Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2001, 16:04
Verwijderd
Wie snoept/snoepte er ook te veel? En wat hebben jullie er tegen gedaan. Ik vind mezelf niet dik, maar ik merk dat mijn gebit het niet leuk meer vind.

Kuzz
Met citaat reageren
Oud 05-06-2001, 16:54
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
ik heb een tijd voor mijn gevoel te veel gesnoept, maar ik heb het afgeleerd doordat ik mezelf te dik vond, dus aan mij heb je niet veel...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 05-06-2001, 19:51
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
je kunt ook gewoon je tanden beter of vaker poetsen (bijvoorbeeld elke keer als je gesnoept hebt)
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 05-06-2001, 20:53
silver_kane_freakje
silver_kane_freakje is offline
ik snoepte vroeger onwijs veel, echt alles waar ik trek in had, maar nu wordt ik er dik van dus snoep veel minder, maar jah wat heb jij daaraan
Ehm tjah probeer veel fruit te eten ipv snoep, of zoete maar gezonde drankjes(dus vruchtensap enz)
Poets je tanden na elk snoepje dat je eet
Eet van die kauwgom die goed is voor je tanden
__________________
I want you to turn cold ice in my soul.....Got to freeze this yearning inside..... | Through The Wind We Crawl | *concertverslaafd*
Met citaat reageren
Oud 05-06-2001, 21:29
wissie
wissie is offline
Ik ben aan het afkicken...
Met citaat reageren
Oud 06-06-2001, 13:19
Verwijderd
Ja maar je hebt niet overal de gelegenheid om tanden te poetsen. Maar ik ga zeker afkicken!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2001, 15:19
chanel
chanel is offline
Citaat:
wissie schreef:
Ik ben aan het afkicken...
ik ook

__________________
Can't stand when a bitch all in my side,I don't even know her and she all up in my light,Givin me the side eye like she wanna fight,better get t right
Met citaat reageren
Oud 06-06-2001, 18:20
A loved one
Avatar van A loved one
A loved one is offline
Niet gelijk na het zoet-gedoe eten, je tanden poetsen. Dan poets je het namelijk als het ware "in" je tanden, en dan wordt het glazuur aangetast enzo. Je kunt je tanden dus beter eerst poetsen, daarna snoepen, en daarna zo´n kauwgum ofzo.

Ikzelf eet echt enorm veel kauwgum, en ik poets m´n tanden zo´n vier/vijf keer per dag, vijf tot tien minuten. Als je ergens mee bezig bent dat je leuk vindt, vergeet je de zin in wat lekkers.

Love
Met citaat reageren
Oud 06-06-2001, 18:25
the tourist
the tourist is offline
Ik snoepte vroeger ook best wel. Maar nu zeg ik tegen mezelf dat het niet meer mag, en dan doe ik het ook niet. Volgensmij lukt de meeste mensen dat niet, maar bij mij helpt het wel! Als ik weer veel heb gesnoept, word ik een beetje saggie en dan dus niet!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2001, 18:30
Suikervrije kauwgom bestaat ook. Veel beter voor je gebit (en eventueel de lijn)! Pas op dat je niet zo'n familypacket leeg eet, want die zoetstoffen werken laxerend
Snoepen is op zich nie zo erg, maar als je het teveel doet gaat je gebit eraan en heb je minder trek als je aan je avondeten begint (=groente, vlees, etc, gezond dus).
Ikzelf snoep nooit eigenlijk, maar dat betekend niet dat ik nou geweldig gezond eet. Snoep is niet per definitie 'slecht'. Het is lekker en bovendien levert suiker energie. De kunst is alleen het in de hand te houden en te combineren met gezonder voedsel.

Cat

ps. er zijn ook snoepjes met vitamine c, krijg je nog vitamines binnen ook!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2001, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Darkcat schreef:
Suikervrije kauwgom bestaat ook. Veel beter voor je gebit (en eventueel de lijn)! Pas op dat je niet zo'n familypacket leeg eet, want die zoetstoffen werken laxerend
Snoepen is op zich nie zo erg, maar als je het teveel doet gaat je gebit eraan en heb je minder trek als je aan je avondeten begint (=groente, vlees, etc, gezond dus).
Ikzelf snoep nooit eigenlijk, maar dat betekend niet dat ik nou geweldig gezond eet. Snoep is niet per definitie 'slecht'. Het is lekker en bovendien levert suiker energie. De kunst is alleen het in de hand te houden en te combineren met gezonder voedsel.

Cat

ps. er zijn ook snoepjes met vitamine c, krijg je nog vitamines binnen ook!


Das een goede! Nou op naar de supermarkt voor suikenvrije kauwgom en vitamine snoepies.
Is die van V8 ofzo niet suikervrij??

Met citaat reageren
Oud 07-06-2001, 12:03
Citaat:
bigmoi schreef:
Is die van V8 ofzo niet suikervrij??
Dat zou kunnen... freedent bijvoorbeeld. Ikzelf eet soms in één dag een doosje frisk leeg (mini snoepjes zonder suiker - erg heet).

Cat

Met citaat reageren
Oud 07-06-2001, 12:05
silver_kane_freakje
silver_kane_freakje is offline
je hebt heel veel suikervrije kauwgomsoorten, van Stimorol bijv, je moet ff goed kijken, het staat er altijd op.
Weet iemand of je eten sneller verteerd als je kauwgom kauwt, en je dus sneller afvalt door kauwgom te kauwen?
__________________
I want you to turn cold ice in my soul.....Got to freeze this yearning inside..... | Through The Wind We Crawl | *concertverslaafd*
Met citaat reageren
Oud 07-06-2001, 12:42
Verwijderd
Ik krijg wel eens honger als ik lang op een kauwgompje kauw, maar ik weet niet precies waar dat aan ligt.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2001, 14:46
Verwijderd
Ik snoep soms heeeeeel veel...maar toch hou ik meer van koekjes en chips en dat soort. Ook nie alitjd hoor..ik wor er niet dik van gelukkig en m'n tanden hebben er ook nog geen last van

kuzziess
Met citaat reageren
Oud 08-06-2001, 22:10
Heelduh
Heelduh is offline
Te vaak je tanden poetsen is ook niet goed hoor!!! Dat tast je glazuur aan, hoe gek dat ook klinkt!
__________________
Als je een vinger in je oor steekt en je teen in je mond en je draait op één been 20 rondjes, val je dan om?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2001, 22:29
halve gare
halve gare is offline
ben verslaafd aan kauwgom!!
maar ja dat is suiker vrij

verder heb ik wel eens snoep buien maar als ik die niet heb snoep ik niet
__________________
f*ck them all....
Met citaat reageren
Oud 09-06-2001, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Heelduh schreef:
Te vaak je tanden poetsen is ook niet goed hoor!!! Dat tast je glazuur aan, hoe gek dat ook klinkt!
Ja, dat heb ik ook wel eens gehoord, dan maakt je het beschermlaagje, van glazuur, kapot...

Met citaat reageren
Oud 09-06-2001, 18:54
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Ik snoep te veel, maar wat ik heb gedaan raad ik niemand aan: ik ben gaan lijnen, ben doorgeslagen, krijg daarna vreetbuien en ga daarna weer extreem lijnen. Kortom: eetstoornis en dat is echt niets!
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 09-06-2001, 21:49
Verwijderd
Nee, kun je er weer een beetje vanaf komen dan?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2001, 19:33
girldog*
girldog* is offline
ik snoep best veel
maar ik heb er geen last van met mijn tanden en gewicht ofzow. jah soms krijg ik wel iets meer een buikje maar dat gaat er meestal ook zo weer af.
__________________
~tjah...kep een sig...en nu?~ [ verschrikkeluk! ] ben geen old wief! 2d--->2e
Met citaat reageren
Oud 17-10-2001, 20:55
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
ik snoep echt heeeeeeeeeel erg veel, zo'n 3 a 4 marsen ofzow op een dag...
Ik word er dus helemaal niet dik van (ja, ik weet het, het is niet eerlijk...), maar ik wil zeker wel wat minderen, ook omdat je nu al een basis legt voor later. Qua vet, maar ook qua hart- en vaatziekten...
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 17-10-2001, 21:05
Zorkman
Zorkman is offline
snoep 4ever!
__________________
ZzZzZorkman...zneller dan het licht :-)
Met citaat reageren
Oud 18-10-2001, 13:44
Verwijderd
Tja, t blijft super moeilijk om te stoppen, zucht...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2001, 14:01
LovelyOne
LovelyOne is offline
Citaat:
wissie schreef:
Ik ben aan het afkicken...
zwaaar hé!?! pfffffffff...
__________________
I Love You Always Forever, Near And Far Closer Together, Everywhere I Will Be With You, Everything I Will Do For You !!!!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2001, 14:04
Verwijderd
suc6 wissie
Met citaat reageren
Oud 18-10-2001, 14:47
Janet
Avatar van Janet
Janet is offline
ik snoep best veel,maar ik weeg enlijf maar 43,5 wegen ongeveer.....

dus voor moi is het geen probleem!!!

=xxxxxxxxxx=Ikke
__________________
*I love Superfly*
Met citaat reageren
Oud 18-10-2001, 14:58
Psychickje
Psychickje is offline
Ik snoep niet..tenzij je kauwgom onder snoep verstaat, dan snoep ik wel af en toe
Ik eet eigenlijk best wel gezond, maar veel voordelen heb ik er nog niet van ondervonden.
Ik hoor wel veel van mensen dat m'n tanden mooi wit zijn en ik merk zelf ook dat dat bij anderen niet altijd zo is.
Maar daarvoor laat ik het snoepen niet, ik heb er gewoon geen behoefte aan. Er zijn ook zo weinig dingen van snoep die ik lust.
Het is misschien raar, maar ik lust dus helemaal geen chocolade! Als ik anderen chocolade zie eten krijg ik er dus niet zelf zin in ofzo. Dat is wel goed zo

[Dit bericht is aangepast door Psychickje (18-10-2001).]
Met citaat reageren
Oud 18-10-2001, 20:40
Stier17
Stier17 is offline
*Snoep gezond, eet een appel*

Wat ook heel lekkere "snoepjes" zijn zijn druiven. Ik heb het mezelf afgeleerd, door telkens een kwartje of gulden in een speciaal potje te doen, als ik wilde snoepen, moet je kijken wat je dan na een maand ofzo hebt. Schrikkuh!!!
__________________
Shit happens...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2001, 20:45
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
bigmoi schreef:
Wie snoept/snoepte er ook te veel? En wat hebben jullie er tegen gedaan. Ik vind mezelf niet dik, maar ik merk dat mijn gebit het niet leuk meer vind.

Kuzz
Elke avond eet ik ik-weet-niet-hoeveel chocolaadjes... Ik vind eigenlijk dat het teveel is want ik heb al enkele gaatjes in mijn tanden maar dik wordt ik er niet van.Gelukkig...Ik wil wel stoppen met al dat snoepen maar het lukt gewoon niet. 'kben er aan verslaafd denk ik want als ik soms echt geen zin heb in chocolade dan eet ik er toch. Tja...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2001, 21:41
Citaat:
Stier17 schreef:
Ik heb het mezelf afgeleerd, door telkens een kwartje of gulden in een speciaal potje te doen, als ik wilde snoepen, moet je kijken wat je dan na een maand ofzo hebt. Schrikkuh!!!
Een stuk of 3 kwartjes, vrees ik

Maar als we over zoute snacks gaan beginnen, kan het aantal kwartjes per maand wel oplopen tot 20

Kweenie ik negeer mn hongergevoel gewoon meestal en heb geen behoefte aan zoet...

Cat
Met citaat reageren
Oud 19-10-2001, 18:57
Verwijderd
uhm ik snoep vrij veel (ook koekjes enzo)
maar ik heb gewoon vaak honger terwijl ik veel brood eet, maar ook lekkere honger enzo
maar ja, is niet zo gezond ik weet het...

liefs xxx
Met citaat reageren
Oud 20-10-2001, 15:47
www.ingetje.nl
www.ingetje.nl is offline
'k eet meestal gewoon een paar snoepjes of koekejes ofzo,en als 'k denkou,da is genoeg,snoep 'k ook verder nix meer(meestal he)
__________________
/
Met citaat reageren
Oud 20-10-2001, 16:30
femme
femme is offline
ik probeer elke keer weer niet te snoepen... maja... moeten ze daar op school ook niet allemaal van die lekkere dingen neerzetten... grrr
__________________
* I'm not a complete idiot, some parts are missing... *
Met citaat reageren
Oud 28-10-2001, 10:14
eefpeef
eefpeef is offline
Citaat:
femme schreef:
ik probeer elke keer weer niet te snoepen... maja... moeten ze daar op school ook niet allemaal van die lekkere dingen neerzetten... grrr
dat ken ik ergens van.....

Met citaat reageren
Oud 28-10-2001, 11:23
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Ik ga nu wat minder snoepen, anders wordt ik echt te dik en de feestdagen moeten ook nog komen
__________________
*And on that fateful day/when she was crucified/she wore Shiseido red/and we drank tea by her side
Met citaat reageren
Oud 28-10-2001, 13:01
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Ik snoep niet zoveel meer. Soms heb ik echt van die snoep-buien, maar dat komt niet zo vaak voor. Ik heb mezelf nu aangeleerd dan maar gewoon een boterham te nemen, met zoet beleg ofzo
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Met citaat reageren
Oud 29-10-2001, 14:48
shanli
shanli is offline
ik snoep ook veel en heb een beugel soms maak ik me wel "zorgen" over mijn tandjes als ik iets voel branden of zo.Maar ik word er niet echt dik van denk ik.
__________________
*woei* bijna scoutskamp *woei*
Met citaat reageren
Oud 29-10-2001, 14:49
shanli
shanli is offline
oeps,sorry,beetje verkeerd gelezen.Ik doe er nix aan,allee,ik poets mijn tanden 's morgens en 's avonds.
__________________
*woei* bijna scoutskamp *woei*
Met citaat reageren
Oud 29-10-2001, 17:19
Psycho-Dad
Psycho-Dad is offline
ik ben nog verslaafd aan choc ..ik weet nog dat ik vorige week mijn moeder smeektje om nog een stukje chocola..echt niet luek...
__________________
ik ben zoo vrolijk!!!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2001, 16:03
sproetekop
sproetekop is offline
Ik snoep ook veels teveel. Ik word er niet dik van, ik heb geen last van m'n gebit. Maar toch wil ik ook minder gaan snoepen. Maar hoe? Ik weet het ook niet. Veel mensen zeggen; "waarom zou je minder gaan snoepen als je er toch niet dik van wordt" Maar snoepen is gewoon heel erg ongezond!
__________________
Ik hou zo ontzettend veel van mijn vriendje...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2001, 11:47
Verwijderd
Het scheelt wel als je een goed ontbijt neemt, en een normale lunch, dan heb je minder trek tussendoor.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2001, 12:39
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik eet zoiezo bijna niets dus ook geen snoep.
Ik woon nu 2 weken bij mijn vader en het snoepen is wel meer geworden.
Bij mijn moeder was nooit snoep in huis en hier mag ik halen wat ik wil dussuh...
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Snoep verkopen
LittleManor
8 14-04-2016 10:49
Eten & Drinken Enquete snoepje
xkusjemandyy
3 15-09-2013 16:25
Eten & Drinken Enquete project snoepje
xmvdp
2 15-09-2013 16:25
Eten & Drinken Gezond snoepen
Maurice
15 12-06-2005 13:40
Eten & Drinken wat snoep jij op een dag?
waves
54 19-05-2005 17:57
Lichaam & Gezondheid snoepen
shy girl
4 30-09-2002 18:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.