Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2009, 18:40
anouk1994
anouk1994 is offline
Hoii,
Ik zit heel erg te twijfelen of ik volgend jaar naar 4 havo moet gaan of 4 atheneum.
Ik heb het 1e en 2de rapport geen onvoldoendes/ wel 5,5's maar dat zijn geen onvoldoendes, Voor het 3de rapport waarschijnlijk wel voor engels maar de periode is nog niet afgelopen bij ons. Oke ik weet dat ik niet zo heel erg voorsta om volgend jaar niet naar 4 atheneum te kunnen maar ik wil toch een HBO opleiding doen.(is het dan niet zonde dat ik dan een jaar langer doe) en ik zit (als ik naar 6 vwo zit) net in dat eindexamenjaar waarbij ze voor het eerst doen dat je geen onvoldoende op je eindexamen mag halen voor talen/wiskunde. (ik haal dat volgens mij nooit met engels misschien Nederlands ook niet) Tja en dan ben je meteen gezakt. En misschien moet je dan nog een jaar over doen en dan ben je al 2 jaar verder en had ik dus al 2 jaar op het HBO kunnen zitten. Ik doe het profiel E&M met tekenen en zonder AK als ik naar Havo ga hoef ik geen Duits of Frans te kiezen Op het Atheneum moet dat wel, en ik ben al zo slecht in talen (nog een reden om naar Havo te gaan) Ik heb een paar vragen aan jullie willen jullie die proberen te antwoorden als je er antwoord op weet...
- Vinden jullie dat ik naar Atheneum of Havo moet gaan?? en waarom..

Heel erg bedankt als iemand een reactie geeft want ik moet over 2 weken al de definitieve profielkeuze inleveren..

groetjess

oja ik doe ook nog 7 x in de week trainen (elke middag of avond alleen zaterdag doe ik 2 x trainen en Zondag niet maar dan heb ik meestal een wedstrijd) Ik zit onder Atletiek (3x in de week) en Waterpolo (4x in de week)
Dat wil ik graag blijven doen en soms haal ik het niet (met mijn huiswerk of leerwerk) om te trainen.

Laatst gewijzigd op 09-03-2009 om 18:47. Reden: iets vergeten bij te zetten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2009, 21:27
Alyssia
Alyssia is offline
Eerlijk gezegd zou ik gewoon doorgaan met het VWO. Je kan het wel, tot nu toe in ieder geval. Dat je in het jaar zit waarbij je bij Ne, En en Wi geen onvoldoende meer mag hebben op je eindexamen is rot natuurlijk, maar dat moet je zien als een reden om dan maar geen vwo te doen hoor, dan doe je maar gewoon wat harder je best. Voor niks komt de zon op. Als het dan niet lukt, dan heb je het in ieder geval geprobeerd, in plaats van dat je meteen al opgeeft.
Bovendien kan je keuze voor een vervolgstudie in een oogwenk veranderen, geloof me. Het kan zo maar zijn dat je plotseling een studie tegenkomt die WO is en die je ontzéttend graag wilt doen. Dan moet je alsnóg je VWO gaan halen en dat is helemaal zonde van je tijd.
En school combineren met veel sport is altijd zwaar, of je nou havo of vwo doet.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 15:36
anouk1994
anouk1994 is offline
Ja je hebt ook wel een beetje gelijk, maar toch zit ik heel erg te twijfelen.
We hadden vandaag Mentor-les en toen hadden we het erover.
Een paar uit mijn klas gaan (waarschijnlijk) naar de Havo terug,
Onze mentor zei dat je naar 4 havo gaat dan 5 havo dan diploma en dan misschien 5 vwo en dan 6 vwo slimmer is dan 4 vwo (blijven zitten) dus nog een keer 4 vwo dan 5 vwo en dan 6 vwo (examen)
Als ik naar havo ga weet ik nog niet of ik dan daarna nog 5 vwo en dan 6 vwo ga doen. Maar ik heb dan al wel zeker een diploma
Als je nou na 4vwo gewoon terug kon naar 5 havo (als het moest) ging ik aan het einde van dit jaar naar 4vwo maar dat kan niet
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 16:17
Alyssia
Alyssia is offline
Maar wie zegt dat je in 4 vwo blijft zitten? Je kan ook in 5 vwo of 4 havo blijven zitten, of in 5 havo of 6 vwo zakken. Of misschien wel helemaal niet, en gaat het vwo je uiteindelijk toch wel redelijk gemakkelijk af.
Als je er al vanuit gaat dat je blijft zitten, dan kom je ook niet erg ver.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 16:44
anouk1994
anouk1994 is offline
nee dat wil ik ook niet zeggen maar het was maar een v.b. (een beetje een slecht v.b.) sorry
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 18:15
Verwijderd
Hoe hard werk je op dit moment voor je cijfers? Welk profiel overweeg je en wat voor cijfers heb je? Het is denk ik een ander verhaal als je NT of CM wilt doen omdat er wel een verschil in die profielen zit. Kan je een lijstje geven ? Dat maakt het misschien iets "makkelijker" om advies te geven.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 16:12
Genius
Genius is offline
Als je zeker weet dat je HBO gaat doen én een onvoldoende gaat halen op wiskunde/Engels/Nederlands, zou ik HAVO gaan doen, maar veel mensen denken in de 3de klas dat ze weten wat ze willen maar later kom je erachter dat er veel meer beroepen zijn die je zelf bedacht, in dat geval is het beter vwo te doen en extra je best doen op Engels.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2009, 09:44
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Met je VWO diploma kun je een HBO-opleiding sneller doorlopen. Ik weet niet of dit voor elke HBO-opleiding geldt, maar het is het informeren waard! Dat jaar extra voelt dan misschien als een minder groot verlies, omdat je een half jaar kunt inlopen bij je vervolgstudie.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 23:10
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Met je VWO diploma kun je een HBO-opleiding sneller doorlopen. Ik weet niet of dit voor elke HBO-opleiding geldt, maar het is het informeren waard! Dat jaar extra voelt dan misschien als een minder groot verlies, omdat je een half jaar kunt inlopen bij je vervolgstudie.
Veel opleidingen hebben dit inderdaad.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 09:26
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
oja ik doe ook nog 7 x in de week trainen (elke middag of avond alleen zaterdag doe ik 2 x trainen en Zondag niet maar dan heb ik meestal een wedstrijd) Ik zit onder Atletiek (3x in de week) en Waterpolo (4x in de week)
Dat wil ik graag blijven doen en soms haal ik het niet (met mijn huiswerk of leerwerk) om te trainen.
Je moet jezelf vragen: Wat is belangrijker? Een hobby, of de opleiding die een groot deel van je leven zal bepalen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren klopt dit?
Verwijderd
9 21-12-2010 17:48
Huiswerkvragen: Exacte vakken [BIO] Enquête bioritme
ybadeendje
5 06-01-2008 12:18
Algemene schoolzaken Cito score en succes op school
I love stars
125 07-06-2005 18:55
Eindexamens 2003 Ehm.... ik ben ergens achter gekomen 8| uh-oh
AJMouse
97 01-06-2003 21:40
ARTistiek meningen graag??(verhaal)
Verwijderd
8 02-05-2002 09:17
Algemene schoolzaken Van HBO naar Universiteit!
ikalto
21 23-04-2002 16:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.