Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2006, 22:36
FebianJ
FebianJ is offline
Citaat:
Ruudje schreef op 18-10-2006 @ 23:01 :
Tip: ga naar een psycholoog.
Als ik merk dat dat spul werkt en ik ben ff tijdelijk van het probleem af ga ik dat idd ook doen. Het wordt hier door iedereen aangeraden, dus ik neem aan dat het vast een serieus probleem is, aanzien niemand ook zo 1-2-3 een oplossing heeft.
Advertentie
Oud 19-10-2006, 09:25
Verwijderd
Citaat:
FebianJ schreef op 18-10-2006 @ 22:51 :
En werkt oxazepam dan wel 100% bij jou? Werkt het echt helemaal bij angst/stress situaties?
het werkt als in dat het (bij mij vooral) spanning verminderd, het neemt het natuurlijk niet helemaal weg.. maar dat is oxazepam ook, iets wat het vermindert, niet iets wat dingen wegneemt.. heb er niet altijd genoeg aan, maar het helpt me vaak wel..

Laatst gewijzigd op 19-10-2006 om 09:28.
Oud 19-10-2006, 09:26
Verwijderd
.
Oud 19-10-2006, 11:12
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 19-10-2006 @ 10:25 :
het werkt als in dat het (bij mij vooral) spanning verminderd, het neemt het natuurlijk niet helemaal weg.. maar dat is oxazepam ook, iets wat het vermindert, niet iets wat dingen wegneemt.. heb er niet altijd genoeg aan, maar het helpt me vaak wel..

Daarbij heeft het een hoge gewenningsfactor en wordt het zelden langere tijd voorgeschreven. Omdat je dus steeds meer nodig zult hebben om het gewenste effect te bereiken.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 29-10-2006, 00:05
Verwijderd
ja weet ik..
heb et eerst dagelijks icm met andere shit gekregen in afbouwschema gehad, daarna zo nodig.. slikte ze toen wel elke dag, maar daarmee gestopt omdat je idd tollerantie krijgt en t verslavend is..
maar bij af en toe slikken maakt een langere tijd niet uit, zolang je niet te vaak en te veel slikt..
Oud 13-11-2006, 22:36
Verwijderd
Klopt het dat rispedal een soort van 'mist' in je hersens oproept? Ik weet ook niet hoe ik het anders moet noemen. Ik ben vandaag en gisteren het vergeten in te nemen en voel me plotseling zo helder in mijn hoofd.
Oud 14-11-2006, 13:38
Verwijderd
Citaat:
domus schreef op 13-11-2006 @ 23:36 :
Klopt het dat rispedal een soort van 'mist' in je hersens oproept? Ik weet ook niet hoe ik het anders moet noemen. Ik ben vandaag en gisteren het vergeten in te nemen en voel me plotseling zo helder in mijn hoofd.
Ja dat heb ik ook als ik het niet inneem. Dan word ik ook een stuk drukker en actiever. Maar dan heb ik vaak ook minder controle over mezelf. Pas dus op! Het is beter om niet zomaar je medicatie niet te nemen. Goed, je kunt het een keertje vergeten, maar als je wil minderen/ stoppen zou ik toch even met je arts/psychiater overleggen.
Oud 15-11-2006, 12:24
Verwijderd
Citaat:
lentekriebel schreef op 14-11-2006 @ 14:38 :
Ja dat heb ik ook als ik het niet inneem. Dan word ik ook een stuk drukker en actiever. Maar dan heb ik vaak ook minder controle over mezelf. Pas dus op! Het is beter om niet zomaar je medicatie niet te nemen. Goed, je kunt het een keertje vergeten, maar als je wil minderen/ stoppen zou ik toch even met je arts/psychiater overleggen.
Ik was het vergeten. Maar nu ik dat effect heb ervaren dat het zoveel verschil maakt, wil ik toch een met een psychiater erover praten.
Oud 23-11-2006, 20:42
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
iemand ervaring met visolie en of dat echt helpt? ik wil niet meer aan de echte medicijnen maar een steuntje zou niet weg zijn..
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Oud 24-11-2006, 10:11
Sannes
Sannes is offline
Ehm, ik heb wel een hele grote bus staan, gekregen van een holistisch therapeut. Tegen stress, spanning ed. Vind ze alleen ontzettend vies om in te nemen T schijnt dus wel te helpen, maar ben te kleinzerig om ze in te nemen. Sowieso beetje moeite met van die dingen slikken na bepaalde incidenten
__________________
You just keep on pushing my love, over the borderline..
Oud 24-11-2006, 12:54
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik zit weer aan de oxazepam, maar ze hebben de verkeerde dosering overgenomen uit mijn dossier? Wat kan ik nu het beste doen?

Ik moet 3x 15 mg krijgen maar heb nu 3x10

Ik heb maar tabletten tot de volgende afspraak dus ik kan niet mijn eigenlijke dosering nemen want dan zijn ze eerder op.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 24-11-2006, 14:19
Verwijderd
bellen met degene die ze (verkeerd) heeft voorgeschreven en vragen hoe het zit.. kan diegene als je dosering niet aangepast is ongetwijfeld een nieuw recept voor je uitschrijven..
Oud 27-11-2006, 14:09
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 24-11-2006 @ 13:54 :
Ik zit weer aan de oxazepam, maar ze hebben de verkeerde dosering overgenomen uit mijn dossier? Wat kan ik nu het beste doen?

Ik moet 3x 15 mg krijgen maar heb nu 3x10

Ik heb maar tabletten tot de volgende afspraak dus ik kan niet mijn eigenlijke dosering nemen want dan zijn ze eerder op.
Voor zover ik weet bestaan er alleen tabletten van 10 en 50 mg van oxazepam, dus dan is er iets van je recept niet goed.

O, wacht, ik begrijp je al, je neemt een halve van 10 erbij

Ik zou gaan bellen naar je arts om het alsjnog voor elkaar te krijgen.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 29-11-2006, 14:05
tarja
tarja is offline
->Ilse-> het schijnt idd dat visolie goed werkt. Heb 't zelf ook een tijdje gebruikt, ook omdat het sowieso 'lichamelijk' gezond voor je is. Ik zou niet echt kunnen zeggen dat ik me er perse beter door voelde, maar 't ging toen wel goed met me

Ik zou 't gewoon nemen! Visolie is goed
Oud 30-11-2006, 15:52
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Citaat:
tarja schreef op 29-11-2006 @ 15:05 :
->Ilse-> het schijnt idd dat visolie goed werkt. Heb 't zelf ook een tijdje gebruikt, ook omdat het sowieso 'lichamelijk' gezond voor je is. Ik zou niet echt kunnen zeggen dat ik me er perse beter door voelde, maar 't ging toen wel goed met me

Ik zou 't gewoon nemen! Visolie is goed
oke dan ga ik daar wel mee beginnen. hebben het hier liggen, dus..
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Oud 04-12-2006, 18:12
Verwijderd
Citaat:
domus schreef op 13-11-2006 @ 23:36 :
Klopt het dat rispedal een soort van 'mist' in je hersens oproept? Ik weet ook niet hoe ik het anders moet noemen. Ik ben vandaag en gisteren het vergeten in te nemen en voel me plotseling zo helder in mijn hoofd.
Het remt o.a. angst, agressiviteit, maar kan ook positieve emoties remmen. Je wordt er (behalve de anti-psychotische werking) dus eigenlijk gewoon kalmer van.

1 mg verschil vind ik al merkbaar.
Oud 10-12-2006, 16:01
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
12Trix schreef op 04-12-2006 @ 19:12 :
Het remt o.a. angst, agressiviteit, maar kan ook positieve emoties remmen. Je wordt er (behalve de anti-psychotische werking) dus eigenlijk gewoon kalmer van.

1 mg verschil vind ik al merkbaar.
Dat heb ik ook. Ik slik dan 6mg en als ik ze 1 keer niet inneem, heb ik daar gelijk last van. Word dan veel angstiger en zo.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 16-12-2006, 19:34
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Eend schreef op 10-12-2006 @ 17:01 :
Dat heb ik ook. Ik slik dan 6mg en als ik ze 1 keer niet inneem, heb ik daar gelijk last van. Word dan veel angstiger en zo.
Ik heb het geslikt en wil me hier zeker bij aansluiten.

Dat gevoel beangstigde me daarom ook. Ik voelde me afhankelijk worden van de Risperdal.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 16-12-2006, 21:38
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
ik denk dat paddo's ook wel tot psychische medicatie behoren. Je komt je zelf zo duidelijk tegen en bent heel direkt bij je gevoel. Zo kom je gelijk je problemen tegen en kan je onbewuste problemen oplossen. Kan ook door meditatie, etc. maar paddo's zijn echt erg direkt en dat gaat meteen. Al je problemen wil je dan ook meteen oplossen ookal is het heel moeilijk.
__________________
Life is too important to be taken seriously
Oud 16-12-2006, 23:07
Verwijderd
totdat je de volgende dag wakker wordt en je je der vrij weinig van kan herrinneren behalve dat je heel hard aan het trippen was.. dat heb k met paddo's.. en zo kan je sos ook wel probleemoplossend noemen, k bedenk altijd oplossingen voor alle problemen die er zijn als k sos heb gesnoven..
Oud 17-12-2006, 05:39
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
gewoonmax schreef op 16-12-2006 @ 22:38 :
ik denk dat paddo's ook wel tot psychische medicatie behoren. Je komt je zelf zo duidelijk tegen en bent heel direkt bij je gevoel. Zo kom je gelijk je problemen tegen en kan je onbewuste problemen oplossen. Kan ook door meditatie, etc. maar paddo's zijn echt erg direkt en dat gaat meteen. Al je problemen wil je dan ook meteen oplossen ookal is het heel moeilijk.
Ligt dit in het verlengde van Freud met z'n LSD theorie???
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 17-12-2006, 17:49
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 17-12-2006 @ 06:39 :
Ligt dit in het verlengde van Freud met z'n LSD theorie???
nee, weet niet eens wat je bedoelt
__________________
Life is too important to be taken seriously
Oud 17-12-2006, 17:50
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 17-12-2006 @ 00:07 :
totdat je de volgende dag wakker wordt en je je der vrij weinig van kan herrinneren behalve dat je heel hard aan het trippen was.. dat heb k met paddo's.. en zo kan je sos ook wel probleemoplossend noemen, k bedenk altijd oplossingen voor alle problemen die er zijn als k sos heb gesnoven..
de volgende dag is juist verfrissend, een nieuw begin. bij mij tenminste.
__________________
Life is too important to be taken seriously
Oud 18-12-2006, 16:02
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 16-12-2006 @ 20:34 :
Ik heb het geslikt en wil me hier zeker bij aansluiten.

Dat gevoel beangstigde me daarom ook. Ik voelde me afhankelijk worden van de Risperdal.
Ik ook, maar ik mag er niet mee stoppen
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 18-12-2006, 16:03
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
gewoonmax schreef op 17-12-2006 @ 18:50 :
de volgende dag is juist verfrissend, een nieuw begin. bij mij tenminste.
Nou, eet jij dan maar fijn paddo's
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 18-12-2006, 17:54
Verwijderd
Citaat:
gewoonmax schreef op 17-12-2006 @ 18:50 :
de volgende dag is juist verfrissend, een nieuw begin. bij mij tenminste.
tja.. k heb ze alleen gegeten in de vier jaar dat k altijd stoont was, mijn dagen waren nooit verfrissend, en m'n geniale plannen was k alweer vergeten, net als bij sos trouwens..
Oud 21-12-2006, 17:14
ivzmak
Avatar van ivzmak
ivzmak is offline
Ik ben 6 dagen geleden gestopt met het slikken van een AD (cipramil), omdat ik veel last had van nare dromen.



Ik ben het nu weer gaan slikken omdat ik mezelf angstig begon te voelen, weet jij of het na 6 dagen al helemaal uit je bloed is, en dat ik dan weer 6 weken moet slikken om resultaat te krijgen?
__________________
Marathonman
Oud 21-12-2006, 17:45
Verwijderd
k heb niet echt een antwoord op je vraag, sorry..
denk, maar geen idee of het zo is, dat als je er 6 weken over doet een spiegel of wat het ook is op te bouwen, dat het niet in 6 dagen weer helemaal weg is..

maar denk je nu nog steeds dat die nare dromen door cipramil komen, terwijl je je zonder angstiger voelt?

k heb zelf helemaal nix van dat alles gekregen tijdens het slikken van en na het stoppen van cipramil, maar dat zal ook wel heel persoonlijk zijn..
Oud 21-12-2006, 18:04
ivzmak
Avatar van ivzmak
ivzmak is offline
Zit wel wat in wat jij zegt...''onder'' die Cipramil zit een hoop angst...dus zou het best wel eens kunnen dat het niet door de Cipramil komt.

Ik moet wel zeggen dat in de periode dat ik niet slikte mn dromen minder naar waren...alleen dat angstige gevoel kan ik nu echt moeilijk handelen...

Heb jij advies om deze angst te bestrijden..?
__________________
Marathonman
Oud 21-12-2006, 18:36
Verwijderd
uhm, dacht in eerste instantie dat cipramil eigenlijk geen kont tegen angst doet, tot k dit las: "Cipramil is bedoeld voor de behandeling van depressies. Dat wil zeggen dat Cipramil de klachten van een depressie tegengaat, zoals ernstige vormen van neerslachtige stemming, interesseverlies, prikkelbaarheid, gespannenheid, verminderd concentratievermogen, moeheid, angst en huilen.

en ja wat je tegen je angsten moet doen, denk dat dat altijd eerst is kijken waar die angst vandaan komt en dan de oorzaak proberen weg te nemen..
weet niet of je cipramil vooral slikt tegen je angst, als dat wel het geval is misschien zoeken naar een andere oplossing?
denk dat je trouwens ook moet kijken naar of de verschillen zoals je ze meemaakt ook echt door de cipramil komen of dat ze ergens anders aan liggen.. zo dacht k eerst ook dat het beter met me ging doordat k cipramil slikte, maar sinds k ermee afgebouwt/gestopt ben gaat het eigenlijk beter dan toen k het nog wel slikte..
dus: neemt het ook echt je angst weg of ben je sinds je gestopt bent angstiger geworden omdat je denkt dat je angstiger bent zonder cipramil?
Oud 21-12-2006, 19:02
ivzmak
Avatar van ivzmak
ivzmak is offline
Zit denk ik een beet in een vicieuze cirkel...het rare is toen gestopt was met slikken ik me eigenlijk goed en niet angstig voelde. Mensen om mij heen zeiden je kan niet in een keer stoppen...dat moet je in overleg doen...dus ben toen weer gaan slikken. Vanaf dat ik weer slikte is de angst gekomen, het kan toeval zijn...misschien was juist het moment dat de cipramil uitgewerkt raakte...en dus de angst zowiezo kwam. Een ander ding waar ik aan denk is, omdat ik weer ben gaan slikken ook de bijwerkingen weer komen, dus ook de angst.

Wat denk jij..?

Ik heb trouwens ook rivotril gebruikt tegen de angst, ook daar was ik mee gestopt.
__________________
Marathonman
Oud 21-12-2006, 21:51
Verwijderd
ik denk dat hoe harder je vreest dat je angst terug komt, hoe harder die ook terug komt.. verder is het heel moeilijk te zeggen wat nou een verschijnsel is van het stoppen, het weer beginnen en de dingen die nix met cipramil te maken hebben..

verder weet k ook je dosis niet en of het daarom verstandig was in een keer te stoppen..
denk dat je het best een afspraak kan maken met degene die jou het heeft voorgeschreven en voor jezelf heel goed na te gaan wat waardoor komt.. niet alles komt door waar je denkt dat het door komt.. ik dacht ook dat het beter ging, maar zonder gaan het minstens even goed..
Oud 22-12-2006, 12:38
ivzmak
Avatar van ivzmak
ivzmak is offline
Bedankt voor het meedenken..!
__________________
Marathonman
Oud 22-12-2006, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 10-12-2006 @ 17:01 :
Dat heb ik ook. Ik slik dan 6mg en als ik ze 1 keer niet inneem, heb ik daar gelijk last van. Word dan veel angstiger en zo.
Ik heb ze dit jaar ook een periode niet geslikt. Ik slik niet veel hoor. Maar ik voelde me al snel best naar. Maar dat had misschien ook weer met andere dingen te doen.

Ik heb vooral last van angst als ik niet uit een bepaalde negatieve gedachtenspiraal kan komen of bij spanning. Maar ik slik het nu al weer een tijd, en ik heb nog niet weer excessief last van angst gehad.
Oud 22-12-2006, 21:53
Verwijderd
Citaat:
slobowicz schreef op 21-12-2006 @ 22:51 :
ik denk dat hoe harder je vreest dat je angst terug komt, hoe harder die ook terug komt.. verder is het heel moeilijk te zeggen wat nou een verschijnsel is van het stoppen, het weer beginnen en de dingen die nix met cipramil te maken hebben..

verder weet k ook je dosis niet en of het daarom verstandig was in een keer te stoppen..
denk dat je het best een afspraak kan maken met degene die jou het heeft voorgeschreven en voor jezelf heel goed na te gaan wat waardoor komt.. niet alles komt door waar je denkt dat het door komt.. ik dacht ook dat het beter ging, maar zonder gaan het minstens even goed..
Ja, om je angst te bestrijden moet je je er vooral niet op focussen. Probeer niet te negatieve gedachten te hebben of als dat niet lukt probeer dan niet teveel te denken, dus een beetje mediteren. Als je weer wat vrij van je angst bent kan je ook weer redelijker denken en denk je misschien ook weer wat positiever. Dat is bij mij zo.
Oud 22-12-2006, 23:35
Verwijderd
Citaat:
slobowicz schreef op 21-12-2006 @ 22:51 :
ik denk dat hoe harder je vreest dat je angst terug komt, hoe harder die ook terug komt..
Oud 25-12-2006, 01:43
Verwijderd
Citaat:
slobowicz schreef op 23-12-2006 @ 00:35 :
Ja inderdaad, maar op je angst focussen wil niet altijd betekenen dat je bang bent om meer angst te krijgen, maar misschien alleen het er mee bezig houden.
Oud 01-01-2007, 17:35
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Hoi!

Ik wil iedereen adviseren om ver van psychiatrische drugs vandaan te blijven! Ze zijn werkelijk gevaarlijker als je denkt. Psychiaters weten zelf vaak niet beter dan wat zij leren tijdens hun studie en worden voorgeschreven door de producenten van de drugs. In werkelijkheid worden er veel leugens verkondigd over de exacte werking van psychiatrische drugs waardoor veel psychiaters onbewust leugens verkondigen.

Feit: er bestaat niet zoiets als een chemisch onbalans in de hersenen. Psychiaters stellen dat de psychiatrische drugs een chemisch onbalans in de hersenen moet herstellen en dat is dus werkelijk een leugen. Zij doen dit ter bescherming van hun status als zijnde een medische wetenschap. In werkelijkheid is het een pseudo-wetenschap en een vorm van fraude.

Zo is homosexualiteit bijvoorbeeld een psychiatrische stoornis geweest waarvoor mensen behandeld moesten worden. Echter, door een opkomende politiek actieve homosexuele community hebben zij zich later berroepen.

Psychiatrische stoornissen worden niet op wetenschappelijke wijze ontdekt. Ze worden door 1 of meerdere psychiaters waargenomen die een beschrijving van hun waarnemingen vervolgens indienen bij een overkoepelende psychiatrische organisatie. Deze bepaald vervolgens in een vergadering middels een stemming of zij het een "ziekte" gaan noemen of niet.

In de wetenschap mag de term "ziekte" alleen worden gebruikt wanneer er een biologische oorzaak bestaat. Aangezien dit bij geestelijke problemen niet het geval is mag het dus officiëel ook geen "ziekte" genoemd worden.

Psychiatrische drugs genezen niet maar brengen je alleen maar verder in problemen. Mogelijk dat jijzelf denkt dat je huidige problemen wel even iets erger zijn dan de geestelijke beperkingen door de drugs. In werkelijkheid kan ik je garanderen dat er voor eenieder een mogelijkheid bestaat om te herstellen van geestelijke problemen. Een key factor die daarvoor nodig is is zelfvertrouwen en door pillen te slikken word je dat ontnomen. Als je gelooft dat je pillen nodig hebt om je hoofd uit te schakelen omdat je zelf niet voldoende in staat bent om jezelf onder controle te houden dan verlies je dus zelfvertrouwen en daarmee de kracht om ook werkelijk de controle over jezelf te kunnen behouden.

Mensen die wel graag de drugs tot zich nemen en het prettig(er) vinden om geestelijk beperkt te zijn en tegen de veelal zeer nare bijwerkingen te vechten die moeten dat zelf weten. In Nederland zijn dit soort keuzes toegestaan evenals het gebruik van Wiet/Hash en zelfs hard drugs.

Echter, de praktijk waarbij onwetende/onzekere mensen massaal worden geadviseerd om psychiatrische drugs tot zich te nemen om zich geestelijk te beperken is een zeer kwade praktijk. Het schaadt de mensheid in zijn geheel en moet stoppen.

Psychiatrische drugs zijn niet goed, het schaadt de gezondheid op zowel geestelijk als lichamelijk gebied. De meeste drugs zijn giftig voor tal van organen.

Anti-psychoticums en ook de nieuwe Atypische varianten kunnen bij langdurig gebruik van meer als één jaar leiden tot een onbehandelbare hersenaandoening genaamde Tardive Diskinesie. Daarbij zal het je nimmer van werkelijke geestelijke kracht en stabielheid voorzien die je nodig hebt om jezelf onder controle te houden in moeilijke situaties. Geloof in jezelf is werkelijk de key factor die anderen de mogelijkheid bied om tot prestaties te komen! Pillen ontnemen je dat, dat kun je hopelijk wel begrijpen.

Je problemen zijn betrekkelijk, jij gelooft dat het zo is en dat is alles. Jij hebt een geloof gevormd doormiddel van wat je hebt meegemaakt, hebt gedacht en hebt geleerd etc. Anderen kunnen je weer nieuwe waarheden laten zien.

Met vriendelijke groet,
Science Japan

Laatst gewijzigd op 02-01-2007 om 00:41.
Oud 01-01-2007, 17:45
light fighter
light fighter is offline
als je hier nou een bron bij zet zou het mss enigszins geloofwaardig zijn. Maar hier geloof ik dus geen donder van zonder bron.
Oud 01-01-2007, 20:18
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Citaat:
light fighter schreef op 01-01-2007 @ 18:45 :
als je hier nou een bron bij zet zou het mss enigszins geloofwaardig zijn. Maar hier geloof ik dus geen donder van zonder bron.
Hoi!

Gebruik Google zou ik zeggen

Tip: probeer even verder te zoeken naar de informatie waarin de feiten onverbloemd kenbaar worden gemaakt

Verder nog 2 videos waarin professoren (o.a. verbonden aan Harvard USA) erkennen dat er niet zoiets als een "chemisch onbalans" bestaat wat door de psychiatrie wel word gesteld. Op de vervolg vraag: "Maar waarom verstrekt u dan psychiatrische drugs?" antwoord hij "Wel, het is wel bewezen dat ze mensen met geestelijke problemen kunnen helpen.". Bij testen is duidelijk dat 60% van de patiënten die een placebo krijgt evenwel hersteld als patiënten die wel drugs ontvangen. Echter, het percentage is hoger wanneer men werkelijk drugs ontvangt. Dit komt mogelijk ook doordat in het geval iemand werkelijk drugs krijgt toegediend hij of zij ook werkelijk merkt dat zijn of haar geest veranderd.

http://www.sciencejapan.com/psychiatrie/

Met vriendelijke groet,
Science Japan
Oud 01-01-2007, 20:18
Klein Zusje
Avatar van Klein Zusje
Klein Zusje is offline
Ik vind het wel raar, want ze schrijven tog niet zomaar medicijnen voor ..
__________________
Achteruutkiekn gef kopzeert biet veuruutgoan
Oud 01-01-2007, 20:38
Verwijderd
nou, de pillen die ik slik werken wel degelijk en niet omdat ik alleen maar denk dat ze werken..
toen ik es liep te stuiteren hebben ze me es (een veel te lage dosis) van deze pillen gegeven en bleef ik doorstuiteren.. met de goeie hoeveelheid stuiter ik niet, klaar..

en of t chemisch uit balans zijn is weet ik niet, maar bij sommige "aandoeningen" maak je te weinig van een stofje aan.. met pillen kan je dan dit niveau verhogen, zoals bv serotonine bij een depressie..
Oud 01-01-2007, 20:43
Klein Zusje
Avatar van Klein Zusje
Klein Zusje is offline
Ja, ik slik zelf een antidepressiva, antipsychoticum, en een antinervositeits middel ..

Als ik bijv een keer mijn medicijnen ben vergeten merk ik dat ik heel druk word..

Als ik ze gewoon netjes inneem ben ik heel rustig..

Dan snap ik niet dat medicijnen je niet kunnen helpen..
__________________
Achteruutkiekn gef kopzeert biet veuruutgoan
Oud 01-01-2007, 20:51
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Hoi Slobowicz,

Dat van dat "stofje" is dus werkelijk niet zo, dat is een leugen!

Dat jij geloofd dat je een aandoening hebt betekend dat je het ook werkelijk hebt. Psychische problemen zijn werkelijk heel betrekkelijk. Uiteraard is het mogelijk dat een biologische oorzaak zorgt voor psychische problemen echter over het algemeen bestaat er geen biologische oorzaak voor geestelijke problemen.

Puur en alleen je geloof van hoe jij denkt dat dingen zijn zorgen ervoor dat je bent wie je bent en je je gedraagt zoals je je gedraagt en denkt zoals je denkt.

Om werkelijk te herstellen van een geestelijk probleem dien je op de eerste plaats vertrouwen in jezelf te herwinnen en vervolgens positieve persoonlijke ontwikkelingen te starten waarmee je jezelf als het ware voedt.

Opbouwen is beter als afbreken. Dat jij niet meer weet hoe je jezelf op sommige momenten staande moet houden betekend niet dat je dat niet zou kunnen indien je geleerd zou hebben hoe dat moet. Pillen beperken je geestelijke vermogens en schakelen je als het ware voor een deel uit. Dat is echt niet goed en ook helemaal niet nodig. Zoals je hier schrijft kom je over als iemand die voor reden vatbaar is en dus in staat zal zijn om zichzelf te redden met evt. de juiste begeleiding van bijvoorbeeld een goede psycholoog.

Met vriendelijke groet,
Science Japan
Oud 01-01-2007, 20:54
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Citaat:
Klein Zusje schreef op 01-01-2007 @ 21:43 :
Ja, ik slik zelf een antidepressiva, antipsychoticum, en een antinervositeits middel ..

Als ik bijv een keer mijn medicijnen ben vergeten merk ik dat ik heel druk word..

Als ik ze gewoon netjes inneem ben ik heel rustig..

Dan snap ik niet dat medicijnen je niet kunnen helpen..
Hoi!

Het feit blijft dat je ondermaats zal kunnen presteren, het is werkelijk niet goed voor je. Je hebt een probleem geconstateerd in je psychische toestand zonder beperking van drugs echter het is zeer goed mogelijk om deze toestand op een positieve manier te benutten.

Wat je nu eigenlijk doet is vluchten voor jezelf via pillen.

Met vriendelijke groet,
Science Japan

Laatst gewijzigd op 01-01-2007 om 20:57.
Oud 01-01-2007, 21:04
Klein Zusje
Avatar van Klein Zusje
Klein Zusje is offline
Citaat:
ScienceJapan schreef op 01-01-2007 @ 21:54 :
Hoi!

Het feit blijft dat je ondermaats zal kunnen presteren, het is werkelijk niet goed voor je. Je hebt een probleem geconstateerd in je psychische toestand zonder beperking van drugs echter het is zeer goed mogelijk om deze toestand op een positieve manier te benutten.

Wat je nu eigenlijk doet is vluchten voor jezelf via pillen.

Met vriendelijke groet,
Science Japan
Vluchten voor mezelf via pillen?

Als ik ze niet neemt wisselen mijn stemmingen heel erg snel..
En veranderen ze erger dan als ik mijn pillen heb genomen..
Als ik ze niet slik kan een kleine tegenslag mij al suicidaal maken..

Tijdens mijn opname hebben ze me deze medicijnen gegeven, en mijn diagnose gesteld..
Ik neem aan dat ze weten waar ze mee bezig zijn?
__________________
Achteruutkiekn gef kopzeert biet veuruutgoan
Oud 01-01-2007, 21:11
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Het is maar wat je zelf gelooft.

Je vlucht wel degelijk voor jezelf door de pillen te nemen, je kunt ook proberen om jezelf onder controle te krijgen en je temperament op een positieve manier benutten.

Met vriendelijke groet,
Science Japan

Laatst gewijzigd op 02-01-2007 om 00:40.
Oud 01-01-2007, 21:35
light fighter
light fighter is offline
hahaha ik vind het eigenlijk best comisch je eigen site als bron aandragen maakt het niet geloofwaardiger. Daarnaast jij stelt het ik wil een bron en moet gaan googlen, dat dacht ik dus niet.

het enige argument dat je gebruikt is vluchten voor jezelf en medicatie/drugs. Deze argumenten onderbouw je daarnaast ook niet echt dus kom maar met die onderbouwing.
Oud 01-01-2007, 21:56
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Citaat:
light fighter schreef op 01-01-2007 @ 22:35 :
hahaha ik vind het eigenlijk best comisch je eigen site als bron aandragen maakt het niet geloofwaardiger. Daarnaast jij stelt het ik wil een bron en moet gaan googlen, dat dacht ik dus niet.

het enige argument dat je gebruikt is vluchten voor jezelf en medicatie/drugs. Deze argumenten onderbouw je daarnaast ook niet echt dus kom maar met die onderbouwing.
Je hebt de videos niet bekeken omdat ze op mijn server worden gehost?

Ik geloof dat mijn stellingen duidelijk genoeg zijn, de videos bieden daarbij een onderbouwing van de stelling dat psychiaters leugens verkondigen wat betreft het bestaan van een chemisch onbalans in de hersenen.

Je kunt je toch zelf ook wel indenken dat het beperken van je geest eigenlijk heel erg slecht is en dat je daarmee alleen maar meer problemen creëert en iemand voor zijn leven lang afhankelijk maakt?
Oud 01-01-2007, 23:29
Verwijderd
Citaat:
ScienceJapan schreef op 01-01-2007 @ 21:51 :
Hoi Slobowicz,

Dat van dat "stofje" is dus werkelijk niet zo, dat is een leugen!

Dat jij geloofd dat je een aandoening hebt betekend dat je het ook werkelijk hebt. Psychische problemen zijn werkelijk heel betrekkelijk. Uiteraard is het mogelijk dat een biologische oorzaak zorgt voor psychische problemen echter over het algemeen bestaat er geen biologische oorzaak voor geestelijke problemen.

Puur en alleen je geloof van hoe jij denkt dat dingen zijn zorgen ervoor dat je bent wie je bent en je je gedraagt zoals je je gedraagt en denkt zoals je denkt.

Om werkelijk te herstellen van een geestelijk probleem dien je op de eerste plaats vertrouwen in jezelf te herwinnen en vervolgens positieve persoonlijke ontwikkelingen te starten waarmee je jezelf als het ware voedt.

Opbouwen is beter als afbreken. Dat jij niet meer weet hoe je jezelf op sommige momenten staande moet houden betekend niet dat je dat niet zou kunnen indien je geleerd zou hebben hoe dat moet. Pillen beperken je geestelijke vermogens en schakelen je als het ware voor een deel uit. Dat is echt niet goed en ook helemaal niet nodig. Zoals je hier schrijft kom je over als iemand die voor reden vatbaar is en dus in staat zal zijn om zichzelf te redden met evt. de juiste begeleiding van bijvoorbeeld een goede psycholoog.

Met vriendelijke groet,
Science Japan
volgens mij zijn er tig onderzoeken geweest die aantonen dat er bij een depressie een gebrek aan serotonine in de hersenen kan zijn en dat komt dan niet voort uit dat je je kut voelt, maar het veroorzaakt dat je minder blij bent.. en het is niet zo dat k omdat k die pillen ben gaan slikken er vrolijker op ben geworden, daarom ben k er ook mee gestopt.. niet ieder middel werkt bij iedereen (even goed)..
maar andere middelen die ik slik en geslikt heb deden zeker wel iets met me, niet omdat k erin geloof.. want ik ben altijd van het eerst zien, dan geloven..
ik ben zeker voor reden vatbaar, maar als k er zelf uit zou kunnen komen had k dat ook wel gedaan.. die psycholoog is er ook bij gekomen en daarna is besloten met anti-depressiva te beginnen.. en ben er zelf ook weer mee gestopt omdat k het niet vond werken.. dus mij hoef je echt niet te vertellen dat ik geloof dat als ik wat slik ik me beter ga voelen, doordat ik denk dat pillen werken..
sommige pillen werken wel degelijk voor mij, omdat het zo is, niet omdat ik denk dat ze werken..
en de pillen die k slik om bepaalde "geestelijke vermogens" uit te schakelen slik ik misschien ook wel om die reden, en om die reden heb ik ze ook voorgeschreven gekregen.. en dat is niet voor de katsekut..

fijn voor je dat je een eigen waarheid hebt, maar denk niet dat dat ook dé waarheid is.. en denk ook niet dat je met alleen pillen de wijde wereld in gestuurd wordt, daarnaast krijg je met psychische klachten over het algemeen ook niet-farmaceutische middelen zoals therapie voorgeschreven.. geen arts zal het hebben over alleen pillen, het gaat altijd om pillen en praten..

btw: geloofT is met een T..
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.