Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2003, 12:25
dewie
Avatar van dewie
dewie is offline
Hallo kiddo's
Ik moet info hebben over jongeren (vooral meisjes) die op het VMBO zitten. Er stond laatst een artikel in het Utrechts Nieuwsblad over de onveiligheid op VMBO-scholen, en dat 7% van de leerlingen een wapen hebben aangeschaft omdat ze zich onveilig voelen op school. Het meest meegenomen wapen is pepperspray.

Mijn vraag aan jullie is:
Voelen jullie je onveilig,
Waarom voelen jullie je onveilig,
zijn jullie het eens met dat het onveilig is of juist niet en zo ja, waardoor komt die onveiligheid dan,
wat kan er aan veranderen,
vinden jullie die wapens overdreven of niet,
neem je zelf wel eens een wapen mee naar school,
kortom geef je mening, bedankt.
__________________
Blub
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2003, 12:35
Thomas
Thomas is offline
Waarom zou dat alleen op VMBO scholen spelen?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 12:53
dewie
Avatar van dewie
dewie is offline
Dat zeg ik ook niet.
Maar ik moet een artikel schrijven over de veiligheid en het wapenbezit van leerlingen op VMBO-scholen.
Dus vandaar.
__________________
Blub
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 13:44
Go
Avatar van Go
Go is offline
Hoewel ik zelf geen VMBO doe wordt er op onze school ook aan VMBO'ers gedoceerd. Ik heb niet echt het idee dat het bij ons op school onveilig is, die VMBO'ers staan meestal buiten wat te roken maar echt overlast veroorzaken ze niet, met uitzondeing van een onderlinge vechtpartij zo af en toe.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 14:49
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
gerwin schreef op 08-12-2003 @ 14:44:
Hoewel ik zelf geen VMBO doe wordt er op onze school ook aan VMBO'ers gedoceerd. Ik heb niet echt het idee dat het bij ons op school onveilig is, die VMBO'ers staan meestal buiten wat te roken maar echt overlast veroorzaken ze niet, met uitzondeing van een onderlinge vechtpartij zo af en toe.
Wat praat jij heerlijk denigrerend.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 14:56
Verwijderd
'kiddo's'....

Maar goed...ik zit niet op het vmbo, heb wel op een categoriale mavo gezeten en heb stage gelopen op een (i)vbo-school...en aangezien niemand nog heeft gereageerd, doe ik het iig. Op de mavo waar ik op zat en op de school waar ik stage liep voelde ik me niet onveilig en wapens vind ik overdreven, daar zal het ook echt niet veiliger door worden ('t is bewezen dat iemand met een wapen op zak die ook sneller gebruikt, dacht ik). Ik had en heb geen wapen, dus een wapen meenemen kon en kan ik niet.

De school naast de mavo waar ik op zat is nu een locatie waar het vmbo in zit...daar had ik me, denk ik, niet veilig gevoeld. Mijn zusjes zaten ook op die school, maar dan in een ander gebouw (het havo en vwo gebouw) en als ik daar de verhalen van hoorde... Maar dan nog zou ik geen wapen mee naar school nemen, dan zou ik nog eerder van school veranderen (wat ik dan sowieso zou doen (ik zou er niet eens heen gaan), door een wapen mee te nemen veranderd echt de situatie niet).
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 14:58
Verwijderd
Bij ons zijn ook veel leerlingen uit klas 1 en 2 die VMBO doen. Het zou mijns inziens beter zijn als ze voortaan al vanaf de brugklas naar de VMBO-locatie zouden worden verplaatst; sommigen roggelen tijdens het roken het hele schoolplein onder. Daarnaast komt het regelmatig voor dat een vechtend stel VMBO-ers door een deur heen vliegt en er dus opnieuw glas in moet, dit wordt vrijwel altijd gewoon door de schoolleiding betaald.
Citaat:
Wawl schreef op 08-12-2003 @ 15:49:
Wat praat jij heerlijk denigrerend.
Dat is nog niets vergeleken met telluriet, ik hoop dat die ook reageert.

Laatst gewijzigd op 08-12-2003 om 15:17.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 16:41
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Bij ons op school zijn 3 gebouwen:

- Het JuniorCollege (klas 1+2 van elk niveau)
- Het 'B-Gebouw' (hier zitten alleen VMBO leerlingen van klas 3+4)
- Het 'A-Gebouw' (hier zitten alleen VWO en Havo leerlingen klas 3+4+5+6) ---> hier zit ik...
Af en toe moet ik dus op gebouw B zijn... En ik moet eerlijk zeggen dat ik mezelf niet alleen behoorlijk slim vind als ik daar rondloop maar ook erg onveilig. Er zijn best veel Marokkaanse en Turkse jongens (ja, ik weet het een beetje bevooroordeeld maar dat komt gewoon omdat die jongens vaak ruzie hebben enzo) daarom voel ik me onveilig. Maar ook omdat die mensen (van alle nationaliteiten), en dan vooral de jongens, zo ongelofelijk lomp en arrogant zijn. Je wordt altijd aan de kant geduwd!
Ik weet zeker dat sommige mensen wapens mee naar school nemen, maar dat lost zulke problemen niet op vind ik! Er moet gewoon veel toezicht zijn van leraren en conciërges enz.
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 19:42
Verwijderd
wapens op school ?

ik heb wellus een mes bij me ja, om gewoon een broodje te kunnen smeren ja, bent tegenovergestelde van agressief

maar ik vind pepperspray niet echt een wapen, je zult het eerder gebruiken voor zelfverdediging dan om aan te vallen. alleen ik vind onze school nou niet bepaald onveilig, maar dat zal verschillen per school/plaats

doe btw geen vmbo
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Nordland schreef op 08-12-2003 @ 20:42:
maar ik vind pepperspray niet echt een wapen, je zult het eerder gebruiken voor zelfverdediging dan om aan te vallen.
Dus is het geen wapen. Aha.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 20:43
Verwijderd
Mmmm... ik heb in de 1e op het VMBO gezet op een best onveilige school. Veel overlast, veel vechtpartijtjes, veel 'walla' en vast dus ook wel wapens. Ik heb me wel eens onveilig gevoeld ja.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 12:22
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
Ik vind een boel van die VMBO-ertjes zo heerlijk stereotiep.

Niks geen zorgen, het enige wat de stoere jongens doen is de hele dag dom op een scootertje rondrijden, spange tangaatjes checken, roken en spijbelen.

En de VMBO-sletjes vallen meestal alleen maar op je als je Pradaatjes van 300 euro hebt, naar rap en hiphop luistert.

Maar dat ben ik dan, ik denk in stereotypen
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 13:03
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
telluriet schreef op 09-12-2003 @ 13:22:


Maar dat ben ik dan, ik denk in stereotypen
nee. jij niet.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 15:39
Verwijderd
Ik heb, naar het schijnt, ook op een school gezeten met een erg slechte naam. Waarom? Omdat zij mensen aannamen die nergens anders nog terecht konden en omdat ze niet iedereen die bleef zitten meteen doorverwezen ed. Dat ze moeite deden om die mensen op school te houden en ze te laten zien dat school ook best leuk en nuttig kan zijn ed, dat zie je van de buiten kant niet.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 16:12
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 09-12-2003 @ 14:03:
nee. jij niet.
O
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 16:48
Necropedophile
Avatar van Necropedophile
Necropedophile is offline
vmbo'ers hebben eerder de neiging pijpslet te worden, maja vind je het gek, op die schoolfeesten komen de breezers zowat van de tap
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Necropedophile schreef op 09-12-2003 @ 17:48:
vmbo'ers hebben eerder de neiging pijpslet te worden, maja vind je het gek, op die schoolfeesten komen de breezers zowat van de tap
Ik heb nog nooit een breezer gezien op een schoolfeest op de mavo...op de havo/vwo daarentegen...en pijpsletten liepen daar ook evenveel rond.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 16:53
Necropedophile
Avatar van Necropedophile
Necropedophile is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-12-2003 @ 17:49:
Ik heb nog nooit een breezer gezien op een schoolfeest op de mavo...
geen flesjes nee omdat ze van de tap komen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-12-2003, 16:54
Necropedophile
Avatar van Necropedophile
Necropedophile is offline
en zo zie je maar weer dat zij geen extra motivatie(lees: alcohol) nodig hebben om de slet uit te hangen
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Necropedophile schreef op 09-12-2003 @ 17:53:
geen flesjes nee omdat ze van de tap komen
Ook geen breezers in glazen of wat dan ook. (En ze kwamen zo wat van de tap, nog niet helemaal. ) Voor zo ver ik weet werd er helemaal geen alcolhol geschonken op schoolfeesten. (Wie weet waarom. )
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Necropedophile schreef op 09-12-2003 @ 17:54:
en zo zie je maar weer dat zij geen extra motivatie(lees: alcohol) nodig hebben om de slet uit te hangen
'Zij'. Ik heb ook mavo gedaan, is toch eigenlijk ook vmbo en mensen vinden mij toch echt het tegendeel van een slet...toch vreemd dan.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 16:58
Necropedophile
Avatar van Necropedophile
Necropedophile is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-12-2003 @ 17:56:
'Zij'. Ik heb ook mavo gedaan, is toch eigenlijk ook vmbo en mensen vinden mij toch echt het tegendeel van een slet...toch vreemd dan.
ik ben in een generaliserende bui
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 17:02
dewie
Avatar van dewie
dewie is offline
bedankt voor jullie bijdrage over het onderwerp:
WAPENS op school....
__________________
Blub
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 20:37
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 18:41
gabber-mendiej
gabber-mendiej is offline
Nou nee, ik voel me nou niet echt veilig, omdat ik gabber ben, en dus met Lonsdale loop, en er heel veel allochtonen op die school zitten..
__________________
If He Wanna Makes Me Suffer, I Wanna See Him Die, Raping Me And Others, I Wish This Was A Lie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2003, 19:34
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Wawl schreef op 08-12-2003 @ 15:49:
Wat praat jij heerlijk denigrerend.
Je hebt gelijk. Daar was ik me niet helemaal bewust van
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 20:17
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
Citaat:
gabber-mendiej schreef op 16-12-2003 @ 19:41:
Nou nee, ik voel me nou niet echt veilig, omdat ik gabber ben, en dus met Lonsdale loop, en er heel veel allochtonen op die school zitten..
Ik ken genoeg allochtonen die ook met Lonsdale lopen.

Ik vind het trouwens een erg triest merk.
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 08:33
rowtjuh
rowtjuh is offline
Voelen jullie je onveilig, ja heel erg
Waarom voelen jullie je onveilig, ik word al vanaf groep 3 gepest en nu nog steeds en ze w88 me na sgool soms ook op!
zijn jullie het eens met dat het onveilig is of juist niet en zo ja, waardoor komt die onveiligheid dan, er word veel meer drugs gebruikt by ons op sgool en ik ben bang dat ze my zullen dwingen om het ook te doen en ik kan byna geen nee zeggen
wat kan er aan veranderen,
vinden jullie die wapens overdreven of niet, jawel ckers!
neem je zelf wel eens een wapen mee naar school, nee ik heb geen wapens en al had ik ze dan zou ik ze nog niet mee nemen!

doeg xxxx rowenna
__________________
When I was a baby I play whit toys, Now Im a big girl I play whith boys !!!!!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 10:28
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-12-2003 @ 16:39:
Ik heb, naar het schijnt, ook op een school gezeten met een erg slechte naam. Waarom? Omdat zij mensen aannamen die nergens anders nog terecht konden en omdat ze niet iedereen die bleef zitten meteen doorverwezen ed. Dat ze moeite deden om die mensen op school te houden en ze te laten zien dat school ook best leuk en nuttig kan zijn ed, dat zie je van de buiten kant niet.
Hoe heette die school?
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 17:46
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Ik zit op 3 vmbo-t en ik heb nog nooit een wapen mee naar school genomen. ik voel me ook totaal neit onveilig op school hoor, misschien zijn de jongens op het vmbo wel wat agressiever maar ik ben niet bang op school. ik ken wel jongens die vmbo doen en een wapen mee naar school nemen, maar dat doen ze alleen om stoer te doen met hun vrienden, ik denk niet dat ze die wapens gebruiken hoor. maarja, hoop dat je hier wat aan hebt.

....Ben ik de enige hier die Vmbo doet trouwens??
__________________
;-)
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 17:41
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
Citaat:
rowtjuh schreef op 17-12-2003 @ 09:33:
Voelen jullie je onveilig, ja heel erg
Waarom voelen jullie je onveilig, ik word al vanaf groep 3 gepest en nu nog steeds en ze w88 me na sgool soms ook op!
zijn jullie het eens met dat het onveilig is of juist niet en zo ja, waardoor komt die onveiligheid dan, er word veel meer drugs gebruikt by ons op sgool en ik ben bang dat ze my zullen dwingen om het ook te doen en ik kan byna geen nee zeggen
wat kan er aan veranderen,
vinden jullie die wapens overdreven of niet, jawel ckers!
neem je zelf wel eens een wapen mee naar school, nee ik heb geen wapens en al had ik ze dan zou ik ze nog niet mee nemen!

doeg xxxx rowenna
oowh jeej tog
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 17:54
reddragon
reddragon is offline
Citaat:
dewie schreef op 08-12-2003 @ 13:25:

Mijn vraag aan jullie is:
Voelen jullie je onveilig,

neej eigenlijk nooit de meiden op onze school ook nie zo heb eerder idee dat de meiden gevaarlijker zijn als de jongens.....
Waarom voelen jullie je onveilig,
zijn jullie het eens met dat het onveilig is of juist niet en zo ja,
waardoor komt die onveiligheid dan
,

er is bij ons totaal geen onveiligheid tuurlijk zijn er wel eens vechtpartijen maja dat gebeurt overal

wat kan er aan veranderen,
bij ons worden zelfs de eerste jaar goed beschermd door leraren kleine school ongeveer 500 leerlingen en dan gebeurt er niet te veel

vinden jullie die wapens overdreven of niet
jah heel erg overdreven en als je ergens mee zit dan kun je gewoon naar iedereen toe en bijj ons op school is een vast politie spreek uur kun je ook heen als je wilt

neem je zelf wel eens een wapen mee naar school,
neej nooit tenzij tegenwoordig je sleutels + mobiel wapens zijn
__________________
jij bent de liefste die ik ken Ik heb het je alleen nooit durven zeggen omdat ik zo verlegen ben
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 17:55
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
Vast politie-spreekuur? Hoe diep is het niveau gezakt als er tot dergelijke drastische middelen moet worden overgegaan?
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 18:26
Dark Psycho
Avatar van Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Voelen jullie je onveilig?
neen, of zeer zeer zelden.

Waarom voelen jullie je onveilig?
omdat er van die agressieve hooligans staan te klooien. en ik heb geen zin om een bierfles tegen mn kop aan gesmeten te krijgen.

zijn jullie het eens met dat het onveilig is of juist niet en zo ja, waardoor komt die onveiligheid dan?
onveilig is overdreven.

wat kan er aan veranderen?
vrijwel niets. je kunt mensen erop aanspreken, maar of ze dan direct veranderen..

vinden jullie die wapens overdreven of niet?
ligt aan de situatie. neemt iemand een mes mee om er angst mee te zaaien, keur ik dat af. maar om zichzelf te verdedigen, dat is wat anders..

neem je zelf wel eens een wapen mee naar school?
nee, want ik voel me niet onveilig, dus heb ik geen rede om wapen mee te nemen, in geval van zelfverdediging. zelfs als zou ik bedreigd worden of iets, is er vast wel een andere oplossing.
__________________
No fear is my weakness I hear when faith has been denied
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 07:34
reddragon
reddragon is offline
Citaat:
telluriet schreef op 24-12-2003 @ 18:55:
Vast politie-spreekuur? Hoe diep is het niveau gezakt als er tot dergelijke drastische middelen moet worden overgegaan?
politie spreekuur is alleen er voor degene die er heen willen..
als je iets aan te geven hebben ofzo
als je drugsdealers ofzo weet
het is er voor ons dat wij makkelijk dingen kunnen aangeven
__________________
jij bent de liefste die ik ken Ik heb het je alleen nooit durven zeggen omdat ik zo verlegen ben
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 09:10
rijk_v
Avatar van rijk_v
rijk_v is offline
Ik voel me heel onveilig op het Gymnasium, al die stadskakkertjes kijken me zo vuil aan! , no problemos en ik zit dus niet op het vmbo, denk je dan dat daar meer geweld is ofzo??
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-12-2003, 10:24
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
perseus schreef op 08-12-2003 @ 15:58:
Bij ons zijn ook veel leerlingen uit klas 1 en 2 die VMBO doen. Het zou mijns inziens beter zijn als ze voortaan al vanaf de brugklas naar de VMBO-locatie zouden worden verplaatst
Ik zit niet op het VMBO maaruh die worden toch sowiso meteen naar een VMBO-school gestuurd vanaf de basisschool? Of zijn er ook brugklassen met VMBO, HAVO en VWO gemengd?

Citaat:
rijk_v schreef op 25-12-2003 @ 10:10:
Ik voel me heel onveilig op het Gymnasium, al die stadskakkertjes kijken me zo vuil aan!
Bij ons op school zijn alleen de populaire kindjes kakkers, we hebben zat alto's en skaters etc zitten
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 10:58
Verwijderd
Citaat:
rijk_v schreef op 25-12-2003 @ 10:10:
Ik voel me heel onveilig op het Gymnasium, al die stadskakkertjes kijken me zo vuil aan! , no problemos en ik zit dus niet op het vmbo, denk je dan dat daar meer geweld is ofzo??
Like duh maar soms heb je in de lagere klassen van het VWO ook wel tuig, dat is er dan alleen nog niet uitgefilterd.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 11:39
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Mijn vraag aan jullie is:
Voelen jullie je onveilig, --> Nee
Waarom voelen jullie je onveilig, --> (...)
zijn jullie het eens met dat het onveilig is of juist niet en zo ja waardoor komt die onveiligheid dan --> Dat WAT onveilig is Het?
wat kan er aan veranderen,
vinden jullie die wapens overdreven of niet,
neem je zelf wel eens een wapen mee naar school, --> Neuh, niemand uit mijn klas ook
kortom geef je mening, bedankt
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 19:14
snoopygirl
Avatar van snoopygirl
snoopygirl is offline
toen ik nog vmbo deed
was het niet zo erg. (was bijna nooit op school)
iedereen deed z'n best om toch een diplome te halen

en met die wapens ... probeer het maartegen te houden
want als je er juist wat van gaat zeggen of ruzie gaat maken..
dan lok je het juist uit, en komen er problemen
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 10:29
timmieboytje87
timmieboytje87 is offline
Hallo

wie heeft het afgelopen jaar vmbo tl nederlands gedaan litratuur
wie kan mij dan vertellen wat je wel en niet mag lezen.
ik weet dat het elk jaar een beetje kan verschillen maar dan weet ik een beetje waar ik op moet letten

MVG Tim
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 11:43
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
* 1 topic is wel genoeg
* Het uppen van topics wordt lang niet altijd geaccepteerd, zeker niet als je niks aan de originele discussie toevoegt
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 15:59
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Aangezien ik ook mavo heb gedaan wil ik best reageren.

Mijn vraag aan jullie is:
Voelen jullie je onveilig,

Ik voelde me niet onveilig

zijn jullie het eens met dat het onveilig is of juist niet en zo ja,
Dat valt wel mee

waardoor komt die onveiligheid dan,
Misschien zijn jongeren op het vmbo makkelijker te beinvloeden waardoor ze zich sneller "stoer" gaan gedragen. Onder stoer verstaan ze wapens meenemen, agressief reageren, leuk vinden dat sommige jongeren bang voor ze zijn en dat soort dingen.

wat kan er aan veranderen,
Ik denk weinig. Veel van die jongeren vinden het stoer als ze erop aangesproken worden en wordt het misschien alleen maar erger.

vinden jullie die wapens overdreven of niet,
Ik heb het sowieso niet op wapens

neem je zelf wel eens een wapen mee naar school,
Nee, waarom zou ik
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Anders?
Zaira151
8 27-03-2011 20:18
Psychologie het grote autisme topic
Verwijderd
153 04-10-2010 06:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Slachtoffer gorilla stelt Blijdorp aansprakelijk
antigone
293 13-06-2007 18:17
Psychologie vertrouwenspersoon
Rik-vertr.pers.
38 11-05-2007 17:32
Verhalen & Gedichten Een gedeelte uit mijn leven..
U*NiQ
3 28-09-2005 18:06
Psychologie homosexualiteit is een geestelijke ziekte
Verwijderd
266 11-04-2003 13:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.