Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2003, 21:12
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik had zondag een enorme weg naar beneden (vrij ineens maar niet heel erg plotseling). Ik heb soms het idee dat t helpt om t allemaal nog erger te maken voor jezelf (jezelf in zelfmedelijden wentelen, automutilatie, lange tijd aan de ellende blijven denken) om daarNA alles weer in proportie te kunnen zien zegmaar. Zo heb ik t idee dat als ik me gewoon 'hangerig' en 'downtjes' voel er niks gaat veranderen of gebeuren, net alsof er niks aan te doen valt. Ik blijf warrig. Als je t dan even supernegatief gaat zien voor een dagje (of meer) zie je daarna zeg maar weer dat t allemaal niet zo erg is! Kan dat kloppen of bazel ik maar wat? En wie heeft dat ook gemerkt en op wat voor manier?

Zo heb ik een paar weken lang heel moeilijk zitten doen over mijn verliefdheden en er erg mee gezeten en me alleen gevoeld enz enz. Sinds vanavond (weet niet voor hoe lang) voel ik me weer een beetje rustig (wat DAT betreft dan), niet zo gedwongen trekkerig aan mezelf van: je MOET een relatie of iets.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2003, 21:28
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
kaasstaafje schreef op 08-12-2003 @ 22:12:
Kan dat kloppen of bazel ik maar wat?
Je bazelt maar wat.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 22:52
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Je moet je frustraties er soms even uit gooien en ze verwerken om ervan af te zijn. Dat is nodig om weer heppie te kunnen zijn, want met die frustraties nog binnenin kan je niet vrolijk zijn. Of in ieder geval, niet echt.

Dat heb ik inderdaad ook. Het is soms verwarrend.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 23:55
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 08-12-2003 @ 22:28:
Je bazelt maar wat.
Abt, de mensen die op dit deelforum posten zitten nog wel eens met zichzelf in de knoop. Ik begrijp dat jij hier geen boodschap aan hebt, en graag je ongenoegen uit, en ook geen been ziet in het grappig proberen te zijn ten koste van anderen, maar dit is daar niet de juiste plaats voor. Niet iedereen kan een dergelijke opmerking op zijn juiste waarde schatten en hem naast zich neer leggen met de gedachte: ach, ik weet wie het zegt.

Als je hard wilt zijn, moet je dat op A & N doen. Daar krijg je ook nog stevig weerwoord. Dat durf je toch wel aan?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 07:03
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
juno schreef op 09-12-2003 @ 00:55:
Abt, de mensen die op dit deelforum posten zitten nog wel eens met zichzelf in de knoop. Ik begrijp dat jij hier geen boodschap aan hebt, en graag je ongenoegen uit, en ook geen been ziet in het grappig proberen te zijn ten koste van anderen, maar dit is daar niet de juiste plaats voor. Niet iedereen kan een dergelijke opmerking op zijn juiste waarde schatten en hem naast zich neer leggen met de gedachte: ach, ik weet wie het zegt.

Als je hard wilt zijn, moet je dat op A & N doen. Daar krijg je ook nog stevig weerwoord. Dat durf je toch wel aan?
Joh . Ik verwachtte zoiezo al de reactie: je bazelt maar wat. Ik ken forummers inmiddels wel een beetje.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 08:21
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
bij mij werkt het inderdaad zo. Ik ga helemaal tot het uiterste negatieve puntje, en dan zie ik in dat dat niet werkt, geef mezelf een schop onder m'n kont en neem de verantwoordelijkheid over mijn eigen leven weer op me.
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 08:39
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Na elk dal komt weer een heuvel of een berg, dus na elke periode van je klote voelen komt weer een tijdje dat je je wat beter voelt, dat denk ik.
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 08:47
Verwijderd
Ja het helpt wel, mee eens. Maar overdrijf het niet, want dan is de scheidslijn tussen dip, depressie en zelfmedelijden niet meer zo duidelijk, en maak je het voor jezelf misschien te moeilijk.

Maar ja voor mij helpt het idd ook wel om soms de dingen wat al te zwartgallig in te zien
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 09:46
Verwijderd
Een klein beetje heb je natuurlijk wel gelijk. Als je niet weet wat haat is dan weet je ook niet wat liefde is. Maar om nou zo ver te gaan, zelfs automutilatie vind ik toch wel erg ziekelijk. Ik heb me nog nooit echt kut gevoeld bijna altijd happy. En het bevalt me zeker weten, ik ga me echt niet snijden zodat ik er volgende week weer tegen aan kan of omdat het anders niet meer leuk is. Je moet gewoon omringd worden door leuke mensen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 17:58
Sitia
Avatar van Sitia
Sitia is offline
jaah.. is me wel bekend. K zou mezelf niet snijden, maar zelfmedelijden hebben is af en toe wel lekker.
Kheb me eigenlijk heel lang rot gevoeld maar t gaat nu met de dag beter.. K voel me ech goed, beter dan heel dit jaar ofzow!

Duss.. ikke ben nu happy! En da wordt jij ook.. als je dat ff niet bent..
__________________
Why am I trying to give if no-one gives me a try..
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 21:02
Wave
Wave is offline
Ik denk dat er wel wat in zit......je moet ook iets ergs meegemaakt hebben om van kleine dingen in het leven echt goed te genieten......dus waarom niet op dees manier?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 15:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb vaak het gevoel dat ik op het randje zit. Dan heb ik net een week gehad dat me heel down voelde en dan langzamerhand klim ik weer op en gaat het weer wat beter. En op een gegeven moment zit ik dan in zo'n fase dat als ik dan complimentjes krijg, leuke dingen doe en alles goed gaat dan sla ik door de goede kant op. Als ik op dat moment allemaal commentaar krijg, een baaldag heb (en ook nog ongesteld wordt ) dan sla ik weer terug in mn dipje en dan duurt het ook weer langer voordat ik er weer uit ben.

Ik weet niet of je dit precies bedoelt maar volgens mij lijkt het er aardig op.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 17:02
Rah Digga
Rah Digga is offline
Citaat:
Wave schreef op 09-12-2003 @ 22:02:
Je kunt pas van de pieken genieten, als je de dalen ook
hebt gekend.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten Een treinbrief ( beetje lang weer )
Verwijderd
14 15-09-2004 14:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09.