Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2015, 15:47
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Voor alle mensen die havermout in de ochtend eten. Hoeveel melk en havermout doen jullie bij elkaar & hoe eten jullie het? X
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2015, 16:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik eet sinds een tijdje overnight oats. Ik neem 70-80 gram havermout, dat doe ik voor ik ga slapen in een kom en daar doe ik melk bij tot het net onderstaat (volgens mij ongeveer 200 ml want ik doe ongeveer vier/vijf dagen met een pak melk), dat roer ik door elkaar, dek ik af met folie en zet ik in de koelkast.

Ik doe er vaak kaneel doorheen en ik eet het of met banaan en kokos (banaan in plakjes en kokos er overheen strooien, dat doe ik 'ochtends) of notenmix (studentenhaver en honing) of de avond ervoor ook al diepvriesfruit erbij doen zodat het kan ontdooien.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2015, 20:55
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Ik eet sinds een tijdje overnight oats. Ik neem 70-80 gram havermout, dat doe ik voor ik ga slapen in een kom en daar doe ik melk bij tot het net onderstaat (volgens mij ongeveer 200 ml want ik doe ongeveer vier/vijf dagen met een pak melk), dat roer ik door elkaar, dek ik af met folie en zet ik in de koelkast.

Ik doe er vaak kaneel doorheen en ik eet het of met banaan en kokos (banaan in plakjes en kokos er overheen strooien, dat doe ik 'ochtends) of notenmix (studentenhaver en honing) of de avond ervoor ook al diepvriesfruit erbij doen zodat het kan ontdooien.
Ik ga t proberen, thanks
Met citaat reageren
Oud 07-01-2015, 22:16
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Mijn favoriet: 50g havermout met 125 ml water en 125 ml (soja)melk koken en even laten doorkoken. Dan van het vuur, kaneel, rozijnen en stroop erdoor en nog 5 a 10 minuten laten staan.

Maar omdat het wel even duurt voor het klaar is, maak ik dat alleen als ik 's ochtends geen haast heb.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2015, 07:29
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Het is niet echt gelukt, de havermout is niet opgelost
Met citaat reageren
Oud 08-01-2015, 15:57
Abby.
Abby. is offline
Ik doe 35 gram havermout en 165 ml melk. Erdoorheen kaneel en een lepel agavesiroop, en een appeltje Wel gewoon 's ochtends maken. 2,5 minuut in de magnetron ongeveer, vulling er daarna doorheen roeren en heel eventjes laten staan.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2015, 06:23
Verwijderd
Havermout lost niet op, maar het moet wel binden. Ik heb ook altijd bij overnight oats dat het niet bindt en gewoon een kom soppige haver wordt in plaats van een pap.
Ik doe 4 eetlepels havermout, 250 ml melk, 3 minuten in de magnetron in een grote kom zodat het niet overkookt. Dan doorroeren, (eventueel nu een eetlepel rozijnen erin), minuut of 5 laten staan, weer doorroeren, suiker en kaneel erover en klaar.
Ik heb er ook wel eens hagelslag door gedaan, is ook lekker.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2015, 22:42
Verwijderd
Ik eet ook overnight oats. 4 eetlepels haver, 1 eetlepel lijnzaad, 1/2 eetlepel cacao-nibs, 1/2 eetlepel kokosrasp, dan 200 ml ongezoete amandelmelk erbij en nog een flinke snuf kaneel. Roeren, afgedekt in de koelkast en 's ochtends een banaan erdoor, wat walnootjes en bv blauwe bessen ofzo.

Het wordt niet echt een pap zoals met havermout, maar de haver wordt wel zachter en de melk dikt in. Ik eet 't nu ongeveer een half jaar, varieer soms met ingredienten (een schepje van een of ander 'superfood' erdoor of gewoon eens andere fruit of andere melk), het verveelt me nog niet!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2015, 16:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind het zo raar dat die overnight oats bij sommige mensen wel en bij andere niet werkt.

Kaneel kan je makkelijker erdoorheen roeren als er nog geen melk bij zit, vind ik. Anders blijft het erop drijven. Ik vind die superfoods zo duur, waar haal jij dat, Andijvie?

Ik vind amandelmelk lekker en de kokosmelk van Alpro ook. Heb nu hazelnoot maar die vind ik te overheersend. Wil ook nog rijst proberen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaiologie #1768
Verwijderd
500 11-01-2013 19:05
Lichaam & Gezondheid breder worden.
Yellowcard
101 11-04-2007 14:05
Lichaam & Gezondheid Voeding- en Gezondheidstopic #15
Mara
500 07-12-2006 11:17
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #50
Mara
500 06-05-2005 21:23
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48
Mara
500 30-04-2005 16:11
Vrije tijd Bodybuilding
examenkandidaat
21 16-05-2003 14:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.