Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2014, 02:34
Maxwel
Maxwel is offline
Oké, ik zit in een situatie waar ik al 2 jaar een oplossing of uitweg voor probeer te vinden. Ik heb behoefte om even alles lekker van mij af te schrijven. Ook eigenlijk door het feit dat ik nu helemaal niet kan slapen, als je kijkt naar de tijd dat ik dit heb gepost. Ik zal eerst beginnen om een beetje over mezelf te vertellen.

Zoals ik al in het voorstel topic zei, ik ben dus Max en 17 jaar oud en ik woon met mijn ouders en mijn oudere zus in wageningen. Ik ben op de basisschool en middelbare school veel gepest om mijn uiterlijk en mijn manier van dingen doen. Ik heb hieraan een permanente angst en onzekerheid aan overgehouden. Het heeft mij een aanvallende en terughoudende persoonlijkheid gegeven. Ik heb door de jaren heen wel vrienden gemaakt die een vergelijkbaar verleden hebben gehad. Een paar jaar geleden heb ik online een meisje ontmoet waar ik vrij goed mee kon opschieten. We praatten veel online, en we spraken ook af en toe eens af. De vriendschap groeide door de jaren heen en uiteindelijk waren we beste vrienden. Jaja, ik weet wat je denkt. "Friendzone!" Maar daar is hopelijk niks mis mee.. Toch? We waren er altijd voor elkaar en we konden echt alles met elkaar delen. Maar we hadden verder nooit romantische gevoelens voor elkaar.

Het hele gedoe begon 2 jaar geleden wanneer we ruzie kregen over dat we opeens kortaf en ongeďnteresseerd naar elkaar gingen doen. Maar goed, dat is misschien normaal na al die jaren. Dat je misschien even genoeg van elkaar krijgt en dat je elkaar weer even een tijdje met rust laat. Maar dat was in ons geval niet zo. We kregen steeds vaker ruzie, en we gingen elkaar steeds vaker ontlopen. Daarna ging het een tijdje weer goed, maar niet voor lang. Meer en meer ruzies zorgden ervoor dat het contact uiteindelijk voor een half jaar wegviel. Daarna konden we wel weer vrij goed met elkaar omgaan. We hebben nog 3 afgesproken, waarvan gisteren de laatste keer was. Vandaag hebben we weer ruzie gehad, voor de zoveelste keer ja. Praten heeft geen zin meer. We weten van elkaar wat we gaan zeggen en we weten van elkaar hoe we daarop reageren. Eerst uiten we onze boosheid en frustratie, daarna komen de schuldgevoelens naar boven om vervolgens het weer goed te maken. Maar er bleef bij elke ruzie steeds weer een stukje frustratie achter dat zich opbouwde tot een grote hoop.

Ik ben nu op een punt gekomen waarop ik voorgoed een punt achter deze vriendschap wil zetten. En aan de andere kant ook weer niet want ik geef nog veel om haar. Na al die ruzies kunnen we nog steeds heel goed met elkaar omgaan. Maar andere keren ook weer niet. Het wisselt steeds af van goed naar slecht, en dan weer terug naar goed. Maar daarna weer slecht. Het wordt ons beide teveel, en we gaan er aan kapot. Maar we willen een jarenlange vriendschap ook niet zomaar weggooien. Wat moet ik hier in vredesnaam mee? De vriendschap staat op het punt om voorgoed in te storten. Maar ik weet niet of dit misschien maar beter is...

Na het lezen van dit denk je misschien dat dit beter niet op een forum als dit thuishoort. En sommige dingen hiervan kunnen misschien verwarrend zijn omdat ik wellicht van alles door elkaar zit te vertellen. Maar het is wel fijn om alles even in een grote lap tekst neer te kwakken. Dat laat me een beetje beter voelen. En dit lijkt me een fijn forum.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2014, 12:09
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Waar maak je ruzie over? Ik heb ook wel eens ruzie met vrienden, maar niet zo erg dat het nooit meer goed komt. Tenzij er echt iets heel ergs is geflikt natuurlijk, maar ik weet nu even niet zo snel wat dat dan zou kunnen zijn.

Je zou eens met elkaar moeten praten - op een normale toon, zonder verwijten - en uit moeten zoeken waarom jullie zo vaak ruzie hebben. Is het gewoon een uit de hand gelopen discussie waarin jullie het niet eens kunnen worden of gaat dit echt over diepere dingen?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2014, 12:58
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Omdat dit topic gaat over de relatie (vriendschap) tussen jou en een vriendin, denk ik dat het beter past op Liefde & Relatie, ik heb het topic daarheen verplaatst.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-06-2014, 07:37
Verwijderd
Ik snap het hele verhaal niet zo maar zal wel aan mij liggen. Als ik vaak ruzie heb met iemand, dan spreek ik niet meer met die persoon af. Jammer ja, maar ja, zo gaat dat, vrienden voor je hele leven zijn zeldzaam.

Als je er echt zo mee zit kun je inderdaad er eens over praten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie tips hoe ik hier mee om moet gaan?
Verwijderd
15 31-03-2012 01:05
Studeren Trade Management Azië
Omi0
24 28-02-2007 19:01
Liefde & Relatie Het klikt te goed om een relatie mee te beginnen ...
Verwijderd
68 12-09-2004 17:33
Liefde & Relatie Wat moet ik doen? (heel verhaal sorry toch bedankt als je het lezen wilt)
HipHopSter
9 17-10-2003 12:24
Liefde & Relatie Iemand voor een keuze stellen
Wasp
23 11-02-2003 15:34
Psychologie vriendin geeft me het stik/jij-bent-te-min/overdrijf-niet/ik-ben-toch-beter-gevoel
Black Reina
5 13-03-2002 16:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.