Oud 03-03-2003, 15:23
Verwijderd
Ik wil een eenvoudig Windows-programmaatje kunnen schrijven, het eerste waar ik nu zoëven aan denk is een eigen venstertje met een paar veldjes die je in kunt vullen en een knopje om een actie uit te voeren.

Mijn vragen: in welke taal doe ik dit, en wat heb ik nodig om in die taal te schrijven?? (behalve kennis van die taal )

Even voor de duidelijkheid: het moet niet afhankelijk zijn van een browser, en het liefst een .exe opleveren.

Bij voorbaat dank

~JOOST
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2003, 15:37
Verwijderd
Borland Delphi? (www.borland.com)
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 16:04
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Visual basic 6.0 --> down te loaden via Kazaa

Werkt met drag and drop. Je maakt gewoon knoppen en tekstvakken door te klikken.

Vervolgens moet je zelf korte stukjes code schrijven, maar dat is niet zo moeilijk, zat boeken in de bib en een cursus in word kan ik je eventueel toe sturen.

visualbasic.pagina.nl

In een paar uur is je applicatie al een heel eind.

komt .exe uit.

C++, Borland, Jave e.d. kan je meer mee, maar dat heb jij toch niet nodig en kost veel meer studie en programmeerwerk.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.

Laatst gewijzigd op 03-03-2003 om 16:08.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 18:21
Verwijderd
ben begonnen aan de (grote) downloads,
bedankt allemaal!!!!

~JOOST
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 07:58
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Als je visual studio download zo'n honderd mb, zit daar gelijk c++ bij.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 09:03
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef:
Als je visual studio download zo'n honderd mb, zit daar gelijk c++ bij.
Yup, ben ik aan bezig, VB6 is al binnen, die andere komt wel terwijl ik daarmee aan het prutsen ben
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 11:57
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
iamcj schreef:
Visual basic 6.0 --> down te loaden via Kazaa
ga alsjeblieft geen Visual Basic aanraden aan mensen, visual basic gaat binnen niet al te lange tijd volledig uit
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 11:59
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
ik zou voor Delphi of voor C++ gaan (en dan MS Visual C++ gebruiken)... allebei mooie all-round talen waar je bijna alles mee kan
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 17:31
niemand
Avatar van niemand
niemand is offline
wat makkelijk is als je simpele tekeningetjes ofzo wilt maken is java

nadelen zijn dat het nogal traag is en geen .exe geeft
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 17:51
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
McMotion schreef:
ga alsjeblieft geen Visual Basic aanraden aan mensen, visual basic gaat binnen niet al te lange tijd volledig uit
?? En hoe word gedefenieerd of een taal 'uit' is of niet?

PCRodent is nog een beginner en VB6.0 is het makkelijkst en snelst te leren. Ook voor simpele applicaties is VB6.0 het geschikst. (Wat boeit het of het nou 'uit' gaat of niet ?!?! ) .. Daarna, kan die als die wil overstappen op VC6.0 .. of .NET

Basic is over het algemeen simpeler en makkelijker te lezen en te leren dan C of een andere taal.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 18:11
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
als je ee beetje doorzettingsvermogen hebt en veel interesse moet je mah met c++ beginnen, in het beginis dat best klote als je nog geen enkele programeerervaringen hebt, maar jah een beetje doorzetten en het moet lukken. K ben er nu ook mee bezig, k ben ook maar n00b. Ennuh samen ideeen uitwisselen is altijd goed en elkaar helpen ook.
eminem_henri@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 19:17
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Marcade schreef:
?? En hoe word gedefenieerd of een taal 'uit' is of niet?

PCRodent is nog een beginner en VB6.0 is het makkelijkst en snelst te leren. Ook voor simpele applicaties is VB6.0 het geschikst. (Wat boeit het of het nou 'uit' gaat of niet ?!?! ) .. Daarna, kan die als die wil overstappen op VC6.0 .. of .NET

Basic is over het algemeen simpeler en makkelijker te lezen en te leren dan C of een andere taal.
nou als een programmeertaal niet meer wordt gebruikt dan kun je echt niet meer de rest van je leven die taal blijven gebruiken hoor net zoals een oude pc gebruiken.. het werkt nog wel maar als je niet de dingen kunt doen die je zou willen doen
en om over te stappen op een andere taal is het ook een klote taal.. ik ben zelf ook begonnen met basic maar ik wou dat ik met java of met pascal begonnen was... basic is misschien wel makkelijk maar lijkt niet op de talen die het meest worden gebruikt... je zou eventueel kunnen overstappen op Visual Basic .NET, maar dan moet je toch verschrikkelijk veel bij leren omdat alleen de syntax en de interface nog een beetje op elkaar zullen lijken... een totaal andere programmeertaal dus.. dan lijkt me het makkelijkst nu met C# te beginnen ofzo, of Delphi
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 19:27
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
Citaat:
McMotion schreef:
ga alsjeblieft geen Visual Basic aanraden aan mensen, visual basic gaat binnen niet al te lange tijd volledig uit
waarom? ik volg al die windowsshit niet echt, dus k zou niet weten waarom het niet meer gaat bestaan. willen ze VB op longhorn droppen?

hoe dan ook, VB zuigt. leer een deftige programmeertaal. ik raad je python (python.org) aan. het is misschien moeilijker, en je hebt er geen mooie venstertjes en knopjes mee tenzij je grafische toolkits gaat gebruiken, maar het is een goede programmeertaal, logische en met structuur. als je gewoon een programmatje in elkaar wilt fletsen om te zeggen 'ik kan programmeren' nah dan is VB hoogstwaarsch wel goed genoeg...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 19:29
niemand
Avatar van niemand
niemand is offline
als je serieus wat met programmeren wil doen zou ik iig een crossplatform taal aanraden, dus c++ / python / java
of iets anders dat crossplatform is

php kan je opzich ook heel leuke dingen mee, maar grafische interfaces zijn wat lastig
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 19:52
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
Citaat:
niemand schreef:
als je serieus wat met programmeren wil doen zou ik iig een crossplatform taal aanraden, dus c++ / python / java
of iets anders dat crossplatform is

php kan je opzich ook heel leuke dingen mee, maar grafische interfaces zijn wat lastig
idd, maar python is simpeler dan c++, java of wat dan ook, dus sowieso beter om te beginnen. vergelijk al alleen maar een 'hello world' in die 3 programmeertalen en dan weet je het wel
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 20:00
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Jongens; kijk nou eerst is even wat die vent vraagt, voordat jullie de taal aan gaan prijzen waar jullie *zelf* gewoon het meeste van af weten en guruutje over willen zijn.

PCRodent:
"Ik wil een eenvoudig Windows-programmaatje kunnen schrijven, het eerste waar ik nu zoëven aan denk is een eigen venstertje met een paar veldjes die je in kunt vullen en een knopje om een actie uit te voeren."

"en het liefst een .exe opleveren. "

.. Ga nou niet allemaal moeilijk lopen te doen en aan komen kakken met C, Delphi, Pascal, Python (???); Visual Basic is gewoon wat die wil .. snel .. makkelijk .. simpel.

Ik zie nergens staan dat die er mee naar professionele bedrijven wil stappen of iets dergelijks; of dat die iets wil maken dat die later wil verkopen. Alleen de kernwoorden: Simpel, snel, eenvoudig, windows. .EXE.

Ik zie ook nergens staan: moeilijk; object orientated; databases; snel; flexibel of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 20:08
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Jongens; kijk nou eerst is even wat die vent vraagt, voordat jullie de taal aan gaan prijzen waar jullie *zelf* gewoon het meeste van af weten en guruutje over willen zijn.
advies geven noemen ze dat.


Citaat:
.. Ga nou niet allemaal moeilijk lopen te doen en aan komen kakken met C, Delphi, Pascal, Python (???); Visual Basic is gewoon wat die wil .. snel .. makkelijk .. simpel.

Ik zie nergens staan dat die er mee naar professionele bedrijven wil stappen of iets dergelijks; of dat die iets wil maken dat die later wil verkopen. Alleen de kernwoorden: Simpel, snel, eenvoudig, windows. .EXE.
hij/zij zegt ook dat het eerste wat in 'm opkomt gewoon een venstertje met knopjes is, alhoewel pascal, python e.d. daar niet aan voldoen (delphi ook niet?), geeft het deels ook de indruk dat hij gewoon wil leren programmeren, en niet één specifiek programma in gedachten heeft. als de OP wil leren programmeren, dan is het denk ik wel goed om uit te leggen dat je dan beter niet met VB begint en geen criteria zoals grafisch e.d. moet opleggen.
.exe's kun je trouwens ook bekomen met python, en met die andere programmeren waarschijnlijk ook wel op de een of andere manier.
advies geven over hoe je het beste begint met programmeren is goed vind ik als het niet compleet duidelijk is of de OP wil leren programmeren of een progje in elkaar wil knutselen. ik kan me namelijk moeilijk inbeelden dat iemand alleen wat knopjes en invoerveldjes wil kunnen doen...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 20:09
Verwijderd


Ach, ik ben allang blij als ik een venstertje met een menubalkje heb, mijn recentste programmeerkennis stamt nog uit het DOS-tijdperk (en heel veel was het toch al niet... desalniettemin genoeg voor mijn doeleinden).

Kheb laatst een rekenmachine (TI-83) - programmaatje gepoort naar de PC om wat extra's te leveren voor een opdracht, en dat werd een zwart DOS-venstertje binnen Windows. It did the trick (ik kreeg een 8.6 ), maar eigenlijk zag het er niet uit.

Vandaar dus mijn vraag om een taal waarin ik op een toonbare manier relatief eenvoudige rekentaken op een leuke manier kan brengen, weetikveel waarvoor ik het ooit nog nodig heb, als het maar onder Windows draait...

En wat de beste programmeertaal - allround is... dat laat ik aan de experts (=jullie) over!

(bedankt voor jullie meedenken en medeleven though )
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-03-2003, 20:11
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
als je wilt blijven simpele dingetjes doen, is VB wel goed genoeg veronderstel ik.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 20:14
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
* ^_^ * schreef:
als je wilt blijven simpele dingetjes doen, is VB wel goed genoeg veronderstel ik.
duh; dat zei ik dus.

Anders had die *echt* wel meer gezegd.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 20:14
Verwijderd
Citaat:
* ^_^ * schreef:
als je wilt blijven simpele dingetjes doen, is VB wel goed genoeg veronderstel ik.
Those are your words.

Misschien bouw ik op termijn mijn programmeerkennis nog uit. Voor nu ben ik allang blij met de dingen die me in BASIC-achtigen ook lukten in een flashy venstertje
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 22:33
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
dan raad ik je Delphi aan... het is zo ongeveer even snel te leren als visual basic, en je kunt dan later makkelijker overstappen naar andere programmeertalen
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 08:20
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Ik weet ook wel dat C++ en Delphi enzo beter is. Maar voordat je de voordelen van c++ enz. kan benutten tov een basictaal ben je wel even verder.

Voor op je eigen computer is bv een database zo in elkaar geplakt, schrijf dat maar even in C++ als je geen ervaring hebt.

Visual basic is een soort frontpage, frontpage raad je ook niet aan, maar als je maar 1 pagina even snel wil maken kan het een goed middel zijn omdat je zo klaar bent.
Wil je het zelfde in html wil bereiken ben je misschien wel een week bezig met het speuren naar stukjes code.

Trouwens vanuit VB leer je ook gelijk VBA en mocht je dan verder willen programmeren, dan haal je een boek in de boek en is de overstap zo gemaakt mede omdat het makkelijker leest.

De basisbeginselen zoals het declaren, klassen, functies, objecten komen in alle talen voor.

Ik was ook begonnen met C++ en java, maar ik ben er vanaf gestapt omdat nutteloos is voor wat ik met programmeren wil.

Een agenda of een kleine database enz. Als je de mogelijkheden en snelheid van Acces +VBA overstijgt met C++ mag je me bellen.
Ja je hebt geen .exe, maar het is allebei 1 keer klikken

Ik ken redelijk html en javascript. Php, asp is beter, maar heb ik dat nodig voor een eenvoudige website?
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 13:23
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
heeft visual basic wel klassen en objecten? ow ok ik dacht van niet, maar ik heb een tijd niet meer in visual basic gewerkt

enneuh alle dingen die je met visual basic kan in combinatie met MS Access kan je ook met C++ of met Delphi doen, maar dan inderdaad sneller

dus geef je telefoonnummer maar
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 13:47
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
McMotion schreef:
dan raad ik je Delphi aan... het is zo ongeveer even snel te leren als visual basic, en je kunt dan later makkelijker overstappen naar andere programmeertalen


(tis wel duidelijk welke taal we leren op ICA Maar kben idd ook best te spreken over delphi..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2003, 14:43
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
als je het mij drie jaar geleden had gevraagd, dan had ik waarschijnlijk hetzelfde gezegd hoor
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:44
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
maar denk je dat het een willekeurige taal is? 't lijkt me niet toevallig dat ze nu beginnen met Delphi, en vroeger met Pascal... 't is gewoon een krachtige taal en makkelijk over te stappen naar andere talen; en toch heb je binnen no-time een werkend programma
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 07:09
Verwijderd
Citaat:
McMotion schreef:
heeft visual basic wel klassen en objecten? ow ok ik dacht van niet, maar ik heb een tijd niet meer in visual basic gewerkt

enneuh alle dingen die je met visual basic kan in combinatie met MS Access kan je ook met C++ of met Delphi doen, maar dan inderdaad sneller

dus geef je telefoonnummer maar
Visual basis heeft klassen en objecten ja . Ik vind er niet zoveel verschil tussen VB en bijvoorbeel Java zitten.

Dat het kan weet ik, maar als wij naast elkaar gaan zitten (Access / Delphi,C++) en wij moeten allebei een simpele database maken. Wie is er dan het eerste klaar?

[getypt door IAMCJ]
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 08:00
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
ben net begonnen met programmeren voor windows, met visual studio 6
ook meteen een boek erbij: het complete handboek visual c++ 6.
het is alleen wel moeilijker dan ik verwachtte
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 13:02
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Talon schreef:
ben net begonnen met programmeren voor windows, met visual studio 6
ook meteen een boek erbij: het complete handboek visual c++ 6.
het is alleen wel moeilijker dan ik verwachtte
Dat serie van boeken vind ik niets. Het is een naslagwerk, niet om het te leren. Dat gaat stukken beter aan de hand voorbeelden en zelf doen ipv alleen maar lezen en af en toe wat proberen.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 13:36
L@CuTu$
Avatar van L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Ik zouw zeggen gewoon gaan voor GNU C .

VB C# en MS C(++) zijn allemaal erg platform specifiek en redelijk nonportable (wat je dan later nog wel eens kan opbreken) .


GNU C daaromtegen is erg portable en schoon :-)

Owja , moet ik toevoegen dat het Gratis is en Vrij ?
__________________
Nerds met Borsthaar coden in EV8 ASM || Lid van het Alpha promotie team
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 14:22
LB06
LB06 is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
Ik zouw zeggen gewoon gaan voor GNU C .

VB C# en MS C(++) zijn allemaal erg platform specifiek en redelijk nonportable (wat je dan later nog wel eens kan opbreken) .


GNU C daaromtegen is erg portable en schoon :-)

Owja , moet ik toevoegen dat het Gratis is en Vrij ?
Of JAVA. Ook zeer portable. Ik raad JAVA echter niet op deze reden aan, maar om de reden dat het de OOP-taal bij uitstek is en dat het Object Oriented denken je op de lange termijn meer zal helpen dan het leren van een specifieke taal als C(++)
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 14:29
niemand
Avatar van niemand
niemand is offline
Citaat:
LB06 schreef:
Of JAVA. Ook zeer portable. Ik raad JAVA echter niet op deze reden aan, maar om de reden dat het de OOP-taal bij uitstek is en dat het Object Oriented denken je op de lange termijn meer zal helpen dan het leren van een specifieke taal als C(++)
java is een makkelijk OO taal om mee te beginnen, en idd crossplatform
maar java heeft toch veel beperkingen dus na een tijdje zal je toch snel over stappen naar bijv C++

overigens kan je ook leuke dingen met php, hoeft niet specifiek via een webserver
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 14:33
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
niemand schreef:
java is een makkelijk OO taal om mee te beginnen, en idd crossplatform
maar java heeft toch veel beperkingen dus na een tijdje zal je toch snel over stappen naar bijv C++

overigens kan je ook leuke dingen met php, hoeft niet specifiek via een webserver
hoe moet je anders php draaien, dar heb je tog een webserver voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Dr HenDre schreef:
hoe moet je anders php draaien, dar heb je tog een webserver voor nodig.
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=380406

JAVA is niet geschikt om te leren programmeren. Veels te veel mogelijkheden, niet (geheel) visueel OO, je moet te snel de code in om dingen te veranderen, etc...

Verder werd er gevraagt naar programmeren voor 'Windows', niet voor 'cross-platform'
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 14:37
niemand
Avatar van niemand
niemand is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
hoe moet je anders php draaien, dar heb je tog een webserver voor nodig.
je typt in:
php script.php

en dan word je script uitgevoerd en krijg je de output in je scherm
in windhoos kan dat ook maar dan moet je ff opzoeken waar php.exe staat
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-03-2003, 14:38
niemand
Avatar van niemand
niemand is offline
dat bedoelde ik niet
zie andere post
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 14:43
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
niemand schreef:
je typt in:
php script.php

en dan word je script uitgevoerd en krijg je de output in je scherm
in windhoos kan dat ook maar dan moet je ff opzoeken waar php.exe staat
en als er meerdere dingen uitgevoerd moeten worden, en de ene aan de andere gekoppeld moet worden. Als je met php werkt kun je het beste een webservertje downen vind ik
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 14:44
LB06
LB06 is offline
Citaat:
eddie schreef:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=380406

JAVA is niet geschikt om te leren programmeren. Veels te veel mogelijkheden, niet (geheel) visueel OO, je moet te snel de code in om dingen te veranderen, etc...

Verder werd er gevraagt naar programmeren voor 'Windows', niet voor 'cross-platform'
Je hoeft die mogelijkheden niet allemaal te gebruiken en wat bedoel je met visueel OO? Drag n Drop? Dat kan weldegelijk met een grafische IDE als Visual Café for JAVA. Deze gebruiken we op school. Niet dat ik er kapot van ben, maar toch...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 14:45
niemand
Avatar van niemand
niemand is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
en als er meerdere dingen uitgevoerd moeten worden, en de ene aan de andere gekoppeld moet worden. Als je met php werkt kun je het beste een webservertje downen vind ik
dat hangt er maar vanaf wat je in php maakt
het lijkt me niet handig om mn php irc statbot via mn apache te laten draaien, die kan k beter gelijk vanuit mn shell starten
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 14:50
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
eddie schreef:
JAVA is niet geschikt om te leren programmeren. Veels te veel mogelijkheden, niet (geheel) visueel OO, je moet te snel de code in om dingen te veranderen, etc...

Verder werd er gevraagt naar programmeren voor 'Windows', niet voor 'cross-platform'
nou, als je er een beetje van houd, goeie boeken hebt, en een hele dosis doorzettingsvermogen kom je nog een heel eind. Ik ben begonnen met c++, het is zeker wel moeilijk dat zeg ik niet, maar dat wil iet zegggen dat het niet geschikt is. Het is uitermate geschikt. Als je het zware werk gedaan hebt, kun je daarna heeel makkelijk overstappen naar iets lichters. Andersom is dat iets moelijker.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 14:55
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
nou, als je er een beetje van houd, goeie boeken hebt, en een hele dosis doorzettingsvermogen kom je nog een heel eind. Ik ben begonnen met c++, het is zeker wel moeilijk dat zeg ik niet, maar dat wil iet zegggen dat het niet geschikt is. Het is uitermate geschikt. Als je het zware werk gedaan hebt, kun je daarna heeel makkelijk overstappen naar iets lichters. Andersom is dat iets moelijker.
JAVA in a nutshell van O'Reilly of
JAVA in 24 uur van Academic Service en je komt al een heel eind. En dan heb je nog die prutlessen JAVA op het middelbaar.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 17:46
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
iamcj schreef:
Dat serie van boeken vind ik niets. Het is een naslagwerk, niet om het te leren. Dat gaat stukken beter aan de hand voorbeelden en zelf doen ipv alleen maar lezen en af en toe wat proberen.
hm mjah, het gaat wel aardig hoor, als ik maar een beginnetje heb is het goed
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 18:04
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Visual basis heeft klassen en objecten ja . Ik vind er niet zoveel verschil tussen VB en bijvoorbeel Java zitten.
dat vind ik echt een wereld van verschil! java en VB dus

Citaat:
Leonoor schreef:
Dat het kan weet ik, maar als wij naast elkaar gaan zitten (Access / Delphi,C++) en wij moeten allebei een simpele database maken. Wie is er dan het eerste klaar?
jah ok snelheid met bouwen dat is inderdaad sneller.. maar zeker niet sneller @ runtime
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 18:14
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
eddie schreef:
[url]JAVA is niet geschikt om te leren programmeren. Veels te veel mogelijkheden, niet (geheel) visueel OO, je moet te snel de code in om dingen te veranderen, etc...
huh wat bedoel je met visueel OO??? java is zo OO als maar kan, gewoon zo ongeveer DE perfecte OO taal en wat de taal zelf betreft heb je juist weinig mogelijkheden (bijv. geen multiple inheritance, geen pointers, alle code moet in een method staan, etc.) en dat maakt het nou juist zo'n mooie taal; makkelijk uitbreidbaar, mooie abstractie, etc.
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 18:14
L@CuTu$
Avatar van L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
LB06 schreef:
Of JAVA. Ook zeer portable. Ik raad JAVA echter niet op deze reden aan, maar om de reden dat het de OOP-taal bij uitstek is en dat het Object Oriented denken je op de lange termijn meer zal helpen dan het leren van een specifieke taal als C(++)
In het eind is C nuttiger dan Java.

Ik zouw zeggen , ga maar een low level routine schrijven in Java, veel plezier.
__________________
Nerds met Borsthaar coden in EV8 ASM || Lid van het Alpha promotie team
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 19:53
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Wat een gezeik hier.

Elke taal heeft zo zijn voordelen en nadelen. Er is geen enkele taal echt 'beter' dan de andere.

T'is nog altijd uiteindelijk de programmeur aanwie het ligt of een programma mooi en snel word, of traag en langzaam.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 19:55
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Nu we het toch over programmeurs en grote monden hebben; wat hebben jullie allemaal eigenlijk gecodeerd?

Nonwerk/school gerelateerd, want die database systemen en maffe registratie systemen boeien me nou echt geen ruk, eigenlijk. Ik ga jullie ook besparen van wat ik geprogrammeerd heb voor mijn werk, want interessant is het nou niet echt voor jullie

Laatst gewijzigd op 06-03-2003 om 20:09.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 20:16
Verwijderd
Citaat:
McMotion schreef:
huh wat bedoel je met visueel OO???
Visueel = zien/kijken.
Of, zoals LB06 al aangaf: Drag 'n' Drop (of 'Sleur en Pleur')

Citaat:
McMotion schreef:

java is zo OO als maar kan, gewoon zo ongeveer DE perfecte OO taal
Idd. En dat maakt het juist zo... euhm... moeilijk voor beginners.
Eigenlijk moet je gewoon beginnen met DOS programmatjes te maken in DOS Basic (QBasic?) en/of Pascal.
Daarna C++, dan een OO taal (JAVA is daar zeer geschikt voor), en daarna een Visual OO taal (Delphi, Visual Basic, Visual FoxPro)

Citaat:
McMotion schreef:

en wat de taal zelf betreft heb je juist weinig mogelijkheden (bijv. geen multiple inheritance, geen pointers, alle code moet in een method staan, etc.) en dat maakt het nou juist zo'n mooie taal; makkelijk uitbreidbaar, mooie abstractie, etc.
Probleem is dat je al wel moet kunnen denken in objecten. En dat kunnen beginners niet echt (NOFI).
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Elke taal heeft zo zijn voordelen en nadelen. Er is geen enkele taal echt 'beter' dan de andere.
Voor een beginner wel.
Ik vind dat een toekomstig programmeur moet beginnen met niet-visueel en linieair (BASIC?). Zo steeds iets verder righting OO programmeren(Pascal for DOS, C++ for DOS), om tenslotte uit te komen op C, Delphi, Java, VFP, VB, etc. en dan terug te vallen naar Assembly
Citaat:
Marcade schreef:

T'is nog altijd uiteindelijk de programmeur aanwie het ligt of een programma mooi en snel word, of traag en langzaam.
Je hebt mooi en mooi, en snel en snel.

Mooi kwa uiterlijk, of technisch mooi?
Snel kwa datainvoer (gebruik dus), of verwerking (code)?

Het ligt niet altijd aan de programmeur. Je hebt ook nog zoiets als gebruikers... en gebruikers zijn dom
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Boek Ruby
Caviamax
11 27-06-2013 07:40
Huiswerkvragen: Exacte vakken [IN] Leren programmeren
Anika
18 20-01-2008 16:06
Software & Hardware [Server-side scripting] PHP of JSP?
DZHAW
45 16-07-2007 16:06
Software & Hardware [Programmeren] Welke taal zal ik gaan leren?
forum.scholieren.com
46 24-11-2002 09:41
Games wat vinden jullie v/d xbox
reuffneck
57 20-08-2002 07:45
Software & Hardware Welke computertalen ken je?
PCBOY
81 23-04-2002 18:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.