Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2002, 14:23
S
Avatar van S
S is offline
Word jij snel beïnvloed door je vrienden of vriendinnen?

Als je bijvoorbeeld op een feest zit en je krijgt een sigaret aangeboden. Zeg je dan 'nee' of rook je dan ook een sigaret?

Als je je voorneemt om de 'BOB' te zijn die avond en je krijgt een aantal drankjes aangeboden door een god(in). Durf je dan 'nee' te zeggen?

Als je een hele vette broek gekocht hebt, die je al maanden wilde hebben en je vrienden zeggen dat 'ie niet mooi is, doe je hem dan nog graag aan? Doe je hem überhaupt nog wel aan?!

Quote deze dingen niet, maar geef nou zelf eens een paar voorbeelden van op welke punten jij makkelijk beïnvloedbaar bent en op welke punten je heel sterk in je schoenen staat.


Ik zeg bijvoorbeeld gewoon nee, ongeacht wie de sigaret aan mij aanbied, omdat ik weet dat ik gewoon niet wil roken.

Ik ben alleen wat onzeker qua kleding en andere aankopen. Ik denk altijd ontzettend lang na, of ik het wel wil en zelfs als ik het heb gekocht heb ik een lichte spijt ervan.

Tot ik het aan heb, of gebruik. Dan ben ik altijd heel zeker van de aankoop. Heel vreemd, maar het is helaas zo bij mij.

Ik denk dat ik over veel onzekerheden nog 'heengroei'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2002, 14:31
mood indigow
Avatar van mood indigow
mood indigow is offline
neejj ik wordt niet beinvloed.. ik maak zelf uit wat ik doe en wat ik wil... en ik draag oowk wel wat ik mooi vind enzow..
oowkal vinden ze het nix.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 14:32
punkyfish
punkyfish is offline
Over roken en drank kan ik duidelijk zijn, dat beslis ik allemaal zelf, en ik ga niet zomaar roken/blowen/drinken omdat anderen dat doen. Als ik daar zin in heb, doe ik het wel (roken niet, drinken ook bijna nooit), anders niet.

Qua kleding geef ik er ook steeds minder om. Mijn school'vrienden' zijn van het type 'altijd wijde broeken want anders hoor je er niet meer bij'. Ik heb een ribbroek die eigenlijk gewoon recht hoort, maar die ik te groot heb gekocht waardoor hij iets wijder is, maar hij loopt niet uit. Zij vinden die broek dus lelijk, omdat hij niet wijd uitloopt. Zo heb ik heel veel kleren (vooral 'nette' kleren die ik dan 'casual' draag) die zij lelijk vinden, puur 'omdat het niet hoort'.
Dat zij die kleren stom vinden doet me niks, ik vind het zelfs grappig.
Als mijn vriend iets niet mooi vindt (en dat vindt hij regelmatig ), doe ik het misschien iets minder vaak aan als ik hem zie, maar ik gooi het niet in een hoek achterin mijn kast.
Ík vind mijn kleren mooi, en dat vind ik het belangrijkst.

Ik moet wel toegeven dat ik wel gevoelig ben voor die asotypetjes op school, hoe stom het ook is. Mensen die roepen 'het is nog geen carnaval!' als je met een netpanty door de school loopt. Ik weet dat ik me er niks van aan moet trekken, maar toch voel ik me er niet prettig bij nageroepen te worden. En dus doe ik die netpanty niet vaak naar school aan, maar vooral buiten school. Ik doe het dus nog wel aan, maar niet naar die gelegenheid.
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 14:33
Aaaaaart..
Avatar van Aaaaaart..
Aaaaaart.. is offline
Citaat:
S schreef:
Ik zeg bijvoorbeeld gewoon nee, ongeacht wie de sigaret aan mij aanbied, omdat ik weet dat ik gewoon niet wil roken.
En stel nou dat Gaston van de staatloterij show je een peukie aanbiedt en je 1 miljoen €'s ontvangt als je hem oprookt..

Hoe beïnvloedbaar ben jij dan?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 14:33
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
mood indigow schreef:
neejj ik wordt niet beinvloed.. ik maak zelf uit wat ik doe en wat ik wil... en ik draag oowk wel wat ik mooi vind enzow..
oowkal vinden ze het nix.
en je typt zoals je zelf wil?
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 14:33
Verwijderd
Ik geloof niet dat ik me snel laat beinvloeden door vrienden, iig niet op het gebied van uitgaan, roken, drinken en uiterlijk. Dat is een voordeel van ouder worden. Mijn vriend zijn mening is idd weer iets anders. Maar dat lijkt me logisch.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 14:34
De Ideale Schoonzoon
Avatar van De Ideale Schoonzoon
De Ideale Schoonzoon is offline
ik word wel beïnvloed door wat andere mensen dragen...
__________________
You can have any drink you want, as long as it's a Corona...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 14:34
S
Avatar van S
S is offline
Citaat:
Aaaaaart.. schreef:
En stel nou dat Gaston van de staatloterij show je een peukie aanbiedt en je 1 miljoen €'s ontvangt als je hem oprookt..

Hoe beïnvloedbaar ben jij dan?
Verschrikkelijk.

Iedereen die mij kent weet dat ik gek ben op geld en dat ik er veel voor doe.

Dus roken, zeeer zeker. Ik rook een hele vrachtwagen op man, voor 1 miljoen...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 14:35
Aaaaaart..
Avatar van Aaaaaart..
Aaaaaart.. is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik geloof niet dat ik me snel laat beinvloeden door vrienden, iig niet op het gebied van kleding, uitgaan, roken, drinken en uiterlijk. Dat is een voordeel van ouder worden.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 14:36
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
ik ben opzich niet iemand met heeele sterke principes waar ik me altijd aan zal houden dus in dat opzicht ben ik wel beinvloedbaar maar als ik een keer wel ergens echt voor sta en heel erg overtuigd ben dan zal ik het ook absoluut niet doen....

als het gaat om kleren kopen dan ben ik niet echt onzeker, mijn smaak kan wel beinvloed worden als vrienden iets kei leuk vinden dan gak er wat meer op letten kan ik het ook leuker gaan vinden zeg maar.. maar als ik iets leuk vind wat zij niks vinden das dan jammer voor hun...
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 14:38
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Maar ontopic; echt beïnvloedbaar ben ik niet zo. De sigaret zou ik wel aannemen, als ik er trek in zou hebben. Maar de meeste van m'n vrienden roken zelf niet.
Als ik zeg dat ik bob (doe ik nooit, want ik heb er een hekel aan), dan heb je gewoon een verantwoordelijkheid en drink ik dus NIET. Dat is geen "voornemen" zoals jij het stelt maar een afspraak.

Qua kleding heb ik een aantal mensen waarvan ik denk dat ze wel een goede smaak hebben en als die iets negatiefs zeggen dan ga ik toch wel even kritisch naar mezelf kijken of ik het echt leuk vind. Er zijn echter ook zat mensen waarvan ik denk, je ziet er zelf niet uit (maar dat zeg ik niet ).

Ik ga overigens het liefst in m'n eentje winkelen, dan wordt je helemaal niet beïnvloed..
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 14:42
mood indigow
Avatar van mood indigow
mood indigow is offline
Citaat:
beuk schreef:
en je typt zoals je zelf wil?
jaw
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 14:47
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Hangt heel erg van de personen af die wat over me zeggen, iemand die dciht bij mij staat neem ik meer van aan, en voor die gene wil ik me ook nog wel aanpassen.
Overhet algemeen doe ik wat ik wil, en houdt wel rekening mee met de dingen die andere vinden, maar dat is meer qua uitstpraken etc. dan met kleding ik draag wat ik wil, ongeacht wat andere mooi of lelijk vinden.
Roken; tja kan ik kort over zijn, die sigaret neem ik aan. Drank niet, omdat ik uit principes niet drink. Ik trek m'n bek open wanneer ik dingen niet wil, heel simpel.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 15:05
Verwijderd
Op gebied van drinken en roken ben ik totaal niet beïnvloedbaar..
Qua kleding ook niet echt, ik draag wat ik leuk vind, en als iemand anders dat niet leuk vindt, dan niet.. ik weet dat de meeste van mijn vriendinnen mijn kledingstijl niet zo heel leuk vinden, maar daarvoor ga ik echt niet ook strakke kleren dragen..
als me echter door mn moeder/goede vriendin gezegd wordt dat een bepaald kledingstuk me niet mooi staat, dan koop ik het ook niet..
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 15:11
LiViNg EnD
Avatar van LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
ligt eraan wie...als een goede vriendin zegt dat iets niet staat dan kijk ik nog wel ff een keer in de spiegel... maar vindik dat ik er dan nog goed uitzie dan blijf ik datgene wat ik aan heb wel dragen... dan is het togg HAAR probleem... en als ik thuiskom met iets wat mn moeder niet mooi vindt, dan hebbik een probleem.. dan MAG ik het niet dragen...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 15:22
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Nee ik word volgens mij niet snel beinvloed door anderen. Ik rrok niet, nooit gedaan ( nee zelfs nooit geprobeerd ). En tja met drank, ik heb 2 jaar praktisch nix gedronken, dus zo moeilijk is afslaan ook niet.
Ook qua kledingstijl ben ik niet echt makkelijk te beinvloeden heb ik het idee. Doe aan wat ik wil . . . en ja ze hebben het maar te nemen hoe ik ben. Ook als ik make up ofzo op doe . . . sommige verklaren me voor gek, boeiend ik ben gewoon euhh prettig gestoord.
Maar dit is meer uiterlijk . . . als het meer op het psychische vlak komt ben ik behoorlijk ( lees eigenlijk tyfusch ) onzeker . . . ik twijfel door dus wel snel aan mezelf en sta daar minder sterk in mijn eigen opvattingen over hoe ik ben enzo . . . maar goed dis lifstyle
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 15:35
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Ligt eraan, als ik iets echt niet wil, doe ik het ook zeker niet. Nu is dat met roken niet aan de orde omdat ik zelf sowieso rook, als ik bijv. een avondje niet wil drinken omdat ik de volgende dag vroeg op moet of zo, ga ik ook niet drinken, heel simpel. Maar mijn vrienden zouden dan ook niet gaan opdringen of zo.. Qua kleding hecht ik wel waarde aan het oordeel van vrienden, maar als ik iets heb gekocht wat ik zelf echt super vind en zij niet, ja kut voor ze dan hou ik het toch echt. Wel ben ik zo dat als ik bv. niet de stad in wil, ik me heel snel laat overhalen door mensen om toch mee te gaan. Maar veel verder gaat het niet.
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 16:13
I'ts Moi
Avatar van I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Nee is nee... Als ik iets niet wil dan doe ik dat niet. Roken begin ik niet aan... Ik drink zoveel en wat ik wil... Ik koop kleding die ik wil dragen of mooi vindt en wat anderen ervan vinden...ik koop de kleding toch niet voor hun

Kuzzje IK
__________________
*Ik zoek alles zelf uit!*Geluk is het enige wat zich verdubbelt als je het deelt*Ik loop lekker met m'n neus in de lucht, ben blond en dat bevalt me!*
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-10-2002, 16:16
deWit
deWit is offline
Citaat:
mood indigow schreef:
neejj ik wordt niet beinvloed.. ik maak zelf uit wat ik doe en wat ik wil... en ik draag oowk wel wat ik mooi vind enzow..
oowkal vinden ze het nix.
geLUL...


Iedereen word beïnvloed door de mensen om zich heen, als je dat ontkend ben je niet alleen onrealistisch, je bent ook een béétje dom.
__________________
SNAP je het nou!?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 16:36
superpoepdoosje
Avatar van superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
Citaat:
deWit schreef:
geLUL...


Iedereen word beïnvloed door de mensen om zich heen, als je dat ontkend ben je niet alleen onrealistisch, je bent ook een béétje dom.
Ja en jij bent eigenlijk ook een béétje dom..."ontkend"

Wat mensen van mijn kleding vinden, vind ik niet echt zo belangrijk als ik het zelf top vind. Maar als ik twijfels heb over een kledingstuk wat ik wil kopen, dan geven vrienden (of ouders) meestal wel de doorslag.

Dit is misschien dan geen 'aankoop' maar toch iets waar sommige mensen snel door beinvloed worden; DE vriendin of vriend. Bij dat punt boeit het echt niet wat mijn vrienden van hem vinden; als ik hem maar leuk, lief, knap (ja, ook uiterlijk is belangrijk) etc. vind.
__________________
You need piece of mind? Here's a piece of mine
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 16:50
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
deWit schreef:
geLUL...


Iedereen word beïnvloed door de mensen om zich heen, als je dat ontkend ben je niet alleen onrealistisch, je bent ook een béétje dom.
Wat fijn ook dat je je mening zo goed onderbouwt .

Ik heb zo ongeveer tzelfde wat mad athlete heeft.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 16:58
corduroy
Avatar van corduroy
corduroy is offline
ik ben wel gevoelig voor de meningen van vrienden als het gaat om mijn sociale gedrag zeg maar. Dus als i kvrienden van vrienden ontmoet vind ik het heel belangrijk dat ik leuk overkom en dat mijn vrienden dat ook vinden, zeg maar. Dan vind ik het kut als ze zeggen: wat deed je raar tegen hem/haar! Maar dat is eigenlijk een beetje theoretisch allemaal.
Qua drank, sigaretten en dat soort dingen ben ik weinig beinvloedbaar. Ik kan me wel laten meeslepen door iemands enthousiasme, maar het is niet dat ik dan geen nee durf te zeggen ofzoiets. Qua kleding enzo onthou ik het wel als mensen echt vinden dat ik iets belachelijks aanheb, en van mensen die ik erg credible acht wat die dingen betreft neem ik veel aan, van anderen dan weer niet.
__________________
the waiting drove me mad. you're finally here and i'm a mess. take your entrance back. can't let you roam inside my head.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 17:15
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Qua drank en drugs ben ik vrij beïnvloedbaar.
Tis een zwak punt bij mij,
waar ook best wel gebruik van is gemaakt.
Toen ik 9, 10 was, had ik de gevolgen
dan drank en drugs heel dichtbij,
waardoor ik er heilig in geloofde dezelfde fouten niet te maken.
En toch ben ik met vrienden mee gaan doen,
drinken, blowen, pillen en uiteindelijk pillen.
Mja, nu wil ik dat ook niet meer doen,
maar als een vriend(in) dat doet,
doe ik dat vaak ook..
Qua kleren ben ik vrij sterk,
ik draag wat ik wil,
en wijk ook wel af van mn vriendengroep.
Veel opmerkingen kreeg ik wel,
en in ruzies kwam dat ook
terug als argument.
Nu is het niet meer zo,
tis geaccepteerd..
Mja, is wel genoeg denk ik
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 18:23
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Over het algemeen laat ik met niet zo snel beïnvloeden. Een sigaret sla ik af, ik drink niet als dat afgesproken is. Geen probleem. Kleding trek ik aan als ik het leuk vind, en als de rest dat niet leuk vind trek ik het nog aan.

Aan de andere kant: ik ben laatst met 2 vrienden naar Amsterdam geweest omdat we alledrie kleding nodig hadden. En vlak voor die dag kwam 1 van hen met de opmerking dat ze lange jassen bij jongens toch wel erg leuk vond staan. Die dag in Amsterdam heb ik een paar keer een lange jas aangehad, terwijl ik er anders niet aan gedacht zou hebben. Maar dat is meer 'op een idee brengen'. (De persoon in kwestie zal dit ongetwijfeld lezen, maar hoeft zich niet aangevallen te voelen )
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 18:31
shanli
shanli is offline
)
Citaat:
corduroy schreef:
ik ben wel gevoelig voor de meningen van vrienden als het gaat om mijn sociale gedrag zeg maar. Dus als i kvrienden van vrienden ontmoet vind ik het heel belangrijk dat ik leuk overkom en dat mijn vrienden dat ook vinden, zeg maar. Dan vind ik het kut als ze zeggen: wat deed je raar tegen hem/haar!
Ja,dat trek ik me ook wel veel aan,hoe mijn 'sociale gedrag' is,als iemand van mijn vrienden er iets op zegt dan probeer ik daar wel wat aan te doen('t is te zien wie)

Drank en sigaretten of zo,ben ik niet
beinvloedbaar,roken die ik niet want ik moet er verschrikkelijk van hoesten( ) en drank vind ik

Kleertjes,..,als ik iets echt heel koel vind,ga ik het niet laten om dat aan te doen,ook al vinden anderen dat niet zo mooi.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2002, 20:03
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ach roken en drank enzo ben ik gewoon niet beinvloedbaar, dat doe ik gewoon niet. Maar als vrienden iets mij niet leuk vinden staan, dan trek ik het niet aan, want zij zijn eerlijk en ik ga niet iets aantrekken wat alleen Ik leuk vind. Ik bedoel, het is toch ook niet leuk om iets aan te hebben waarvan zelfs je vrienden zeggen dat je daarin een clown lijkt, om maar een voorbeeld te geven?
genoeg kleren die jullie wel allemaal leuk vinden en die ook leuk zijn
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 20:17
maar
Avatar van maar
maar is offline
In mijn mening over bepaalde dingen ben ik niet echt beinvloedbaar, middenin een discussie zou ik ook niet zo snel een andere mening aannemen, dan sla ik eerder te ver door mijn eigen kant op zodat ik het achteraf niet met mezelf eens ben . Wat kleding betreft ben ik nu ook veel minder beinvloedbaar dan vroeger. Omdat ik nu maar weinig vrienden heb waarvan ik zeg 'zo, die heeft nog eens een goede smaak', maakt het mij op zich niet veel uit als zij iets dat ik aan heb lelijk vinden. Ik laat me wel redelijk snel overhalen als ik ergens over twijfel, maar dan in de zin van dat als iedereen zegt dat ik ergens mee naar toe moet, dat ik het dan ook doe. Met roken heb ik op zich geen probleem, maar als ik geen zin heb om te roken, doe ik het ook echt niet.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 22:16
Verwijderd
Ja ik wordt wel degelijk beinvloed door m'n vrienden. Als ik bijvoorbeeld mezelf heb voorgenomen om een avondje niet te blowen dan wordt ik soms toch omgehaald maar ja da's meer doordat m'n wil niet sterk genoeg is.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 22:32
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Steeds minder, vroeger lied ik me heel erg veel beinvloeden, nu een stuk minder, maar nogsteeds gebeurd het natuurlijk nog wel, vaak in kleine onbenullige dingetjes
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 07:52
Ninnoc
Ninnoc is offline
hmm tuurlijk wordt ik beinvloed door mijn omgeving, omgeving bepaald mede je smaak enzo.
Maar ik heb eigenlijk altijd goed nee kunnen zeggen, natuurlijk trek ik een broek minder snel nog een keer aan als ik er veel commentaar op krijg. Als mijn vriendje eens laat vallen dat hij een bep. kleur ondergoed mooi vind, natuurlijk zit dat in mijn kop als ik in de winkel sta.
Maar ik denk niet dat dit iets met onzekerheid te maken heeft, ik ben redelijk zeker (niet altijd natuurlijk) maar ik zal niet snel een oranje broek aantrekken, ik zou me daar heel ongemakkelijk in voelen, ik val liever minder op. Maar ik lig er niet wakker van als ik commentaar krijg op kleding, ik trek volgende keer hooguit iets anders aan maar maak me er verder geen zorgen om. Net als dat ik nee zeg tegen sigaretten, alcohol en drugs als ik er geen zin in heb, alleen als ik aangeschoten ben wil ik nog weleens dingen aannemen die ik waar ik op zich wel zin in heb maar die op dat moment eigenlijk niet zo verstandig zijn.
Waar ik veel eerder onzeker over ben is innerlijk, of ik niet te veel over mezelf heb gepraat, of ik niet te domme opmerking heb gemaakt enzo. Ik kan er dan ook best mee zitten als een studiegenoot me doodleuk bij een bepaalde groep meisjes (lees: best irritante huppelkuttenmeisjes) indeelt of als iemand een opmerking maakt over een eigenschap die ik wel negatief aan mezelf vind. Wat ik natuurlijk ook aantrek zijn opmerkingen van mensen die veel voor me betekenen of waar ik een goede indruk op wil maken.





btw
Citaat:
S schreef:
Quote deze dingen niet, maar geef nou zelf eens een paar voorbeelden van op welke punten jij makkelijk beïnvloedbaar bent en op welke punten je heel sterk in je schoenen staat.
dank je, goede toevoeging!
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 09:53
Mystique
Avatar van Mystique
Mystique is offline
Hoe ik me kleed is mijn zaak. Een oude vriendin van me heeft bijvoorbeeld een hele andere smaak en maakt dan wel eens een geintje over het tasje wat ik mee heb. Ik ben veel netter dan zij. Het heeft me alleen nooit uitgemaakt. Ik ben nu sterk genoeg om de kleren te dragen die ik mooi vind ook al vinden andere dat niet. Dat houd je toch altijd en ik wil niet graag en kopie zijn van iemand anders. Ik laat ze wel oordelen en als ze het mooi vinden ben ik blij maar als ze het niet mooi vinden en ik wel blijf ik het mooi vinden. Het is eigenlijk moeilijk uit te leggen want het is niet zwart wit maar grijs. je laat je altijd wel beinvloeden maar op dit gebied laat ik me dan weinig beinvloeden.
Een sigaret sla ik zo af. Ben een jaar geleden gestopt en niet van plan te beginnen.
Waar ik me wel veel laat beinvloeden zijn bij moeilijke keuzes. Dan vind ik het eng de knoop door te hakken en zeur ik bij andere door wat zij zouden doen en dan kijk ik wat het beste bij mij past. En dan doe ik wel eens wat een vriendin van me zou doen. Ik ben daar best onzeker in, vooral als de keuze veel invloed heeft op mijn leven. dan wil ik gewoon het goede kiezen. Ook in discussies ben ik beinvloedbaar (tenzij ik echt 100% achter mijn mening sta). Als ik vind dat iemand anders ook een goe dtandpunt heeft ga ik daar wel over andenken en kan ik van mening veranderen. Het heeft dus meer met meningen, ideeen etc te maken en niet met hoe ik eruit wil zien.
__________________
Girls wanna have fun! :) (Y)
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 10:37
Verwijderd
Ik sta niet echt zeker in m'n schoenen, dus ik ben op sommige punten redelijk beinvloedbaar. Zo ben ik door een vriendin weer begonnen met roken, en als ik me voorneem om niets te drinken op een avond kan dat weleens verkeerd gaan. Vroeger werd er misbruik van mijn 'ik-kan-geen-nee-zeggen', omdat ik met de verkeerde mensen omging, maar tegenwoordig gaat 't al een stuk beter en dringen m'n vrienden me niet iets op ofzo. Qua kleding ben ik totaal niet beinvloedbaar op mijn eigen aankopen, ik koop en draag serieus wat ikzelf leuk vind, ik vind mijn eigen bij-elkaar-gezochte-stijltje leuk. Misschien dat ik me soms iets ongemakkelijker in iets voel als ik er een opmerking over krijg, maar ik blijf bij m'n mening dat ik 't niet voor niets gekocht heb dus dat ik het leukvind. Ik word wel beinvloed door wat ik om me heen zie; als een vriendin iets leuks aanheeft ofzo, geeft me dat wel snel nieuwe ideeen, maar dat heb ik net zo goed met mensen die gewoon op straat lopen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 16:39
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Euhm....roken doe ik niet als in je voorbeeld.
Maar als er een miljoen mee te verdienen is natuurlijk wel.
Blowen doe ik niet, veel vrienden van me wel, maar ik dus niet.
Drinken wel.

Qua kleding, alle kleding die ik koop vind ik mooi, bepaalde mensen hebben wel enige invloed op mijn aankopen omdat ik weet dat ze een goede smaak hebben en zeggen wat ze vinden, we zijn het echter zowat altijd eens.

Voorderest boeit het me niet echt wat ze op school zeggen.
De 95% van de jongens zijn modemietjes, kopen hun kleding als ze het veel zien, als het geaccepteerd wordt/is door de massa.
En die hebben dus vaak commentaar.
En de meisjes daarentegen vinden het leuk hoe ik erbij loop.
Ik probeer apart doch stijlvol te zijn.

Owja, je laat je beinvloeden met dingen die voor jou niet(zoveel) uit maken. Als iets echt je overtuiging is dan laat je je er toch niet van afbrengen?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 18:20
Faery
Faery is offline
Ik laat me niet echt beinvloeden, ben nogal anders dan m'n vrienden, kleed me anders, etc. Krijg er dan ook genoeg commentaar op, maar dat doet mij niets.
(Geef het op Roy, ik ben zo verwijfd als ik wil. )

Qua drank/drugs laat ik me ook niet aansporen tot, kan prima níet drinken terwijl er een man of 10 zich klem zitten te zuipen en me haast dwingen (*schopt wederom Roy*) wel te drinken. Maar ach. Roken is nutteloos en andere drugs zijn m'n eigen keuze.

Ik ben wel redelijk beinvloedbaar wat betreft het ergens naar toe gaan, denk ik. Wandel maar fijn met anderen mee. Tenzij het uitgaan betreft, als ik ergens van walg... dan kunnen er nog zo veel vertellen hoe leuk het wel niet is, bah.

Mja. Ofzo.
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 20:44
mood indigow
Avatar van mood indigow
mood indigow is offline
Citaat:
deWit schreef:
geLUL...


Iedereen word beïnvloed door de mensen om zich heen, als je dat ontkend ben je niet alleen onrealistisch, je bent ook een béétje dom.
sorry hoor maar wie is er hier nou dom?
met je geweldig goed onderbouwde mening.
je kent me niet eens dus je weet ook niet of ik dom ben of niet.
tuurlijk wordt iedereen beinvloed, maar dat wil niet zeggen dat ik ga aantrekken wat anderen mooivinden, of dat ik ga roken omdat anderen dat willen. dat is niet onrealistisch, dat is gewoon doen wat je zelf wilt.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 21:57
deWit
deWit is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef:
Wat fijn ook dat je je mening zo goed onderbouwt .

Ik heb zo ongeveer tzelfde wat mad athlete heeft.
Het is geen mening, dat je door anderen beïnvloed word is een feit, anders zou je nou in je blote kont rondlopen, want weet jij veel dat je een broek aan zou moeten

Citaat:
mood indigow schreef:
sorry hoor maar wie is er hier nou dom?
met je geweldig goed onderbouwde mening.
je kent me niet eens dus je weet ook niet of ik dom ben of niet.
tuurlijk wordt iedereen beinvloed, maar dat wil niet zeggen dat ik ga aantrekken wat anderen mooivinden, of dat ik ga roken omdat anderen dat willen. dat is niet onrealistisch, dat is gewoon doen wat je zelf wilt.
WAhahaha jij bent makkelijk voer.

Nogmaals, het is geen mening.

Ten tweede, ik heb niet gezegt dat je dom was, want inderdaad, ik ken je niet, maar als je echt denkt dat je niet beïnvloed word door de mensen om je heen, getuigt dat van weinig intelligentie, daar blijf ik bij. Ik heb nooit gezegt dat je aan moet trekken wat andere mensen zeggen, maar ik vind het fijn dat je terugkomt op je eerdere uitspraak dat je "niet beïnvloed wordt".

__________________
SNAP je het nou!?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-10-2002, 00:11
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
ik ben da bomb
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 07:25
Martin Dude
Avatar van Martin Dude
Martin Dude is offline
Roken doe ik gewoon zoizo niet, wel eens geprobeerd, voor de lol ook, maar ik vind t echt nix. en qua kleren: voor broeken heb ik toch maar 1 merk en 1 maat, dus dat is lekker makkelijk en voor een shirt, tja, als ik hem mooi vind, dan koop ik m gewoon.

Verder luister ik wel naar advies etc, zoals: zou je dat wel kopen, want dan en dan moet je dat nog betalen etc ... daar denk ik meestal niet zo erg over na zelf
__________________
Ik ben makkelijker dan Mokkol!! || if (Mokkol == goeieGrap) { pinksteren == pasen; } [NERD]
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 14:36
Jones
Mijn vrienden beinvloeden me totaal niet, ik ben op sommige dingen wel heel makkelijk over te halen, bijv als ik besloten heb niet uit te gaan of niet de stad in te gaan ben ik heel makkelijk over te halen, maar die sigaret zal ik nooit aannemen..ook dat biertje niet als ik bob..(ik ben geeneens 18, hoe kan ik dan bobben?) en kleding is al helemaal niet aan de orde, omdat ik in een hele grote vriendengroep zit waar zo ongeveer alle stijlen welin vertegenwoordigt zijn weet ik zeker dat de helft mijn kleren niet leuk vind..dus daar stoor ik me niet aan
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 14:47
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Ik ben van de week "uitgescholden" voor banaan (men vond mijn knalgele broek blijkbaar niet echt charmant en hij is niet bananen-geel, hij is geler..).. Nou ja moeten ze zelf weten, ik vind hem mooi en ik heb er 55 euro voor over gehad, dus ik ga hem dragen ook!!

Ik ben eigenlijk niet zo beïnvloedbaar, alleen in positieve zin..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 21:19
cin-D
Avatar van cin-D
cin-D is offline
nee met kleding kopen ben ik absoluut niet beinvloedbaar,
soms zelfs eigenwijs, dan zeggen m'n vriendinnen dat ik iets niet moet kopen omdat het bijv. te ruim/strak zit en dan koop ik het toch omdat ik m'n zinnen er dan toch al op gezet heb, waarna ik er uiteindelijk vaak achter kom dat ik beter naar hen had kunnen luisteren.

ook als ik de bob zou moeten zijn, zou ik niet drinken, maarja.. ik zou ook nooit gaan bobben

Ik ben wel beinvloedbaar als we ergens naartoe gaan, als iedereen naar die ene discotheek wil waar ik nou net geen zin in heb, weten ze me er altijd wel naartoe te krijgen.
__________________
It's me G-sus girl, remember?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.