Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2002, 10:14
pati
pati is offline
Kmoest het hier ff kwijt. Ik dacht een aantal maanden terug dat ik nooit zou beginnen aan krassen ofzow, echt nooit ..
Maar gisteren en eergisteren had ik in mun hoofd dat ik wilde gaan krassen, maar ik wil geen pijn.
Ik ben best boos op mezelf. Ik blijf bijna zeker zitten (of 4 havo of 4 vwo)dus met alle gevolgen vandien. Ik kom in een nieuwe klas.. das voor mij echt een ramp. Ik blijf die faalangst houden denk ik..
Ik vind me zelf stom bezig zijn, omdat ik er zelf voor kies om te blijven zitten..Ik ga de komende pwweek toch weer niet leren net als vorige keer en nu zijn het veel punten die meetellen voor eindexamen dus dan moet ik toch blijven zitten en het heeftdus ook geen nut meer om nog andere dingen te doen. zodenk ik. De meesten vinden datik stom bezig ben, vind ik zelf ook wel, daarom wil ik mezelf straffen. Maar ik wil geen pijn..
Ik heb gisteravond met een passer een een soort punaise geprobeerd. Maar het is helemaal geen diepe kras en er is geen bloed. Maar ik voel me erna wel beter op de een of andere manier volgens mij.
Kan ik er dan mee doorgaan, want de krassen zijn niet erg.
sorry voor dit vage verhaal
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2002, 13:35
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Als je last hebt van faalangst lijkt het me het beste om met je klassenleraar of
-lerares hierover te praten en samen met hem of haar te kijken hoe je je zekerder kunt leren voelen.
Ik kan je alleen maar adviseren om niet door te gaan met krassen. Het lijkt me echt beter dat je met iemand over je situatie praat en samen met die iemand gaat kijken hoe jouw situatie kan worden verbeterd. Jezelf krassen lost niets op, zelfs al zou je je er na afloop beter door voelen.
Indien je er behoefte aan mocht hebben om hier met me over te praten, dan kun je me bereiken via mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.

[Dit bericht is aangepast door mathfreak (24-02-2002).]
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 15:37
Rufus
Rufus is offline
Als je wil kan je er wat aan doen..

Als je school voldoende wil afsluiten moet je er wat aan doen. die faalangst daar hebben ze op school hele cursussen voor, als je daar serieus mee bezig gaat kan dat een hele hoop helpen. moet je er wel eerst naar vragen op school. er is vast wel iemand die je daarmee kan helpen.
en dat je jezelf moet straffen is onzin. Wie heb je kwaad gedaan? wat heb je gedaan dat je jezelf moet straffen. je hebt niet je best gedaan voor school. dus moet je jezelf straffen? eehm ja dat vind ik niet een goeie reden. Als je iedere dag je moeder in elkaar slaat, ja misschien dat het dan wat meer klopt.
maar als je gewoon iets niet doet (school) dan ja dat is toch niet zo erg. Niet naar andere mensen luisteren waar je nog nooit een goed gepsrek mee hebt gehad, Mensen die zomaar wat zeggen zonder erbij na te denken. die mensen die vinden dat je stom bezig bent, weten die precies hoe de vork in de steel zit? nou ja dat was even wat ik erover wilde zeggen (Sorry )
__________________
God Did NOT create Mankind Mankind created God
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 18:49
bakk-ster
bakk-ster is offline
als ik jou was zou ik maar stoppen met krassen!!
strax moet je allemaal naar die psygoloog enzow en dat lijkt mij tog ook geen pretje!!
ik snap nie dat je je eigen dit kan aandoen.
suc6 maar stop er maar mee lijkt mij egt wel verstandelijker!!!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 19:10
pati
pati is offline
Citaat:
bakk-ster schreef:
als ik jou was zou ik maar stoppen met krassen!!
strax moet je allemaal naar die psygoloog enzow en dat lijkt mij tog ook geen pretje!!
ik snap nie dat je je eigen dit kan aandoen.
suc6 maar stop er maar mee lijkt mij egt wel verstandelijker!!!
Ik loop al bij een psycholoog... Ik fa het haar nog niet vertellen, maybe als het uit de hand loopt, maar ik wil nog geen drama maken.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 19:27
Megalomaniace
Avatar van Megalomaniace
Megalomaniace is offline
Citaat:
pati schreef:
Ik loop al bij een psycholoog... Ik fa het haar nog niet vertellen, maybe als het uit de hand loopt, maar ik wil nog geen drama maken.
'k zou er maar mee stoppen als ik jou was, bij mij is het ook bij krassen begonnen en dan steeds meer en dieper, nu is het dus erger geworden en kan ik er niet meer mee stopppen, 'k wou toen ook niet luisteren als ze me waarschuwden. Praat er liever over ipv jezelf te krassen,je hebt geen enkele reden om jezelf te straffen en het doet je niet goe, hoewel het op korte termijn wel zo lijkt. Als je over iets wil praten, mail zie info.
Take care!
__________________
*Turn me into something faceless, weightless, mindless, homeless vacuum state of peace*
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 20:11
Belladonna
Avatar van Belladonna
Belladonna is offline
he meissie, ik heb dit ook gehad. Ik zit dan in 3 VWO,maar ik had precies t zelfde.

Ik had problemen met school en ik zonk steeds dieper. Tot er op een gegeven moment een oplossing kwam. Die kwam ongeveer 2 weken geleden. En die kans heb ik gegrepen. Ik weet dat jij het moeilijker hebt, doordat jij als voor je examen bezig bent (toch?), maar ok.

MAAARRRRRRRRRRRRRR

ik had mezelf wel zitten snijden en de littekens van ±6 weken geleden zitten er nog.

SNIJ JEZELF ALSJEBLIEFT NIET!!!!!

stop er mee nu het nog kan.

love + veel sterkte
suus
__________________
in samenwerking met scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 13:46
Proud
Avatar van Proud
Proud is offline
Bij mij begon het ook met krassen. Het bloedde niet, het was niet diep, maar het hielp me wel om mijn zorgen even te vergeten. Maar na een tijdje vond ik geen bevrediging meer in het krassen. Ik wilde meer. Ik wilde bloed z i e n. Ik haatte mezelf, wilde mezelf straffen en ik wilde bloeden. Ik liet een spiegel kapot vallen, pakte een scherf en begon mezelf in mijn arm te snijden. Het bloedde. Het bloedde wel een kwartier. Daarna verstopte ik de scherven in mijn tekendoos.

Ik vertel je dit verhaal om je te laten weten dat krassen geen oplossing is voor je problemen. En dat krassen uit de hand kan gaan lopen. Ik kan nu zeggen dat ik snij (en dat was zeker niet mijn bedoeling toen ik vorig jaar begon met kleine krassen maken!). Als ik naar mijn littekens kijk, voel ik me schuldig, maar de drang om het weer te doen, is té groot.
Alsjeblieft, ga niet zo ver en stop er mee, nu het nog kan. Probeer ergens anders afleiding te zoeken, bel mensen op, ga schrijven, zet muziek op, doe alles behalve dít! Het lost echt niets op, geloof me, het maakt alleen maar meer kapot (en niet alleen je huid..)

Liefs, Anne
__________________
"Wie kommts, daß du so traurig bist, da alles froh erscheint? Man sieht dirs an den Augen an, gewiß, du hast geweint."
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 19:09
pati
pati is offline
Hebben jullie dat ook, dat jullie een wil hebben om te krassen (bij mij het geval)of misschien snijden etc? Ik wil het gewoon doen.. kweet niet waarom. maar ik wil het minstens iedere week doen. Hebben jullie dat ook? Ben ik gek?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 19:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
k heb ook wellus geprobeerd om niks meer te eten... dat lukt me niet... ben gewoon zo'n vreetzak

ik vind trouwens dat jij je problemen te erg aantrekt... er zijn er zoveel die blijven zitten tegenwoordig, ik ook. en k heb er ook totaal geen zin in, en daar heb k ook een goede reden voor. maar k heb wel wat beters aan me hoofd!!!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 06:20
Verwijderd
Citaat:
pati schreef:
Kan ik er dan mee doorgaan, want de krassen zijn niet erg.
Die krassen zijn wel erg, en dat weet jezelf ook dondersgoed, anders zou je deze topic niet posten. Je krijgt er nu enkel nog een probleem bij, en dat lijkt me niet wat je wilt, of wel soms? Praat er over met je psych, of stop uit jezelf. Is makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik, maar anders ben je straks nog verder van huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten Handboek Moord en Doodslag
Vlooienband
8 25-01-2003 22:26
Verhalen & Gedichten ['opdracht'] The Perfect Murder
Type
2 19-01-2003 22:33
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12
Psychologie eigenlijk heeft het leven geen zin.
*miesje*
57 15-12-2001 10:15
ARTistiek Een verhaaltje van mij...
Eend
5 03-12-2001 14:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.