Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2010, 19:30
gneezkinde
gneezkinde is offline
Lieve mensjes dat jullie zijn als jullie lief zijn,

Ik begin me sinds kort af te vragen wat ik nou eens toch moet gaan leren voor de decentrale selectie toets voor geneeskunde aan de UvA. Ik weet wel dat het meerkeuzevragen zijn en dat je "'natuurwetenschappelijke principes en basiskennis moet kunnen toepassen in een medisch-biologische context''. Zo is vermeld in de folder van de UvA.

Maar in plaats van dat deze zin het aantal vragen in mijn zeer diep denkende hersenen verminderd, ben ik nu helemaal de klos kwijt.


De toets is op 13 maart, dat is over minder dan 240 uur. Ik zou dus graag nog wat kennis willen bijspijkeren, maar mij is nog niet echt duidelijk wat ik precies kan verwachten. Wie heeft er al eens eerder zo''n toets gemaakt en kan mij wat duidelijker vertellen wat mij te wachten staat?

Is het alleen goed kennen van biologie goed?? Of verwachten de heersers van de UvA ook dat je scheikunde, natuurkunde en wiskunde beheerst? Ik hoop het niet, want die zijn zeer onbeheerst bij mij.

PIS: Oh ja, wat denk je? Zal ik A antwoorden op de eerste vraag of B?
PIS 2: Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2010, 10:42
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Als ik jou was, zou ik even kijken op www.ikwildokterworden.nl. Daar zijn meer mensen die dezelfde vragen hebben en dat forum is op dat gebied veel actiever (wat logisch is, want meer mensen die ook de decentrale selectie gaan doen). Er is daar een topic Decentrale Selectie 2010 (o.i.d.) en als je dat doorleest, zul je ongetwijfeld een beter idee hebben van wat er van je verwacht wordt.
Het is in ieder geval ieder jaar een ander toets met een ander onderwerp. Je mag verwachten dat je de grote orgaansystemen goed moet kennen.

Edit: Oja, de toets van vorig jaar bevatte ook een beetje scheikunde en natuurkunde. We moesten volgens mij de vaatweerstand o.i.d. berekenen/schatten wat dan ook, dus misschien kun je de biologische kant van de natuurkunde nog even bekijken.

@ FB: ik weet dat reclame niet mag, maar hier leek het me wel nuttig voor TS om die site te kennen...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2010, 18:44
Verwijderd
Als een website iets toevoegt aan het topic is het goed hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:31.