Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2009, 18:43
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Hebben of kopen jullie (veel) kookboeken? Staat Jamie bij jullie in de kast?

En welke vind je het leukst? Welke zou je nog willen hebben?
Welke vind je een aanrader?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2009, 18:44
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Ik heb behoorlijk wat kookboeken, van dure van Jamie, Nigella Lawson en Herman den Blijker tot goedkope van de Slegte. Ik kook er helaas te weinig uit, maar wil dit in de toekomst wel weer meer gaan doen.
Ook heb ik een aantal basiskookboeken zoals die van Margriet, maar die is een beetje saai omdat er geen plaatjes in staan. In kookboeken moeten veel plaatjes staan!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 19:05
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik heb wel een aantal kookboekjes, en een map met allerlei recepten uit de allerhande die ik uitgeknipt heb, maar ik maak zelden iets volgens een bepaald recept. Meestal blader ik er doorheen als ik niets weet, of als ik op zoek ben naar iets en maak het dan net met wat andere ingredienten ofzo, geef er altijd mijn eigen draai aan. Jamie's Italië vind ik wel een erg leuk kookboek en ik heb zelf 2 vega kookboekjes en brood/cake bak boekje.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 19:18
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Ik heb ook zo'n map als Larry. Verder het AH basiskookboek, De dikke vegetariër, De dunne vegetariër, 1 van conimex, Jamie Oliver, een cupcake kookboekje en een andere met cakerecepten enzo (beide rommelmarkt). Dat was het, denk ik.
De dikke vegetariër heb ik pas gekocht/gekregen, die ligt nu thuis en ik ben daar een tijdje niet geweest dus straks zal ik er wel meer uit maken. Ik heb periodes dat ik veel recepten uitprobeer en daarna een tijd niet, geef ze wel meestal een eigen draai iig. Behalve bij taarten, cakes enz, dan hou ik me eigenlijk wel goed aan het oorspronkelijke recept.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 19:29
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Hier ook zo'n map. Verder het Fokke en Sukke studentenkookboek en 'Wannee - kookboek van de Amsterdamse huishoudschool' (echt geweldig voor alle basics). En nog wat losse flutkookboekjes, van Mexicaans tot fair trade, maar daar heb ik eigenlijk nog nooit echt wat uit gemaakt.
De meeste recepten houd ik redelijk aan, behalve als er een ingrediënt moet wat niet de basis van het recept vormt en ik nooit in huis heb, dan verzin ik wat anders of laat ik het weg. En als ik een recept echt vaker maak, geef ik er wel mijn eigen draai aan.
Voor mijn verjaardag (volgende maand) wil ik graag 'Lekker koken onder EUR 1,50' van Lydia Tuijnman, daar heb ik goede verhalen over gehoord.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2009, 23:10
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik heb geen kookboeken, ik heb internet.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 09:25
Verwijderd
Ik heb wel een aantal kookboeken. De speciale kookboeken voor studenten, maar die vind ik maar saai en het basiskookboek van de AH. Verder nog wat kleine boekjes.

Ik kook weinig uit kookboeken, ik gebruik vooral de website van de AH omdat ik vanaf de uni dan kan bedenken wat ik wil eten en in 1x door kan naar de supermarkt. Het kookboek van Pierre Wind heeft m'n vriendje en dat gebruiken we voor het kerstdiner wel vaak vanwege de rare gerechten.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 10:10
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Ik heb een aantal kookboeken (gekregen) maar heb er nooit iets uit gemaakt. Maar misschien wel leuk om er weer eens in te kijken.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2009, 12:04
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Ik heb een aantal vegetarische kookboeken waar goede recepten instaan, een kookboek specifiek voor vegetarische sushi, een kookboek over olijven, een tapas kookboek, een kookboek met recepten van speciaalzaken in Maastricht en een paar van die goedkope flutboekjes die je bij van die discountwinkels kunt krijgen. Uit de boeken in die laatste categorie heb ik nog nooit een recept gemaakt, uit de goede boeken wel zo nu en dan. Hoewel ik moet zeggen dat de website van allerhande een geweldige (gratis) bron voor recepten is, en ik daar ook heel vaak recepten vandaan haal. Een kookboek is vooral een mooi bezit denk ik, leuk om door te bladeren en ideeën op te doen, maar niet iets waar ik wekelijks uit kook. Dat boek over sushi bijvoorbeeld is erg inspirerend, maar dan moet je eerst al die specifieke ingrediënten bij een speciale winkel halen, wat ook nog best duur is, en dan een beetje proberen of het lukt... Dat is iets wat je een keer doet omdat het leuk is denk ik, niet zozeer iets dat je regelmatig doet. Kookboeken zijn vooral een leuk bezit/kado voor de kook- en eetliefhebber.
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2009, 19:39
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik gebruik mijn oma's kookboeken uit 1934 en 1939. Appeltaart ftw .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2009, 14:42
Verwijderd
Ik heb een aantal kookboeken, voornamelijk kleine specifieke kookboekjes (zoals over soepen, salades, koekjes etc) die ik op verjaardagen enzo gekregen heb. Twee kookboeken gebruik ik het meest; een heel simpel kookboekje uit de jaren '50 van De Slegte met alle basics erin, dus hoe je bepaalde groenten moet koken tot hoe je zelf een simpele appeltaart maakt. De andere is een uitgebreid Italiaans kookboek van Marcella Hazan.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2009, 18:56
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik heb een kookboek die heet Kookook, en die vindt ik heel handig want er staan allemaal basis-dingen in, gewoon simpele dingen die je ook wel 's echt maakt. De meeste kookboeken staan van die dingen in, die maak je één keer, is heel ingewikkeld, mislukt, en dan maak je 't nooit weer. Maar dit is ideaal.
En verder: google is your friend!
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Kookboeken
Verwijderd
8 13-11-2012 12:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap CDA wil kookboek voor vegetariers tegenhouden
Twanos
82 30-04-2009 19:33
Eten & Drinken Een goed kookboek
drukknoopje
26 14-12-2007 15:01
Eten & Drinken kookboeken
Verwijderd
33 02-10-2006 20:38
Eten & Drinken Kookboek voor groentjes?
Kryptonite
8 19-03-2006 20:36
Eten & Drinken kookboeken
superpoepdoosje
12 10-11-2004 20:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.