Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2002, 23:28
Verwijderd
ik zou graag jullie mening willen weten.
stel dat een 11 jaar oud kind last krijgt van dwanghandelingen en bijna iedere avond ligt te huilen in bed.maar stel dat dat kind ook zelf verlost raakt van zijn of haar (ernstige) dwanghandelingen zonder hulp en zonder dat iemand er iets van afweet.zal die persoon als hij of zij 18 is of voor de rest van zijn leven steeds een deel van dat bij zich houden of wat denken jullie?

xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2002, 23:59
Verwijderd
Bijna alles uit je verleden zal ergens een plaats in je geheugen hebben; je voor altijd bij blijven.

De vraag is alleen in welke mate het je huidige leven beinvloedt.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 08:40
arrebar
Avatar van arrebar
arrebar is offline
daar is het een trauma voor
__________________
ein volk, ein reich, ein lemmy
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 08:43
Lil_DarkAngel
Lil_DarkAngel is offline
Het zal altijd z'n plekje houden!
elke gebeurtenis!
Het is maar hoe je daar zelf mee om gaat en idd in welke mate jij je leven er door laat beïnvloeden.
laat het alsjeblieft niet je leven gaan beïnvloeden!
(ik weet het misschien makkelijk gezegd dan gedaan!)
__________________
Een deel van je leven "maak" je, een deel ervan "overkomt" je.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 11:11
dancequeen
dancequeen is offline
Ja, ik denk van wel. Zelf heb ik veel nare dingen meegemaakt toen ik zes jaar was, en de jaren daarna. En nu nog steeds denk ik daar aan. Het ligt aan je zelf, in welke mate je er aandacht aan schenkt en hoe je het verwerkt hebt. Maar.... het zal altijd een plekje in je gedachten hebben...

kuzzie dancequeen
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 12:05
kaatje in da house
Avatar van kaatje in da house
kaatje in da house is offline
als er iets ingrijpends is gebeurt in je verleden, raak je die gedachte nooit meer kwijt. ik niet tenminste, denk helaas nog heel vaak trug aan t verleden.
en ja wat al eerder gezegd is; daar is het een trauma voor. die is gebeurd en kan de rest van je leven nog voor een heel groot deel beïnvloeden.

Grtz & more, K.G.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 12:47
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Tuurlijk blijft dat 'in' je zitten. Ik ben alle acht jaar van de basisschool gepest en daar kwam ook fysieke mishandeling bij kijken. Ik weet dit omdat mijn ouders de daders op heterdaad hebben betrapt, anders had ik het nooit geweten want ik heb het verdrongen. Maar vroeg of laat komt het wel een keer naar boven, ook al denk je dat je jezelf eroverheen hebt geholpen. Bij mij moet dat nog komen. Daarom heeft het mijn leven daarna ook nog nooit beinvloed.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 22:00
kleine wicca
kleine wicca is offline
In elk geval een herinnering aan wat je toen voelde en deed, dat zeker!

En ik denk ook dat ALLES wat je meemaakt in je leven dus zeker zoiets als dit, (klinkt behoorlijk ingrijpend)

ja dus
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 22:01
kleine wicca
kleine wicca is offline
euh...alles wat je meemaakt in je leven heeft dus invloed op hoe jouw persoonlijkheid zich ontwikkelt (sorrie!!!)
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 23:03
Heleentjuh
Avatar van Heleentjuh
Heleentjuh is offline
hoi

ja alles wat je meemaakt herrinner je later wel denk ik, je denkt dat je het niet meer herrinert maar dan een paar jaar later blijkt er dus wel wat gebeurt te zijn...dan heb je het verdrongen denk ik....

ik heb zelf ook een nare tijd achter de rug....Mijn moeder had baarmoederhalskanker...is gelukkig weer weg...maar das bijna het enigste dat ik nog weet...voor de rest heb ik het allemaal verdrongen denk ik...

xxx Heleen
__________________
*~Bluuuuuuuuuuh..~*
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 23:40
Gael
Gael is offline
Die dingen blijven altijd. En het erge is dat je het probeert te vergeten, terwijl dat niet moet.

Accepteren zeggen mensen dan, het zou kunnen kloppen.. maar het kost wel een grote hoeveelheid moed.

Sterkte als je dat wil doen

Liefs
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.