Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2008, 14:30
Alex111
Alex111 is offline
Hallo iedereen

Ik wil volgend jaar in Tilburg gaan studeren en nu wil ik zo veel mogelijk meningen over de stad hebben om mee te nemen in mijn keuze.
Ik had eens gehoord dat Tilburg een "schrotstad" is.

Dus, mensen die in Tilburg studeren; Is Tilburg een leuke studentenstad?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2008, 16:13
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Het is hier inderdaad niet zo ultramodern allemaal, maar 'n 'schrotstad' zou ik 't zeker niet noemen. Bovendien zorgen die kroegjes en grachtjes voor iets gezelligs en sfeervols . Tilburg mag je best 'n studentenstad noemen, bijna alles is aangepast op 'de student'. Qua voorzieningen kom ik niets tekort en 't is best 'n fietsenstad, maar over 't OV heb ik ook niets te klagen. Wat ik zelf fijn vind, is dat 't hier best rustig is voor 'n studentenstad.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 17:41
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
offtopic: waar staat 'schrotstad' voor? Nooit van die term gehoord?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 11:04
Alex111
Alex111 is offline
Ik wil er namelijk op kamers gaan.
Is het ook een beetje gezellig enzo? en zijn er studentenverenigingen?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 16:19
max-grunn
Avatar van max-grunn
max-grunn is offline
Groningen is dé studentenstad
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 16:28
Verwijderd
Nou aangezien iedereen die in Tilburg studeert zo'n beetje uit de buurt komt zitten er niet zoveel studenten op kamers denk ik,daarom is het niet zo'n studentenstad. Ik zou er iig nooit heengaan, heeft totaal geen sfeer.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 20:27
Alex111
Alex111 is offline
Zijn er hier mensen die in Tilburg op kamers zitten?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 20:44
Nighthawq
Avatar van Nighthawq
Nighthawq is offline
Alleen jammer van die brabanders.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 22:21
PV
PV is offline
Citaat:
Zijn er hier mensen die in Tilburg op kamers zitten?
Ja.
Er zijn heus genoeg studenten in Tilburg, ik denk zo'n 20.000 (hbo en universiteit bij elkaar). Studentenverenigingen zijn er ook, o.a. Plato en Olof.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2008, 11:55
Anika
Citaat:
Zijn er hier mensen die in Tilburg op kamers zitten?
Mijn zusje zit op kamers in Tilburg en het bevalt haar allemaal heel goed daar. Maargoed, ik zou niet weten wat jij aan die info hebt. Heb je nog concrete vragen?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2008, 21:57
Supreme Dutch
Ik zit er ook op kamers.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 13:07
wattenstaaf
wattenstaaf is offline
Vrij provinciaal, erg Brabants en ook redelijk kleinschalig. Wel behoorlijk veel studenten en op cultureel gebied gebeurt er best wat... In mijn ogen toch net iets beter dan dat brabo/limboimport walhalla genaamd Nijmegen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 21:23
jansenrjg
jansenrjg is offline
Als inwoner van Tilburg kan ik zeggen dat de stad juist lekker leeft door de aanwezigheid van de studenten. Ik werk aan de UvT en zie veel eerstejaars treinen, maar als ze eenmaal op kamers gaan hebben ze het eigenlijk wel naar hun zin, zeker op de stapavonden!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 22:17
Alex111
Alex111 is offline
Mooi
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 16:59
lifelike
Avatar van lifelike
lifelike is offline
ik ga volgend jaar ook in tilburg studeren,
't lijkt mij een erg leuke stad!
niet al te groot, maar dat vind ik juist wel fijn,
en volgens mij is het er zeker niet saai of iets...
__________________
Just enjoy!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 11:03
makvoen
makvoen is offline
hallo allemaal ik heb 1 jaar in tilburg gestudeerd en ik raad iedereen aan om daar niet naar toe te gaan het is werkelijk saai.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 08:02
Verwijderd
Ik studeer en woon in Tilburg en het bevalt me juist erg goed!

Laatst gewijzigd op 21-03-2008 om 08:15.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 08:18
Verwijderd
Daarnaast denk ik dat het belangrijker is dat je leuke huisgenootjes hebt en dat je studie bevalt. Dan maakt het niet zo veel uit in welke stad je woont/studeert.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-03-2008, 11:03
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik zit nu op kamers in Tilburg. Is wel een beetje anders omdat ik er voor stage zit en dus niks met de scholen/uni te maken heb, maar opzich is het best een oke stad. Vind hem niet de leukste die ik ken maar ach!
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Daarnaast denk ik dat het belangrijker is dat je leuke huisgenootjes hebt en dat je studie bevalt. Dan maakt het niet zo veel uit in welke stad je woont/studeert.
Ben ik het niet helemaal mee eens.. Het is toch zo'n 5 jaar van je leven, en ook nog eens de laatste fase van je leven waarin je 'los' kunt gaan. Je moet het dan ook echt wel naar je zin hebben in de stad waar je zit, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 15:12
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Ben ik het niet helemaal mee eens.. Het is toch zo'n 5 jaar van je leven, en ook nog eens de laatste fase van je leven waarin je 'los' kunt gaan. Je moet het dan ook echt wel naar je zin hebben in de stad waar je zit, vind ik.
Natuurlijk moet je het naar je zin hebben, maar over het algemeen ligt dat niet zo heel erg aan de stad zelf. Maar meer aan je omgeving.
__________________
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk moet je het naar je zin hebben, maar over het algemeen ligt dat niet zo heel erg aan de stad zelf. Maar meer aan je omgeving.
Precies, je kan in nog zo'n leuke stad wonen, maar als je omgeving (vrienden etc.) niet bevalt dan is er niet veel aan.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen in een stad wonen en in een dorp op kamers zitten (?) maar als je in een stad woont vind je altijd wel iemand waarmee je goed kan opschieten en een leuke studententijd beleeft, dat heeft dan weinig met de stad zelf te maken.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 23:28
Verwijderd
Citaat:
Precies, je kan in nog zo'n leuke stad wonen, maar als je omgeving (vrienden etc.) niet bevalt dan is er niet veel aan.
Maar dan kan je ook redeneren van 'Kan je leuke vrienden hebben, maar als de stad niet bevalt is er niet veel aan. '. En aan het feit dat je misschien geen leuke vrienden hebt kan je iets veranderen, aan het feit dat je in een saaie stad studeert niet. Mja, denk dat het een combinatie is van alles.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2008, 01:48
Verwijderd
Citaat:
Er is natuurlijk wel een verschil tussen in een stad wonen en in een dorp op kamers zitten (?)
Waarom? Ik zit zelf in Zeist op kamers (naast Utrecht) en ik zie niet in waarom mijn studentenleven anders zou zijn dan iemand die wel in Utrecht-stad woont...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2008, 03:33
Supreme Dutch
Citaat:
Waarom? Ik zit zelf in Zeist op kamers (naast Utrecht) en ik zie niet in waarom mijn studentenleven anders zou zijn dan iemand die wel in Utrecht-stad woont...
?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2008, 17:30
Verwijderd
Een vriendin van mij studeert ook in Tilburg. En zij is er helemaal laaiend over. Het is denk ik maar net wat je er zelf van maakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 19:17
Studeren Economie, waar en wat?
jasp12
30 31-05-2007 14:57
De Kantine Noem 3 (bijpassende) dingen die je te binnen schieten bij deze Nederlandse plaatsen!
Mr.Oizo
57 09-08-2004 22:24
Algemene schoolzaken Vooroordelen over Universiteiten
Blutengel
26 18-03-2002 13:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44.