Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2017, 00:37
Verwijderd
Hoi,

Ik kom heel vaak te laat. Vaak ben ik nog op tijd langs de conciërge maar echt 30 seconde te laat in de les. Mijn school zeurt hier echt heel erg over. Ik heb nu allemaal brieven naar huis gekregen en dat soort dingen en ze dreigen met HALT of de leerplichtambtenaar maar ik kan het niet echt serieus nemen. Ik sta cum laude op VWO en let altijd goed op. Ik kom ook echt nooit meer dan 3 minuten te laat.

Blijft de school bij bluffen of kunnen ze ook echt actie ondernemen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2017, 01:14
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Waarom kom je niet gewoon optijd?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2017, 06:56
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Zolang je cijfers goed zijn en je niet teveel spijbelt zal het wel meevallen. Maar het is wel slimmer om gewoon op tijd te komen, aangezien je na je vwo niet meer zo makkelijk wegkomt met te laat komen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 12-02-2017, 20:02
quintyy
Avatar van quintyy
quintyy is offline
Als het maar 30 seconden is, dan kun je ook 30 seconden ergens vandaan halen toch?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2017, 23:34
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Goed van je dat je er zo goed voor staat. Maar je kan inderdaad naar Halt gestuurd worden voor te laat komen en als je daarna nog te laat blijft komen kun je nog erger in de problemen komen. Waarom zorg je niet gewoon dat je 5 minuten eerder weggaat van huis? Dan ben je gelijk van al het gezeur af.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2017, 05:18
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik denk dat er wel wat bluf in zit; bij ons op school begonnen ze na 2x te laat ook al over de leerplichtambtenaar te praten, maar na een aantal keer deden ze het wel echt. Ik zou het in ieder geval niet zo ver laten komen. Ik hoorde van mensen die er geweest waren dat het echt een takkegezeur is en dat je dan echt op alles enorm in de gaten gehouden wordt.

Oja, en als je doorgestuurd wordt naar Halt kun je zelfs een lichte taakstraf of een boete krijgen voor vaak te laat komen of spijbelen.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2017, 12:49
Verwijderd
Op tijd komen is een belangrijk iets in de Nederlandse cultuur en heeft onder andere te maken met dat Nederlanders graag willen weten waar ze aan toe zijn, maar ook omdat het belangrijk is om afspraken na te komen. Dit kan misschien wel een eenzijdige afspraak zijn maar dat maakt niet echt uit. Als het gaat om dertig seconden dan is het ook nog een keer iets wat supermakkelijk door jou aangepast kan worden. Doe dat in plaats van zeiken.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2017, 15:16
Verwijderd
Het lijkt heel makkelijk net iets vroeger komen maar in feite is het een hele uitdaging
Met citaat reageren
Oud 13-02-2017, 15:25
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Het lijkt heel makkelijk net iets vroeger komen maar in feite is het een hele uitdaging
Wat nu als je je wekker één minuut eerder zet? Dan ben je zomaar ineens 30 seconden te vroeg

(Als je afhankelijk bent van het openbaar vervoer zal dat niet zo makkelijk gaan, maar als je naar school fietst zou die ene minuut extra voldoende moeten zijn)
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-02-2017, 21:37
Verwijderd
Haha vanochtend had ik mijn wekker een uur eerder dan normaal gezet, en ja ik was optijd!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2017, 22:00
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Zie je wel dat het kan
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Te laat
Infidel
0 01-08-2010 13:00
Algemene schoolzaken Hoe is jullie te laat regeling?
Verwijderd
62 07-02-2004 14:02
Algemene schoolzaken te laat komen???
sneeuwzwartje
3 11-12-2003 13:13
Eindexamens 2003 Te laat komen voor examen
hi
51 26-05-2003 16:12
Algemene schoolzaken smoesjes voor te laat komen
sungirl
30 30-05-2002 14:58
Psychologie Te laat komen: aangeboren afwijking?
Mef
27 21-12-2001 20:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:49.