Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2016, 12:17
Verwijderd
Ik weet niet zo goed in welke categorie dit bericht thuishoort haha maar ik zit met een vraag.

Over het algemeen is bekend dat mensen zich 'beter voordoen' of gewoon zichzelf anders gedragen op social media dan in real life. Nu lijkt het voor mij dat er bepaalde rages ontstaan in de social media waar ikzelf nogal veel vraagtekens over heb. Zo zie je bijvoorbeeld heel veel meiden die op insta een selfie plaatsen waaronder vervolgens andere meiden een hele spam aan reacties geven zoals volgt:

'Lekkerding<3'
'Geil'
'Schatjee'
'Baby'
'Leukerd'

En letterlijk bijna iedereen doet dit, meiden onderling maar ook naar jongens die ze totaal niet kennen. Nu vraag ik me af wat de gedachte achter dit is, waarom letterlijk haast iedereen dit doet? Willen ze erbij horen? Denken ze dat het 'normaal' is omdat iedereen het doet? In mijn ogen klinkt het raar. Mij leek een reactie als 'Oh wat een leuke foto!' veel gepaster dan een hele spam met 'flirtachtige' berichten. Natuurlijk zijn er ook personen die wil 'normaal' reageren op berichten. Maar wie weet waar het vandaan komt om zo overbodig te reageren op bepaalde foto's, en voor de mensen die zich hierin herkennen en het zelf ook doen: waarom doen jullie dat? haha
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2016, 13:07
Verwijderd
Broederschap mb 💪❤
Met citaat reageren
Oud 10-05-2016, 13:57
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik reageer nooit zo op foto's en heb in mijn omgeving ook niemand die dat doet.

Het is maar met wie je omgaat.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2016, 10:51
PiettePeter
PiettePeter is offline
Nouja, menschjes zeggen graag dingen. Als het positief is, dan ist okay. Stel dat menschen zoudn zeggun dat gje leluk bent, dan wolla wolla vind ik het ook niet kunnen hoor, gertjuh!
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Oud 11-05-2016, 10:53
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik krijg zelden (dat soort) reacties op instagram foto's, maar ik plaats dan ook vooral foto's van planten, dieren, natuur, etc. Geen selfies ofzo
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-05-2016, 15:34
kansloos
kansloos is offline
oke dat komt omdat ze toch wat te zeggen moet hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2016, 21:12
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
oke dat komt omdat ze toch wat te zeggen moet hebben.
Hoe kom je daar nou bij?
Ten eerste zijn er veel andere dingen die je kunt zeggen, zoals "hey, wat zie je er leuk uit op die foto" of "mooie foto"
daarnaast hoef je niks te zeggen op insta, een like zegt al genoeg.

Het ligt m meer bij peer influence en normen. "Als anderen het zeggen dan zeg ik het ook", overnemen van woorden/zinnen.
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Oud 11-05-2016, 23:11
kansloos
kansloos is offline
Citaat:
Hoe kom je daar nou bij?
Ten eerste zijn er veel andere dingen die je kunt zeggen, zoals "hey, wat zie je er leuk uit op die foto" of "mooie foto"
daarnaast hoef je niks te zeggen op insta, een like zegt al genoeg.

Het ligt m meer bij peer influence en normen. "Als anderen het zeggen dan zeg ik het ook", overnemen van woorden/zinnen.
Hoe ik daar bij kom?!
Ze moeten gewoon wat te zeggen hebben en dus zijn de woorden die zij gebruiken snel en makkelijk. En ja, dat komt ook omdat ze het van elkaar overnemen. Meestal zijn ze zelf ook aandachtsgeil en willen graag door een of andere 'leuke' comment te plaatsen, ook interesse in zichzelf wekken.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2016, 00:16
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Hoe ik daar bij kom?!
Ze moeten gewoon wat te zeggen hebben en dus zijn de woorden die zij gebruiken snel en makkelijk. En ja, dat komt ook omdat ze het van elkaar overnemen. Meestal zijn ze zelf ook aandachtsgeil en willen graag door een of andere 'leuke' comment te plaatsen, ook interesse in zichzelf wekken.
Ah, ik las het verkeerd
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Oud 14-05-2016, 19:19
Verwijderd
Ik schrijf Leukerd naar mijn vriendinnen met een bedoeling dat ze er gewoon leuk uit ziet en niets anders
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Sociale media en online aankopen - enquête
ew93
3 01-04-2013 18:57
Algemene schoolzaken Enquête - Onderzoek naar social media
86810
6 18-01-2013 11:08
Software & Hardware [Internet mobiel] 'Oneindig' social media.
Joeyyvdlee
4 03-07-2012 07:13
Algemene schoolzaken Sectorwerkstuk Enquête: Social Media
Dakloze Duif
5 02-03-2012 22:11
Algemene schoolzaken Middelbare scholen zouden moeite hebben met sociale media
Linda Prins
5 24-02-2012 20:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.