Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2002, 21:18
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Je ouders zijn gescheiden, eens zal het ervan komen, ze krijgen een nieuwe partner.
Ok ik ga er toch maar persoonlijk topic van maken... Al snel nadat mijn ouders gingen scheiden had mijn vader een nieuwe vriendin. Ik kan snappen waarom zo snel. Hij en mijn moeder waren al lang 'niet echt meer samen'. Hij was er al veel langer mee bezig en 'over haar heen'. Ik snap ook waarom. Hij is een gezelschapsmens. Hij wil liefde. Zijn 1e vriendin mocht ik niet. Ook was ze de 1e. Die heb ik dus weggejaagd... Natuurlijk kwam er een 2e. Ik deed mijn best haar te accepteren, en ik begon haar uiteindelijk te mogen. Maar ook dat ging fout, omdat zij alle aandacht opeiste van mijn vader. Toen kwam de 3e. Tja ik vond het idee nog steeds niet, en het ging echt slecht, bijna ruzies tussen haar en mij. Totdat ik echt mijn best ging doen. Ik begon om haar tegen geven en dat ging steeds beter. En ik geef niet snel om mensen. Maar toen ging het slechter tussen hem en haar. Nu is het uit, en het zit niet goed tussen die 2... maar ik mis haar zo ontzettend. Het is raar, maar waar. Nu heeft mijn vader nieuwe vriendin, ik moet niets van haar hebben. Het lijkt alsof ik weer een scheiding heb doorgemaakt. Zal dit zo doorgaan? En kan ik die nieuwe wel accepteren, als ik nog steeds om de 'oude' geef? Is het niet raar om nog met haar om te gaan, terwijl mijn vader eigenlijk geen contact meer met haar heeft?

Ik heb er maar algemeen topic van gemaakt, deel je ervaringen enzo over scheiding

Ik vroeg me af of bij jullie je ouders nog contact hebben met elkaar of met elkaar familie. Bij mij is het nu zo, dat mijn moeders moeder met ons (vader) op vakantie gaat. Mij moeder is er niet blij mee eigenlijk, maar ja haar familie en mijn vader kunnen het goed vinden... Opzich vind ik het raar, het klopt niet... maar ik hoop echt dat mijn vader daar altijd mee blijft omgaan. Want het voelt een persoonlijke afwijzing als ze hem niet zouden willen zien ofzo...

(het nut van dit topic... misschien delen van ervaringen, ik weet niet of er behoefte aan is. Ik weet dat ik laatst een gesprek had met een meisje waar ik nooit contact mee had... en echt we herkende alles, zo'n goed gesprek... ach kijk maar wat jullie ermee doen)
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2002, 21:33
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
ff snel een korte reactie:

In de extra's rubriek van Scholieren.com kun je een stukje vinden over gescheiden ouders, dit is voor ons geschreven door St. Korrelatie


http://www.scholieren.com/extra/inde...roblemen&id=11
__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 22:17
girl18
Avatar van girl18
girl18 is offline
sorry maar mijn ouders zijn nog steeds gelukkig getrouwd dus ik kan niet mee praten..
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 22:50
Verwijderd
mijn ouders hebben 5 jaar geleden echt heel moeilijk gehad maar nu gaat het prima volgens mij blijven ze nu wel saampjes! dus ik weet er niet zoveel vanaf.

Lijkt me wel moeilijk om iemand nieuw te accepteren btw
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 07:30
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Uit met (*stom wicht, ben even haar naam kwijt...* als je het zegt is het van 'o ja' *wurgt zichzelf* )?! Of is dat juist die vierde vriendin? Geloof het niet, want haar mocht je. Toch?

Mijn ouders zijn nog samen. 't gaat soms minder... Nu weet ik het niet meer zo, woon niet meer thuis, dus mis hele dingen nu... Hopen maar.
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 10:43
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Juliah schreef:
Uit met (*stom wicht, ben even haar naam kwijt...* als je het zegt is het van 'o ja' *wurgt zichzelf* )?! Of is dat juist die vierde vriendin? Geloof het niet, want haar mocht je. Toch?

Mijn ouders zijn nog samen. 't gaat soms minder... Nu weet ik het niet meer zo, woon niet meer thuis, dus mis hele dingen nu... Hopen maar.
*maakt rijtje* je bent geen stom wicht...

- Henny
- angelique
- kiki (deze mocht ik dus, ging ook mee toen naar denemarken)

en nu is er ene conny...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 10:46
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Citaat:
Gothic schreef:


*maakt rijtje* je bent geen stom wicht...

- Henny
- angelique
- kiki (deze mocht ik dus, ging ook mee toen naar denemarken)

en nu is er ene conny...
'k bedoelde Kiki dus... Ook niet lief. Kiki was (is) lief.

Conny al wel eens gezien?
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 12:01
Verwijderd
Nja, mijn ouders zijn nog maar net uit elkaar, er zijn ook nog geen anderen in beeld..

Maar kben dr wel bang voor, ik weet niet hoe ik daar mee om zal gaan, hoe dat zal gaan lopen. Je hoort heel vaak negatieve dingen daarover, en maar heel af en toe positief.. Maar het lijkt me wel moeilijk ja. Je wil graag je best doen en ook om die iemand geven, maar dat is erg moeilijk omdat je niet weet hoe lang die persoon in beeld zal blijven.. En als het dan toch lukt, raakt die persoon idd uit beeld.

Maarreuh, ik vind het absoluut niet raar als je contact met haar houdt, als je het goed met haar kan vinden, waarom dan niet?

En voor mijn familie, mn moeder houdt zoiezo contact met mn vaders familie, mn vader met ms 1 iemand van mn moeders familie omdat die bij dezelfde operette vereniging van mn paps zit, maar mn moeder heeft zelf ook weinig contact met haar familie dus..
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 12:44
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Juliah schreef:

'k bedoelde Kiki dus... Ook niet lief. Kiki was (is) lief.

Conny al wel eens gezien?
ze lijkt op de 1e die ik heb weggejaagd ... maar ja ik zal nooit fan van haar worden, ik wacht eigenlijk nu gewoon tot ze weggaat...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 22:28
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
mn ouders zijn gescheiden toen ik 6 was
kging bij me moeder wonen en had wekelijks contact met me vader via het riagg..maar dit liep na anderhalf jaar fout en die regeling werd toen opgezegd
ik hoefde me vader niet meer te zien, en tot nu toe, dus ruim tien jaar heb ik m nog een paar keer gezien maar niet meer gesproken
ik heb oowk geen contact meer met de familie van mn vaders kant, wat ik opzich wel jammer vind
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 15:20
She_me
She_me is offline
Ik vond het zo afschuwelijk voor mijn ouders.

Ehm, nee mijn familien heeft geen contact meer met elkaar. Zelfs niet met mij, ik ben immers ook voor de helft tegenpartij.

Vind het trouwens helemaal geen raar idee om contact te houden met die vrouw. Inmiddels is ze ook een deel van jou leven.
__________________
Goh...apart!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Scheiding kerk en school
duivelaartje
35 13-08-2009 09:35
Beleidszaken Tiswah Topic in N&A
Hulk
24 05-03-2009 22:37
Beleidszaken Forum.studenten.com?
Verwijderd
176 21-01-2009 13:35
Liefde & Relatie stelling: echtscheiding moet duurder
de abt van sion
115 15-09-2003 21:52
Films, TV & Radio Buffy-topic #2
x-spekkie-x
500 14-07-2003 13:37
Liefde & Relatie wanneer echt verliefd, of denken dat je verliefd bent?
flierefluiter
39 30-09-2002 16:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.