Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2001, 08:19
saddam woestijn
saddam woestijn is offline
luxeprobleem.....

Vegetarisme is in feite alleen maar iets dat kan gedaan worden wanneer men in een 'rijker' land leeft, zeker hier in west-europa, want om de tekorten die ontstaan door geen vlees te eten, worden aangevuld door eiwitrijke planten die hoofdzakelijk uit azie moeten geimporteerd worden,
Ben je het er mee eens?

__________________
hallo hallo this is Bagdad speaking
Met citaat reageren
Oud 31-10-2001, 09:25
Helemaal niet. In Zuid India eet men ook overwegend vegetarisch om relegieuze redenen, en om nou te zeggen dat ze daar in alle luxe leven, nou nee.

Je spreekt jezelf tegen; alleen rijkere landen hebben het geld om eiwitrijke plantjes te gebruiken die uit Azie geimporteerd moeten worden; maar als je nu in Azie woont?

Cat
Met citaat reageren
Oud 31-10-2001, 10:01
saddam woestijn
saddam woestijn is offline
het gaat hier wel over de mensen in de westerse wereld hoor, De aziatische medemensen moeten dat natuurlijk niet en het ligt ook zoals je zegt aan hun geloof, ik bedoel het alleen maar op de mensen die dat hierzo in de westerse wereld doen...
__________________
hallo hallo this is Bagdad speaking
Met citaat reageren
Oud 31-10-2001, 10:30
Citaat:
saddam woestijn schreef:
het gaat hier wel over de mensen in de westerse wereld hoor, De aziatische medemensen moeten dat natuurlijk niet en het ligt ook zoals je zegt aan hun geloof, ik bedoel het alleen maar op de mensen die dat hierzo in de westerse wereld doen...
Je bedoeld dat vegetarisme in de westerse wereld alleen in weggelegd voor de rijkere landen en mensen? Ook daar ben ik het niet mee eens. Vlees is duur. Vleesvervangers ook. Ik denk ook dat er in elk land wel een manier is om aan eiwit en ijzer te komen zonder plantjes te moeten importeren ofzo... denk maar aan simpele bonen...

Cat
Met citaat reageren
Oud 31-10-2001, 18:24
Janey
Janey is offline
Ik ben het er wel mee eens.
IK ben zelf vegetarier, omdat ik geen vlees lust en het zielig vind voor dieren. Maar in sommige armere landen is vlees misschien wel het enige wat er te eten is. En dan heb je helemaal geen keus....
Ben ik toch maar blij dat ik in Nederland woon
Met citaat reageren
Oud 31-10-2001, 19:16
saddam woestijn
saddam woestijn is offline
Citaat:
Janey schreef:

IK ben zelf vegetarier, omdat ik geen vlees lust en het zielig vind voor dieren. Maar in sommige armere landen is vlees misschien wel het enige wat er te eten is. En dan heb je helemaal geen keus....
Waarom is dat zielig voor die dieren, in de natuur geldt toch de wet van de sterkste?

Vlees is en blijft toch de voornaamste leverancier van eiwitten in het lichaam

__________________
hallo hallo this is Bagdad speaking
Met citaat reageren
Oud 01-11-2001, 10:59
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
saddam woestijn schreef:
Waarom is dat zielig voor die dieren, in de natuur geldt toch de wet van de sterkste?
Daar ben ik het nou helemaal mee eens!
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 01-11-2001, 11:09
loveya
loveya is offline
Waarom is dat zielig voor die dieren, in de natuur geldt toch de wet van de sterkste?

Vlees is en blijft toch de voornaamste leverancier van eiwitten in het lichaam

zie topic vegetarisme wel of niet? bij filosofie en lb
daarom eet ik geen vlees
Met citaat reageren
Oud 01-11-2001, 11:49
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
waarom is er eigenlijk vegetarisme?
we zijn altijd alleseters geweest
dat betekend ook vlees,
why nu inneens verandere?
ziede al ne leeuw inneens bosbesse beginne frete?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2001, 12:30
Citaat:
saddam woestijn schreef:
Waarom is dat zielig voor die dieren, in de natuur geldt toch de wet van de sterkste?
Zolang die sterktste zn prooi zelf vangt en niet in een ranzige slachterij koeien die nooit een leven gehad hebben aan haken voorbij komen en machinaal tot pastei worden verwerkt.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2001, 12:31
Citaat:
Janey schreef:
Ik ben het er wel mee eens.
IK ben zelf vegetarier, omdat ik geen vlees lust en het zielig vind voor dieren. Maar in sommige armere landen is vlees misschien wel het enige wat er te eten is. En dan heb je helemaal geen keus....
Ben ik toch maar blij dat ik in Nederland woon
Het is op zig niet zielig voor die dieren; dieren eten elkaar ook, mensen zijn van nature vleeseters. Ik eet weinig vlees en zou eventueel vegetarier worden (als ik wat meer overtuigd was) omdat ik het hele systeem hier hard vind zuigen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2001, 18:53
saddam woestijn
saddam woestijn is offline
Citaat:
Darkcat schreef:

Zolang die sterktste zn prooi zelf vangt en niet in een ranzige slachterij koeien die nooit een leven gehad hebben aan haken voorbij komen en machinaal tot pastei worden verwerkt.

[/B]
Zou jij dan liever zelf de gehele dag achter een konijn of vogel hangen om eten te hebben?

Koeien die nooit een leven gehad hebben? Denk jij dat die dieren door de veehouder niet met liefde behandeld worden?
Wat men in de media toont zijn meestal de uitschieters in de maatschappij, de rotte appels, wat men niet toont is een modern, verzorgt bedrijf.
Elke zelf-respecterende veehouder behandeld zijn dieren met respect en liefde, de dieren zijn ook zijn inkomen, hij/zij is er volledig van afhankelijk, de dieren groeien slecht, of leveren ook geen melk wanneer ze slecht behandeld worden hoor !

__________________
hallo hallo this is Bagdad speaking
Met citaat reageren
Oud 01-11-2001, 20:07
Citaat:
saddam woestijn schreef:
Koeien die nooit een leven gehad hebben? Denk jij dat die dieren door de veehouder niet met liefde behandeld worden?
Wat men in de media toont zijn meestal de uitschieters in de maatschappij, de rotte appels, wat men niet toont is een modern, verzorgt bedrijf.
Elke zelf-respecterende veehouder behandeld zijn dieren met respect en liefde, de dieren zijn ook zijn inkomen, hij/zij is er volledig van afhankelijk, de dieren groeien slecht, of leveren ook geen melk wanneer ze slecht behandeld worden hoor !
Bio industrie neemt nog altijd een groot deel in. Of die veehouder nou van zn kippen houd of niet, ik vind dat die beestjes buiten moeten kunnen rondlopen zonder dat de snaveltjes eraf geknipt worde... eigenlijk.
Ik ben het er zeker mee eens dat de dierenbescherming e.d. de boel gigantisch opblaast, maar dan nog geeft het mij geen goed gevoel. En de hele dag agter een kip aanrennen lijkt me inderdaad ook niks, daarvoor is de mens al veel te hoog ontwikkeld... het is alleen jammer dat die intelligentie soms ook op een verkeerde, manipulerende manier gebruikt wordt.

Cat
Met citaat reageren
Oud 02-11-2001, 16:20
Noortjuh
Noortjuh is offline
Vroeger was vlees een manier om te overleven nu is't meer een lekkernij met andere woorden: we hoeven niet meer van vlees te leven.
Dus ja een beetje mee eens.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Parttime vegetarisme/Flexitarisme vs. vegetarisme & veganisme
Verwijderd
60 26-11-2007 16:59
Eten & Drinken Waarom eet je vlees?
Verwijderd
342 26-09-2005 23:03
Flora & Fauna OMFG wat kan ik hier nijdig om worden!
bloemkool
256 17-11-2004 18:25
Flora & Fauna meer vlees per dier*
joo
52 09-04-2004 19:32
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #9!
Snufje
315 07-04-2003 17:40
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Wat vinden jullie van volgende betoog?
slavko111
3 13-03-2001 21:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.