Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2003, 22:28
theekopje
Avatar van theekopje
theekopje is offline
HELP!!
SInds vanaaf heb ik een probleem.. Mijn vriend en ik zijn al meer dan 9 maand gelukkig bij elkaar en willen elkaar echt niet kwijt, maar vanaaf is er een groot probleem gekomen.. We kregen het over baby's, ik zou als ik ooit per ongeluk zwanger zou worden van hem de baby willen houden! Hij absoluut niet, omdat hij daar nog geen zin in heeft.. Ikzelf ben aan de pil, en gebruik hem zoals het hoort.. Wij gebruiken geen condoom, wil hij liever niet.. Ik heb hem op dat moment meteen vertelt dat ik nooit abortus zou doen.. Maar hij was het daar niet mee eens bleek vanaaf.. We hebben het er nog over gehad,
1 Of condooms,
2 Of hij moet accepteren dat ik de baby zou houden,
3 Of geen sex!
Hij wilde geen van 3en.. Ik wil zo geen sex meer.. Ik wil onze relatie niet om zoiets op het spel zetten..
Hij wil wel gewoon sex, ik kan het niet meer..

Wat moet ik nu??
Jongens, geef jullie mening!
__________________
:eek: mij weer in actie!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2003, 22:30
Verwijderd
Dat lukt niet. Hij heeft maar 1 van die drie dingen te kiezen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 22:30
jij
jij is offline
wat kan hij in godsnaam hebben tegen condoomgebruik?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 22:34
theekopje
Avatar van theekopje
theekopje is offline
Citaat:
mijkeeuuh schreef op 15-07-2003 @ 23:30:
wat kan hij in godsnaam hebben tegen condoomgebruik?
Vind ie minder fijn.. Hij is behoorlijk groot, en moeten we groot condoom hebben.. Minder fijn gevoel vind ie verder..
En een hele hoop gedoe..
__________________
:eek: mij weer in actie!!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 22:35
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
mijkeeuuh schreef op 15-07-2003 @ 22:30:
wat kan hij in godsnaam hebben tegen condoomgebruik?
Nou ja, daar is opzich wel wat voor te zeggen...
- tis toch even prutsen
- spontane sex... altijd maar een condoom op zak hebben?
- kost toch wel aardig wat nog
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 22:35
FaZ
Avatar van FaZ
FaZ is offline
Ach ja, toch niet zo'n probleem. Met alleen de pil lukt het ook wel.
__________________
We know that the world will hate this..
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 22:39
theekopje
Avatar van theekopje
theekopje is offline
Citaat:
FaZ schreef op 15-07-2003 @ 23:35:
Ach ja, toch niet zo'n probleem. Met alleen de pil lukt het ook wel.
Ja maar is niet helemaal veilig he.. Kan ook een keer ziek worden ofzo, en dan werkt ie slecht.. En hij wil risico niet meer nemen omdat ik baby wil houden..
__________________
:eek: mij weer in actie!!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 22:42
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
simpel toch gewoon geen sex meer hebben
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 22:44
theekopje
Avatar van theekopje
theekopje is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef op 15-07-2003 @ 23:42:
simpel toch gewoon geen sex meer hebben
\

Maar we vinden beide goede sex *hebben we altijd!* heel belangrijk.. Ik vind het toch heel fijn in een relatie..
__________________
:eek: mij weer in actie!!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 22:49
FaZ
Avatar van FaZ
FaZ is offline
Citaat:
theekopje schreef op 15-07-2003 @ 23:44:
\

Maar we vinden beide goede sex *hebben we altijd!* heel belangrijk.. Ik vind het toch heel fijn in een relatie..
3 dagen ziek, 3 dagen geen sex. De wereld stort in.
__________________
We know that the world will hate this..
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 22:55
Brutus
Avatar van Brutus
Brutus is offline
nouja zeg dumpen doe je dan

echt van een condoom heb je zeker geen last
__________________
Appelmoes
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 23:08
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Sjah ik vind t nogal onverantwoordelijk van jouw vriend om de
gevolgen van zijn gedrag niet te willlen aanvaarden.

Hij wil sex zonder condoom, hij wil optimaal plezier.
Dat kan, maar dan moet ie de mogelijke gevolgen daarvan
ook aan kunnen. Kan ie dat niet, dan zal ie met minder plezier
genoegen moeten maken.

Jij bent al aan de pil om zwangerschap te voorkomen, maar het
is niet alleen jouw verantwoordelijkheid, dus hij mag er ook best iets voor inleveren.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 23:17
Verwijderd
De kans dat je zwanger raakt is miniem. Is dit meningsverschil dan zo erg? Zéker als je de pil netjes gebruikt, elke dag op het zelfde tijdstip slikt, is er zo goed als geen kans dat je zwanger raakt (die 0,3 % kans die er is, wordt vooral veroorzaakt door onregelmatig pilgebruik, en dan nog vooral na en tijdens ziektes. Als je een keer een pil vergeet of als je ziek bent, is het toch geen erge moeite om een weekje condooms te gebruiken?). Ga er maar gewoon van uit dat het niet gebeurt; als je tóch zwanger raakt, kun je je hier nog altijd zorgen over gaan maken. En nee, ik weet niet wat je dan moet doen, want een kind dat geboren wordt terwijl de vader het niet wil, dat is niet leuk (en slecht voor je relatie) en een kind dat geaborteerd wordt terwijl de moeder dat niet wil vind ik nutteloze verspilling van leven (en het is slecht voor je relatie). Als het zo ver komt dat je zwanger raakt, krijgen jullie waarschijnlijk ontzettende ruzie (precies, óók slecht voor je relatie), maar waarom zou je in vredesnaam zwanger raken? Je gebruikt de pil toch precies zoals 't hoort?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 23:24
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
1) Alleen pil is veiliger dan alleen condoom, dus geeft aan dat de pil heel veilig is. Stel dat je ziek bent of whatever en je hou de pil niet binnen, dan is volgens mij idd wel je cyclus verpest. En weet je pas weer zeker dat t veilig is als je aan je volgende periode begint. Maar in die tussentijd moet t dan toch maar ff met een condoom of geen sex. (op zich niet zo heel erg)

2) Mocht t toch een keer helemaal fout gaan kan je de morningafterpil gaan halen bij huisarts/apotheek. Je weet nog niet of er bevruchting heeft plaatsgevonden dus het hoeft niet zo te zijn dat je zonder die pil een kindje krijgt. Maar als je ehm slikt krijg je er zeker geen.

3) Je zal er wel heel erg goed over nagedacht hebben hoor, maar weet je echt zeker dat je het kindje zou houden. Je bent nog maar 16 en het opvoeden van een kind eist veel van je. (soort van eigen ervaring, m'n moeder is oppas en ik moet regelmatig helpen) Je moet elk moment van de dag voor de baby klaarstaan en ik ben van mening dat dat heel moeilijk is op jou leeftijd.

Ik denk niet dat optie 3,die je aandraagd, geen mogelijkheid is omdat dat aan jullie beiden gaat knagen. Optie 1 is natuurlijk een uitstekende mogelijkheid (ga gewoon double dutch). En dan nog optie 2, hij zal wel een tijdje nodig hebben om op een andere gedachte te komen. Dit kan je bereiken door er rustig met hem over te praten, maak geen ruzie, want dan kom je alleen maar verder uit elkaar te staan watbetreft dit onderwerp.

Ik mis alleen 1 optie, alle opties die je aandraagd zijn eigenlijk vooral moeilijk om voor hem aan te passen. Waarom kan jij je niet proberen te schikken en toch besluiten om abortus te laten plegen. Echt waar, een kind opvoeden is niet gemakkelijk en zeker niet op jou leeftijd, je hebt waarschijnlijk nog geen vaste baan. Dus dan vraag ik me af waar het geld vandaan komt. Denk je dat hij je de rest van je leven gaat onderhouden? en als het nu opeens om wat voor reden dan ook uitgaat. Denk er echt goed over na of je een kind wil houden. Praat desnoods met je moeder(of een andere moeder in je omgeving) over hoe het is om een kind op te voeden.

iig succes, hopelijk komt alles op z'n pootjes, want het is niet te hopen dat hierdoor jullie relatie ten einde loopt.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 23:34
Verwijderd
Mjah, hij heeft hier "the upper hand"
Mocht het ooit gebeuren zal hij waarschijnlijk weglopen van je : \

Maar ja
Tenzij hij niet zo'n ongevoelige klootzak is natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 09:44
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Als je geen seks meer hebt met elkaar, houd er dan rekening mee dat je JUIST je relatie op het spel zet. Seks is een goede indicator voor je relatie.

Mag ik vragen waarom je zo'n kind wil houden? Je verpest er wel de rest van je jeugd mee...
Ik vind het niet raar dat hij daar geen trek in heeft. Heb er eens een open debat met hem over, waarbij je de voor- en nadelen bloot legt.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 10:56
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
in principe zou het zo veilig genoeg moeten zijn, maar ik snap jou angst (mocht het toch een keer *fout* gaan) om de relatie op het spel te zetten...

ik denk dat hij dan toch een keuze moet maken, ik vind het in elk geval heel verstandig dat je hier nu over nadenkt en het risico absoluut niet wilt lopen zwanger te raken!!

succes
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 11:08
Verwijderd
Ik slik ook alleen de pil, als je hem goed slikt word je niet zwanger hoor. Als je een keer ziek bent, dan wacht je gewoon een week met seks hebben of je gebruikt dan wel een condoom. Op die manier word je echt niet zwanger.

Als je hem dwingt te kiezen uit die drie punten (condoom, kind, geen seks), dan zou hij toch kiezen voor 'kind' maar zodra jij zwanger bent komt hij terug op die keuze... Niet erop wagen, als hij nu niet zegt bij je te willen blijven, zegt hij dat morgen niet ineens wel als zijn seksleven op het spel staat.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-07-2003, 11:15
poesiefox
poesiefox is offline
Ik vind dat je schromelijk overdrijft. Als je de pil netjes slikt, is een overdreven angst voor zwangerschap nergens voor nodig. De pil is echt genoeg, maar lees goed de bijsluiter, en ploeg op L en G het grote piltopic door. Ga niet stunten met de pil, maar slik hem 21 dagen en dan 7 dagen niet. Als je hem vergeet, of ziek wordt en overgeeft of diarree krijgt, dan kunnnen jullie voor de zekerheid ook nog aan het condoom, maar in normale omstandigheden ben je nu echt aan het paniekzaaien. Er is ook nog zoiets als een morning after pil, hoewel dat niet iets is wat je maandelijks moet slikken. Dat is voor noodgevallen, het is toch wel een hele stoot hormonen, die je cyclus vreselijk door de war gooit.

Nee, natuurlijk wil hij nog geen kind. Dat moet jij ook niet willen. Het is zielig voor een kind om nu bij jullie geboren te worden, jullie zijn echt veel te jong. Gelukkig is hij verstandiger dan jij.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 12:38
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 16-07-2003 @ 12:15:
Ik vind dat je schromelijk overdrijft. Als je de pil netjes slikt, is een overdreven angst voor zwangerschap nergens voor nodig. De pil is echt genoeg, maar lees goed de bijsluiter, en ploeg op L en G het grote piltopic door. Ga niet stunten met de pil, maar slik hem 21 dagen en dan 7 dagen niet. Als je hem vergeet, of ziek wordt en overgeeft of diarree krijgt, dan kunnnen jullie voor de zekerheid ook nog aan het condoom, maar in normale omstandigheden ben je nu echt aan het paniekzaaien. Er is ook nog zoiets als een morning after pil, hoewel dat niet iets is wat je maandelijks moet slikken. Dat is voor noodgevallen, het is toch wel een hele stoot hormonen, die je cyclus vreselijk door de war gooit.

Nee, natuurlijk wil hij nog geen kind. Dat moet jij ook niet willen. Het is zielig voor een kind om nu bij jullie geboren te worden, jullie zijn echt veel te jong. Gelukkig is hij verstandiger dan jij.
Mja, mijn vriend en ik hebben het er ook over gehad... wat als het toch misgaat... de pil is niet 100% veilig, wel bijna... maar wat als ik nu net behoor tot 1 van de 3 vrouwen in de duizend die toch zwanger wordt... Ik wil nu absoluut nog geen kinderen, maar abortus... mja.. ik weet niet... 't Is behoorlijk lullig wanneer de verwekker, die evenveel inbrengt in de seks en dus het maken van het kindje, dan zegt;'Zoek het dan zelf maar uit.' Natuurlijk moet je dan over zoiets kunnen praten; waarom geen abortus? waarom wel? hoe komen we hieruit?
Mijn vriend wil absoluut geen kind, maar komt het ervan en wil ik absoluut geen abortus laten plegen, dan laat hij mij niet in de steek.. hij is net zo verantwoordelijk als ik... (tenzij ik natuurlijk niet zou zeggen over ziek zijn of pil te vaak vergeten en het had kunnen weten). Ik noem het niet verstandig wanneer je wegloopt bij je vriendin omdat ze per ongeluk, zeer per ongeluk, zwanger is geworden en geen abortus wil plegen. Dat is gewoon achterbaks. Hij heeft er zeker niet voor gekozen, maar zij wel?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 12:58
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik zou me als ik jou was ook nie zoveel zorgen maken, de kans is heel klein maar ik zou nu wel heel zeker condoom gebruiken als je diarree hebt gehad of over hebt gegeven (wil hij dat niet dan geen sex) maar de kans is echt heel klein.. je kunt ook aan je huisarts vragen of je een sterkere pil krijgt (als je dat al niet hebt) sommigen (ik ook) hebben een mini pil en die zijn heel licht dus alsjij je zorgen maakt dan vraag je evt om een sterkere ??!!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 13:51
Verwijderd
Citaat:
MissBi@tch schreef op 16-07-2003 @ 13:58:
ik zou me als ik jou was ook nie zoveel zorgen maken, de kans is heel klein maar ik zou nu wel heel zeker condoom gebruiken als je diarree hebt gehad of over hebt gegeven (wil hij dat niet dan geen sex) maar de kans is echt heel klein.. je kunt ook aan je huisarts vragen of je een sterkere pil krijgt (als je dat al niet hebt) sommigen (ik ook) hebben een mini pil en die zijn heel licht dus alsjij je zorgen maakt dan vraag je evt om een sterkere ??!!
Licht of sterk, allebei even veilig. Alleen kan een lichtere of een sterkere fijner zijn voor het regelen van je menstruatie. Een sterkere pil betekent echt niet dat hij veiliger is en een lichtere is niet minder veilig. Dus dat maakt echt geen verschil
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 13:55
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
mijkeeuuh schreef op 15-07-2003 @ 23:30:
wat kan hij in godsnaam hebben tegen condoomgebruik?
Sorry, maar A) is het condoom minder veilig dan de pil en B) is zo'n ding echt niet fijn. Zelfs met condoom EN pil kan het gebeuren dat je zwanger raakt. De kans is klein, maar hij is er wel.

En dan zou ik ook niet willen dat mijn vriendin op zo'n jonge leeftijd perse 't kind wil houden, beetje vreemd alleen dat jullie dit na 9 maanden pas van mekaar weten.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 14:02
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Chimera schreef op 16-07-2003 @ 14:55:
Sorry, maar A) is het condoom minder veilig dan de pil en B) is zo'n ding echt niet fijn. Zelfs met condoom EN pil kan het gebeuren dat je zwanger raakt. De kans is klein, maar hij is er wel.

En dan zou ik ook niet willen dat mijn vriendin op zo'n jonge leeftijd perse 't kind wil houden, beetje vreemd alleen dat jullie dit na 9 maanden pas van mekaar weten.
Hm, ja, bij ons was het de eerste week al raak. Gelukkig dachten wij er hetzelfde over.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 14:15
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 16-07-2003 @ 15:02:
Hm, ja, bij ons was het de eerste week al raak. Gelukkig dachten wij er hetzelfde over.
Idem, een van de onderwerpen die ik toch meestal subtiel ter tafel breng. Ik hou niet van verassingen achteraf
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2003, 14:57
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
ik vraasg me eerder af waarom jij in godsnaam baby wil houden als je bijvoorbaat weet dat dat kindje dan geen papa heeft.. of iig een papa die hem niet wil
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 14:57
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Chimera schreef op 16-07-2003 @ 15:15:
Idem, een van de onderwerpen die ik toch meestal subtiel ter tafel breng. Ik hou niet van verassingen achteraf

subtiel? Het condoom knapte! Paniek heet dat!
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 16:08
Verwijderd
Citaat:
CryptapiX schreef op 16-07-2003 @ 15:57:
ik vraasg me eerder af waarom jij in godsnaam baby wil houden als je bijvoorbaat weet dat dat kindje dan geen papa heeft.. of iig een papa die hem niet wil
Dus ineens tegen je principes in toch abortus plegen wanneer je zwanger bent? Zij heeft geen keuzen, hij wel... (hij kan weglopen, zij niet). Niet erg eerlijk dan he? Zijn keuze voor abortus telt sterker mee dan haar keuze voor geen abortus en hij heeft dan het recht weg te lopen? Natuurlijk is het moeilijk, je moet er over praten, heel lang.

Zelf dacht ik een keer zwanger te zijn, ik had een test gedaan en die was positief (= zwanger, voor mij dus eigenlijk negatief...). Ik was helemaal in paniek, m'n vriend ook. We moesten er natuurlijk over praten, ik wilde geen abortus... hij wel, maar hij wilde niet dat ik iets tegen mijn principes in zou gaan doen... we hadden het over vanalles; wat als we het kindje zouden krijgen, wat moesten we dan doen? Heel gedoe... maar hij steunde me echt.. Ik weet niet wat ik zou hebben gedaan wanneer hij dat niet had gedaan... Maar goed, in onze paniek kocht hij nog twee testen en die deed ik, ze waren negatief; niet zwanger (dus positief nieuws ). Oef, toen waren we wel opgelucht.... Maar hij steunde me... dat vond ik echt belangrijk... Hij koos niet voor het kindje, maar wel toen ik niet voor abortus koos... Heel fijn... Ik weet niet of ik echt mijn principes niet aan de kant had gezet wanneer de tijd zou verstrijken en ik echt zwanger zou zijn geweest... Misschien wel...

Discussies als deze zijn altijd moeilijk te voeren omdat je niet weet hoe de situatie op het moment zelf is. Natuurlijk zijn ze goed om te voeren... als je seks gaat hebben met iemand moet je zoiets eigenlijk al besproken hebben, misschien in lichte mate. Stel je voor dat het gebeurt, dan moet je toch weten waar je staat en waar je partner staat.

Maar de echte keuze kan pas gemaakt worden wanneer het echt zover is, lijkt me. Nu zeg ik tegen abortus te zijn, maar misschien wanneer ik echt zwanger ben dat ik toch abortus pleeg omdat ik gewoon nog geen kindje een goed leven kan geven...

Het is erg moeilijk...
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 16:59
Mindfields
Mindfields is offline
Wat doe je moeilijk, je bent toch aan de pil!

En mocht je zwanger raken dan stuur je een doos met de baby erin naar de pillen fabriek. Zo.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 17:01
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-07-2003 @ 14:51:
Licht of sterk, allebei even veilig. Alleen kan een lichtere of een sterkere fijner zijn voor het regelen van je menstruatie. Een sterkere pil betekent echt niet dat hij veiliger is en een lichtere is niet minder veilig. Dus dat maakt echt geen verschil
ow dat wist ik niet sorry, ik dacht dat ze lichter waren en sterker om het verschil in veiligheid zeg maar aan te geven.
fijn om te weten dat mijn minipil net zo veilig is
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef op 16-07-2003 @ 17:59:
Wat doe je moeilijk, je bent toch aan de pil!

En mocht je zwanger raken dan stuur je een doos met de baby erin naar de pillen fabriek. Zo.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 17:25
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-07-2003 @ 17:08:
Dus ineens tegen je principes in toch abortus plegen wanneer je zwanger bent? Zij heeft geen keuzen, hij wel... (hij kan weglopen, zij niet). Niet erg eerlijk dan he? Zijn keuze voor abortus telt sterker mee dan haar keuze voor geen abortus en hij heeft dan het recht weg te lopen? Natuurlijk is het moeilijk, je moet er over praten, heel lang.

Zelf dacht ik een keer zwanger te zijn, ik had een test gedaan en die was positief (= zwanger, voor mij dus eigenlijk negatief...). Ik was helemaal in paniek, m'n vriend ook. We moesten er natuurlijk over praten, ik wilde geen abortus... hij wel, maar hij wilde niet dat ik iets tegen mijn principes in zou gaan doen... we hadden het over vanalles; wat als we het kindje zouden krijgen, wat moesten we dan doen? Heel gedoe... maar hij steunde me echt.. Ik weet niet wat ik zou hebben gedaan wanneer hij dat niet had gedaan... Maar goed, in onze paniek kocht hij nog twee testen en die deed ik, ze waren negatief; niet zwanger (dus positief nieuws ). Oef, toen waren we wel opgelucht.... Maar hij steunde me... dat vond ik echt belangrijk... Hij koos niet voor het kindje, maar wel toen ik niet voor abortus koos... Heel fijn... Ik weet niet of ik echt mijn principes niet aan de kant had gezet wanneer de tijd zou verstrijken en ik echt zwanger zou zijn geweest... Misschien wel...

Discussies als deze zijn altijd moeilijk te voeren omdat je niet weet hoe de situatie op het moment zelf is. Natuurlijk zijn ze goed om te voeren... als je seks gaat hebben met iemand moet je zoiets eigenlijk al besproken hebben, misschien in lichte mate. Stel je voor dat het gebeurt, dan moet je toch weten waar je staat en waar je partner staat.

Maar de echte keuze kan pas gemaakt worden wanneer het echt zover is, lijkt me. Nu zeg ik tegen abortus te zijn, maar misschien wanneer ik echt zwanger ben dat ik toch abortus pleeg omdat ik gewoon nog geen kindje een goed leven kan geven...

Het is erg moeilijk...
het is idd heel belangrijk dat je er heel goed over praat en dat je elkaar steunt.
ik deed ook een keer een test die positief was ( had toen al 2wk klachten) maar na een week weer getest te hebbe bleek ie negatief (klachten waren ook weg) waarschijnlijk mislukte innestelling maar dat terzijde...

mijn vriend zei wel: kwil heel graag kindjes met je en t liefst zo snel mogelijk maar kep nu de financiele middelen niet voor een kindje, en gelijk had ie... maar ja abortus is toch ook niet echt iets waar ik voor open sta... uiteindelijk toch besloten om t ff af te wachten, en gelukkig was de test daarna negatief..
hoe graag ik nu ook een kindje zou willen ik weet dat ik eerst moet zorgen dat ik een eigen plekje heb en allebei een vast inkomen..
toch is het moeiljik op het moment dat je er nie voor kiest maar je raakt toch zwanger om dan te zegge: ok ik pleeg ff abortus... dat zou toch goed besproken moeten worden dan...
mijn vriend zou me in elk geval nooit laten barsten en das heel belangrijk!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 19:21
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-07-2003 @ 18:01:
Even serieus dan

Als jij de pil niet vergeet is er toch geen kans dat je zwanger raakt?

Als je hem echt (figuurlijk) wilt naaaaaien, stop je gewoon met de pil
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 19:47
Verwijderd
die drie van de duizend vrouwen die na een jaar pilgebruik toch zwanger zijn, die
- slikten meestal te onregelmatig (niet elke dag op dezelfde tijd)
- reageerden vaak niet voldoende op de pil
- zijn soms immuun voor de pil (ja, dat kan gebeuren)
Voor de laatste twee gevallen moet je echt vette pech hebben, het eerste kun je voorkomen.

De pil zorgt ervoor dat
- De eisprong niet plaatsvindt (=geen eitje om bevrucht te worden)
- Het slijm in de baarmoedermond taaier wordt(=minder zaadjes die in de baarmoeder komen, mocht er per ongeluk toch een eitje zijn)
- Een bevruchte cel niet kan innestelen (=geen mogelijkheid om te groeien, mocht er per ongeluk toch een bevruchte eicel zijn)
- Een ingenestelde cel bij het begin van de volgende pilstrip weer wordt uitgenesteld (=geen mogelijkheid om toch te groeienmocht er per ongeluk toch een innesteling plaatsvinden; stiekum hetzelfde als een zéér vroege abortus, maarja)

Je moet dus wel héél veel pech hebben om toch zwanger te raken...
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 20:45
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
God, met m'n ex was het precies andersom... Ik zou het laten weghalen, hij zou dat absoluut niet willen.

Grof gezegt, helemaal pech voor hem... gelukkig is 't uit en hoef ik me hierover geen zorgen meer te maken.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 21:33
tacidvs
tacidvs is offline
's toch wel even slikken om na de seks te horen dat ze het kind, als het er kwam, zou willen houden... Of gewoon te vroeg aan seks begonnen dan ofzo.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-07-2003, 21:41
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef op 16-07-2003 @ 22:33:
's toch wel even slikken om na de seks te horen dat ze het kind, als het er kwam, zou willen houden... Of gewoon te vroeg aan seks begonnen dan ofzo.
Zoiets ligt niet alleen bij haar, hij had er naar kunnen vragen...
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 21:44
tacidvs
tacidvs is offline
Ik had het niet echt over hun situatie vrees ik
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 22:39
Embraced Pale Death
Avatar van Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
Ik vind t triest... Dat vind ik er van... triest... hij zal toch moeten kiezen... verantwoordelijkheid nemen heet dat...

maargoed, ervan uitgaande dat jullie het niet uit kunnen praten
zijn andere voorbehoedsmiddelen niet van node?
zoals een spiraaltje ofzo
__________________
the wheel is spinning, but the hamster's dead
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 22:52
Kanarya1982
Avatar van Kanarya1982
Kanarya1982 is offline
liefde is risico's nemen.

liefde=omgaan met leugens.
__________________
Tó Kñów Mé.. I$ Tó LøVé Mé
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 23:36
Verwijderd
Zijn gedachte is dus: Wij hebben gewoon sex en als ze zwanger word wil IK dat 'het' wordt weggehaald en jouw mening doet er niet toe? Dat vind ik niet sociaal. Zeker niet als hij dan niet 1 van die keuzes wil maken. Ik zou het er nog eens serieus over hebben en als het niet mogelijk is dat hij rekening met jou houdt getuigt dat niet van een 'perfecte' relatie, me dunkt..
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 10:57
theekopje
Avatar van theekopje
theekopje is offline
Citaat:
Bazz schreef op 16-07-2003 @ 00:34:
Mjah, hij heeft hier "the upper hand"
Mocht het ooit gebeuren zal hij waarschijnlijk weglopen van je : \

Maar ja
Tenzij hij niet zo'n ongevoelige klootzak is natuurlijk
Dt zou ie nie doen.. Zou bij me bliven, maar onze relatie is dan natuurlijk niks meer..
__________________
:eek: mij weer in actie!!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 11:22
theekopje
Avatar van theekopje
theekopje is offline
We hebben het ervoor dat we zonder condoom sex hadden er al eens over gesproken.. Hij was toen bereid het risico te nemen van eventuele zwangerschap.. Nu hebben we het er weer over gehad en is zijn standpunt toch veranderd.. Hij wil nu geen sex meer met alleen pil.. En condoom is bij hem ook geen optie.. (Vind ie nie fijn, en te duur ong 20 euro per week).. Hij zegt dan maar geen sex..Vermaken ons op andere manieren ook wel..

Maar ik vraag me dan og hoelang geen seks?? Tot hij 30 is?? En ik 27?? dt zou 10 jaar geen sex zijn..
Ik weet nie meer...
__________________
:eek: mij weer in actie!!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 11:25
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
theekopje schreef op 17-07-2003 @ 12:22:

Maar ik vraag me dan og hoelang geen seks?? Tot hij 30 is?? En ik 27?? dt zou 10 jaar geen sex zijn..
Hehe, alsof jullie dat vol zouden houden.

Zou het misschien een idee zijn die ethiek te laten varen? Ik snap bij god niet waarom je op jouw leeftijd uberhaupt zou overwegen het kind niet weg te laten halen. Bot gezegd is het niets meer dan een wrat laten verwijderen bij een huisarts. Ook dat is een klompje zich onbeperkt delende cellen.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 11:30
Mindfields
Mindfields is offline
Aargh, met de pil word je niet zwanger!!!
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 11:32
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-07-2003 @ 12:25:
Hehe, alsof jullie dat vol zouden houden.

Zou het misschien een idee zijn die ethiek te laten varen? Ik snap bij god niet waarom je op jouw leeftijd uberhaupt zou overwegen het kind niet weg te laten halen. Bot gezegd is het niets meer dan een wrat laten verwijderen bij een huisarts. Ook dat is een klompje zich onbeperkt delende cellen.
* scherpe electronische bromtoon*

Wrong answer!

De stellingen met betrekking tot abortus zijn reeds ingegraven, en niets ter wereld zal een tegenstander voor doen worden, of een voorstander besluiten het niet te doen. Dit is een emotionele discussie, die niet op rationele overwegingen is gestoeld.

Hier is al zo veel over gediscussieerd, laat maar.

Ik vind persoonlijk dat je groot gelijk hebt, maar ik ben dan ook pro choice en atheist.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 12:22
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 17-07-2003 @ 12:32:
* scherpe electronische bromtoon*

Wrong answer!

De stellingen met betrekking tot abortus zijn reeds ingegraven, en niets ter wereld zal een tegenstander voor doen worden, of een voorstander besluiten het niet te doen. Dit is een emotionele discussie, die niet op rationele overwegingen is gestoeld.

Hier is al zo veel over gediscussieerd, laat maar.

Ik vind persoonlijk dat je groot gelijk hebt, maar ik ben dan ook pro choice en atheist.
hee, ik ben een voorstander van abortus maar weet nog zo net niet of ik 't zelf zou laten doen... dus ik klop niet met je redenering Ik vind dat er gewoon de mogelijkheid moet zijn...

En:
Citaat:
Parallel schreef:
Aargh, met de pil word je niet zwanger!!!
Precies. Hij wil jaren en jaren géén sex, alleen omdat er een onnoemelijk miniklein prutskansje is dat je wel eens zwanger zou kunnen raken? Is hij niet goed bij z'n hoofd?
En waarom wil hij geen condoom? en 20 euro per week, meen je serieus dat jullie elke dag drie of vier keer sex hebben? Hij vindt sex met condoom minder fijn dan sex zonder condoom, maar toch vindt hij geen sex fijner dan wel sex? Ofzo?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 17-07-2003 @ 12:25:
Hehe, alsof jullie dat vol zouden houden.

Zou het misschien een idee zijn die ethiek te laten varen? Ik snap bij god niet waarom je op jouw leeftijd uberhaupt zou overwegen het kind niet weg te laten halen. Bot gezegd is het niets meer dan een wrat laten verwijderen bij een huisarts. Ook dat is een klompje zich onbeperkt delende cellen.
Dat vind ik een erg bekrompen idee. Ik ben altijd vóór abortus geweest en ben dat nóg, maar als ik nu zwanger zou worden, denk ik dat ik het kind zou houden. Abortus moet je nooit licht opvatten. Heel veel vrouwen die het laten verwijderen krijgen er ongelooflijk spijt van, houden er een enorm schuldgevoel aan over...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 14:09
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Morgan schreef op 17-07-2003 @ 14:38:
Dat vind ik een erg bekrompen idee. Ik ben altijd vóór abortus geweest en ben dat nóg, maar als ik nu zwanger zou worden, denk ik dat ik het kind zou houden. Abortus moet je nooit licht opvatten. Heel veel vrouwen die het laten verwijderen krijgen er ongelooflijk spijt van, houden er een enorm schuldgevoel aan over...
Ach, schuldgevoel, het is maar net wat je je laat aanpraten. Abortus is een noodsprong, je doet het niet voor de lol. Het is een keuze uit twee kwaden, en dan is abortus, vooral bij tieners, in ieder geval de minst kwade. Het tienermoederschap is denk ik, in de meeste gevallen, minder leuk voor vader, moeder en kind dan een abortus. Natuurlijk is het niet makkelijk, maar je moet niet alleen aan je eigen schuldgevoel denken, maar ook aan het belang van een kind om niet ongewenst te hoeven leven.

Des te meer reden om niet zwanger te worden, verantwoordelijk om te springen met de pil en eventueel indien nodig condooms, en tijdig bij twijfel een morning afterpil te halen. En mocht het toch fout gaan, laat dan de abortus zo vroeg mogelijk uitvoeren, als het nog in het kloddertje cellenstadium is, waarin nog geen kop of staart aan het embryo te onderscheiden is. Ga niet twee maanden lopen twijfelen, want het wordt alleen maar moeilijker.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 14:30
Verwijderd
Wat ik eigenlijk weleens wil weten (ja misschien een domme vraag, misschien een beetje offtopic, maarjah), is abortus eigenlijk erg slecht voor je lichaam? In de zin dat je er iets aan kan overhouden, zoals dat je daarna moeilijker zwanger wordt of weetikveel wat..?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Op 2 personen verliefd zijn?
Squitz
26 18-07-2008 15:25
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stakingen busvervoer
Kitten
126 08-07-2007 16:20
Liefde & Relatie hoevaak 'ruzie'?
groovy
34 14-06-2005 16:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Amerikaanse Presidentsverkiezingen
Odin
500 02-11-2004 09:43
Flora & Fauna HELP groot vogel-probleem
RammsteinRulez
8 08-05-2003 14:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.