Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2010, 21:13
Teardrop
Teardrop is offline
Ik heb redelijk veel littekens (hoe ik aan die littekens komt laat ik maar achterwege, het komt er igg op neer dat het door mijn eigen toedoen is) en ik begin ze een beetje zat te worden!
Ik heb redelijk veel littekens (ik denk een stuk of 20) op mijn schouder en eentje op mijn pols. De meeste zijn dun en wit, maar er zijn er ook bij die wat hoger liggen en dan ook duidelijk te zien zijn. Deze littekens zijn denk ik zo'n 2 jaar oud nu. Verder heb ik nog een stuk of 8 littekens op mijn bovenbeen, deze zijn groter en liggen ook hoger. De meeste zijn wit, sommige ook licht roze en er zit ook een groot, dik en hoger gelegen rood litteken. Deze littekens zijn van april 2009.
Zullen deze littekens ooit nog vervagen? En kan ik er ook nog iets aan doen om ze minder zichtbaar te maken? Veel mensen vragen ernaar en het is ook niet echt bepaald mooi. En ohja, kan ik ook nog iets doen om ervoor te zorgen dat mijn brandwond niet ook een litteken wordt?
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 10:21
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Littekens vervagen met de tijd, er zijn wel wat dingen die je kunt doen om ze minder op te laten vallen...
Wat ik bij mezelf merk is dat als ze in de zon komen, ze beter zichtbaar worden, het lijkt wel of ze dan spontaan rood/paars uit gaan slaan en dat blijft dan enkele dagen/weken zo na een dagje strand.
Je hebt ook diverse cremes te koop bij de drogist/apotheek, ze zijn vrij prijzig, maar werken wel aardig. De littekens gaan er niet door weg, maar vervagen wel heel erg. M'n vriendin gebruikt het voor een litteken in het gezicht, maar bij regelmatig gebruik zie je hem gewoon niet meer zitten.
Ik zal eens aan haar vragen welke creme dat precies is.... Ik weet wel dat het prijzig spul is
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2010, 16:20
Verwijderd
Ik gebruik bio oil voor littekens van operatie en voor striae, werkt wel een beetje bij mij. Zo'n potje is geloof ik iets van 13 euro bij de drogist.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 15:09
Verwijderd
Ik ben voor littekens naar de huidtherapeut gegaan. Behandeling begint pas na de vakantie dus ik kan helaas nog niet zeggen of het geholpen heeft. Maar de reacties van andere mensen zijn positief over de huidtherapeut.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2010, 22:57
Jenox
Jenox is offline
Ik heb zelf een aantal kleine littekens, die redelijk vervaagd zijn ja. Maar ik heb er ook 3, die wat groter zijn en en gewoon niet vervagen. Heb wel iets gehoord dat je ze kunt vervagen/verwijderen met plastische chirurgie, maar daar begin ik liever niet aan eerlijk gezegd aangezien ik ermee heb leren leven. Dat is voor iedereen anders.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2010, 20:10
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik ben een ex-snijder, ik gebruik slakkencrème van De Tuinen. Vooral de littekens die gehecht zijn, zie je goed, helaas
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 07:23
Verwijderd
ik zit zelf ook vol met littekens, de meeste zijn muggenbeten(die op de een of andere manier nou niet gewoon na een tijdje weg kunnen gaan), ik heb ook een litteken van vuurwerk,eentje door een sigaret, en eentje door een puistje. ik gebruik de littekencreme van biodermal en die werkt best goed.
alleen moet je er maar heel weinig van gebruiken en wees niet blij verrast als het litteken de eerste keer een stuk minder lijkt, want de eerste keer werkt het heel goed en daarna ook wel maar dan langzamer
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 12:22
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik ben een ex-snijder, ik gebruik slakkencrème van De Tuinen. Vooral de littekens die gehecht zijn, zie je goed, helaas
Die slakkencrème van de teleshopping? Ik ben wel benieuwd of dat echt werkt. Wat zijn je ervaring met die crème?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 25-07-2010, 18:24
moyra
Avatar van moyra
moyra is offline
een gewone vettige zalt zoels uier-creme helpt uitstekend.
althans bij mij
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Littekens
heeeiiixx3
11 24-03-2013 18:39
De Kantine Heb jij littekens?
Cherry Springs
162 22-05-2012 18:40
Lichaam & Gezondheid littekens verwijderen
Little miss NAUGHTY
3 14-05-2003 12:06
Psychologie kunnen littekens door automutilatie verwijderd worden.
Little miss NAUGHTY
10 13-05-2003 21:18
Lichaam & Gezondheid littekens + lente/zomer
framboosje
53 13-03-2003 08:21
Lichaam & Gezondheid Zalf tegen littekens
kleinedraak
8 10-12-2002 12:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.