Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2005, 13:51
Sterretje86
Sterretje86 is offline
Hoi lieve mensjes,

Ik ben van plan om volgend jaar pabo te gaan doen. Ik zit nu in 5 havo. Weten jullie welke school beetje goed aangeschreven staat? k ben al wezen kijken naar de InHolland in Dordrecht, Pabo van HOgeschool UTrecht en de Marnix.

Vertel er is wat over, hoe het er aan toe gaat enzo. K ben beniewd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2005, 14:43
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Ik weet er weinig vanaf, geen idee welke school goed is aangeschreven. maar mn moeder doet Pabo en zit nu in het vierde jaar.

Het is veel leren , je moet bijv. een hele boek van geschiedenis uit je hoofd kennen, spelling en gramtika goed kennen. onderschat het dus niet! Verder is het nog knutselen en plakken en stage lopen.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 15:04
Verwijderd
Ik heb twee jaar pabo gedaan in Rotterdam... De vraag "vertel er is wat over" vind ik er breed: wat wil je weten?

Ik vond het "knutsel en plak-gehalte" iig wel meevallen, natuurlijk heb je vakken als handvaardigheid, tekenen, enz., maar persoonlijk vind ik die dingen leuk en de vakken vond ik ook leuk 'ingericht' en ook niet echt de overhand hebben. Als je specifieke dingen wilt weten, dan hoor ik het wel.

Welke pabo goed aangeschreven staat kun je volgens mij goed terug vinden in van die tests in tijdschriften (weet even geen voorbeelden), dat weet ik zo nl ook niet, bovendien verschilt het per jaar. En het ligt er natuurlijk ook maar net aan wat jij zelf fijn vindt ed wat het beste bij jou past.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 18:14
Verwijderd
ik ben bij de open dag van domstad (utrecht) geweest en k vond het een hele leuke en gezellige school paar leraren hebben ook veel verteld over de school zelf enzo, heel leuk
maar iedereen heeft een eigen mening dus ik denk dat je gewoon naar open dagen moet blijven gaan en gewoon aan leraren moet vragen
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 18:44
jet
Avatar van jet
jet is offline
mijn zus heeft pabo gedaan in utrecht...
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 21:34
Sterretje86
Sterretje86 is offline
weet iemand welke pabo goed aangeschreven staat???
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 10:46
Bell
Avatar van Bell
Bell is offline
Ik zit zelf nu in het 2e jaar van de PABO. Ik zit op de Marnix Academie in Utrecht. Een kleine, grote pabo om het maar zo te zeggen. Het is een grote pabo, waarmee bedoelt wordt, 1 opleiding in een gebouw. maar het is wel een kleine school. je bent geen nummer en je wordt goed begeleidt met stages etc.

Het 'knip-en plakselgehalte' vind ik inderdaad ook erg meevallen. Natuurlijk ben je ook creatief bezig, maar dat moet je met kinderen ook kunnen doen. Verder heb je vakken over hoe je les moet geven, verschillende scholen (speciaal onderwijs, jenaplan, montessori etc)

De sfeer is op de Marnix ook erg goed en gezellig

Kom anders eens kijken, 12 januari 2005 (woensdag) is er open dag van 13:00 tot 16:00.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 11:29
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Sterretje86 schreef op 02-01-2005 @ 22:34 :
weet iemand welke pabo goed aangeschreven staat???
Misschien heb je hier iets aan...
Hogeschool de Kempel is in 1995, 1996, 1997, 1998, 2001, 2002 en 2003/2004 uitgeroepen tot beste lerarenopleiding van Nederland en wordt aangeduid als "topopleiding";
Bron: de Kempel in Helmond
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 02:00
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
arnhem, nijmegen en helmond staan volgens mij het best aangeschreven
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 17:51
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
ik zit op de pabo in Hengelo.
Als je er wat over wilt weten hoor ik het wel. Verwacht niet al te veel positiefs, want ik vind de opleiding verschrikkelijk. Alleen de stage's maken het allemaal goed.

Zoek een school waar je veel stage loopt (minimaal een keer per week) dat scheelt en je leert er meer van dan van de colleges bij elkaar!
(vind ik)
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 18:03
Verwijderd
pff, dat leren valt echt heel erg mee. (het leek mij ook veel, dat geschiedenisboek, maar de toets was zooooo makkelijk) en echt, dat was de ENIGE toets waarvoor ik moest leren, die ik over het hele eerste jaar heb gehad. klinkt heel mooi natuurlijk, maar ik vond het een vrij inhoudsloze opleiding zonder uitdaging. het enige wat er nog een beetje spannend en interessant aan was, waren idd de stages, daar moest je wel je best voor doen. maar dat is mijn mening

de pabo van de hanze hogeschool staat heel slecht bekend, ik geloof als een-na-slechtste van Nederland. maargoed, in die regio zocht je geloof ik toch niet
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 21:41
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Helmond schijnt ontzettend goed te zijn.

Het is overigens wel een Christelijke opleiding. Dus je bent verplicht godsdienstlessen te volgen. Maar mijn moeder zit in het onderwijs en heel veel scholen nemen, als ze verschillende sollicitanten hebben, vaak degene uit Helmond aan. Omdat het al een aantal jaren de beste Pabo is van Nederland.
__________________
Neti gaat studeren <3
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 12:45
HereIAm
Avatar van HereIAm
HereIAm is offline
Breda staat heel slecht aangeschreven, en de organisatie is ook echt een rommeltje. Het is wel erg gezellig
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 12:52
Suey
Suey is offline
Ik zit op de Pabo in Helmond (Brouwhuis), deze staat idd goed aangeschreven. Het is ook een leuke school. Voor de opleiding moet je wel veel doen. Die godsdienstlessen vallen wel mee overigens. Ik denk er wel over om ermee te stoppen.
Nijmegen staat trouwens ook goed aangeschreven.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 14:39
Global
Avatar van Global
Global is offline
Sovereign gaat ook nog pabo doen
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 17:29
Verwijderd
Ik zit nu in het tweede jaar op de Pabo in Tilburg. Knippen en plakken doen we hier zelden, van geschiedenisboeken uit je hoofd leren is ook geen sprake. Voor taal en rekenen moet je in de eerste een tentamen halen maar verder worden er weinig eisen gesteld. We werken met PGO, dat is alleen goed te doen als je geluk hebt met je klas, maar voor mij is het de enige manier om het leuk te vinden want al die vakinhouden, daar heb ik echt geen zin in. Als ik dat op mn stage moet weten en ik wist het nog niet dan leer ik het dan wel.
Hier moet je veel zelfstandig werken. En elke week een dag stagelopen, daarover ben ik het heel erg eens met Multilot: stage maakt al dat gezever van de Pabo wel weer goed.
Als je meer wilt weten, PM maar.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 13:43
Storm
Storm is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 12-01-2005 @ 18:29 :
stage maakt al dat gezever van de Pabo wel weer goed.
Alleen als je een leuke stageplaats hebt, is mijn ervaring.
__________________
Leonoor
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Storm schreef op 13-01-2005 @ 14:43 :
Alleen als je een leuke stageplaats hebt, is mijn ervaring.
Hmm daar zit wat in. Mijn stage nu is niet geweldig, en nu vind ik inderdaad alles aan de pabo kut....
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-01-2005, 19:10
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik zit in het eerste jaar van de pabo in Arnhem. Als ik het me goed herinner stonden Helmond en Arnhem heel goed aangeschreven en Eindhoven en Den Bosch minder.
De rest zal er wel een beetje tussen in hangen. Maar er zit ook verschil in andere dingen: zo is Nijmegen een katholieke school, dus daar word je ook automatisch opgeleid tot 'katholieke leraar'. Pabo Arnhem is een openbare school, waar je dus ook leraar kan worden op scholen met een andere geloofsovertuiging.
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:16
Shotje
Shotje is offline
Het klopt inderdaad dat Helmond heel goed aangeschreven staat. Maar wat jannekus in haar bericht heeft gezet klopt volgens mij niet dat je er perse godsdienst moet volgen. Je hebt wel de mogelijkheid dat te doen, en het is idd verstandig dat wel te doen, want dan mag je namelijk op ''alle'' basisscholen les geven.

Ik zelf ben ook misschien van plan volgend jaar pabo te gaan doen. En dan doe ik dat zeker in helmond, doordat dat het best staat aangeschreven, duss misschien zie ik je daar

Kus
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Shotje schreef op 24-01-2005 @ 16:16 :
Maar wat jannekus in haar bericht heeft gezet klopt volgens mij niet dat je er perse godsdienst moet volgen.
Volgens mij zijn op de pabo's die vanuit een bepaald geloofsovertuiging werken, de godsdientslessen (of hoe ze ze ook noemen) verplicht...voor zo ver ik weet dan iig.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 20:53
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-01-2005 @ 16:36 :
Volgens mij zijn op de pabo's die vanuit een bepaald geloofsovertuiging werken, de godsdientslessen (of hoe ze ze ook noemen) verplicht...voor zo ver ik weet dan iig.
Precies.
En je wordt ook automatisch leraar in de katholieke stroming als je afgestudeerd bent. De meeste scholen kijken daar tegenwoordig niet meer zo streng naar en nemen ook leraren met een andere geloofsovertuiging aan, maar er zijn scholen die er wel waarde aan hechten. En die kunnen je 'weigeren'.
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 21:38
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 23-01-2005 @ 20:10 :
Maar er zit ook verschil in andere dingen: zo is Nijmegen een katholieke school, dus daar word je ook automatisch opgeleid tot 'katholieke leraar'. Pabo Arnhem is een openbare school, waar je dus ook leraar kan worden op scholen met een andere geloofsovertuiging.
Dan heb je de richting openbaar gekozen. En kun je dus alleen op een openbare school lesgeven. (sommige katholieke of christelijke scholen zullen er misschien niet heel moeilijk over doen, maar in principe alleen op openbaar)

Bij ons, in hengelo kun je drie richtingen op: Openbaar, Protestands christelijk of katholiek.
Ik denk dat je daa rook goed naar moet kijjken bij het maken van je keuze
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 21:42
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
Multilot schreef op 24-01-2005 @ 22:38 :
Dan heb je de richting openbaar gekozen. En kun je dus alleen op een openbare school lesgeven. (sommige katholieke of christelijke scholen zullen er misschien niet heel moeilijk over doen, maar in principe alleen op openbaar)

Bij ons, in hengelo kun je drie richtingen op: Openbaar, Protestands christelijk of katholiek.
Ik denk dat je daa rook goed naar moet kijjken bij het maken van je keuze
Bij ons, in Arnhem, kan je ook voor een richting kiezen hoor
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 21:48
Verwijderd
Pabo in Zwolle staat hoog aangeschreven, daarbij bieden ze daar Jenaplan aan.

Daar wil ik uiteindelijk naartoe.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2005, 08:26
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 24-01-2005 @ 22:48 :
Pabo in Zwolle staat hoog aangeschreven, daarbij bieden ze daar Jenaplan aan.
Dat hebben ze in Rotterdam ook... (Al weet ik niet of die hoog aangeschreven staat - maar ik ben er iig wel tevreden over.) En in Rotterdam hebben ze ook Montessori...

De Thomas More is volgens mij ook wel goed, al weet ik niet of ze hoog aangeschreven staan.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 11:14
Jeopardize
Avatar van Jeopardize
Jeopardize is offline
Citaat:
jet schreef op 02-01-2005 @ 19:44 :
mijn zus heeft pabo gedaan in utrecht...
Wat wil je daarmee zeggen?
__________________
give up
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Sterretje86 schreef op 02-01-2005 @ 22:34 :
weet iemand welke pabo goed aangeschreven staat???
Dan moet je even in de Elsevier kijken, dat is volgens mij het tijdschrift dat Leonoor ook bedoelde.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 10:39
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Dukko schreef op 24-01-2005 @ 22:48 :
Pabo in Zwolle staat hoog aangeschreven, daarbij bieden ze daar Jenaplan aan.

Daar wil ik uiteindelijk naartoe.
daar hebben ze op wel meer pabo's speciale modules voor hoor
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 25-01-2005 @ 12:22 :
Dan moet je even in de Elsevier kijken, dat is volgens mij het tijdschrift dat Leonoor ook bedoelde.
Elsevier idd. En volgens mij is er ook nog een ander onderzoeksbureau die er onderzoek naar doet... (Ik ben zo slecht in dat soort namen onthouden. )
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 13:09
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 13-01-2005 @ 15:08 :
Hmm daar zit wat in. Mijn stage nu is niet geweldig, en nu vind ik inderdaad alles aan de pabo kut....
helemaal mee eens. Een secreet van een begeleidster wil ook niet echt helpen bij de kleuters
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.