Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2005, 15:49
Nolita
Avatar van Nolita
Nolita is offline
Wat kan je ervan verwachten? Ik ga maandag voor het eerst naar een meeloopdag, en ik ben een nogal verlegen persoon.. dus misschien kan iemand vertellen wat een beetje de gang van zaken is op een meeloopdag?
__________________
GET OUT! GET OUT! GET OUT!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2005, 16:01
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Welke studie?

Ik ben maar naar één meeloopdag geweest. Daar ging het alsvolgt:
je komt binnen en je kan even wat drinken pakken. we moesten ons melden bij een tafel. Daar werd je naam opgezocht en werd er gezegd in welke groep je was ingedeeld. Vervolgens ging je naar de studenten die een bord op hielden met het groepsnummer. Daar meldde je je en wachtte je net zo lang tot je groepje compleet was.
We gingen toen naar een lokaal om daar een paar opdrachten te doen die ze normaal ook doen. Zo kregen we een indruk van wat je van de praktijklessen kan verwachten.
Vervolgens gingen we naar een ander lokaal waar we een theorieles met videomateriaal kregen.
Hierna was de pauze waarbij er voor ons een lunch was geregeld. Na de pauze gingen we weer naar een lokaal en daar kregen we een casus. In groepjes moest je een oplossing voor die casus verzinnen aan de hand van wat vragen die ze je gaven. Vervolgens vertelden de groepjes aan elkaar wat ze gevonden hadden. twee 4de jaars studenten gaven daarna hun oplossing voor de casus en gingen vervolgens van alles over de studie vertellen. Wij mochten ook vragen stellen en scripties inkijken. En dat was hem
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 16:02
Verwijderd
Ik ben gisteren naar een meeloopdag geweest. Het ligt een beetje aan de universiteit hoe de dag georganiseerd is: op de Erasmus Universiteit, waar ik naar toe ben geweest, zijn meeloopdagen niet zo bekend en lopen er dus maar een paar mensen mee. Gisteren waren dat er dus 3 (sociologie). Het is wel leuker als je met iemand gaat, maar dat hoeft niet per sé. Je kan gewoon vragen stellen aan de student(e), daar is hij/zij voor en je hoeft echt niet bang te zijn dat ze je zullen afsnauwen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 16:09
Verwijderd
We hadden trouwens een gesprek met een soort van studieadviseur en volgden een derdejaars-hoorcollege Urbane sociologie.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 16:59
born2dance
born2dance is offline
ik vond meeloopdagen echt een geniale evenement, ben ook naar alle uni's wezen meelopen behalve VU en Maastricht(vond de laatste een beetje te ver )

En het verschilt inderdaad heel erg per uni hoe de meeloopdagen worden aangepakt. In Enschede werd ik werkelijk in de watten gelegd. Alles perfect geregeld en onwijs veel dingen gezien binnen 5 uur. In Leiden was alles verschrikkelijk geregeld, geen enkele student werd aangewezen als mijn begeleider dus ze wisten van niks. In Eindhoven ook hetzelfde verhaal. In Utrecht hebben we het laatste college geskipt, zijn we overdag bier gaan zuipen bij USC. In Amsterdam was het onwijs kort, binnen 2 uurtjes mocht ik weer naar huis. Kortweg, elk universiteit is verschillend.

Maak er vooral een mooie dag van en probeer zoveel mogelijk contacten te leggen met de studenten. Handig voor in de toekomst.

Waar ga je meelopen en met welke opleiding ???
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 17:12
Verwijderd
Ik ga als het goed op 11 maart naar een proefstudeer dag in Nijmegen, ik heb geen flauw idee wat ik moet verwachten. Ik hoop ook niet dat ze teveel van me gaan vragen (qua opdrachten etc) ik wil eigenlijk voornamelijk zien hoe de gang van zaken is en wat voor stof er bij colleges komen
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 17:13
Verwijderd
Oeh, ik ga ook geloof ik de 11e naar Nijmegen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 17:43
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Sylph schreef op 16-02-2005 @ 17:02 :
Ik ben gisteren naar een meeloopdag geweest. Het ligt een beetje aan de universiteit hoe de dag georganiseerd is: op de Erasmus Universiteit, waar ik naar toe ben geweest, zijn meeloopdagen niet zo bekend en lopen er dus maar een paar mensen mee. Gisteren waren dat er dus 3 (sociologie). Het is wel leuker als je met iemand gaat, maar dat hoeft niet per sé. Je kan gewoon vragen stellen aan de student(e), daar is hij/zij voor en je hoeft echt niet bang te zijn dat ze je zullen afsnauwen.
Ik heb vorig jaar sociologie preoefgestuurd maar toen waren er best veel mensen, een stuk of twintig. Voor zo'n kleine studie vond ik dat best netjes .

Maar goed, wij moesten toen gewoon allemaal in een zaaltje gaan zitten waarna een praatje kregen over wat sociologie als studie inhoudt. Daarna werden we meegenomen naar de collegezaal waar we twee uur, met een kwartier pauze tussendoor, een ubersaai college moesten volgen. Daarna nog een rondleiding over de campus en dat was het.
Gewoon tegen mensen beginnen te praten, bijna iedereen komt alleen (en zo niet dan mag je toch nog wel tegen ze gaan praten). Is wel zo gezellig en je kan eventueel gelijk contacten leggen voor volgend jaar .
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 17:57
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Sylph schreef op 16-02-2005 @ 17:02 :
Het ligt een beetje aan de universiteit hoe de dag georganiseerd is
Citaat:
born2dance schreef op 16-02-2005 @ 17:59 :
En het verschilt inderdaad heel erg per uni hoe de meeloopdagen worden aangepakt.
Je kan ook bij het hbo meelopen hoor

Mijn voorbeeld was dus van 't hbo.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 18:04
born2dance
born2dance is offline
Citaat:
per piacere schreef op 16-02-2005 @ 18:12 :
Ik ga als het goed op 11 maart naar een proefstudeer dag in Nijmegen, ik heb geen flauw idee wat ik moet verwachten. Ik hoop ook niet dat ze teveel van me gaan vragen (qua opdrachten etc) ik wil eigenlijk voornamelijk zien hoe de gang van zaken is en wat voor stof er bij colleges komen
tsjeeee relax, wat denk je nou zelf, dat je derdejaars tentamens gaat maken?? of dat je aan master-studenten voor de klas naast het bord moet uitleggen hoe verschillende hypotheses getoetst worden??
Als je scholier bent wordt er aan jou niks gevraagd, het is juist heel logisch als je de stof niet kan volgen. Dit jaar had ik een stuk of 5 meelopers, paar daarvan wouden slim overkomen en gingen notities maken bij hoorcolleges. Dikke nerds. Je moet er gewoon bijzitten alsof jij alles begrijpt en niet te veel opvallen. Dan komt alles goed.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 18:06
Verwijderd
Citaat:
born2dance schreef op 16-02-2005 @ 19:04 :
tsjeeee relax, wat denk je nou zelf, dat je derdejaars tentamens gaat maken?? of dat je aan master-studenten voor de klas naast het bord moet uitleggen hoe verschillende hypotheses getoetst worden??
Als je scholier bent wordt er aan jou niks gevraagd, het is juist heel logisch als je de stof niet kan volgen. Dit jaar had ik een stuk of 5 meelopers, paar daarvan wouden slim overkomen en gingen notities maken bij hoorcolleges. Dikke nerds. Je moet er gewoon bijzitten alsof jij alles begrijpt en niet te veel opvallen. Dan komt alles goed.

ok, dankje
ik was al bang dat ik teveel moest gaan doen
wat studeer jij overigens?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 16-02-2005 @ 18:13 :
Oeh, ik ga ook geloof ik de 11e naar Nijmegen.

ik ga naar notarieel recht dat heb ik tenminste aangekruist, maar volgens mij heb ik me 2x aangemeld
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 18:54
Nolita
Avatar van Nolita
Nolita is offline
Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga naar Utrecht, aardwetenschappen.
__________________
GET OUT! GET OUT! GET OUT!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 19:06
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 16-02-2005 @ 19:07 :
ik ga naar notarieel recht dat heb ik tenminste aangekruist, maar volgens mij heb ik me 2x aangemeld
ik ga naar 'gewoon' rechten, en misschien ook nog in april naar sociologie
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 16-02-2005 @ 20:06 :
ik ga naar 'gewoon' rechten, en misschien ook nog in april naar sociologie
ah 28 april is dat toch, in nijmegen voor de 2e keer proefstuderen?

ik heb me volgens mij opgegeven voor notarieel recht en nederlands recht
dus ik weet nu niet wat ik moet doen
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 19:14
Verwijderd
Bel je even op.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 19:19
Verwijderd
ik neem aan dat je wel post krijgt erover als je je hebt opgegeven?
ik heb nog niets gehad
dus ik wacht maar even af
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 19:21
Verwijderd
Oh, ik heb me vandaag pas aangemeld.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-02-2005, 19:22
Verwijderd
ik ben gister naar wiskunde en toepassingen, utrecht geweest.
Dat zal 't zelfde idee zijn als aardwetenschappen: je bent met een groep scholieren (we waren met z'n 18'en). Iedereen kwam bij ons alleen trouwens. We kregen een college samen met 1e jaars en zo ook een werkcollege. Tussendoor kwam iemand wat algemene dingen vertellen, en hem kon je wat vragen stellen. En als laatste kon je tijdens de lunch vragen stellen. En op zich was er zo'n beetje de hele tijd wat te doen; dus als je verlegen was viel dat niet zo op Praat met anderen gewoon een beetje over het college, studies, vakantie, etc!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 19:22
Verwijderd
ik heb me van het weekend al via internet opgegeven, maar toen kreeg ik maandag geloof ik een kaartje via de post dat je je kon opgeven.
Via internet kon je niets aangeven qua 'notarieel recht, etc'
maar via het kaartje wel
ik heb het kaartje overigens ook pas vandaag op de bus gedaan
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 19:24
Verwijderd
Oh, nou, ik had dat al kaartje al ontvangen vóór ik me aangemeld had via internet.

Dat kaartje was ik dus kwijt. Dus ik krijg nu weer een nieuw kaartje om me op te geven?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 19:26
Verwijderd
Nou nee, maar ze zullen toch wel een brief sturen met informatie over de tijden etc?

ga jij trouwens alleen of niet?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 19:41
Verwijderd
Ik ga alleen, niemand wil mee naar Nijmegen, en niemand wil rechten doen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 19:43
Verwijderd
ik heb me gewoon opgegeven, niemand wil notarieel recht doen
dat is hardstikke saai

dus ik ben vastbesloten

mocht ik wel naar nederlands recht gaan pm ik jou wel
of misschien is toch alles samen oid
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 19:44
Verwijderd
Ik heb werkelijk geen idee.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2005, 19:44
Verwijderd
nee, maar mochten lokatie en tijden van ons overeenkomen dan weten we het gelijk eh
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 19:46
Verwijderd
ja
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 23:49
born2dance
born2dance is offline
Citaat:
per piacere schreef op 16-02-2005 @ 19:06 :
ok, dankje
ik was al bang dat ik teveel moest gaan doen
wat studeer jij overigens?
ikke ?? whahaha als mensen het horen is het meteen een huge afknapper
toegepaste wiskunde in enschede
heel veel nerds, maar ik vermaak me prima, ga niet om met die nerds zit bij een studentenvereniging en zuip als een dolle en heb erg naar me zin

een keertje meelopen ???
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 05:32
Verwijderd
Citaat:
born2dance schreef op 17-02-2005 @ 00:49 :
ikke ?? whahaha als mensen het horen is het meteen een huge afknapper
toegepaste wiskunde in enschede
heel veel nerds, maar ik vermaak me prima, ga niet om met die nerds zit bij een studentenvereniging en zuip als een dolle en heb erg naar me zin

een keertje meelopen ???

jahoor, dat kan waarschijnlijk ook echt met mijn e&m profieltje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Open dagen...
kiek
20 17-02-2005 16:31
Studeren Meeloopdagen
Nebel
10 25-01-2005 07:06
Algemene schoolzaken Na het VWO
Verwijderd
74 08-10-2004 18:57
Liefde & Relatie Wachten op hem of actie ondernemen?
groovy
20 02-04-2004 15:23
Liefde & Relatie Vervolg op vorig topic..vriendschap loopt op zijn eind..
groovy
2 01-04-2004 21:23
Algemene schoolzaken Opendag Inholland
Overjoyed
53 03-12-2003 08:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40.