Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2010, 19:06
Noname,..
Noname,.. is offline
bestaat er zoiets als toneelschool ? of iets in die aard ?als je dit wilt volgen moet je dan al 'ervaring' hebben ? wat als je dit niet hebt en kun je er ver mee komen en wat als je een verlegen persoon bent maar het wel heel erg graag wilt doen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2010, 19:31
Chariot
Avatar van Chariot
Chariot is offline
Natuurlijk bestaat dat. Zoiets als de Kleinkunstacademie? Karakter maakt niets uit, lijkt me. Als je alles maar goed kan faken, daarvoor moet je dan weer kunnen acteren. Ervaring is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Het is vaak meer een voordeel dan een gestelde eis. Ik heb hier geen verstand van, hoor. M'n verstand & Google zijn in dit geval mijn beste vrienden

Edit: Mocht je een auditie hebben, zorg dan dat je er niet bij zit als een zoutzak. De eerste indruk is belangrijk. =]

Laatst gewijzigd op 25-07-2010 om 13:33.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2010, 06:54
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Voor een opleiding economie maakt je karakter niet uit, voor de toneelschool natuurlijk juist wél. Mensen moeten met je willen werken, anders nemen ze je niet aan, zo simpel is het. Dat wil niet zeggen dat als je verlegen bent, je niet kunt worden toegelaten. Wel is het zo dat als jij jezelf echt niet durft te geven, ze natuurlijk niets aan je hebben.
Eerlijk gezegd snap ik niet waarom je het wil gaan doen als je geen ervaring hebt. Hoe weet je dan wat het is? Als je er enige passie voor had gehad, had je allang op die bühne gestaan natuurlijk. Je kunt je dus afvragen of je het echt wil of dat het je 'wel leuk' lijkt. Het is een zware opleiding en de kans dat je wordt aangenomen is nogal klein. En het is echt niet allemaal feest.
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2010, 12:39
Verwijderd
in Eindhoven is er een school voor en in Den Bosch.(maar dat zijn wel vmbo scholen, ik weet niet of daar ook vervolgopleidingen zitten)(ik weet ook niet of dat in de buurt is voor jou)
het is wel de bedoeling dat je audititie doet idd.
anders kun je altijd bij een club bij jou in de buurt, dan doe je ervaring op en weet je ook beter of het iets voor je is
Met citaat reageren
Oud 01-08-2010, 13:24
Verwijderd
Er zijn wel opleidingen om professioneel acteur te worden, maar om daarop toegelaten te worden moet je al goed zijn en ze zitten daar ook niet te wachten op mensen die te verlegen zijn om op het podium te durven. Ik denk dat jij nu meer hebt aan toneellessen die je naast je gewone school of opleiding doet. Die zijn er in elke stad wel. Google maar eens naar 'toneelles', 'toneelcursus', 'acteerles' of 'toneelgroep' met dan de naam van de stad waar je woont of waar je vlakbij woont. Dan zit je gewoon met een groepje jongeren van je eigen leeftijd die ook nog niet allemaal ervaring hebben en dat helpt best goed tegen verlegenheid.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Op welke school willen jullie volgend jaar gaan studeren?
Denise84
43 04-04-2006 18:33
Algemene schoolzaken Hoe rek ik tijd?!?
summer1986
9 30-11-2002 17:45
Algemene schoolzaken Toelating toneelschool!
summer1986
13 16-11-2002 10:59
Films, TV & Radio Zou jij een naaktscene doen?
bubbeltjes
37 28-02-2002 15:59
Algemene schoolzaken Van gymnasium naar Toneelschool
freakie
6 23-01-2002 14:25
Algemene schoolzaken Zal ik es gek doen??? Mijn ouders gaan flippuh...
Winner
4 14-12-2001 15:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.