Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2005, 17:06
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik doe nu havo en ik wil dolgraag kapster worden! ik heb al uitgevogeld dat ik met een havo diploma de opleiding verkort kan doen en zelf ondernemend. ik wil dit echt dolgraag worden. maar nou heb ik een vraag. zowat iedereen van vmbo (meiden dan) willen kapster worden! heeft iemand ervaring met kappersopleiding? had je moeite een stageplek of werk te vinden? daar zie ik namelijk best tegen op, omdat heel veel stageplekken nu vol zitten. Ik hoop dat jullie mij wat kunnen informeren
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2005, 14:33
-(L)-
Ik heb er verder geen verstand van, maar ik zou sneller iemand aannemen die havo heeft gedaan, dan zoiemand van VMBO.
Je moet gewoon optijd opzoek gaan naar een stageplek.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 14:45
shy gurl
shy gurl is offline
Ik heb geen ervaring met stages, maar mijn nicht heeft de pabo gedaan nadat ze vwo had afgerond. Ze heeft de opleiding dus gedaan met een hogere vooropleiding, net als jij wilt gaan doen en volgens haar kan je makkelijker een stageplek vinden als je een hogere vooropleiding hebt. Dus wie weet heb je wel 'voorrang' op meiden die vmbo hebben gedaan...
__________________
~*niet iedereen hoeft een held te zijn, er moeten ook mensen zijn dee gered moeten worden*~
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 15:42
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
shy gurl schreef op 05-02-2005 @ 15:45 :
Ik heb geen ervaring met stages, maar mijn nicht heeft de pabo gedaan nadat ze vwo had afgerond. Ze heeft de opleiding dus gedaan met een hogere vooropleiding, net als jij wilt gaan doen en volgens haar kan je makkelijker een stageplek vinden als je een hogere vooropleiding hebt. Dus wie weet heb je wel 'voorrang' op meiden die vmbo hebben gedaan...
d'r zit wel een groot verschil tussen pabo of kapper. Bij pabo moet je veel algemene kennis hebben en veel manieren kennen om informatie over te brengen op kinderen. Het vwo voegt dan best wel wat toe aan je opleiding in vergelijk met de havo.
Maar bij een kappersopleiding voegt het hebben gedaan van de havo weinig toe tegenover het vmbo. Want met alle respect, slimmer zijn biedt weinig voordeel bij het kappersvak.
Ik denk dus dat ze eerder voor een vmbo-klant gaan, aangezien die doorgaans in de praktijk wat beter zijn en doordat zij de volledige route volgen ook meer ervaring hebben opgedaan.

@TS: ik ken alleen 2 mensen die de reguliere opleiding hebben gedaan en beiden zijn ze gestopt omdat ze geen stageplek konden krijgen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 18:44
Verwijderd
Intelligentie in de enge zin speelt natuurlijk geen enkele rol bij het kappersvak. In ruime zin kun je wel zeggen dat iemand met een havodiploma sneller en makkelijker leert en dus wellicht beter dat vak kan uitoefenen dan iemand die 'maar' vmbo heeft gedaan.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 18:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-02-2005 @ 19:44 :
Intelligentie in de enge zin speelt natuurlijk geen enkele rol bij het kappersvak. In ruime zin kun je wel zeggen dat iemand met een havodiploma sneller en makkelijker leert en dus wellicht beter dat vak kan uitoefenen dan iemand die 'maar' vmbo heeft gedaan.
Ik denk dat dit bij de kappersopleiding nog wel eens mee/tegen (net hoe je het bekijkt) zou kunnen vallen. VMBO'ers pakken praktijkzaken misschien wel sneller op dan Havisten.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 05-02-2005 @ 19:50 :
Ik denk dat dit bij de kappersopleiding nog wel eens mee/tegen (net hoe je het bekijkt) zou kunnen vallen. VMBO'ers pakken praktijkzaken misschien wel sneller op dan Havisten.
Dat zou misschien zo zijn als het vmbo niet een vreselijke opeenhoping van alles onder een bepaald niveau is. Het is te massaal om mensen weer echt goede praktijkvaardigheden bij te brengen, daarom gaan er nu ook zoveel stemmen op om het oude leerlingwezen en de ambachtsschool weer in te voeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Gelukkig hebben we de foto's nog!
Verwijderd
500 05-11-2008 10:37
Muziek Devin Townsend kapt ermee.
Carn
11 13-05-2007 23:37
Psychologie Grote-lucht-je-hart-topic! #88
Verwijderd
499 07-03-2007 12:25
Werk, Geld & Recht mijn geld?
readingmanx
51 10-12-2006 16:47
Muziek Brace mept bmx team
LeRatLuciano
15 24-12-2005 18:04
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen sluierverbod (betoog) Nederlands
bayirgul
12 26-03-2004 10:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18.