Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2005, 11:09
Suziewafel
Suziewafel is offline
Bestuurskunde in Tilburg of B&O in Utrecht?

Ik weet het niet...
Volgende week ga ik naar Utrecht om de studie B&O beter te leren kennen. In Tilburg ben ik al een paar keer geweest, maar ik denk dat ik een verkeerde indruk van Bestuurskunde heb gekregen. Wat ik lees, is dat het in Tilburg toch meer op de juridische kant is gericht en dat idee heb ik toen niet gekregen. Nu ben ik dus verder gaan zoeken en kwam ik Bestuurs- en organisatiewetenschap tegen in Utrecht. Dit lijkt me ideaal: sociale vakken gecombineerd met bestuurlijke vakken. Nu duurt het 'dagje studeren' maar een halve middag waar we aan één opdracht gaan werken. Nu ben ik bang dat ik weer geen goed beeld krijg van de studie! Op de website van de UU stond dat je met vragen kon mailen naar een student(e) van deze studie. Ik heb dat gedaan, maar dan krijg je bericht van de studieadviseur terug!! Nu vraag ik me af of er mensen zijn die me beter kunnen informeren. Welke ervaring heeft men en dan vooral met het eerste jaar van beide studies.

Alvast bedankt.
__________________
You're schizophrenic? Gee, that makes four of us.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2005, 11:34
Verwijderd
Je moet niet bang zijn om aan een een studie te beginnen als je nog niet het 'ideale' beeld ervan hebt, of niet het 'exact juiste' beeld. Je kunt namelijk pas weten of je iets leuk vindt als je er een aantal weken mee aan de slag bent geweest. Dus kies gewoon voor Utrecht en als dat niet leuk is stap je over.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 21:15
Lijnie
Avatar van Lijnie
Lijnie is offline
Ga je toevallig 14 februari naar B&O Utrecht? Ik ook! Ben egt heel benieuwd, iemand die iets meer van deze studie afweet?
__________________
To the world you me be one person, but to one person you may be the world
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 19:06
NN
NN is offline
Indien je interesse hebt in een juridische bestuurskunde opleiding, laat me dat dan even weten.

Ik ga zelf een juridische bestuurskundige studie doen na/naast mijn opleiding Nederlands Recht - Staats-&Bestuursrecht aan de RuG.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 18:16
Suziewafel
Suziewafel is offline
Ja, ik ga morgen naar B&O in Utrecht (geen idee hoe ik het ga vinden, maar ik kom er wel!)

Ik heb meer interesse in de sociale kant van bestuurskunde. Het juridische is mooi meegenomen, maar ik denk dat ik daar later minder mee wil gaan doen.

Maar is er niemand die een van deze studies volgt?
__________________
You're schizophrenic? Gee, that makes four of us.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 11:15
Verwijderd
Hoe is je open dag in Utrecht je bevallen?
Wat heb je verder nog voor indruk van de studie gekregen?

Ik loop er namelijk ook wel over te denken om misschien over te stappen naar B&O
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 15:07
Suziewafel
Suziewafel is offline
Het dagje B&O viel heel erg tegen! De opdracht was erg onduidelijk en ging over een hotel, terwijl deze studie zich niet eens met de winstgevende sector bezighoud.
Ik heb niet echt een indruk gekregen van wat het nou precies inhoud. Achja, dan houden we het toch maar bij Bestuurskunde...
__________________
You're schizophrenic? Gee, that makes four of us.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 18:22
Angel
Avatar van Angel
Angel is offline
Ik ga volgend jaar vakken uit B&O erbij doen. Ik doe nu psychologie, de richting sociale en organisatie psychologie wil ik uitgaan. En omdat je in Utrecht de 'profileringsgedeelte' hebt (dat betekend dat je naast je studie er andere vakken uit een andere studie er bij kan volgen). Dit zou je ook in Utrecht kunnen doen met B&O. Zodat je een nog bredere opleiding volgt. Een heel groot pluspunt. Ook een pluspunt is de stad. Tilburg is geen studentenstad zoals Utrecht.
En, B&O is toch een numerus fixus opleiding?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 18:42
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
Suziewafel schreef op 17-02-2005 @ 16:07 :
Het dagje B&O viel heel erg tegen! De opdracht was erg onduidelijk en ging over een hotel, terwijl deze studie zich niet eens met de winstgevende sector bezighoud.
Ik heb niet echt een indruk gekregen van wat het nou precies inhoud. Achja, dan houden we het toch maar bij Bestuurskunde...
kies je je studie op basis van die ene opdracht? Als je wilt weten wat de opleiding inhoudt zou ik vooral met veel mensen praten, studenten, docenten, eventueel een studieadviseur enz.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 21:17
Suziewafel
Suziewafel is offline
Nee, natuurlijk niet! Achteraf was er de mogelijkheid om vragen te stellen. Dus ik vraag: goh, hoe ziet zo'n eerste jaar er zo ongeveer uit. Ja, dat kon ze (4de jaars studente) me niet echt vertellen. Ze kon me wel een papier meegeven met de vakken die je dan krijgt. Tijdens de pauze stonden de aanwezige studenten en studieadviseurs alleen maar bij elkaar, i.p.v. met ons in gesprek te gaan... Ook moesten we de opdracht maken bij een leraar die alleen les gaf aan 3de en 4de jaars, dat was ook niet zo handig natuurlijk! Op de website van de UU staat dat je met vragen kunt mailen naar een student, ook dat heb ik al geprobeerd, maar dan krijg je bericht terug van een studieadvieseur, die toch anders op je vragen antwoord denk ik. Daarom viel het me allemaal een beetje tegen...

B&O is vanaf dit jaar niet meer numerus fixus, maar je punten tellen nog wel mee. Er is een nieuw systeem, waarbij je op gesprek moet, een brief moet schrijven en nog andere vaardigheden moet laten zien.
__________________
You're schizophrenic? Gee, that makes four of us.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07.