Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2005, 08:30
tvg
tvg is offline
Volgt er iemand de opleiding Food & Business, en dan liefst bij Inholland in Delft?

Zo ja, hoe bevalt de studie je dan??

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2005, 10:03
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Doe geen FB, maar ik doe genoeg sámen met FB.

Er zit dus ook een stukje voedingsmiddelentechnologie in de opleiding. Ik weet dat ze een aantal practica hebben gedaan wat betrefd microbiologie/kwaliteit. Maar ook sensoriek/productontwikkeling is een heel vaag gebied tussen FB en VT.

Nou ja, als je meer vragen hebt, kán ik ze proberen te beantwoorden
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 16:29
tvg
tvg is offline
Citaat:
Qamra schreef op 29-01-2005 @ 11:03 :
Doe geen FB, maar ik doe genoeg sámen met FB.

Er zit dus ook een stukje voedingsmiddelentechnologie in de opleiding. Ik weet dat ze een aantal practica hebben gedaan wat betrefd microbiologie/kwaliteit. Maar ook sensoriek/productontwikkeling is een heel vaag gebied tussen FB en VT.

Nou ja, als je meer vragen hebt, kán ik ze proberen te beantwoorden
Studeer je in Delft?

Is het daar een beetje goede school, je hoort er wel ns slechte verhalen over als: laat punten terug, kleine opleiding dus weinig aandacht van directie en dergelijke?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 16:45
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
tvg schreef op 30-01-2005 @ 17:29 :
Studeer je in Delft?

Is het daar een beetje goede school, je hoort er wel ns slechte verhalen over als: laat punten terug, kleine opleiding dus weinig aandacht van directie en dergelijke?
Jup, al 2,5 jaar.

Het is er gezellig ja. Beetje te weinig pc's (beetje veel te weinig zeg maar), leuk contact met de directie en docenten (je hebt juist meer contact, doordat het een kleine school is, wordt niet moeilijk over gedaan). Je resultaten heb je op tijd terug om je voor hertentamens in te schrijven, maar als er geen dead-line aan zit Het ligt een beetje aan de docent eigenlijk.

Nou ja, roosters kloppen niet altijd (dubbele lokalen, twee klassen in 1 lokaal, te kleine lokalen, college in een computerlokaal terwijl je geen pc nodig hebt, dat soort gezeik) en het lab is altijd overbezet. Ze hebben nu een aantal zalen aan de TU, VT zit daar nooit, FB wel omdat dat een relatief grote groep is.

Organisatorisch gaan ze erop vooruit, maar verwacht er niet veel van. En FB is een jonge studie (de eerste lichting studeert nu af), dus er kan nog onderweg geschoven worden.

Ik weet niet hoe het met FB zit, maar ik mis een beetje diepgang nu het einde, van mijn studie, nader. Misschien komt dat nog met mijn Capita Selecta en al die andere zooi, maar ik twijfel.

Maar goed, als je goed kunt omgaan met een organisatorische rotzooi (je leert trouwens snel genoeg om voor jezelf op te komen hoor ), je goed kunt samenwerken en je op ALLE vlakken van de FB (dwz marketing, voedingsmiddelentechnologie en economie) geďnteresseerd bent, dan is het imo een goede opleiding.

Ben je al op de Open Dag geweest?
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:41
tvg
tvg is offline
Ja, heb al eens een open dag bezocht, Viel een beetje tegen, een paar docenten die je een verhaaltje vertellen over commerciele economie en dam zeggen: o ja, we hebben ook nog F&B... Geen student gezien dus.

Donderdag 26 januari zou er een meeloopdag zijn, maar die werd een paar dagen van te coren afgelast. Kreeg ik een mailtje:

Bedankt voor je aanmelding voor het Proefstuderen op donderdag 26 januari 2005 voor de opleiding Luchtvaarttechnologie!


Klopt toch niet, denk je dan he.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 13:53
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
tvg schreef op 01-02-2005 @ 19:41 :
Klopt toch niet, denk je dan he.
Hahaha

Maar het klinkt wel aardig typisch, om heel eerlijk te zijn. Nou zijn ze niet zo heel erg moeilijk hoor, je had gewoon naar die meeloopdag moeten gaan en moeten zeggen "maar ik kom eigenlijk voor FB". Moet je uiteraard wel de mazzel hebben dat er nog een student is voor FB, anders heb je alsnog pech, maar toch.

Op een Open Dag moet je eigenlijk bij elke promo-student kijken welke opleiding ze doen, ook de mensen bij de entree kunnen je wat vertellen.

Maar goed, buiten dat het niet echt altijd even goed geregeld is, is het wel een hele leuke opleiding als je van voeding en marketing houdt hoor! En in een klas sta je sterk, dus bepaalde dingen zijn zó geregeld. En niet álles gaat fout, er zijn ook een hoop dingen die goed gaan.

plus dat je via de InHolland Delft ook nog eens makkelijker kans maakt op een beurs voor Universiteit Nyenrode, mocht je dat willen
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:20
tvg
tvg is offline
Citaat:
Qamra schreef op 02-02-2005 @ 14:53 :

plus dat je via de InHolland Delft ook nog eens makkelijker kans maakt op een beurs voor Universiteit Nyenrode, mocht je dat willen
Nou, ik vind vier jaar voorlopig meer dan zat
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 14:24
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
tvg schreef op 02-02-2005 @ 19:20 :
Nou, ik vind vier jaar voorlopig meer dan zat
Het is maar 16 maanden
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.