Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2003, 19:46
Anijs
Anijs is offline
Hallo...

Ik schaam me.. voor mijn vader..
Ik had tot pas geleden een heel normaal GEZELLIG gezinnetje...
Mijn vader was al een tijdje <niet zo erg blij>.. en dat had ik ook wel in de gaten.. maarjah iedereen is wel eens niet blij? Tog.. is heel normaal?
Majah nou kwam hij bij het eten aanzetten met..jah jullie hebben vast al wel gemerkt dat er iets aan de hand is.. Ik zal het jullie nu vertellen.. ik schaam me dood.. enk hep er ontzettend veel spijt van.. Maar ik steel al een tijdje geld op mijn werk.. ( waar hij zijn kantoor heeft) Een tijdje =bij hem 1 jaar... Hij weet niet waarom hij het deed, niet omdat we in geldnood zitten ofzo.. maar voor de kick? Hij weet het zelf niet.. Hij probeert er nu achter te komen.. MAAR HIJ STEELT GELD.. en wat nog het ergste is.. de baas van dat bedrijf.. dat is zijn beste vriend! HIJ STEELT GELD VAN ZIJN BESTE VRIEND.. mijn vader, mijn lieve pappa, mijn normale perfecte pappa is niet perfect? Allus is stuk.. zijn beste vriend weg, zijn werk weg.. allus.. allus.. ik ben ook stuk.. ik schaam me voor hem, weet niet wat ik moet doen, durf het aan niemand te vertellen, bang voor hun reacties... ik geloof het zelf nog amper... Dit kan egt niet.. dit kan gewoon niet.. kweet egt niet watk moet doen.. negeren?? Wat moet ik doen.. ik ben boos.. MIJN PAPS? stelen.. BESTE VRIEND..? wtf.. Sukkel.. domme lul.. Help mij.. kweet t egt niet meer.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2003, 19:51
Riconoscente
Avatar van Riconoscente
Riconoscente is offline
Je had ook een vader kunnen hebben die je hond vermoordt of je moeder eens de nek omdraait. Je vader steelt geld. Geen prijzenswaardige zaak, maar hij heeft het opgebiecht. Hij heeft het aan jullie gezegd. Het klinkt alsof hij er spijt van heeft. Hij heeft een probleem. Steun hem daarbij. Hij is je vader. Vergeef het hem. Dat is het beste voor hem, en voor jou.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 19:52
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Je hoeft het aan niemand te vertellen, het gaat niemand iets aan...
Kan je hier met je vader over praten? Moet je echt proberen, hij begrijpt het als ik het zo lees zelf ook nog niet goed en dan voelen jullie je dus hetzelfde. Ja, hij zal zich ook wel schamen. En bij hem doet het ook niet veel goeds.

Nou ja, moeilijke tijd voor jou denk ik, je moet je er even doorheen slaan. Ik kan op dit moment weinig zeggen, misschien lukt het morgen beter.

Succes
Nona
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 19:54
Anijs
Anijs is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 17-06-2003 @ 20:51:
Je had ook een vader kunnen hebben die je hond vermoordt of je moeder eens de nek omdraait. Je vader steelt geld. Geen prijzenswaardige zaak, maar hij heeft het opgebiecht. Hij heeft het aan jullie gezegd. Het klinkt alsof hij er spijt van heeft. Hij heeft een probleem. Steun hem daarbij. Hij is je vader. Vergeef het hem. Dat is het beste voor hem, en voor jou.
Hoe kan hij dit ons aandoen ?? Ik geloof het niet eens.. ik ben bang voor de reacties van anderen, bang dat ze mij erop aanspreken op wat hij heeft gedaan.. Ik ben ik!!! En mijn paps is mijn paps.......
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 19:55
Anijs
Anijs is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 17-06-2003 @ 20:52:
Je hoeft het aan niemand te vertellen, het gaat niemand iets aan...
Kan je hier met je vader over praten? Moet je echt proberen, hij begrijpt het als ik het zo lees zelf ook nog niet goed en dan voelen jullie je dus hetzelfde. Ja, hij zal zich ook wel schamen. En bij hem doet het ook niet veel goeds.

Nou ja, moeilijke tijd voor jou denk ik, je moet je er even doorheen slaan. Ik kan op dit moment weinig zeggen, misschien lukt het morgen beter.

Succes
Nona
Dankjewel, ik doe mijn best...

Maar hij gaat het aan mensen vertellen want hij wil de mensen laten weten wat hij gedaan heeft en dat hij er spijt van heeft enz enz.. Enzo komen dus ook mensen erachter die ik ken.. mensen op school enz.. Maar ik ben ik tog ? En niet pappa.. Dankjewel
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 19:58
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Onbekend Mijsje schreef op 17-06-2003 @ 20:55:
Dankjewel, ik doe mijn best...

Maar hij gaat het aan mensen vertellen want hij wil de mensen laten weten wat hij gedaan heeft en dat hij er spijt van heeft enz enz.. Enzo komen dus ook mensen erachter die ik ken.. mensen op school enz.. Maar ik ben ik tog ? En niet pappa.. Dankjewel
zo is het
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 20:21
Anijs
Anijs is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 17-06-2003 @ 20:58:
zo is het

Yessah..

*Don't judge me about things I haven't done, I'm the same person than before... Only harder... *
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 22:43
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Zoals nona zegt hoef je het inderdaad niemand te vertellen.
Zelfs, aan de ene kant kan je ook een beetje trots op je vader zijn omdat hij zijn probleem heeft erkent.

ik weet niet of je ook weet dat er meer mensen zijn die dit hebben en het zelfs als ziekte erkent wordt (kleptomanie heet het geloof ik = ziekelijke drang tot stelen).

Er zijn nog aardig wat mensen die dit hebben je kan hier ook aan geholpen worden (bij een psych).

Hoe moeilijk het ook is, ik zo je vader niet negeren.
je vader kan jullie steun nu gebruiken.
hij wéét dat hij fout zit en wil er ook wat aan doen.
dat vind ik erg knap van hem.

natuurlijk begrijp ik dat je hier erg mee zit, en nogmaals, je hoeft het dus ook niet aan anderen te vertellen.
zoek desnoods wat meer informatie over kleptomanie (ik weet niet zeker of het zo heet....). ik weet ook niet of je vader dit heeft, maar het wijst er wel op.

meis, heel veel sterkte hiermee!

knuff Wendy
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 14:11
Anijs
Anijs is offline
Citaat:
... schreef op 17-06-2003 @ 23:43:
Zoals nona zegt hoef je het inderdaad niemand te vertellen.
Zelfs, aan de ene kant kan je ook een beetje trots op je vader zijn omdat hij zijn probleem heeft erkent.

ik weet niet of je ook weet dat er meer mensen zijn die dit hebben en het zelfs als ziekte erkent wordt (kleptomanie heet het geloof ik = ziekelijke drang tot stelen).

Er zijn nog aardig wat mensen die dit hebben je kan hier ook aan geholpen worden (bij een psych).

Hoe moeilijk het ook is, ik zo je vader niet negeren.
je vader kan jullie steun nu gebruiken.
hij wéét dat hij fout zit en wil er ook wat aan doen.
dat vind ik erg knap van hem.

natuurlijk begrijp ik dat je hier erg mee zit, en nogmaals, je hoeft het dus ook niet aan anderen te vertellen.
zoek desnoods wat meer informatie over kleptomanie (ik weet niet zeker of het zo heet....). ik weet ook niet of je vader dit heeft, maar het wijst er wel op.

meis, heel veel sterkte hiermee!

knuff Wendy


Thxx, ik zal er is iets over opzoeken..
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 13:44
Sandpaper Tears
Avatar van Sandpaper Tears
Sandpaper Tears is offline
Ja, ik moest ook meteen aan kleptomanie denken (is dat niet wat winona ryder ook heeft?)
In elk geval, ik vind het heel erg knap van je vader dat hij het heeft verteld, en ik zou hem proberen te steunen. Nu lukt dat dus niet, maar later misschien wel.
Hij geeft zelf al aan dat hij niet weet waarom hij het doet en dat hij zich ervoor schaamt, dat wijst erop dat hij een probleem heeft en daar moet hij mee geholpen worden.
Succes
__________________
"Father...yes son...I want to kill you//Mother...I want to...@#$%#^****%!!!!!"
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 13:02
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
heb je er al wat over gevonden?
en hoe gaat het nu met je? (K)
*ik heb wel wat gevonden, maar dat is in het duits, ga nu in het Nederlands zoeken*
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 14:19
sweet_gurl
Avatar van sweet_gurl
sweet_gurl is offline
hoi....


inderdaad je hoeft er niej over te praten en wat je vader heeft gedaan of nog doet kan jij niks aan doen....want zoals er al werd gezegt +ik ben ik+ en paps is paps of zoiets....ik weet wel dat je er beter met je pa zelf over kan praten en vragen wat en hoe en waarom hij dat doet .....ja oke ke zei van de kick....maar wat er leuk aan die kick vraag hem ....door .....totdat je ...een redelijk....antwooordthebt.....


.doei........
__________________
<><>Heb je problemen praat erover anders raak je in een dip en het is moeilijk om eruit te komen echt geloof me<><<>
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 16:59
X
Avatar van X
X is offline
Citaat:
Onbekend Mijsje schreef op 17-06-2003 @ 20:54:
Hoe kan hij dit ons aandoen ?? Ik geloof het niet eens.. ik ben bang voor de reacties van anderen, bang dat ze mij erop aanspreken op wat hij heeft gedaan.. Ik ben ik!!! En mijn paps is mijn paps.......
Precies jij bent jij en je vader is je vader.
Waarom zouden ze jou erop aanspreken van wat je vader heeft gedaan?
Jij hebt je vader toch niet opgevoed?!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 09:48
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Oja ik ken dat heel goed. Mijn vader was een paar maanden geleden verliefd geworden op een vrouw uit het zwembad, die hij notabene buiten het zwembad niet eens zag. Hij was serieus aan het overwegen met haar af te spreken, vreemd te gaan, een nieuw leven te beginnen. Terwijl HIJ juist altijd diegene was die zo goed wist om te gaan met andere vrouwen, die gewoon flirte met ze zonder er wat mee te doen, hij kon daar altijd zo geweldig mee omgaan en dat is nou juist een aspect wat ik heel erg goed van hem vind.
Toen ik dat hoorde van die vrouw (na gezeur van mijn kant, hij wou het niet zeggen) wist ik ook niet meer wat ik moest voelen. Ik begreep ergens wel dat hij niet zo 'perfect' is, maar zo voelde t gewoon niet. Ik was ergens gewoon boos omdat het om MIJN vader ging. Maar goed, ik denk dat t vrij normaal is rond deze leeftijd zoiets mee te maken, je gaat toch inzien dat je ouders ook (grote) fouten maken, dat ze helemaal niet alles aankunnen, alles voor je kunnen doen en regelen, dat ze hun mindere kanten hebben. En dat ga je denk ik na verloop van tijd wel accepteren ook al lijkt t nu zo vreselijk stom.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 14:49
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
kaasstaafje schreef op 22-06-2003 @ 10:48:
Oja ik ken dat heel goed. Mijn vader was een paar maanden geleden verliefd geworden op een vrouw uit het zwembad, die hij notabene buiten het zwembad niet eens zag. Hij was serieus aan het overwegen met haar af te spreken, vreemd te gaan, een nieuw leven te beginnen. Terwijl HIJ juist altijd diegene was die zo goed wist om te gaan met andere vrouwen, die gewoon flirte met ze zonder er wat mee te doen, hij kon daar altijd zo geweldig mee omgaan en dat is nou juist een aspect wat ik heel erg goed van hem vind.
Toen ik dat hoorde van die vrouw (na gezeur van mijn kant, hij wou het niet zeggen) wist ik ook niet meer wat ik moest voelen. Ik begreep ergens wel dat hij niet zo 'perfect' is, maar zo voelde t gewoon niet. Ik was ergens gewoon boos omdat het om MIJN vader ging. Maar goed, ik denk dat t vrij normaal is rond deze leeftijd zoiets mee te maken, je gaat toch inzien dat je ouders ook (grote) fouten maken, dat ze helemaal niet alles aankunnen, alles voor je kunnen doen en regelen, dat ze hun mindere kanten hebben. En dat ga je denk ik na verloop van tijd wel accepteren ook al lijkt t nu zo vreselijk stom.
*glimlacht*
daar zat ik ook net aan te denken.
ouders leken vroeger zo perfect.
dacht ik ergens moeilijk over, en mn ma zei dat het wel goed zou komen... dan vertrouwde ik daar volledig op.
sja... maar soms lijken ze wat minder perfect.
net als ik, net als jij, net als iedereen...
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 19:11
*~vlokje~*
Avatar van *~vlokje~*
*~vlokje~* is offline
Hetgeen je vader heeft gedaan is fout, maar hij weet dat hij fout is.
Infeite heeft hij door aan te geven wat hij gedaan heeft om aandacht en hulp gevraagd.

Die twee dingen heeft hij beide nodig. Hulp om van zijn probleem af te komen, en aandacht/steun om hem te helpen die strijd door te komen.

Ik snap dat het moeilijk voor je is, maar probeer het te accepteren. Het is nu eenmaal gebeurd, terugdraaien kun je het niet meer, je kunt wel proberen de situatie te verbeteren.
__________________
Het is mij, ArAgNaBiTe!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 19:52
Anijs
Anijs is offline
Citaat:
kaasstaafje schreef op 22-06-2003 @ 10:48:
Oja ik ken dat heel goed. Mijn vader was een paar maanden geleden verliefd geworden op een vrouw uit het zwembad, die hij notabene buiten het zwembad niet eens zag. Hij was serieus aan het overwegen met haar af te spreken, vreemd te gaan, een nieuw leven te beginnen. Terwijl HIJ juist altijd diegene was die zo goed wist om te gaan met andere vrouwen, die gewoon flirte met ze zonder er wat mee te doen, hij kon daar altijd zo geweldig mee omgaan en dat is nou juist een aspect wat ik heel erg goed van hem vind.
Toen ik dat hoorde van die vrouw (na gezeur van mijn kant, hij wou het niet zeggen) wist ik ook niet meer wat ik moest voelen. Ik begreep ergens wel dat hij niet zo 'perfect' is, maar zo voelde t gewoon niet. Ik was ergens gewoon boos omdat het om MIJN vader ging. Maar goed, ik denk dat t vrij normaal is rond deze leeftijd zoiets mee te maken, je gaat toch inzien dat je ouders ook (grote) fouten maken, dat ze helemaal niet alles aankunnen, alles voor je kunnen doen en regelen, dat ze hun mindere kanten hebben. En dat ga je denk ik na verloop van tijd wel accepteren ook al lijkt t nu zo vreselijk stom.
Ja inderdaad, ik kan het niet hebben omdat het MIJN pappa is.. Mijn lieve normale grappige bijna perfecte pappa.. en dan zoiets? Dat is raar... ik d8 dat hij niets fout deed.. Ik kan het niet goed uitleggen.. maark snap wat je bedoeld.. en zo voel ik het ook..
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 19:57
Anijs
Anijs is offline
Citaat:
... schreef op 21-06-2003 @ 14:02:
heb je er al wat over gevonden?
en hoe gaat het nu met je? (K)
*ik heb wel wat gevonden, maar dat is in het duits, ga nu in het Nederlands zoeken*
Dankjewel!(K)

Het gaat nu wel goed met me.. Ik doe normaal tegen mijn vader.. niet normaal normaal... maark praat weer.. <Ik ben zo koppigg in dit soort dingen > Ik vraag erook dingen over enzo... Hmmjz.. met mijn vader gaat het natuuk niet al te best.. maar niemand uit zijn omgeving snapt waarom hij het heeft gedaan.. En iedereen snapt ook wel dat hij dit niet zo bedoeld heeft.. (Jah..? Bedoeld.. dat dit niet HIJ was die het deed...) En dat is dus wel positief... Ik heb er nog niets over gevonden.. maark heb ook niet egt mijn best gedaan (Solly solly, ik schaam me, omdat jij wel al hebt gezocht... :$) Ik heb wel gezocht, maar dat was iets vaags.. Maark ga zeker nog zoeken!

Dankjewel voor je steun en de moeite..!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-06-2003, 20:09
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
graag gedaan meisje.
maar ik kan alleen in het duits vinden.
heb hier wel een boek liggen. zal kijken wat er over kleptomanie instaat (ik ben er zowat wel van overtuigd dat je vader dat heeft) en typ morgen wel als ik wat heb gevonden.
kiss!
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 20:16
Anijs
Anijs is offline
Citaat:
... schreef op 22-06-2003 @ 21:09:
graag gedaan meisje.
maar ik kan alleen in het duits vinden.
heb hier wel een boek liggen. zal kijken wat er over kleptomanie instaat (ik ben er zowat wel van overtuigd dat je vader dat heeft) en typ morgen wel als ik wat heb gevonden.
kiss!
Dankjewel.. Egt Dankjewel.. Kmeen het..

Heel lief dat je dat voor mij doet!!

thxxx (K)(K)
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 14:51
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Onbekend Mijsje schreef op 22-06-2003 @ 21:16:
Dankjewel.. Egt Dankjewel.. Kmeen het..

Heel lief dat je dat voor mij doet!!

thxxx (K)(K)
graag gedaan hoor meis!
ik heb een stukje over kleptomanie gevonden.
ik zal het hieronder intypen.
ik denk wel dat het redelijk overeenkomt.
-xxx-

Bij kleptomanie gaat het om de lust tot stelen. Dat stelen gebeurt NIET om op een makkelijke manier aan gewenste artikelen te komen, maar het gaat om het zonder enige noodzaak iets wegenmen. Het kan om de spanning van het pikken gaan. In dat geval is het een vorm van lustbevrediging dat men iets stiekem meegenomen heeft. Alle mensen voelen misschien wel eens de begeerte bij zich opkomen om iets aantrekkelijks weg te nemen. Zij zijn echter welopgevoed om aan die impuls gehoor te geven, zelfs de gedachte is al schandelijk. Voor sommige mensen is dit soort lust tot stelen verbonden miet iets uit hun jeugd, ze zijn ongetwijfeld emotioneel tekortgekomen. Het is ook nog mogelijk dat men voorafgaand aan het stelen met een zeer gespanen gevoel rondloopt. De daad van het pikken zelf is ontspannend en geeft bevrediging. Het voorwerp dat men gestolen heeft, doet eigenlijk niet terzake. Het zakkammetje of de reep chocola kan weggegooid worden. De spanning die men kwijt moest heeft niets met het pikken te maken. Het gaat soms om agressieve drijfveren of om onlustgevoelens. Het pikken word een gewoonte.

hieruit kan je dus opmaken dat men NIET pikt omdat ze het geld of wat dan ook nodig hebben. Er worden 3 redenen genoemd waarom iemand pikt. en verder word er geschreven dat het na loop van der tijd een gewoonte word.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 19:49
Anijs
Anijs is offline
Heel erg bedankt

Ik denk dat ons pap wel gespannen was toen hij er mee begon.. (vertelde hij ook) En daarna kon hij niet meer stoppen...


THX THX THX

xxxxxxxx
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 20:00
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Onbekend Mijsje schreef op 23-06-2003 @ 20:49:
Heel erg bedankt

Ik denk dat ons pap wel gespannen was toen hij er mee begon.. (vertelde hij ook) En daarna kon hij niet meer stoppen...


THX THX THX

xxxxxxxx
graag gedaan hoor meis.
ben allang blij dat ik je hiermee wat kan helpen.
als je vader daar aan toe is (wanneer je denkt dat hij dat is) zou je eens voorzichtig kunnen vragen hoe hij denkt over hulp.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 09:49
Anijs
Anijs is offline
Hij is nu in therapie bij een psycholoog.

En veel praten denk k.. Maar hij komt er wel uit..
Ik kom er wel uit...

Kvoel me er al veel fijner bij


Dankjewel Nog voor allus...

Voelt fijn dat je me helpte

XXXXX Thx!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ik schaam me enorm voor wat er gebeurt is.
Sannebv
19 14-06-2011 16:27
Psychologie ik kan het niemand vertellen maar ik schaam me zo
di
30 21-03-2005 19:42
Psychologie ik schaam me
~~dolce~~
24 01-10-2003 07:00
Software & Hardware [belastingdienst] Ik schaam me diep :P
-=Kobuz=-
2 08-11-2002 16:45
Psychologie ik schaam me dood..
¤Aylin¤
15 07-08-2002 10:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.