Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2002, 12:25
WelcomeHome
Avatar van WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Ik kreeg vandaag te horen dat een van m'n beste vrienden van een flat af is gesprongen. Waarom doen mensen zoiets???? Waarom zag niemand dat aankomen??? Ok, z'n vriendin had het pas geleden uitgemaakt, maar dat kan toch niet de enigste reden zijn??

site van onze school: www.cobbenhagen.nl

Woensdag 3 april 2002 is Bart van de Ven overleden. Bart zat in klas V6 van het Cobbenhagencollege.

We kennen Bart als een intelligente jongen en een prettige leerling. Schoolse zaken boeiden hem niet zo, maar dat was ook omdat hij meestal snel van begrip was. Samen met zijn leeftijdgenoten was hij in voor een grapje; humor had hij wel.

Bart trok in veel zaken zijn eigen plan. Uitgesproken en eigenzinnig. Hoe onvoorstelbaar ook, we zullen zonder hem verder moeten. We delen ons verdriet over zijn beslissing met elkaar en vooral met zijn familie en vrienden.

H.M.H. Verkoulen, rector Cobbenhagencollege.

Nadere gegevens worden zo snel mogelijk geplaatst.



Ik snap het echt niet meer. Zo'n vrolijke jongen, bier, uitgaan, vrouwen, lol, V6, goeie band met ouders, zeilen, motorcross, nog meer bier, sex, nog meer bier, grappen, grollen, nog een keer op zeilkamp, nog een vriendin, hey lekker geneukt??, bier, veel vrienden.. en dan dit.. wat gaat er dan in godsnaam in zo'n jongen om???
__________________
Hoewel zowel vertrouwenskwestie als pleeborstelfobie vijf lettergrepen tellen, valt de verdere verwantschap tussen deze woorden vies tegen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2002, 12:29
Verwijderd
Never judge a book by it's cover..

Iemand die gelukkig *lijkt*, hoeft het niet per se te zijn .. maar ja, *wat* er precies in zijn hoofd omging kun je zo niet vaststellen.

Misschien dat hij nog andere mensen kende waar jullie niks van af weten? Of dat er bij hem thuis nog iets over z'n redenen te vinden is (dagboek, computer, oid)?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 12:32
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
******** schreef:
Never judge a book by it's cover..

Iemand die gelukkig *lijkt*, hoeft het niet per se te zijn .. maar ja, *wat* er precies in zijn hoofd omging kun je zo niet vaststellen.

Misschien dat hij nog andere mensen kende waar jullie niks van af weten? Of dat er bij hem thuis nog iets over z'n redenen te vinden is (dagboek, computer, oid)?
Niet veel aan toe te voegen, alleen:

Sterkte met het verwerken van zijn overlijden...
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 12:53
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Pfff klote voor je zeg!
Sterkte,dat is het enige wat ik kan zeggen....
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 15:06
the_conquer
the_conquer is offline
Misschien is het toch wel de reden, zoiets kan aardig hard aankomen als je vriendin het uitmaakt.

maar gecondoleerd nog en sterkte
__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 15:47
dystopia
dystopia is offline
Gecondoleerd....

Liefde kan veel pijn doen. Wanneer je acceptatievermogen niet in staat is genoeg begrip op te brengen dat het uit is (dat heeft ook altijd 2 kanten ) dan kun je diep in de put raken, ja.. zeker wanneer iemand voor jou 'het leven' of 'de ware' is, oid..

Heeft hij geen afscheidsbrief achtergelaten waar z'n beweegredenen precies in staan? Want je hebt 't nu wel over vermoedens.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 15:48
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Cobbenhagen College? Tilburg Noord dus ?
Woon ik ook!!
Sterkte met alles..
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 21:28
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
heel veel sterkte...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 06:46
cltcl
cltcl is offline
Misschien leek hij erg gellukig maar was hij van binnen depressief. Zoiets kan je nooit weten. want als iemand er verdrietig uitziet betekend het niet dat hij ook echt verdrietig is. Nu moet ik wstoppen want ik moet mijn lenzen indoen.


Veel sterkte met je verdriet.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 11:21
Lindatje
Avatar van Lindatje
Lindatje is offline
Hey Emile,

Ik kende hem ook, heb ook op Cobbenhagen gezeten. Ik ging in de tijd niet veel met hem om maar kwam hem wel regelmatig tegen met uitgaan enzo. Ben er ook heel erg van geschrokken. Ik snap er ook helemaal niks van. Ookal kende ik hem niet goed, ik wist dat het inderdaad een jongen was die je alleen maar plezier zag hebben. Schijnbaar was dit niet het geval en heeft hij het nooit aan iemand laten merken, dat maakt het juist allemaal zo moeilijk. Ik wens jou heel veel sterkte toe!
Ik heb er geen woorden voor....

Linda van Berendonk

Laatst gewijzigd op 05-04-2002 om 11:24.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 14:36
Ana
Ana is offline
Het meeste is al wel gezegd hierboven..

Ik wil toch nog even iedereen die hem kent heel veel sterkte wensen..

En voor hem hoop ik dat ie nu rust heeft gevonden..
De pijn, woede, angst weet ik veel wat achter zich heeft gelaten..

Kus Ana
__________________
Just One Question... Why?????
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie zelfmoord van vriend, hoe mee omgaan? lang verhaal...
Laloeske*
13 03-08-2005 06:54
Psychologie Wat vind je Van Zelfmoord?
FreeYourMind
144 15-09-2004 16:20
Psychologie zelfmoord van goede vriend
adri1200
5 09-09-2004 20:14
Psychologie Een sprankje hoop ('Verrader. Moordenaar.')
Lucky Duck
125 13-06-2004 08:35
Verhalen & Gedichten gedichtje over de zelfmoord van een vriend..
flipvla
4 26-11-2003 16:07
Psychologie zelfmoordgedachtes
floortje bloem
148 03-11-2003 08:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47.