Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2007, 20:53
arnebartelsman
arnebartelsman is offline
Weet iemand of je bij PTA's (wiskunde) je binas mag gebruiken, of wordt dit bepaald per school???? Ik dacht namelijk altijd dat iedereen het recht had om hem te gebruiken..
Wie weet hier meer over??
Mvg Arne
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2007, 21:11
Verwijderd
Het hangt van je school af, bij mij op school mocht ik pas bij de toets in december (6V) de formule kaart gebruiken. De school is vrij om bij schoolexamens de omstandigheden (met/zonder GR, met/zonder formulekaart) te bepalen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2007, 21:17
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Binas is voor bio, natuurkunde en scheikunde.. niet voor wiskunde. Wij mochten bij schoolexamens wel een formulekaart gebruiken, maar bij andere proefwerken absoluut niet.
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2007, 21:26
Verwijderd
Citaat:
dutch gamer schreef op 15-03-2007 @ 22:17 :
Binas is voor bio, natuurkunde en scheikunde.. niet voor wiskunde. Wij mochten bij schoolexamens wel een formulekaart gebruiken, maar bij andere proefwerken absoluut niet.
In Binas zit ook de formulekaart voor wiskunde
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 14:37
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Ja klopt, wij hebben wisforta, een tabellenboekje voor binomiale verdeling waar ook de formules instaan.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 16:18
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 15-03-2007 @ 22:26 :
In Binas zit ook de formulekaart voor wiskunde
Ow, ik geloof niet in die druk die ik had (4e geloof ik).
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 17:41
Verwijderd
Citaat:
dutch gamer schreef op 16-03-2007 @ 17:18 :
Ow, ik geloof niet in die druk die ik had (4e geloof ik).
Inderdaad, maar wel in de 5e.
En de 5e is verplicht voor de CSE's SK en NA.. In ieder geval, op het vwo.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2007, 12:20
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 16-03-2007 @ 17:18 :
Ow, ik geloof niet in die druk die ik had (4e geloof ik).
Dat klopt. Tot en met de vierde druk zaten er achter in Binas wel een aantal wiskundetabellen, maar de wiskunde formulekaart voor havo en v.w.o. is pas in de vijfde druk van Binas opgenomen.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 17-03-2007, 18:57
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 17-03-2007 @ 13:20 :
Dat klopt. Tot en met de vierde druk zaten er achter in Binas wel een aantal wiskundetabellen, maar de wiskunde formulekaart voor havo en v.w.o. is pas in de vijfde druk van Binas opgenomen.
ja inderdaad, daar kwam ik gisteren ook achter. M'n vriend heeft de 4e en ik heb de 5e. Ik was even mijn formule kaart kwijt én m'n binas dus dan vraag je even aan iemand anders. Gelukkig stond er in de vierde druk nog wel iets over gonio in, anders kon ik helemaal niks doen met lissajous.
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2007, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Jeroenjeroen schreef op 16-03-2007 @ 18:41 :
Inderdaad, maar wel in de 5e.
En de 5e is verplicht voor de CSE's SK en NA.. In ieder geval, op het vwo.
Het is niet verplicht, het is handig als je het erbij gebruikt . Mag je dit jaar trouwens niet meer de vierde druk gebruiken? Je mag geloof ik ook je binas voor het CSE biologie gebruiken maar ikw eet niet zeker of dat binas of biodata is.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2007, 20:55
Verwijderd
Volgens mij binas
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 11:03
Knots
Knots is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 17-03-2007 @ 21:55 :
Het is niet verplicht, het is handig als je het erbij gebruikt . Mag je dit jaar trouwens niet meer de vierde druk gebruiken? Je mag geloof ik ook je binas voor het CSE biologie gebruiken maar ikw eet niet zeker of dat binas of biodata is.
Binas 4e druk mag op het CE dit jaar idd niet meer. En voor bio mag je biodata (1e of 2e op het vwo, alleen 2e op havo) OF binas (5e druk) gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 13:43
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
ik vind het eigenlijk wel jammer dat ik alleen nu de 5e mag gebruiken. Ik ben namelijk nu bezig met een pittig stukje spierfysiologie en in versie 4 van binas staat dit er veel beter erin.
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 15:27
Verwijderd
Citaat:
vichog schreef op 18-03-2007 @ 14:43 :
ik vind het eigenlijk wel jammer dat ik alleen nu de 5e mag gebruiken. Ik ben namelijk nu bezig met een pittig stukje spierfysiologie en in versie 4 van binas staat dit er veel beter erin.
Ik neem aan dat dat biologie is? Staat het niet goed beschreven in biodata? Bij ons gebruiken ze biodata eigenlijk bijna niet (pas halverwege zesde krijg je hem) dus misschien staat het daar beter in opgeschreven.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 16:43
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Bij ons zei de bio leraar aan het eind van de 6e: je mag biodata gebruiken bij je CE: er staat veel meer in, maar je bent er totaal niet aan gewend (wij gebruikten altijd binas).
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 17:14
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
rensd schreef op 16-03-2007 @ 15:37 :
Ja klopt, wij hebben wisforta, een tabellenboekje voor binomiale verdeling waar ook de formules instaan.
Had ik ook
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 20:46
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 18-03-2007 @ 16:27 :
Ik neem aan dat dat biologie is? Staat het niet goed beschreven in biodata? Bij ons gebruiken ze biodata eigenlijk bijna niet (pas halverwege zesde krijg je hem) dus misschien staat het daar beter in opgeschreven.
spierfysiologie is niks anders dan een contractiecylus van de spier (onder andere dan want er komt wel meer bij kijken, ook bijvoorbeeld impulsgeleiding over de spier en tetanus enz) en dus biologie ja
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 20:31
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 18-03-2007 @ 21:46 :
spierfysiologie is niks anders dan een contractiecylus van de spier (onder andere dan want er komt wel meer bij kijken, ook bijvoorbeeld impulsgeleiding over de spier en tetanus enz) en dus biologie ja
jaja, er gaat niets boven de citroenzuurcyclus .

Ik heb het onderwerp nog niet in biodata bekeken, bedankt voor de tip. Ik zal aan mijn docente vragen of ik het even mag inzien.
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-03-2007, 20:43
Verwijderd
Citaat:
vichog schreef op 20-03-2007 @ 21:31 :
jaja, er gaat niets boven de citroenzuurcyclus .

Ik heb het onderwerp nog niet in biodata bekeken, bedankt voor de tip. Ik zal aan mijn docente vragen of ik het even mag inzien.
je mag het inzien, je mag het zelfs bij je examen gebruiken als je dat zou willen
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 14:15
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
vichog schreef op 20-03-2007 @ 21:31 :
jaja, er gaat niets boven de citroenzuurcyclus .

Ik heb het onderwerp nog niet in biodata bekeken, bedankt voor de tip. Ik zal aan mijn docente vragen of ik het even mag inzien.
citroenzuurcyclus is metabolisme. De contractie van een spier is ook een cyclus
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 16:55
Verwijderd
Bepaalt de school eigenlijk of je bij het CSE biologie de binas (5e druk) of BioData krijgt? Bij ET's e.d. krijgen we altijd de BioData, maar ik heb veel liever de binas (overzichtelijker en duidelijker)..
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Jeroenjeroen schreef op 21-03-2007 @ 17:55 :
Bepaalt de school eigenlijk of je bij het CSE biologie de binas (5e druk) of BioData krijgt? Bij ET's e.d. krijgen we altijd de BioData, maar ik heb veel liever de binas (overzichtelijker en duidelijker)..
In de examenkrant staat dat je ze beide mag gebruiken bij het examen dus dat mag je zelf bepalen. Als jij binas én biodata wil mag dat natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 11:55
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 21-03-2007 @ 22:38 :
In de examenkrant staat dat je ze beide mag gebruiken bij het examen dus dat mag je zelf bepalen. Als jij binas én biodata wil mag dat natuurlijk.
Je moet een keuze maken tussen Binas en Biodata:

http://www.eindexamen.nl/9336000/1/j...4/vg41h1kg29wz

http://www.eindexamen.nl/9336000/1/j...4/vg41h1kg29wy
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 15:30
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
De school moet die keuze toch maken?
Wat ik trouwens ook vreemd vind, is dat je volgens die examenkrant bij bio geen rekenmachine mag gebruiken. Is toch vervelend als je met de Hardy-Weinberg regel populaties moet uitrekenen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 15:38
Verwijderd
Oké, bij SE's enzovoort mag het bij biologie bij ons ook, en daar doen ze volgens zichzelf de examenvoorwaarden, niet dus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2007, 17:57
Verwijderd
Citaat:
rensd schreef op 22-03-2007 @ 16:30 :
De school moet die keuze toch maken?
Wat ik trouwens ook vreemd vind, is dat je volgens die examenkrant bij bio geen rekenmachine mag gebruiken. Is toch vervelend als je met de Hardy-Weinberg regel populaties moet uitrekenen.
Dit mag wel.. De rekenmachine hoort namelijk bij het basispakket van de CSE's. Een niet-grafische, though.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 19:00
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Ow ok, dat had ik niet gezien. Ik heb niet eens een gewone rekenmachine meer. Eentje kopen dus.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [SK] neutronen?
halilo
20 04-12-2004 10:33
Eindexamens 2003 Biologie, ziektebestrijding?
miekmuis
6 15-05-2003 19:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.