Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2011, 21:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Pardon? Waarom kun je bij niemand klagen? Ten eerste kun je tegen haar vertellen dat haar gedrag je dwarszit en waarom, en ten tweede kun je het aan je baas melden, want het is hoe dan ook niet de bedoeling dat zij zit te internetten terwijl ze zou moeten werken (en als ze vrij is, dan zijn die computers alsnog voor werk bedoeld en niet voor privégebruik ). Je staat vollédig in je recht om er wat van te zeggen, dus dat zou ik maar gauw doen want dit slaat nergens op. Niet te lief zijn, hoor, want ze loopt blijkbaar gewoon over je heen.
Ik heb het wel tegen haar gezegd en dat neemt ze dan aan maar de dag erna is ze dat gewoon weer vergeten ofzo. Bovendien liggen we elkaar gewoon niet zo wat dit soort dingen betreft. M'n teamleider was toen op vakantie en bovendien ligt prive internetgebruik nogal gevoelig. Iedereen doet dat wel eens, ik lees op het werk ook wel eens m'n e-mail maar ik ga er niet een computer voor bezet houden die iemand anders nodig heeft en ik doe het ook alleen als er geen werk voor blijft liggen. In het verleden zijn er collega's die elkaar verlinkt hebben op een vrij lullige manier dus ik probeer het liever met haar zelf op te lossen. Ik laat niet over me heen lopen, wees niet bang.

Citaat:
@Dana: Ik denk dat je het beste toch eens tegen die collega kan zeggen wat je dwarszit, misschien heeft ze het niet eens door, of misschien ook wel, maar ik denk dat het handiger is als je gewoon zegt: 'Hey, ik heb deze computer nodig voor mijn werk, want hier staan de snelkoppelingen het handigst op, dus zou je even een andere computer kunnen nemen?', in plaats van min of meer expres ook weer bij haar ergernissen op te gaan wekken Maar het slaat natuurlijk sowieso nergens op, je zit niet op je werk om alleen maar te kletsen en te internetten...
Ik heb het haar uitgelegd en dan lijkt ze het ook wel te snappen maar blijkbaar alleen als het haar uitkomt. Ze is sowieso nogal van het makkelijke en alles op een ander afschuiven zodat ze zelf zo weinig mogelijk te doen hefet en dat ligt me al totaal niet dus probeer me altijd maar zo min mogelijk met haar te bemoeien.

Citaat:
@ Daantje:
Ik heb een erg onregelmatige hartslag, met veel overslagen, en veel pijn op mijn borst. Ik moet dan naar het ziekenhuis om te kijken waar het vandaan komt en medicijnen te geven. Ik probeer nu terug te gaan naar NL om alles beter te laten controleren, maar het ziekenhuis in NL helpt echt niet mee. Ik heb in september een afspraak voor een hele check up (die afspraak stond al) en die willen ze niet vervroegen omdat de situatie niet levensbedreigend is. Ik moet er maar mee leren leven. Ik vraag me af hoe zij over de telefoon kunnen zien dat ik niet bang hoef te zijn....
Jeetje wat vervelend zeg Wie heb je gesproken in het ziekenhuis in Nederland? Je eigen arts hier of gewoon een assistente van achter de balie? Anders zou ik proberen een telefonisch consult te krijgen met je arts of probeer het via je huisarts (of heb je die niet meer in Nederland)? Vervelend hoor Kan me voorstellen dat je je ongerust maakt. Sterkte ermee hoor! Gaat je vriend er wel goed mee om nu? Heb je daar een beetje steun aan?

OT: dagje gewerkt, was gelukkig lekker rustig en kon op tijd naar huis M'n vriend smste vanmorgen of ik wilde barbecuen omdat het best lekker weer was en dat hebben we gedaan, was leuk en gezellig Ben nu wel echt moe, collega van me vroeg vanmiddag in de pauze 'ben je en beetje moe Dana' mja, eigenlijk wel. Bleek dat ik onwijs scheel keek en dat heb ik alleen als ik écht moe ben. Ga morgen iig een beetje uitslapen, heb verder nog rijles en 's avonds een verjaardag. Zondag eten bij m'n schoonouders maar verder geen plannen dus lekker relaxed Nog een week bikkelen en dan komt een groot deel van m'n collega's weer terug van vakantie. Nog drie weken en dan heb ik ook vakantie
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Advertentie
Oud 16-07-2011, 07:37
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Vanmiddag komt Joyce voor mn broertje, dan gaan we de laatste dingen voor de vakantie doorspreken, hoop trouwens maar niet dat ze zeggen dat ik dan perse moet gaan bellen.... want ik vind dat dood en doodeng!
Oud 16-07-2011, 10:52
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
@Daantje: bij ons zijn sites als gmail en hotmail gewoon geblokkeerd door een admin, is dat dan bij jullie niet zo? Het lijkt me van belang dat je er wat van zegt, want het zit je blijkbaar wel best wel dwars. Gewoon blijven zeggen, niet bij 1 keer houden. En op een gegeven moment zeg je er een keer bij dat je, als er geen verandering komt, je ermee naar jouw of haar leidinggevende gaat. Je hebt prive internetten, en je hebt prive internetten.

Op deze manier waarschuw je haar van tevoren, lijkt me dus een mooie oplossing.

Bij ons wordt daar sowieso niet zo moeilijk over gedaan, want je hebt je gewoon aan de regels te houden. Zelfs doodeenvoudige dingen, zoals een 50 ml buisje niet volgens de regels labelen, word je op afgerekend als je dat consequent doet. Zelfs als er geen twijfel kan bestaan over wat erin zit.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 16-07-2011, 14:14
Verwijderd
Nu al 2 dagen achter elkaar gaat het 's ochtends in deze volgorde:

- Wordt wakker
- Loopt op het gemakje richting de keuken
- Zet het ontbijt klaar en legt de dagelijkse ochtendsudoku op tafel
- Is BIJNA relaxed.
- Ma komt de keuken in "Heb je dit en dat al gedaan? Ga je zus en zo nog doen?"
- Ja ma, dat komt zometeen, eerst even van mijn ontbijtje genieten.
- *Ma ziet geen boterhammen meer op het bord liggen*: Oh je bent al klaar met eten!
- Nee , ik wil nog héél even mijn sudoku afmaken.
- Maar je bent klaar met eten en kunnen ik en pa beginnen!

*zucht*
Oud 16-07-2011, 14:23
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Ik dacht dat ik wel wist wat ik moest doen met mn scriptie maar mn begeleider gaf toch wel vaag advies en nu weet ik het niet meer, en hij is op vakantie, en mn klasgenootje dat er 'altijd zou zijn' vindt z'n eigen shit nu toch belangrijker, en ik weet echt niet of ik dit af ga krijgen. Zeker als ik niet weet wat ik moet doen :/
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 16-07-2011, 15:58
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Goed nieuws!
Ik zat met mn ouders en Joyce aan tafel en toen ging het zo van, 'tsja als dit jaar niet dit en dit niet lukt dan doe je dat toch volgend jaar als ik 2/3 maanden weg ben, als jullie me tenminste zo lang kunnen missen?'
Mn ouders zeiden beide ja, en dus zie ik dit als een grote hint dat ze blijft!!
Ik heb mezelf al zo lang voorbereid op het allerergste dat ik dat bijna ging geloven en ik me verder niet opgelucht of blij voel, en dat is best raar,maar wat denken jullie, mag ik dit als hint zien of niet?

Laatst gewijzigd op 16-07-2011 om 16:05.
Oud 16-07-2011, 16:49
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Goed nieuws!
Ik zat met mn ouders en Joyce aan tafel en toen ging het zo van, 'tsja als dit jaar niet dit en dit niet lukt dan doe je dat toch volgend jaar als ik 2/3 maanden weg ben, als jullie me tenminste zo lang kunnen missen?'
Mn ouders zeiden beide ja, en dus zie ik dit als een grote hint dat ze blijft!!
Ik heb mezelf al zo lang voorbereid op het allerergste dat ik dat bijna ging geloven en ik me verder niet opgelucht of blij voel, en dat is best raar,maar wat denken jullie, mag ik dit als hint zien of niet?
Wat blijft er van jou over als Joyce uit je leven zou vertrekken?
Ik lees af en toe posts van jou en je komt ongelooflijk afhankelijk over t.o.v. die Joyce. Ik weet niet wat haar functie is (puur bezoekvriendin of ook iemand die jou moet helpen met zaken), maar zoals ik het lees heeft haar bezoek helemaal niet zo'n goed effect op jou.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 16-07-2011, 18:59
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
@Balance, ze is mijn pgb thuisbegeleidster,
en ik post idd veel over haar, en ik ben mss ook wel afhankelijk ervan af en toe, maar dat gaat ook veranderen, eerst was Joyce mijn enigste hulpverlener en de enige bij wie ik écht alles kwijt kon dus dan hang je sowieso wat meer aan iemand, nu heb ik er sindskort 3 en volgend jaar grote kans dat ik naar een psycholoog ga dus dan verandert er alweer wat.
Oud 17-07-2011, 13:28
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Ik begin het steeds meer te geloven,
zegt mn moeder zo 'ja londen is duur dus ga er maar niet vanuit dat je volgende zomer weer een paar dagen weg kunt met Joyce'' nog meer hints.
t lijkt wel of ze doorhebben dat ik er de laatste dagen zo mee zat ofzo
Oud 17-07-2011, 15:36
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Missy: gefeliciteerd! En succes met zoeken naar een woonruimte.

Citaat:
@ Heksjuh: ik ben op vakantie en zit niet achter een normale computer dus quoten is niet zo handig. Ik heb voor heel veel dingen aanpassingen/een manier gevonden om ze wel te kunnen doen. Ik weet niet of het nuttig is om dat hier op te sommen allemaal. Misschien is het handiger om te zeggen wat je niet kan of wat niet makkelijk gaat? Misschien herken ik het. Je mag me ook een pm sturen!
Ik zal je wel een pm sturen. Geniet van je vakantie

Citaat:
@Heksjuh, ik kan je niet zo goed helpen maar ik wil je wel heel erg veel sterkte wensen met alles, want het is echt niet niks!!
Wat lief, dankjewel! Wanneer ga je naar Londen?

Weer duizelig en met pijn aan de kant gezeten vandaag. Ik heb denk ik tien minuten kunnen mee trainen, als ik het rekken niet mee tel. Gelukkig is volgende week de laatste binnentraining, want zo vind ik het echt niet leuk meer om erheen te gaan.
Maar natuurlijk mankeer ik niks. En natuurlijk is er geen verder onderzoek nodig, want het is heel normaal dat ik op deze leeftijd niet kan sporten (of was dit wel erg geweest als ik een "normale" sport had gedaan?) en niet goed kan werken.
Misschien moet ik een keer zover gaan (met trainen bijvoorbeeld) tot ik echt eens flauwval of niet meer kan lopen. Misschien word ik dan eens serieus genomen.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 17-07-2011, 21:06
honestsmile
honestsmile is offline
Poeh wat kan je zat worden van jezelf.

Ik vind ''iemand'' ongelovelijk leuk. En hij is zooo onbereikbaar en heeft zijn leven allang voor elkaar. Dat weet ik maar al te goed, maar ik heb het zo zwaar te pakken dat ik echt werkelijk alles aan hem leuk vind. Zelfs van die cliché dingen waarvan ik dacht dat ik het grote onzin vond en ik zelf nooit zou hebben, vind ik leuk aan hem....
En dan is het toch echt lastig als je zo vaak aan diegene denkt.
Oud 17-07-2011, 22:43
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Duimen jullie mee voor me morgen? Resultaat laatste tentamen, en die moet ik hebben, anders moet ik tijdens een kampweek terug om hem te maken... Het is waarsch net wel of net niet... bah! De stand staat nu 1-1 (1 gehaald, 1 gefaald). Ik hoop zoooo op de 2-1.
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 17-07-2011, 22:59
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Ik duim sowieso voor je

Ot: op en af, goede en slechte dagen. En ik word mezelf zooooo zat op slechte dagen.
Opname begint dichterbij te komen, minder dan 2 maanden..
En nog steeds wil het niet doordringen.. Iemand tips?
Oud 18-07-2011, 01:14
Verwijderd
@Dott: Het hoeft verder ook niet door te dringen. Laat de tijd maar gewoon voorbij gaan, die twee maanden gaan vanzelf om.
Oud 18-07-2011, 07:41
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
@Dott, waarom zou je willen dat het verder doordringt? klinkt lullig, maar geniet ff lekker van de tijd die je nu nog hebt voor je opname, en straks vliegt de opnametijd ook voorbij, dat weet ik zeker!

@Takkie89, heel erg veel succes, laat je snel ff weten wat het geworden is??*is nieuwsgierig*

OT: huisruzies huisruzies huisruzies, hoop maar dat het pure vakantiestress is want nu zit er n hele muur tussen en horen de buren het, straks alleen maar een tentdoek. T zal niet de eerste keer zijn dat campinggenoten vragen of het wat stiller kan
Oud 18-07-2011, 09:39
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Takkie: ik duim voor je!

Ik twijfel of ik iemand (degene die ik eerder al in vertrouwen heb genomen dat het niet zo goed gaat) een mailtje zal sturen of niet. In een mail ben ik veel opener dan in een gesprek. Maar ik denk niet dat hij erop zit te wachten (maar misschien moet ik dat niet voor andere beslissen) en ik denk niet dat hij er iets mee kan.
Ik weet het echt niet meer. En ik wil wel hulp vragen, maar ik weet niet hoe. Of aan wie.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 18-07-2011, 09:43
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
@waffie, ja das leuk, maar als ik nu lalala en ik zie wel wat t word kan ik daardoor ook kostbare tijd daar verknoeien.
Ik wil er alles uithalen wat erin zit
Oud 18-07-2011, 10:01
Verwijderd
@Dott: het kan ook juist een doel zijn om minder te piekeren en meer lalala te doen/zijn. Straks mag/moet je 24 uur per dag aan jezelf werken, mag je nu best nog even ontspannen! Zet 'm op meid!
Oud 18-07-2011, 10:56
Catch
Catch is offline
Ik word compleet gestoord van mijn moeder. Heb vannacht niet geslapen en nu praat ze onophoudelijk tegen me argh.

Edit: Laat dit stoppen alstublieft Trek dit niet echt. Ik kan ook moeilijk naar huis gaan want ben hier net.
Oud 18-07-2011, 11:35
AceSpade
AceSpade is offline
AAAAAAAAAAAAAA -.-

Compleet overspanning gewoon. Constant gezeik van mijn collega's aan mijn kop.
"Waarom doe je dit fout?"
"Je hebt een foute naam gegeven"
"Je hebt een foute notitie gemaakt"
"Ik ken die niet, los het even op verdomme"
"Ga anders even in de tuin werken"

SNAP MIJ VERDOMME!! Domme idiotige universitair opgeleidden mensen hier!
Waarom voel ik me zo slim bij die mensen?
Waarom zijn ze zo achterlijk?
Waarom kunnen ze niet eens hun eigen kopje in de vaat pleuren?
Voelen ze zich te goed ofzo?

Ik wil hier weg. Het is als een gevangenis. Ik zit vast aan dat ene stomme contractje genaamd "Vast contract". Een duivelscontract. Ik wil het vernietigen maar dan? Ik ken het verder niet. Ik heb geen uitweg. Ik wil ergens beginnen, rustig.. Tot mezelf. Weg met deze stress, weg met alles. Een witte, schone start. Waarbij ik weer kan genieten van de vogels die fluiten i.p.v dat ik op ze scheld. Waarbij ik weer rustig kan ademen en genieten van de kleinste dingen. Waarbij wind, regen en zon weer mooi is. Iets unieks.

Deze gevangenis houd me niet vast.. Het werkt steeds psychisch op me. Het penetreet mijn gedachtes en daagt me uit tot het maximum. Het voelt aan dat ik mijn limiet bereikt en wil verder. Ik kan het nog tegen houden maar hoe lang? Hoe kan ik dit verhelpen?

Nu op zijn minder filosofisch / creatiefs brouwsel. Ik heb het gehad met mijn werk. Overal stress en gezeik en ik krijg meestal de schuld van alles. Alles ligt aan mij. Ik heb een complete burn out en weet niet of ik moet stoppen. Wat is daarna? Wat kan ik dan doen. De scholen zijn net weer begonnen.
Oud 18-07-2011, 11:38
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Citaat:
@Dott: het kan ook juist een doel zijn om minder te piekeren en meer lalala te doen/zijn. Straks mag/moet je 24 uur per dag aan jezelf werken, mag je nu best nog even ontspannen! Zet 'm op meid!
Dank je.
Heb net gehoord dat mn opname datum van 12 sept naar 22 augustus is gegaan.
En dat is toch wel ff heel erg heftig.
Oud 18-07-2011, 15:32
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
@Dott, das idd vervelend!
Heel veel sterkte met alles meid!

OT: laat het nu maar allemaal voorbij zijn, morgen komt dat rotmens van n oma ook nog ns langs, blegh!!
daar zit ik dus alles behalve op te wachten.
'ja je zult het moeten bewijzen meid!!'
'ja ik pas nu al op twee probleemkinderen dan hoef ik die probleemhond er niet ook nog ns bij'
'ja je moet wel zorgen dat je n goeie opleiding gaat volgen he'

Laatst gewijzigd op 18-07-2011 om 15:39.
Oud 18-07-2011, 15:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
AAAAAAAAAAAAAA -.-

Compleet overspanning gewoon. Constant gezeik van mijn collega's aan mijn kop.
"Waarom doe je dit fout?"
"Je hebt een foute naam gegeven"
"Je hebt een foute notitie gemaakt"
"Ik ken die niet, los het even op verdomme"
"Ga anders even in de tuin werken"

SNAP MIJ VERDOMME!! Domme idiotige universitair opgeleidden mensen hier!
Waarom voel ik me zo slim bij die mensen?
Waarom zijn ze zo achterlijk?
Waarom kunnen ze niet eens hun eigen kopje in de vaat pleuren?
Voelen ze zich te goed ofzo?

Ik wil hier weg. Het is als een gevangenis. Ik zit vast aan dat ene stomme contractje genaamd "Vast contract". Een duivelscontract. Ik wil het vernietigen maar dan? Ik ken het verder niet. Ik heb geen uitweg. Ik wil ergens beginnen, rustig.. Tot mezelf. Weg met deze stress, weg met alles. Een witte, schone start. Waarbij ik weer kan genieten van de vogels die fluiten i.p.v dat ik op ze scheld. Waarbij ik weer rustig kan ademen en genieten van de kleinste dingen. Waarbij wind, regen en zon weer mooi is. Iets unieks.

Deze gevangenis houd me niet vast.. Het werkt steeds psychisch op me. Het penetreet mijn gedachtes en daagt me uit tot het maximum. Het voelt aan dat ik mijn limiet bereikt en wil verder. Ik kan het nog tegen houden maar hoe lang? Hoe kan ik dit verhelpen?

Nu op zijn minder filosofisch / creatiefs brouwsel. Ik heb het gehad met mijn werk. Overal stress en gezeik en ik krijg meestal de schuld van alles. Alles ligt aan mij. Ik heb een complete burn out en weet niet of ik moet stoppen. Wat is daarna? Wat kan ik dan doen. De scholen zijn net weer begonnen.
Als je daadwerkelijk een burn-out hebt, lijkt het me slim daar wat aan te gaan doen. Zoek een psycholoog op en ga met je werkgever praten.
Ga sowieso eens na wat de dingen zijn aan je werk die je zo vervelend vindt. Kan je die misschien (in overleg?) oplossen? Mensen die hun kopje niet in de vaatwasser zetten, daar kan je best eens over beginnen. Op een redelijke toon natuurlijk. Mensen die jou op een kwetsende manier aanspreken op een fout, ook daar kan je over overleggen. Geef aan op welke manier jij liever benaderd wordt. Er kan veel in overleg.
Ga ook te raden waarom het jou zoveel doet, dat het je zo overstuur maakt. Misschien kan je leren om frustraties wat meer naast je neer te leggen en wat makkelijker te accepteren dat je orders moet opvolgen van een ander. Ook daar kan je werkgever of een psycholoog je bij helpen.

En als dit slechts een tijdelijke frustratie was, ga dan eens nadenken over wat je nou eigenlijk wil. Op wat voor plek zou jij goed tot uiting kunnen komen? En wat heb je daarvoor nodig?
Scholen zijn helemaal nog niet begonnen, dus dit is juist een perfect moment om er goed over na te denken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 18-07-2011, 17:21
AceSpade
AceSpade is offline
Bedankt voor de reactie. Ik kan overleggen wat ik wil maar ik ben het daadwerkelijk beu daar. Ik wil voor mensen zorgen en ze helpen een normaal leven te leiden. Wat ik nu doe is gewoon niets voor me.

Omg.. 2 super dronken zwervers zitten achter me in de trein x.x Ze hebben ruzie -.- Faalheid
Oud 19-07-2011, 07:50
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Blegh, duivelse nachtmerries!!
Wanneer houden die eens op.
Ik ben ook steeds banger dat er wat gebeurt in het vliegtuig, terwijl ik weet dat het onzin is maar toch.
Oud 19-07-2011, 09:23
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Ik ga kapot op deze manier
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 19-07-2011, 10:06
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
AAAAAAAAAAAAAA -.-

Compleet overspanning gewoon. Constant gezeik van mijn collega's aan mijn kop.
"Waarom doe je dit fout?"
"Je hebt een foute naam gegeven"
"Je hebt een foute notitie gemaakt"
"Ik ken die niet, los het even op verdomme"
"Ga anders even in de tuin werken"

SNAP MIJ VERDOMME!! Domme idiotige universitair opgeleidden mensen hier!
Waarom voel ik me zo slim bij die mensen?
Waarom zijn ze zo achterlijk?
Waarom kunnen ze niet eens hun eigen kopje in de vaat pleuren?
Voelen ze zich te goed ofzo?

Ik wil hier weg. Het is als een gevangenis. Ik zit vast aan dat ene stomme contractje genaamd "Vast contract". Een duivelscontract. Ik wil het vernietigen maar dan? Ik ken het verder niet. Ik heb geen uitweg. Ik wil ergens beginnen, rustig.. Tot mezelf. Weg met deze stress, weg met alles. Een witte, schone start. Waarbij ik weer kan genieten van de vogels die fluiten i.p.v dat ik op ze scheld. Waarbij ik weer rustig kan ademen en genieten van de kleinste dingen. Waarbij wind, regen en zon weer mooi is. Iets unieks.

Deze gevangenis houd me niet vast.. Het werkt steeds psychisch op me. Het penetreet mijn gedachtes en daagt me uit tot het maximum. Het voelt aan dat ik mijn limiet bereikt en wil verder. Ik kan het nog tegen houden maar hoe lang? Hoe kan ik dit verhelpen?

Nu op zijn minder filosofisch / creatiefs brouwsel. Ik heb het gehad met mijn werk. Overal stress en gezeik en ik krijg meestal de schuld van alles. Alles ligt aan mij. Ik heb een complete burn out en weet niet of ik moet stoppen. Wat is daarna? Wat kan ik dan doen. De scholen zijn net weer begonnen.
Dat klinkt niet helemaal alsof je op je plaats zit. Als je de schuld krijgt en je pakt dat niet op tijd bij de wortels aan wordt het idd alleen maar erger. Als je echt op het randje zit, zou ik je adviseren om vandaag nog op zijn minst een week vrij te regelen en het liefst nog langer. En dan ook echt vrij. Niet vrij om andere verplichtingen na te komen. En ook geen vrij om dagelijks sociale activiteiten te ontplooien. En als ze vragen waarom zeg je gewoon dat je de stress even niet meer kan verdragen. Daarmee geef je gelijk een signaal af dat er iets serieus mis is.

Het is heel herkenbaar dat je je bij een dergelijke omgeving gaat afvragen hoe lang je het nog gaat vol houden. Het is ook herkenbaar dat je een nieuwe schone lei wil. En ook overspannen raken is een logisch gevolg, want de schuld krijgen van dingen waar je niets aan kan veranderen is zo'n beetje de vervelendste stressbron die er is. Vooral als je het wel probeert. En alleen al het idee om dat te gaan aan pakken brengt weer nieuwe angst en stress met zich mee. Ook het idee vrij te moeten vragen met als reden dat je de stress niet meer aan kan brengt veel stress met zich mee, want dan moet je uitleggen dat het je teveel wordt en ben je bang dat ze gaan zeggen dat je je maar aanstelt. Maar toch moet je het doen, want het is de enige manier die er voor zorgt dat je niet nog verder afbrokkelt.

Na je weekje vrij, als je een beetje tot kalmte gekomen bent, kan je eens nadenken over wat Balance heeft gezegd. Als je werkelijk overspannen bent, geloof ik nooit dat je daar nu al helder over kan nadenken.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 19-07-2011, 12:08
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
verveling heerst hier echt ontzettend,
waarschijnlijk mn laatste berichtje, mss vanavond nog eentje, en dan 7/8/9 dagen niet.
zo lang heb ik nog nooit zonder forum gedaan, nog niet eens n poging tot.
ik hoop maar dat de vakantie en beetje leuk wordt, want van een hele dag bij de tent hangen wordt ik nu werkelijk gestoord.
ik hoop maar dat ik niet teveel nachtmerries krijg en dat alles goed gaat onderweg, ook met mn auto-angsten.
tot dan!
Oud 19-07-2011, 12:13
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Waffie: fijne vakantie!
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 19-07-2011, 20:01
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ AceSpade: je wilt voor mensen zorgen, kun je dan geen baan in die richting gaan zoeken?
Wat voor vooropleiding heb je? Anders misschien een leer-werktraject (BBL) in de zorg gaan volgen?

@ Nebel: hoe gaat het nu met je?

@ Heksjuh: ik zou inderdaad niks voor iemand anders invullen. Als die persoon je niet wil of kan helpen, zal hij dat toch wel tegen je zeggen? En persoonlijk denk ik dat hij liever heeft dat je wel zegt waar je mee zit, misschien kan hij je wel niet helpen, maar misschien kan hij je wel helpen met een vervolgstap of het zoeken naar mensen die je wél kunnen helpen.

@ Waffie: fijne vakantie! Ik hoop dat je mooi weer hebt, want Frankrijk is momenteel helemaal niet goed... En niet teveel stress overal om hebben, geniet van je vakantie!

OT: ik heb een woning! Hartstikke mooi, waarschijnlijk eind van de week al verhuizen, dus het gaat echt snel nu
Oud 19-07-2011, 23:32
kroot
kroot is offline
@missy; dat is snel! in welke plaats?

Terug van een erg gave orkesttournee. Superlekker weer, gave concerten....
Nu gaan voorbereiden voor mijn summerschool.
Oud 20-07-2011, 12:16
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Missy1-0 Gefeliciteerd . Dat is inderdaad al heel snel !
Thx. Niet helemaal op eigen kracht trouwens, ik heb hele goeie hulp gehad bij het zoekem en vinden.
Ik ga trouwens naar Breda.
Oud 20-07-2011, 15:22
AceSpade
AceSpade is offline
Citaat:
@ AceSpade: je wilt voor mensen zorgen, kun je dan geen baan in die richting gaan zoeken?
Wat voor vooropleiding heb je? Anders misschien een leer-werktraject (BBL) in de zorg gaan volgen?
leer-werktraject (BBL) is vrijwel onmogelijk voor volgend jaar. Aangezien dat alle plaatsen bij alle verzorgingsplaatsen al bezet zijn. Verder is er een vakantie periode wat betekent dat ik via de scholen ook geen opleiding kan volgen. Dus ik moet pas instromen in Februari. Wat overigens ook niet zo heel erg een probleem is aangezien ik dan dingen kan doen wat ik altijd al wou.

Ik volg momenteel een traject op voor te revalideren bij Topcare. Wat op zich vrij goed is voor mij Daarbij ga ik nu met mediteren en joga etc beginnen. Daarbij ben ik nu ook 1 - 3x per week aan het joggen / rennen / sprinten met mijn broer. Zodat ik mijn dagelijkse beweging en activiteiten weer krijg. Ik ben even mijn eigen leventje aan het pakken.

Ace
Oud 20-07-2011, 15:41
Verwijderd
Draaideurpoes je bent mooi! slotje
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11.