Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2005, 16:16
snuvvel
Avatar van snuvvel
snuvvel is offline
Ik wil volgend jaar pabo gaan doen, is er iemand die weet hoe de roosters daar ongeveer zijn? En hoe de stages in elkaar zitten, ik geloof dat je in je eerste jaar een stage bij de kleuters moet volgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2005, 20:54
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
dat ligt helemaal aan de pabo die je gaat kiezen.

Ik heb in mijn eerste jaar geen kleuters gehad...
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Multilot schreef op 09-02-2005 @ 21:54 :
dat ligt helemaal aan de pabo die je gaat kiezen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 14:27
Bell
Avatar van Bell
Bell is offline
als je in utrecht op de Marnix Academie gaat studeren dan heb je iedere donderdag stage.. je begint dan meestal bij de kleuters..

de roosters zijn meestal wel okee.. de 1e jaars beginne om 8.30 en de jaren erna om 9:00.
meestal heb je ook 1 dag in de week vrij... soms ook niet.. de tweede periode is meestal wel de drukste...

de dagen duren meestal tot half 3 of 4 uur..
en de lessen duren anderhalf uur... meestal heb je 2 blokken achter elkaar en duurt je les dus 3 uur.. wat best vol te houden is..

als je er meer over weten wilt, moet je het maar laten weten..
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 10:45
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Bell schreef op 10-02-2005 @ 15:27 :
als je in utrecht op de Marnix Academie gaat studeren dan heb je iedere donderdag stage.. je begint dan meestal bij de kleuters..

de roosters zijn meestal wel okee.. de 1e jaars beginne om 8.30 en de jaren erna om 9:00.
meestal heb je ook 1 dag in de week vrij... soms ook niet.. de tweede periode is meestal wel de drukste...

de dagen duren meestal tot half 3 of 4 uur..
en de lessen duren anderhalf uur... meestal heb je 2 blokken achter elkaar en duurt je les dus 3 uur.. wat best vol te houden is..

als je er meer over weten wilt, moet je het maar laten weten..
Zo geweldig klinkt dat rooster niet...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 10:49
Verwijderd
Als je het vergelijkt met andere roosters vond ik de roosters die ik op de pabo had best goed...weinig tussenuren, gevarieerde lessen, enz. Wel veel les, maar goed, ik volg liever veel en goede lessen dan weinig en slechte lessen. Mijn roosters van pabo-1 weet ik echt niet meer...wel dat ik nooit een dag vrij had (had vier dagen les en één dag stage) en dat het vaak redelijk lange dagen waren.

En wij hadden in het eerste jaar een kleuterstage.

Maar dergelijke dingen hangen volgens mij enorm af van de pabo waar je heen gaat.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 17:45
Verwijderd
Ik zit op de Pabo in Tilburg. In het eerste en tweede jaar heb je elke week 1 vaste dag stage (1e op dinsdag, 2e op maandag) en in de 2e ook twee keer een volle week stage.
De overige dagen heb je gewoon les, behalve woensdag, die is in principe vrij, maar heeft atelier-lessen. Dat zijn een soort bijspijkerlessen, als je bijv slecht bent in rekenen of taal, maar ook schrijven en in de tweede de differentiaties zijn op woensdag.
Over het algemeen heb ik les van half 10 tot een uur of 2, 3. Daar zitten dan ook vaak 1 of 2 tussenuren in, omdat we veel zelfstudie moeten doen. Na school ben ik soms nog een uurtje in de bieb, thuis doe ik eigenlijk zelden iets, behalve stage voorbereiden.

Edit: je stage kan overal zijn, ik heb in de eerste eerst een half jaar groep 8, daarna een half jaar kleuters gehad. In de tweede loop je stage in de 'bouwen' die je niet in het laatste halfjaar hebt gehad. Ik heb het eerste halfjaar in de 2e de middenbouw gehad en nu ga ik naar de bovenbouw. Sommige mensen gaan nu, eind tweede jaar, voor het eerst naar de kleuters (en sommigen hebben ze nog nooit gehad omdat ze al groep 3 als onderbouw hebben gehad)

Laatst gewijzigd op 13-02-2005 om 17:47.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 22:24
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
In Nijmegen is het elke dinsdag stage en 4 keer per jaar een hele week. Eerste half jaar kleuters, tweede half jaar bovenbouw.

Roosters zijn wel ok, alleen elke week anders en soms hele lange dan weer hele korte dagen.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 15:48
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik doe de pabo in Arnhem en het 1e jaar ziet er zo uit:
eerste halfjaar 2 dagen in de week stage bij de kleuters, de andere 3 dagen school (1 hele dag en 2 halve dagen)
tweede halfjaar 2 dagen in de week stage bij de bovenbouw (groep6, 7 of 8) en 3 dagen in de week school (2 hele dagen en 1 halve dag).

De eerste 3 weken van je stage heb je maar 1 dag in de week (orientatie) en tijdens elke stage heb je 1 volle week stage, wat bij de kleuters in de Sinterklaastijd valt, dat is supergaaf!

Het is druk, maar ik kan het je zeker aanraden. Ik heb het echt naar mijn zin op de pabo.
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 19:06
nivava
Avatar van nivava
nivava is offline
Ik zit op de pabo in Doetinchem.
Het eerste jaar heb ik wel kleuterstage gehad, maar dat was vanaf april tot en met juni.
Vanaf september tot en met maart heb ik stage gehad in de middenbouw.

Mijn begintijden zijn van kwart voor 9 tot meestal een uurtje of kwart over vier.
De woensdag zelfs tot kwart voor 6..

Ik doe wel de pabo in drie jaar, misschien dat ik daarom van die lange dagen maak. Maar ik vind het hartstikke leuk!
__________________
Thank you I'm a rockstar, Sinaasappel Queen 2001, ik was erelid
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 13:06
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Tip: Bekijk een aantal pabos en maak dan je keuze aangezien het per pabo verschilt hoe alles in elkaar zit.
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 13:37
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Ik heb op de pabo in Assen gezeten, onderdeel van hogeschool drenthe. Wij hadden een goed rooster, iig beter in vergelijking met andere opleiding, dat is dan mijn ervaring. We hadden elke week een ander rooster en waren bijna elke week wel een dag en een middag vrij. Het eerste uur begon om 9 uur en kon uiterlijk tot kwart over 4 geloof ik, maar zo'n lange dag hebben we nooit gehad.

Op deze school zijn er drie stage 'blokken' van 3 weken. Als het goed is het eerste blok bij de onderbouw, tweede blok bij middenbouw en het laatste blok bij de bovenbouw. Maar er waren nogal wat problemen met de stageplaatsen...

Maar zelfs voor elke pabo van HS drenthe is het weer anders, want in Meppel moet je een dag in de week stage lopen.

Je kunt het beste een aantal pabo's in de buurt, of waar je graag heen zou willen, vergelijken met elkaar en daar aan studenten vragen hoe hun rooster is e.d.
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #61
Verwijderd
500 27-07-2009 21:23
Studeren HBO pedagogiek
x_knorretje_x
14 21-01-2006 18:23
Studeren welke student beantwoordt mijn vragen?
DanielleK
19 13-05-2005 19:24
Algemene schoolzaken Administratief zooitje?
Elmoo
16 03-08-2004 16:46
Algemene schoolzaken De administratie in het hoger onderwijs
El Kim
8 17-02-2004 10:34
Algemene schoolzaken dit geloof je niet!!
bloemkool
19 18-09-2003 17:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.