maar moet uitzoeken. Gewoon zorgen dat iedereen zonder problemen kan studeren, dat lijkt me in het belang van de maatschappij.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 10:40
Verwijderd
Wat ouders vinden is niet belangrijk, ze hebben een wettelijke verplichting tot een bepaalde leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 12:10
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Wat ouders vinden is niet belangrijk, ze hebben een wettelijke verplichting tot een bepaalde leeftijd.
Niet echt, als de leerplicht voorbij is dan kun je ook gaan werken. Daarbij moet bij het kijken naar inkomen ook rekening worden gehouden met aantal kinderen en leeftijd, als je meerdere kinderen tegelijk uitwonend in het hoger onderwijs hebt dan moet je salaris flink hoger zijn dan ze bij de IBG vinden om een redelijke bijdrage te kunnen leveren aan schoolgeld, boeken en kamerhuur. Om maar niet te spreken over computers en andere randzaken die niet noodzakelijk maar wel handig zijn.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 12:35
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Waarom zou het inkomen van je ouders niet mogen meetellen? Het lijkt me nogal overduidelijk dat studeren bij de opvoeding hoort namelijk.
Aangezien een groot deel van de ouders het concept volwassenheid begrijpt, en dus na de 18e hun bijdrage fors terugbrengt.

Zoals het nu zit, zit je dan gewoon in de shit, omdat je weinig of niets krijgt, en de IB Groep als enige reactie geeft dat je een smerige rijke koelak bent, die geen stufi verdient.

Dat terwijl de zogenaamde minima, of iemand anders met een zielig verhaal, zo twee of drie keer zoveel kunnen incasseren. Dat is oneerlijk. Die situatie moet afgeschaft worden.


Ook zitten er fouten in de regels, en worden die slecht toegepast. Ondernemers kunnen hun inkomsten sterk zien schommelen, maar de IB groep hobbelt achter de feiten aan doordat ze een peildatum nemen, en het werkelijke inkomen niet meten.

Bovendien meten ze dat slecht. Mijn vader kreeg een brief dat zijn inkomen zo laag was dat hij geen cent hoefde bij te dragen. Nog geen week daarna kreeg ik een brief dat mijn vader een smerige koelak was die zoveel geld verdiende dat hij maar voor alles moest opdraaien, en ik alleen het minimum zou krijgen.

Het kostte me drie maanden eer de IB Groep erachter was dat die contradictie van geen kanten klopte.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 12:55
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Het lijkt mij zinnig om het studiegeld niet voor alle opleidingen gelijk te verhogen maar alleen van die wat opleiden tot iets waar de maatschappij op dit moment niet echt behoefte aan heeft.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Niet 'echt ziek'? Zelf betalen voor zorg.
Tripp
15 19-09-2011 22:32
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Verwijderd
500 07-10-2005 00:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Woei! VVD: "Weer bezuinigen"
Gatara
31 09-04-2004 16:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.