Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2009, 20:52
tjeppi
Avatar van tjeppi
tjeppi is offline
Mensen ik zit een beetje in een dilemma....

Ik studeer nu ict op het ID-college in Gouda, alleen heb ik het daar helemaal niet naar mijn zin. Dit komt door de studie zelf, de zogeheten nieuwe stijl, de mensen waarmee ik studeer (klassieke nerds, no offence, maar niet mijn type mensen), de ligging van de studie, kortom genoeg redenen om hier weg te gaan. En alles boven alles, denk ik eindelijk het licht gezien te hebben. Ik wil namelijk heeeeeel graag naar de IPO in Rotterdam. Hier heb je alleen havo of mbo 4 papieren voor nodig en ik heb geen zin om nog 4 jaar te wachten met een nieuwe mbo studie.

Mijn studie geschiedenis:

Rijnlands lyceum wassenaar vmbo-tl diploma behaald, daarna een jaar havo gedaan, maar aan gebrek van motivatie en te weinig op school aanwezig geweest te zijn zag ik het nut er niet van om te blijven (achteraf enorme spijt van!!!)

Hier heb ik mijn ideeën op een rijtje gezet:

1. Nog een keer de havo doen (2jr)
2. Twee jaar in één havo (1jr)
3. Tweejarig mbo 4 liefst grafische sector, kan deze alleen niet vinden (2jr)
4. Soort van doorstroom van mbo in één keer door naar de hbo (geen id of dit bestaat, maar lijkt me wel handig)

Heb jij dit meegemaakt en beter aangepakt of weet je hier meer van af, reageer dan a.u.b.

Al het advies is welkom!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2009, 00:46
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik denk dat je het beste naar die HBO kan gaan en daar advies vragen wat volgens hun een goede vooropleiding is. Het zou best kunnen dat je voor die opleiding een bepaalde voorkennis nodig hebt.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 13:40
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Hoe oud ben je precies?
anders zou je zo'n 21+ toelatingstest kunnen doen bij een Hbo instelling


Anders misschien Vavo (versnelde havo en dat is geloof ik 1 jaar ja)
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 18:05
tjeppi
Avatar van tjeppi
tjeppi is offline
Ik heb al gebeld naar de school en gevraagd of er iemand was die dit soort adviesen zou geven, ik werd dus doorgestuurd naar een decaan, maar die decaan zei alleen dat ik een mbo 4 nodig heb of een havo diploma,,,,,helemaal geen advies dus! Ik ben nu 18 en wordt in mei al 19 dus de tijd dringt. Al mijn vrienden (hebben havo/vwo gedaan) zijn of gaan volgend jaar al weer studeren en ik heb geen zin om achter te blijven. Het beste is denk ik even om langs te gaan en persoonlijk mijn intresses op tafel te leggen.

Bedankt voor alle reactie voor zo ver!!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 09:00
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Ik heb al gebeld naar de school en gevraagd of er iemand was die dit soort adviesen zou geven, ik werd dus doorgestuurd naar een decaan, maar die decaan zei alleen dat ik een mbo 4 nodig heb of een havo diploma,,,,,helemaal geen advies dus! Ik ben nu 18 en wordt in mei al 19 dus de tijd dringt. Al mijn vrienden (hebben havo/vwo gedaan) zijn of gaan volgend jaar al weer studeren en ik heb geen zin om achter te blijven. Het beste is denk ik even om langs te gaan en persoonlijk mijn intresses op tafel te leggen.

Bedankt voor alle reactie voor zo ver!!
Bel een ROC (vavo)
Bel een Hbo instelling (21+ toelating, maar dat kan dus niet want je bent 19)

zij kunnen je beter helpen dan een decaan. Het beste advies is trouwens Vavo doen. Daar heb je twee jaar voor nodig, dus ja, je loopt al achter op je vrienden, maar ieder doet alles in zijn eigen tempo.
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren MBO is niks
briandemovement
16 27-03-2014 21:42
Algemene schoolzaken Voor de noobs van vmbo 4 tl kb
briandemovement
1 18-03-2014 14:40
Studeren Van Niveau2 naar HBO
AtleticoAjax
27 08-11-2008 21:35
Algemene schoolzaken Niet over, wat nu?
Thanatios
19 20-08-2008 23:34
Studeren versneld mbo doen?!?!?!
paraloco
19 11-12-2007 23:47
Lifestyle Als je 1 ding aan jezelf mocht veranderen...
Spirit
81 09-03-2003 20:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.