Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2004, 14:21
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Wie van jullie zitten/zaten op een heus gymnasium? Ikzelf zit op een "gewone" middelbare school, met weinig leerlingen bij latijn en helemaal bij grieks. Ik geloof in de bovenbouw, 40 leerlingen met latijn en 9 met grieks.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2004, 14:25
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Wij hadden vorig jaar 11 examenkandidaten Latijn en geen Grieks, op een totaal aantal van 42 examenkandidaten vwo

Wij zijn wel allemaal geslaagd trouwens

Ontopic: scholengemeenschap dus.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 18:30
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb op een categoriaal gymnasium gezeten. Toen ik eindexamen deed waren van de 50 6e-klassers ongeveer 30 met Latijn en 20 met Grieks en 3 die beide hadden waaronder ik.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 15:42
Leshy
Avatar van Leshy
Leshy is offline
Zelf het Stedelijk Gymnasium gedaan, een daadwerkelijke aparte instelling dus, niet behorend bij een scholengemeenschap.
__________________
Vrees mijn signature en vrees http://www.leshy.net
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 17:38
Verwijderd
Ik zit op een scholengemeenschap waarbij in de 6e klas zo'n 20 mensen een klassieke taal doen. Er zijn er in de bovenbouw nog best veel gestopt.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 21:08
fractuur
fractuur is offline
Ik zit op een Christelijk Gymnasium. Ik sacht zo'n 140 leerlingen in de zesde, met twee clusters Grieks a 25 personen, en 3 clusters Latijn a 28 personen. Redelijk veel dus, als ik het hier zo lees.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 22:10
5803
5803 is offline
Ik zit ook op een zelfstandig gymnasium.
Zit nu in de 5e, ong. 75 leerlingen, waarvan 60 latijn, 30 grieks, en dus iets van 15 beiden..Ikzelf heb alleen latijn, sinds dit jaar.
__________________
in the sky with diamonds.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 21:53
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Heb je op zulke gymnasia nou ook veel niet-C&M'ers? Even generaliserend: de meeste NT'ers en NG'ers zijn niet erg goed in talen, maar het lijkt me lastig om na drie jaar (onderbouw dus) opeens van school te gaan, omdat je denkt dat je niet goed genoeg bent in Latijn/Grieks. Of doen de meeste mensen dat wel?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Belgarath schreef op 01-11-2004 @ 22:53 :
Heb je op zulke gymnasia nou ook veel niet-C&M'ers? Even generaliserend: de meeste NT'ers en NG'ers zijn niet erg goed in talen, maar het lijkt me lastig om na drie jaar (onderbouw dus) opeens van school te gaan, omdat je denkt dat je niet goed genoeg bent in Latijn/Grieks. Of doen de meeste mensen dat wel?
mwah, is een beetje kort door de bocht. Mijn Grieksklas bestaat uit 10 leerlingen waarvan er 7 een N-profiel doen. Bij de klas die in de 4e begon was dat zelfs 11 van de 14. De Latijnklas is een beetje anders daar zijn er maar 2 van de acht N-profieler. Hoe dit over het algemeen ligt weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 22:07
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 01-11-2004 @ 22:53 :
Heb je op zulke gymnasia nou ook veel niet-C&M'ers? Even generaliserend: de meeste NT'ers en NG'ers zijn niet erg goed in talen, maar het lijkt me lastig om na drie jaar (onderbouw dus) opeens van school te gaan, omdat je denkt dat je niet goed genoeg bent in Latijn/Grieks. Of doen de meeste mensen dat wel?
Onze 11 examenkandidaten van vorig jaar waren 3 c&m, 1 c&m en e&m (dat was ik), 2 e&m, 4 n&g en 1 n&g en n&t. Valt wel mee met de c&m'ers dus.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 18:32
Verwijderd
Ik zit op een havo-vwo scholen gemeenschap, maar wij hebben nu in de 5e nog steeds een klas vol latijn. Grieks is een handjevol.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 10:13
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Ik heb op een openbare VMBO/HAVO/VWO school gezeten en met welgeteld z'n tweetjes tot aan de zesde Latijn gedaan. Bij Grieks waren er 4. Maar dat is nu erg aan het veranderen, waar wij in de eerste slechts met 10 mensen begonnen, hebben ze nu teveel bruggymnasiasten om in e e n klas te zetten.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 17:18
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 01-11-2004 @ 22:53 :
Heb je op zulke gymnasia nou ook veel niet-C&M'ers? Even generaliserend: de meeste NT'ers en NG'ers zijn niet erg goed in talen,
Ok ik weet best dat je dat niet serieus bedoelt, maar ik wil dit maar even kwijt: ik heb gehoord dat als je goed bent in exacte vakken, je dan vaak ook makkelijk teksten kan vertalen. Je zou dan beter getraind zijn om regelmaat en structuur te ontdekken in de zinsbouw. Voor mijzelf geldt dit zeker, ik ben zowel goed in wiskunde en natuurkunde als latijn en grieks. Een vriend van mij die goed is in wiskunde is redelijk in latijn (hij heeft geen grieks) en een andere vriend is goed in latijn, maar minder in grieks, terwijl hij geen natuurprofiel heeft. Het probleem met de meeste Natuurprofielers is denk ik dat veel hun toevlucht hebben gezocht in dit profiel om het leerwerk kwijt te zijn. Ik merk dit echt in mijn klas, want er zijn er maar weinig die echt volledig geïnteresseerd zijn in wiskunde, natuurkunde en scheikunde. Daardoor krijg je volgens mij ook veel leerlingen die er bij de talen met de pet naar gooien. Een beetje off-topic maar het schoot me ineens te binnen .

Maar euhm...ik zit op een 'gewone' middelbare school voor vmbo, havo en vwo. Ik zit nu in 6vwo en daar zijn er iets van 15 leerlingen voor latijn en 2 voor Grieks, (dat zijn dus ik en die ene vriend voor degenen die zuigen in wiskunde en tekstverklaring )
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 17:26
ythguaN
Avatar van ythguaN
ythguaN is offline
ik zit om een homogene gymnasiumsschool en we hebben nu 8 klassen in de 5e..dus er hebben ook zo veel leerlingen eindexamen..dus 8 * 25 is 200...tog wel een leuk aantal al zeg ik t zelf
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 14:30
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
ik zit op een echt gymnasium. Dus zonder vmbo/havo/atheneum, puur alleen gymnasium.
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 19:01
Melanie Wilkes
Avatar van Melanie Wilkes
Melanie Wilkes is offline
Zat op een zelfstandig gymnasium. Stuk of 40 mensen met Grieks, waarvan er een stuk of 10 ook Latijn hadden. En totaal ongeveer 70 mensen met Latijn.
Over het algemeen hadden relatief veel NG/NT-ers Grieks denk ik, en veel CM/EM-ers Latijn.
__________________
As I was walking up the stairs, I met a man who wasn't there / He wasn't there again today, I wish, I wish he'd go away
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 20:09
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Interessant punt van die profielen. Bij ons waren alle gymnasiasten N-ers, met bij Latijn 1 NT-er en een dubbelprfoieler en bij Grieks 3 NG-ers en 1 dubbelprofieler. Bovendien waren het op de Griekse dubbelprofieler na allemaal jongens.

Iemand die op zoek is naar een PWS onderwerp, ooit gedacht om patronen te onderzoeken in het kiezen van Latijn/Grieks? Valt vast onder te delen in Wiskunde (A vooral, maar B vast ook wel), met statistieken enzo.

Ik ben nu al nieuwsgierig naar de uitkomst van het onderzoek.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 21:40
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
't Heeft er ook mee te maken of je latijn of grieks verplicht hebt (op gymnasia dus) of dat je profiel helemaal zelf mag samen stellen. Ben niet helemaal op de hoogte van de studielast van het profieldeel van de N-profielen, maar ik neem aan dat als je maar een vak nog kunt kiezen je misschien eerder voor een vak wat ze net wat leuker vinden of dat beter past bij hun studierichting. Bij C&M geldt dat je twee keer latijn en grieks kunt kiezen in je profieldeel, dus als je geen zin hebt in muziek, tekenen, frans of duits, dan is de keuze voor latijn/grieks snel gemaakt. Bij mij wel tenminste
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-11-2004, 22:03
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 08-11-2004 @ 22:40 :
't Heeft er ook mee te maken of je latijn of grieks verplicht hebt (op gymnasia dus) of dat je profiel helemaal zelf mag samen stellen. Ben niet helemaal op de hoogte van de studielast van het profieldeel van de N-profielen, maar ik neem aan dat als je maar een vak nog kunt kiezen je misschien eerder voor een vak wat ze net wat leuker vinden of dat beter past bij hun studierichting. Bij C&M geldt dat je twee keer latijn en grieks kunt kiezen in je profieldeel, dus als je geen zin hebt in muziek, tekenen, frans of duits, dan is de keuze voor latijn/grieks snel gemaakt. Bij mij wel tenminste
Ik had t gewoon allemaal
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 22:53
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Ik denk dat de mensen die niet op een intergraal gymnasium zitten maar toch gymnasium doen vaak Latijn en/of Grieks niet als enige keuzevak hebben. Ik had b.v. naast NT/NG met Latijn ook nog Economie en Geschiedenis, en de anderen die latijn deden hadden ook minstens een ander keuzevak. Ik denk zelfs dat dit verplicht is omdat je minimaal 1 keuzevak meot hebben en Latijn/Grieks officieel geen keuzevak kan zijn omdat het verplicht is, maar dat weet ik niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 22:54
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Keith schreef op 08-11-2004 @ 23:53 :
Ik denk dat de mensen die niet op een intergraal gymnasium zitten maar toch gymnasium doen vaak Latijn en/of Grieks niet als enige keuzevak hebben. Ik had b.v. naast NT/NG met Latijn ook nog Economie en Geschiedenis, en de anderen die latijn deden hadden ook minstens een ander keuzevak. Ik denk zelfs dat dit verplicht is omdat je minimaal 1 keuzevak meot hebben en Latijn/Grieks officieel geen keuzevak kan zijn omdat het verplicht is, maar dat weet ik niet zeker.
Nee dat is niet zo
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:25
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
dat was snel en kort beantwoord. Blijkt wel steeds duidelijker hoeveel research je hiernaar zou kunnen verichten he
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 14:36
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Citaat:
Leshy schreef op 30-10-2004 @ 16:42 :
Zelf het Stedelijk Gymnasium gedaan, een daadwerkelijke aparte instelling dus, niet behorend bij een scholengemeenschap.
Hmm, welk Stedelijk Gymnasium? Er zijn er meerdere geloof ik

Anyways, ik heb dus ook Stedelijk gedaan, school met alleen gymnasium dus
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 14:41
G-Man
Ik zit op een apart gymnasium, en ik doe nu Grieks.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 17:38
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Gewone scholengemeenschap:

we hebben met zijn 7'en Grieks: 1 NG'er, 1 EM'er en 5 NT'ers.... deze hebben ook allemaal Latijn

we hebben met ong. 13-14 Latijn, van wie 4 M'ers

Ikzelf: NT met Latijn en Grieks
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2004, 17:44
allempie
allempie is offline
Ik zit met ongeveer 70 mensen in de 5e, daarvan doen 2 mensen allebei, 6 mensen alleen Latijn en 6 mensen alleen Grieks. Best weinig dus.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 14:12
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
categoraal gymnasium 130 leerlingen in de 5e, 4 klassen latijn en 1 klas grieks. 2-4 doen het allebei.
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 19:18
filia dei
Avatar van filia dei
filia dei is offline
Ik zit op 'n gefuseerde school met 4 lokaties ofzo... op mijn afdeling zit alleen maar havo/vwo... we hebben met 20 kindjes latijn en met 8 grieks... hoe het in de lagere klassen zit weet ik niet.
__________________
Leve het heilige aluminium conserven blikje met haring in tomaten saus! Dood aan de spellingcorrector!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 21:49
jet
Avatar van jet
jet is offline
Gemeentelijk gymnasiu. hoe elitair
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 14:48
Limoen
Limoen is offline
Ik zat op een scholengemeenschap VMBO/HAVO/VWO. We zaten met z'n tweeën bij Grieks en bij Latijn met z'n achten (waarvan 2 dus ook Grieks deden). De helft had een Natuurprofiel de andere helft een Maatschappijprofiel. Ik vond het in ieder geval wel een voordeel met zo'n kleine klas, je krijgt een hele speciale band met elkaar en toen we allemaal geslaagd waren, was het natuurlijk helemaal geweldig...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 21:49
Experiment
Experiment is offline
Ik zit op een Stedelijk Gymnasium. Ik schat nu in de vijfde dat 10 mensen Grieks hebben, 5 Latijn en Grieks en 60 Latijn.
De verhouding N / M profielen is redelijk fifty / fifty geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 22:51
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ja hier ook scholengemeenschap, maar ik doe wel al vanaf de 1e gym. Een ander gedeelte vd klas heeft in een gemengde brugklas gezeten en doet vanaf de 2e gym. We hebben 11 Grieks examenkandidaten (ik doe zelf Grieks) en 20 Latijn geloof ik (een aantal doet beide).
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 13:52
Mindfields
Mindfields is offline
Zit op dezelfde school als Experiment (Stedelijk Gymnasium Arnhem). In de 4e hebben extreem veel mensen Grieks, net zoveel of meer dan Latijn. We hebben 1 dubbelklas (mensen met Latijn en Grieks - 20 mensen!!) waar ik in zit, al heb ik alleen Grieks, verder nog twee andere klassen Grieks, en 1 of 2 Latijn klassen. Er zijn iig 4 4e klassen.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 19:42
Nyawa
Ik zit op een havo/vwo school. In ons jaar zijn zo'n 20 gymnasiumleerlingen, ongeveer 75% doet Grieks en de rest Latijn. Er is niemand met een C&M profiel, een paar E&M'ers, veel N&G'ers en N&T'ers.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 20:08
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik zit op een scholengemeenschap, ik zit nu in een klas met 13 mensen latijn, 1 grieks. (Van de 13 doen er 3 C&M).
Totaal vwo-leerlingen 48 trouwens.
Het jaar hiervoor was de eindexamenklas 14 latijn en 3 grieks, daarvoor was het 10 latijn en daarvoor 8 latijn (grieks werd toen nog niet aangeboden in de Tweede Fase).
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 20:53
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
1 grieks daar kan ik niet tegenop
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-12-2004, 17:20
Verwijderd
Ik zat op een 'normale' scholengemeenschap, een Daltonschool. In de 2de kreeg iedereen die VWO ging doen, Latijn. In de 3de kwam daar voor de mensen die gymnasium gingen doen ook nog eens Grieks bij. Ik heb in beide vakken eindexamen gedaan vorig jaar. Er deden in totaal 11 mensen eindexamen Latijn en 6 mensen Grieks. En opvallend details: ik was de enige met een 'maatschappij-profiel' (C&M), de rest had allemaal N&G of N&T
Ik weet dat er nu een andere opzet is: nu krijgen de tweedeklassers gelijk Latijn én Grieks. Op zich slim, omdat ik het wel raar vond dat we Grieks pas een jaar later kregen.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 20:12
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Ik zit op een categoriaal gymnasium. In de zesde is er 1 (gevulde) grieks-klas en 5 latijn-klassen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 19:14
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Keith schreef op 08-11-2004 @ 23:53 :
Ik denk dat de mensen die niet op een intergraal gymnasium zitten maar toch gymnasium doen vaak Latijn en/of Grieks niet als enige keuzevak hebben. Ik had b.v. naast NT/NG met Latijn ook nog Economie en Geschiedenis, en de anderen die latijn deden hadden ook minstens een ander keuzevak. Ik denk zelfs dat dit verplicht is omdat je minimaal 1 keuzevak meot hebben en Latijn/Grieks officieel geen keuzevak kan zijn omdat het verplicht is, maar dat weet ik niet zeker.
Grieks en Latijn hadden bij ons theoretisch evenveel SLU en konden beiden het complete vrije deel opvullen, alleen bij C&M niet omdat Grieks of Latijn daar bij ons een profielvak was.

Ik heb op een zelfstandig gymnasium gezeten, 1,5 jaar geleden examen gedaan en ons jaar was ongeveer 130 mensen groot.
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 20:31
Jelena
Avatar van Jelena
Jelena is offline
ik zit op un middelbare school.. met maar 2 leraren latijn en grieks. triest hea?

en vorig jaar hebben maar 6 leerlingen hun gymnasium diploma gehaald.
__________________
"Skrotum!" "Daar staat SKÖTRUM jongen... MONGOOOOL..."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Gymnasium vs. Atheneum
FastJapie
238 24-04-2012 19:07
Algemene schoolzaken Cito
Swlabr
164 10-03-2006 17:16
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen zefstandig gymnasium beter?!?!?
Frederike
51 28-04-2005 23:03
Algemene schoolzaken Welk profiel moet ik kiezen?
Morri
160 05-02-2005 13:10
Algemene schoolzaken vwo, gymnasium, atheneum???
anonymous girl
42 05-12-2002 20:16
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Categoriale gymnasia: goed of slecht?
Musliston
50 07-10-2000 22:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.