Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2009, 20:52
tjeppi
Avatar van tjeppi
tjeppi is offline
Mensen ik zit een beetje in een dilemma....

Ik studeer nu ict op het ID-college in Gouda, alleen heb ik het daar helemaal niet naar mijn zin. Dit komt door de studie zelf, de zogeheten nieuwe stijl, de mensen waarmee ik studeer (klassieke nerds, no offence, maar niet mijn type mensen), de ligging van de studie, kortom genoeg redenen om hier weg te gaan. En alles boven alles, denk ik eindelijk het licht gezien te hebben. Ik wil namelijk heeeeeel graag naar de IPO in Rotterdam. Hier heb je alleen havo of mbo 4 papieren voor nodig en ik heb geen zin om nog 4 jaar te wachten met een nieuwe mbo studie.

Mijn studie geschiedenis:

Rijnlands lyceum wassenaar vmbo-tl diploma behaald, daarna een jaar havo gedaan, maar aan gebrek van motivatie en te weinig op school aanwezig geweest te zijn zag ik het nut er niet van om te blijven (achteraf enorme spijt van!!!)

Hier heb ik mijn ideeën op een rijtje gezet:

1. Nog een keer de havo doen (2jr)
2. Twee jaar in één havo (1jr)
3. Tweejarig mbo 4 liefst grafische sector, kan deze alleen niet vinden (2jr)
4. Soort van doorstroom van mbo in één keer door naar de hbo (geen id of dit bestaat, maar lijkt me wel handig)

Heb jij dit meegemaakt en beter aangepakt of weet je hier meer van af, reageer dan a.u.b.

Al het advies is welkom!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2009, 00:46
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik denk dat je het beste naar die HBO kan gaan en daar advies vragen wat volgens hun een goede vooropleiding is. Het zou best kunnen dat je voor die opleiding een bepaalde voorkennis nodig hebt.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 13:40
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Hoe oud ben je precies?