Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2002, 15:19
86dagreed
Avatar van 86dagreed
86dagreed is offline
Irritant en toch zo vaak voorkomend is het Rebound Effect in ons leven. Het aan iets willen denken, dat je het zo graag wil herinneren, of dat je zo graag ergens vanaf wil, dat je juist het tegenovergestelde bereikt: het rebound-effect.

Wat zijn de meningen hierover, wat is het irritantste wat je hierbij beleeft heb, wat maakt het je zo graag weg willen werken van emoties/belevingen?
__________________
Never judge a book by its movie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2002, 15:51
dystopia
dystopia is offline
Hmm. Kun je een voorbeeld geven?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 16:00
krijgdepleuris
Avatar van krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
ik heb daar wel last van, ik ben in groep 7 ontzettend gepest en daar heb ik een soort trauma (ik weet niet precies hoe ik het moet noemen, psychologisch een beetje aangetast zeg maar.) van overgehouden. ik probeer daar zo min mogelijk last van te hebben, maar volgens mij omdat ik dat zo erg probeer blijf ik er juist last van hebben. Het is de ene keer veel erger dan andere keren maar het is altijd heel vervelend.
__________________
Ik ben als fee (zacht uitgedrukt) volledig en totaal mislukt
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 16:31
86dagreed
Avatar van 86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Hmm. Kun je een voorbeeld geven?
hierboven is een voorbeeld gegeven.

een goed voorbeeld ook. Je probeert je angst weg te dringen, je hebt zeg maar 2 processen, operating en monitoring proces. Als je je blij wilt voelen, gaat het operating proces op zoek naar prettige gedachten, terwijl het monitoring proces naar negatieve gedachten in de gaten houdt. Als je je aandacht er bij houdt kan het goed werken, maar als je tegelijkertijd een nummer moet onthouden, overheerst dit monitoring proces. Resultaat:

je voelt je verdrietiger
__________________
Never judge a book by its movie.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 16:55
Verwijderd
Wat kut is: aan iets niet willen denken, maar het komt toch naar boven.

Wat nog erger is: aan een leuke gebeurtenis willen denken en het niet meer goed kunnen herinneren
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 17:28
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
ik heb er vooral veel last van als ik ga slapen... nachten lig ik wakker te denken aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhh
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 22:07
dystopia
dystopia is offline
Klinkt als een poging tot het verwerken van een trauma. Dat maar niet wil lukken.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 22:24
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
hehe owk het was wel wat over dreven als ik het zo terug lees

tis vakantie dus ik moet niet zuren tijd genoeg om uit te slapen
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 22:31
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Hmm. Kun je een voorbeeld geven?
De situatie omtrent de LPF?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 22:38
Mef
Avatar van Mef
Mef is offline
Bij mij is het vooral zo dat ik dingen heel graag wil herinneren, maar dat ik het gewoon niet meer weet. Het kan over heel onbelangrijke dingen gaan, maar ook over dingen die echt van belang zijn. Dat kan echt heel frustrerend zijn.

Even een heel minutieus voorbeeld: Ik zat met mijn zus in de trein en we moesten nog een heel eind. We hadden het over Lowlands en ik was de naam vergeten van de band die ik op zondag zo gaaf vond en toen ik mijn piercing net had laten zetten. Hoe meer ik mij erop focuste me de naam van die band te herinneren, hoe verder die zich in leek te graven in de dieptes van mijn geheugen. Toen we het uiteindelijk over iets anders hadden wist ik het opeens. Het is een gegeven dat het zo werkt, maar wel verrekkes irritant!
__________________
Take another pill and tell another lie and lie amongst your lies like tuna in the brine (c) Daniel Johns
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 03:58
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


De situatie omtrent de LPF?
Subjectief. Sure, ik ben niet dol op LPF. Integendeel. Maar om nou een politiek voorbeeld te nemen dat nog hartstikke in beweging is (hebben we 't over verleden tijd; meer okay). Liever een ander voorbeeld.

Het voorbeeld van krijgdepleuris ruikt iig idd naar een trauma.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Lijntopic #28
Mara
478 10-01-2005 09:54
Liefde & Relatie Bang mn broertje kwijt te raken aan ADHD
Verwijderd
21 30-06-2004 17:27
Liefde & Relatie Relatie uit ==> Iedere mogelijkheid aangrijpen nieuwe relatie te beginnen?
Verwijderd
15 09-08-2003 02:54
Muziek wat bent u aan het horen?
Hi, I'm Nora
290 25-07-2003 19:54
Psychologie Lachen
Taal
6 28-11-2002 15:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20.