Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2002, 00:39
Hippielove
Hippielove is offline
Als ik om me heen en in mezelf kijk en de topics op dit forum lees, zie ik angst voor het leven, de wereld of bepaalde facetten daarvan alom. Waar komt die angst bij de mens vandaan? Zit het in de natuur van de mens? Is dit zo gevormd door de maatschappij waarin wij leven? Of heeft het nog een andere oorzaak?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2002, 00:54
Verwijderd
Ik denk dat het afhangt van je eigen persoonlijkheid: gevormd door je opvoeding, thuissituatie, en je sociale contacten. Datgene waarin je leeft...de maatschappij én hoe jij tegen die maatschappij aankijkt/mee omgaat -> je manier van denken??? (sorry voor de vaagheid)

Maar natuurlijk we zijn nog jong.. we moeten de wereld nog ontdekken.....
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 11:10
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Hippielove schreef:
Is dit zo gevormd door de maatschappij waarin wij leven?
Ik denk dat dit de hoofdoorzaak is.
Alles moet rap gaan, er is prestatiedruk en alles draait om geld.
En soms kan je niet mee en geraak je vast, vandaar die angst denk ik.
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 21:12
Hippielove
Hippielove is offline
Citaat:
lady_x schreef:

Ik denk dat dit de hoofdoorzaak is.
Alles moet rap gaan, er is prestatiedruk en alles draait om geld.
En soms kan je niet mee en geraak je vast, vandaar die angst denk ik.
Inderdaad, ik denk ook dat het voor een deel aan de maatschappij ligt. Kan het ook niet aan de media liggen? Zij stellen zo'n perfect beeld voor van mensen en hun levens dat niemand zich er aan kan spiegelen en dus iedereen een zwaar minderwaardigheidscomplex opbouwt.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 21:21
Hermes
Hermes is offline
De mens is een schijterd.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 22:07
kleine wicca
kleine wicca is offline
Jup!!!
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 23:05
MrOizo
Avatar van MrOizo
MrOizo is offline
Citaat:
Hippielove schreef:


en dus iedereen een zwaar minderwaardigheidscomplex opbouwt.
iedereen? achja slaat nergens op
__________________
"Joh, dan gade ge toch met den jonge heer spelen"
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Hippielove schreef:
Als ik om me heen en in mezelf kijk en de topics op dit forum lees, zie ik angst voor het leven, de wereld of bepaalde facetten daarvan alom. Waar komt die angst bij de mens vandaan? Zit het in de natuur van de mens? Is dit zo gevormd door de maatschappij waarin wij leven? Of heeft het nog een andere oorzaak?
Bij mij persoonlijk is die angst in ieder geval veroorzaakt door dingen die mij zijn gebeurd of die anderen me hebben aangedaan en waardoor ik het moeilijk heb gehad..

Maar het zal denk ik vaak voortkomen uit eigen ervaringen
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 17:26
halve gare
halve gare is offline
ik denk inderdaad dat het komt door de grote verwachting die mensen aan elkaar stellen, en als je dan eenmaal in een dal zit dan kom je in een soort spiraal dat neerwaars gaat, en als je daarin zitten mislukken meer dingen en dan word je steeds banger en angstig omdat de wereld maar op je in blijft hakkken....
__________________
f*ck them all....
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 09:31
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Omdat het iets engs is, iets vrij onbekends. Het is heel moeilijk te accepteren voor sommigen dat er ooit een eind aan komt, dit kan vroeg gebeuren, maar ook laat.
Sommigen weten niet hoe ze er mee om moeten gaan, en zullen het het liefst te 'vermijden' maar dat kan nu eenmaal niet.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 16:48
faith666
faith666 is offline
Citaat:
Hippielove schreef:
Als ik om me heen en in mezelf kijk en de topics op dit forum lees, zie ik angst voor het leven, de wereld of bepaalde facetten daarvan alom. Waar komt die angst bij de mens vandaan? Zit het in de natuur van de mens? Is dit zo gevormd door de maatschappij waarin wij leven? Of heeft het nog een andere oorzaak?
heej (ik ben ff iemand anders dan van wie deze naam eigenlijk is, ik kan helaas onder mijn eigen naam nergens meer op reageren geen idee waarom) maar okeej hiero mijn mening.....
ik denk persoonlijk dat de angst van de mens voor de wereld en het leven is omdat het onbekend is....ja je weet dan wel wat het leven is maar je wordt met zoveel dingen geconfronteerd, je hebt zoveel dingen te verwerken, er zijn zoveel angstige en verdrietige dingen op de wereld.....ieder gaat er met zijn eigen manier mee om de een staat sterk in zijn schoenen en schuift alles van zich af en de ander kan het leven niet aan, en weer een ander steekt de schuld op zichzelf van de kuttige dingen die er gebeuren in zijn omgeving.....het heeft natuurlijk met je persoonlijkheid te maken en je opvoeding maar ook weer met de dingen die in het leven gebeuren.....het leven is gewoon ingewikkeld en je hebt er geen controle over ik denk dat daarom de meeste mensen bang zijn voor het leven tenminste ik wel....ik hou dan wel van uitdagingen enzo maar het probleem van het leven is dat je het niet even uit kan zetten wanneer het je even allemaal te veel word je krijt geen tijd om alles te verwerken...dat is toch zeer kut en beangstigend
__________________
Such a shame, my defenses have become my own restrictions....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Nut van religie?
Ben Strik
28 24-05-2017 19:20
Levensbeschouwing & Filosofie Andere kijk op het geloof
Moonlight fairy
5 26-12-2004 09:44
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Verhalen & Gedichten Tussen Licht en Donker
Reynaert
40 07-01-2004 21:12
De Kantine Het raadsel van Scholierië [2]
Talon
15 04-05-2002 11:27
ARTistiek De Rots
Hannibal
11 21-09-2001 20:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.