Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2009, 05:45
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Ik voel me echt niet lekker, het liefst zou ik me ziek melden op stage... Maar ik weet dat ik niet echt ziek ben, maar dat de hele situatie momenteel maakt dat ik me zo voel...
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Advertentie
Oud 19-01-2009, 07:50
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
O mijn god morgen (vandaag) schijnt volgens de krant de meest deprimerende dag van het jaar te worden: 3e maandag in januari. En de krant heeft natuurlijk altijd gelijk. Bovendien is het ook nog deprimerend weer.
Gezellig, precies waar ik op zat te wachten met twee belangrijke toetsen!

ot;
Oma gaat dood. Iedereen houdt zich maar zo groot en ik word er ziek van. En als ik er gewoon met mensen over wil praten, dan krijg ik niets dan stilte en een knuffel terug. Ik wil verdomme geen knuffel. Ik wil mijn hart en hoofd legen, maar op zo'n manier werkt dat niet natuurlijk. "Het is voor oma maar beter." Ja, dat was het voor hem ook, maar ik dan?...
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 19-01-2009, 10:06
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Oke, deze week moet ik mezelf eigenlijk helemaal afsluiten van de buitenwereld en alleen nog maar aan school denken.
Jammer dat ik er zelf niet zo in geloof hehe en weet dat ik dat gewoonweg niet kán.

Woensdag paper inleveren en extra werkgroep, vrijdag tentamen....en ik moet nog alles doen. Dus....vandaag paper schrijven en wat lezen en dan heb ik de rest van de week om te leren. Eitje dus.
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 19-01-2009, 12:28
Verwijderd
Ik had net weer hele erge buikkrampen.. Echt zo vervelend, ik weet dan gewoon niet waar ik moet blijven van de pijn en dan ga ik me steeds in rare bochten wringen en heen en weer lopen/rollen/kruipen om maar het maar niet te voelen. Nu is het gelukkig behoorlijk weggezakt, ik kan weer gewoon stil zitten. Maar ik baal er echt van, want ik heb het nu al vaker gehad op de eerste dag van mijn ongesteldheid en ik ben dus bang dat ik er nog veel vaker last van zal hebben.
Oud 19-01-2009, 12:36
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik durf niet. Hele nacht over gedroomd, wat trouwens een hele rare droom was. Maar ik ben zo enorm zenuwachtig en in plaats van dat ik gewoon ga, stel ik het uit. Hoe trots zou ik zijn als ik het gewoon zou doén.

Waar ben ik zo bang voor?
Oud 19-01-2009, 12:43
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Maagpijn. Ik mekker maar door, ik kom er gewoon niet uit en ik heb het gevoel dat ik stilsta terwijl ik natuurlijk eigenlijk in sneltreinvaart vooruit ga, naar het afstuderen toe.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 19-01-2009, 12:58
Sens.
Sens. is offline
@ rasmusje: Neem je de pil? Ik had daar vroeger last van, maar door het nemen van de pil is dat toch een stuk beter.

OT:

Examen ging goed Nu de rest nog...
Oud 19-01-2009, 13:02
Verwijderd
Ik voel me intens rot en ik weet echt niet meer hoe ik eruit moet komen. Het bevalt me hier niet, ik wil hier weg, maar waar dan heen? Hier ga ik echt niet beter worden heb ik het idee, maar eigenlijk zou ik geen plek weten waar ik wel beter word. Ik zit aan de grond.
Oud 19-01-2009, 13:07
Verwijderd
knuffeltje voor lentekriebel. Je zegt precies wat ik in iets mindere mate ook voel.

Ik zit hier zo'n beetje thuis, boodschappen gedaan en bij mn oudtante op bezoek geweest. Het weer is guur, koud en nat en ik heb niks om handen. Zó naar, als je dat allemaal precies treft terwijl je eigenlijk afleiding moet hebben tegen heimwee en verdriet.
Oud 19-01-2009, 14:14
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
ot;
Oma gaat dood. Iedereen houdt zich maar zo groot en ik word er ziek van. En als ik er gewoon met mensen over wil praten, dan krijg ik niets dan stilte en een knuffel terug. Ik wil verdomme geen knuffel. Ik wil mijn hart en hoofd legen, maar op zo'n manier werkt dat niet natuurlijk. "Het is voor oma maar beter." Ja, dat was het voor hem ook, maar ik dan?...
Er wordt me net ineens verteld dat ze een agressieve vorm van kanker heeft. 'Dat wilden we je eigenlijk niet vertellen.' Eh, lekker dan. Het is niet dat ik het niet vermoedde; het ging allemaal véél te snel om dementie te zijn, maar kom op, waarom houd je zoiets achter.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 19-01-2009, 15:22
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Neko* heel veel sterkte. Zal vast een moeilijke tijd zijn.

Ik raak steeds meer aan het twijfelen over wat ik eigenlijk wil. Vooral zo over een jaar of 5 of 10 ofzo. Het was me allemaal zo duidelijk. Ik weet niet wat ik wil ik weet niet wat ik kan en ik weet vooral niet hoe.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 19-01-2009, 16:03
Nyawa
Citaat:
Ik durf niet. Hele nacht over gedroomd, wat trouwens een hele rare droom was. Maar ik ben zo enorm zenuwachtig en in plaats van dat ik gewoon ga, stel ik het uit. Hoe trots zou ik zijn als ik het gewoon zou doén.

Waar ben ik zo bang voor?
Ik weet niet hoe lang je nog officieel student bent, maar zou een gesprek met een studentenpsycholoog of iemand van zo'n talent & career centre misschien helpen, als dat nog kan? Ik denk namelijk dat je lang niet de enige zult zijn die twijfels heeft. Je zult er vast niet meteen een baan mee krijgen, maar misschien zou het je wel kunnen helpen om de rusteloosheid uit je weg te nemen.

OT: Entreevoorwaarden voor vakken zijn stom. Maar ja, eerst maar eens afwachten of ik de herkansing gehaald heb, en dan gaan we wel rampenplannen maken.
Oud 19-01-2009, 17:10
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Verdeurie, zag ik Ibrahim Affelay op straat, bedenk ik me niet eens dat ik een reden heb om hem aan te spreken. Kon hem namelijk de groeten doen van m'n huisgenote waar ie vroeger mee voetbalde.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Oud 19-01-2009, 17:37
Until My End
Avatar van Until My End
Until My End is offline
Kutzooi, waarom kan ik niet gewoon accepteren dat het nix meer wordt? Zou alles zoveel makkelijker maken, voor iedereen denk ik... Maarja, wil ik dat wel accepteren dan?
__________________
Never back down, never give in!!
http://www.myspace.com/21gunsalutehc
Oud 19-01-2009, 17:51
Verwijderd
Citaat:
@ rasmusje: Neem je de pil? Ik had daar vroeger last van, maar door het nemen van de pil is dat toch een stuk beter.

OT:

Examen ging goed Nu de rest nog...
Nee, ik ben niet aan de pil. Maar ik overweeg nu wel om ermee te beginnen. Eerst maar eens kijken wat de dokter ervan vindt, denk ik.

OT: Ik voel me nu ineens weer heel erg goed en gelukkig. Echt ongelofelijk hoe mijn humeur ineens 180 graden kan omdraaien. Ach ja, stabiel zijn is ook zo saai. Ik zal maar gewoon blij zijn dat het nu goed gaat.
Oud 19-01-2009, 18:02
Verwijderd
Damn neko lijkt me erg als het voor je achter gehouden wordt.
Iig veel sterkte de komende tijd, en misschien maar eens aan een vriendin zeggen
dat je je hart wilt luchten.

OT:
Ik ben het dan ook absoluut niet eens met mijn cijfer.
Elke andere leraar had ik veel hoger bij gescoord.
Goed. Ik heb niks anders te willen. Het is een voldoende,
maar ik ben er echt niet blij mee.
Verder vandaag nieuwe rooster in. Waarmee ik dus 4 keer in de week om 5 uur thuis ben.
Dat ga ik niet trekken. Morgen er een gesprek erover, maar echt hoop heb ik niet.
damn. eenzaamheid heerst gelukkig komt vriendin zo!
Oud 19-01-2009, 18:05
Until My End
Avatar van Until My End
Until My End is offline
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life?
__________________
Never back down, never give in!!
http://www.myspace.com/21gunsalutehc
Oud 19-01-2009, 18:18
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
VV dankjewel, maar het heeft niet geholpen. Ik schaam me echt voor alles en iedereen, maar ik heb er 3x voor de deur gestaan... M'n broertje nog gebeld die aan het werk was om me moed in te spreken, daarna vriendje dat ik nog niet binnen was...en toen maar weer naar huis gegaan. Toen heb ik dingen gezegd die ik niet meer mag zeggen van hem (iets over mislukt zijn en ware aard etc.). Nu ga ik het a.s. donderdag nog een keer proberen, dan is er een oriëntatieavond, vrijwel in elke vestiging. Dan gaat hij wél mee (mocht nu niet van mij) en misschien moet hij ook maar mee naar binnen, als dat helpt. Of ik bel en maak een afspraak, dan word ik tenminste verwacht en stap ik daar niet zo out of the blue naar binnen.

Maar ik schaam me echt enorm, nu weten en m'n vriend en m'n broertje dat ik zoiets simpels als dit niet durf. M'n vriend wist het al wel van de vorige keer, maar het is gewoon zo jammer dat ik nu, 1,5 jaar later nog niet durf. Nouja, hij heeft me wel een beetje getroost en proberen op te vrolijken en er zijn gelukkig ook wel dingen die ik wel goed kan, zoals koken en pubquizzen, dus dat gaan we zo maar doen dan.

@ Nyawa: ik ben nog t/m februari officieel student. Ik kan nog tot een jaar na m'n afstuderen bij het studie/loopbaancentrum van de universiteit terecht. De studentenpsychologen vallen daar niet onder. Faalangst (wat dat is het) is natuurlijk wel voer voor een psycholoog, maar ik denk nog steeds dat ik het "gewoon" moet doen. Al kost dat even wat moeite. Maar bedankt voor je meedenken.
Oud 19-01-2009, 18:36
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
@Missy: rationeel gezien is het natuurlijk een kwestie van 'gewoon doen', maar blijkbaar werkt dat niet zo bij jou. Dan is het toch niet zo erg om daar hulp bij te krijgen? Het is sowieso goed dat je je vriend hebt ingelicht denk ik, die kan je daar vast in ondersteunen, maar een psycholoog kan ook heel nuttige/praktische tips hebben .

OT: hihi dat is grappig, vriendje en ik hebben gister én vandaag gewoon bijna de hele dag braaf naast elkaar zitten leren . We kunnen het dus wel! En ik vond het jammer dat-ie wegging maar ik wist het en nu ben ik niet meer zo verdrietig als ik wel eens ben. Woensdag tentamen, hopelijk gaat dat lukken want ik ben weer veel te laat begonnen. Volgend blok ga ik dat écht anders doen, zoals ik dat in mijn eerste twee jaar ook kon. Dat leert een stuk fijner en voelt een stuk lekkerder. Dan heb ik het beter in mijn hoofd en wordt het vast ook leuker, want dan snap ik het gewoon eerder . Gisteravond was het echt helemaal chaos in mijn hoofd door de stress en het leren, dus ik lag nog diep na te denken terwijl vriendje gewoon in slaap viel . Maar hij is lief en het is grappig om samen tv-programma's te kijken en daar commentaar op te hebben. Nu moet hij alleen nog even een leuke studie vinden, liefst dichtbij, dat reist een stuk makkelijker voor hem. Na m'n tentamen lekker sporten en gezellig eten met H. en dan waarschijnlijk naar vriendje toe, of hij naar mij. En donderdag naar Leiden met vriendinnetjes en 's avonds komt m'n zusje eten en Wie is de Mol kijken. En dan dit weekend dansen en dan twee weken vrij .
Maar voor nu: leren!
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 19-01-2009, 18:47
Verwijderd
Citaat:
O mijn god morgen (vandaag) schijnt volgens de krant de meest deprimerende dag van het jaar te worden: 3e maandag in januari. En de krant heeft natuurlijk altijd gelijk. Bovendien is het ook nog deprimerend weer.
Pff, ik geloof er niet echt in, maar vervolgens werd het nog echt stom ook. Klote-NS! Dat er een ontsporing is, okee, vertraging, okee, maar dat jullie me de foute route vertellen... nee. En nu staat mijn gemiste college ook niet online, kutcoördinator. Maar eens een lief mailtje sturen, dan leren, slapen.
En vanaf nu alleen nog maar leren voor het tentamen!

Knuffel @ Neko*, lentekriebel, Nijn*, Missy1234567890 en iedereen die er eentje wil!
Oud 19-01-2009, 19:03
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Damn, vandaag was zo moeilijk Therapie was echt zwaar, misschien wel het allermoeilijkste tot nu toe. Om alles zo gedetailleerd te vertellen, ik klap dan zo snel dicht. En echt, misschien was het wel goed om te vertellen, maar ik voel me nu alleen maar verward en alleen. Flauwgevallen ook nog, jezus ik schaam me kapot. Ze was zo lief voor me, ik verdiende het echt niet.. En nu zit ik hier weer, ik moet leren voor tentamen, ik moet papers verbeteren, maar ik kan het niet. Ik wou dat iemand me kon beschermen tegen mezelf, want ik ben bang dat ik te ver ga. Mijn armen genezen niet meer lijkt het, mijn keel voelt vreselijk verrot. Allemaal mijn eigen schuld. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen om het te stoppen, het voelt alsof ik mezelf niet meer ben en geen controle meer heb. Weer ben ik alleen, zoals altijd. Ik heb hulp nodig, ik moet in een veilige omgeving zijn waar ik beschermd wordt, tegen hem en tegen mezelf. Maar ik kan geen hulp vragen, ik moet even sterk blijven nu. Overleven. Ik schaam me zo vreselijk voor mezelf, het is allemaal mijn eigen schuld geweest
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 19-01-2009, 19:43
Verwijderd
@ Nijn*: Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar als je hulp nodig hebt dan heb je het gewoon nodig! Er zijn echt mensen die je willen helpen. *Hele dikke knuff*

OT: Er gaan een heleboel gedachten in m'n hoofd rond en dat is zo vermoeiend/verwarrend. Ik had vorige week al op hyves gelezen dat het met iemand die ik vaag ken behoorlijk slecht gaat en nu las ik ook iedere keer dat ze het zo ontzettend moeilijk had. Vandaag zag ik haar op school en ik weet niet waarom, maar ik trek het me zo aan. Als ik haar aankijk en dan haar leed zie dan doet dat me echt pijn. Ik zou zo graag haar zorgen en pijn weg willen nemen, maar dat kan ik niet.
Woensdag moet ik een presentatie houden en ik ben nu al zenuwachtig. Ik moet me echt nog wel veel beter voor gaan bereiden. En ik moet zometeen nog ff wiskunde gaan leren, maar ik kan het niet. Vandaag was het ook zo raar, ik had een tussenuur en zat samen met M. bij de studeerruimte. Zegt M. opeens tegen mij: weet jij wie de vertrouwenspersonen zijn bij ons op school. Dus ik zei X en Y. Zegt ze: tegen X zou ik m'n hart wel willen luchten, maar tegen Y niet. Ik vraag me echt af waarom ze dat zei tegen míj. Ik doe de laatste tijd heel lullig tegen haar en dan vraagt ze me zoiets en laat me indirect weten dat er problemen zijn. Maar ik heb wel heel normaal tegen haar gedaan, zelfs een beetje aardig, al klinkt dat raar als ik dat zelf zeg. C. had ruzie met T., maar nu hebben ze het gelukkig wel een soort van goed gemaakt. Wat ik wel absoluut niet leuk vond was dat T. tegen C. had gezegd: als je maar niet zo tegen mij gaat doen zoals sjanne tegen M. doet. Dat vind ik echt lullig, dat ze zoiets tegen mij zegt is al niet leuk, maar zoiets moet ze niet tegen andere mensen gaan zeggen. Maar goed, ik kan er niks van zeggen, want ik kan dat helemaal niet weten.
Oud 19-01-2009, 20:00
punkstar
Avatar van punkstar
punkstar is offline
nu heb ik eindelijk tijd, durf ik het misschien toch niet aan en blijf ik mezelf maar voorhouden dat het super goed gaat en dat ik het niet nodig heb...
__________________
Rated R for strong grisly violence and gore, sequences of terror and torture, nudity and language.
Oud 19-01-2009, 20:31
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
@Neko: He, wat een stom en verdrietig nieuws. Niet lief dat ze je niet alles hebben verteld! *knuffel*
Oud 19-01-2009, 20:36
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Dag kindje. (Hij heeft nog heel even geleefd, maar was niet levensvatbaar.)
Oud 19-01-2009, 23:11
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Nijn sterkte, ik denk dat het op de lange termijn wel goed is dat je het verteld hebt...maar daar heb je nu niet zoveel aan. Kun je het echt niet tegen een familielid ofzo vertellen, zodat je er niet alleen voorstaat?

OT: slapen. Net oppeptalk van broertje gehad. Ik ga ze gewoon bellen en een afspraak maken. Punt voor vandaag. Morgen weer een dag.
Oud 20-01-2009, 05:46
Verwijderd
Ben moe, slaap verrot en heb overal pijn...en nu weer werken... Morgen gelukkig vrij...dan ga ik alleen maar slapen, geloof ik... Al komt dat er vast ook weer niet van omdat ik zoveel wil doen...

@Nijn*: (}) Als je denkt dat je hulp nodig hebt, vraag die dan! Ik weet niet precies waar het over gaat, maar ik kan me niet voorstellen dat het allemaal je eigen schuld is geweest. En zelfs al was het dat wel (wat ik dus niet geloof), ook dan heb je recht op hulp! Probeer in het nu te leven en voor het nu keuzes te maken!
Oud 20-01-2009, 08:12
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Nijn: *knuffel* En niks eigen schuld, probeer die gedachtes maar uit je hoofd te halen, het komt door stomme situaties en gebeurtenissen, niet door jou. En ja, misschien moet je nu even overleven, maar daar kun je best wat hulp bij gebruiken. Veel succes.
@Missy: Jammer dat het niet gelukt is. Maar hé, kleine stapjes, je hebt in elk geval voor de deur gestaan En het lijkt me handig als je vriend meegaat, dan kan die ervoor zorgen dat je nu wel die deur door gaat.


OT: Oké, plan voor vandaag. Een appel eten. Minstens 750 woorden schrijven. Laten we het van precies die kant bekijken dat alles goed gaat.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 20-01-2009, 08:48
Verwijderd
Jezus ik zit op school, en ik voel me echt een watje
Maar ik kan het echt niet aan zulke lange dagen. Of is het gewoon onzin?
argh ik haat mezelf.
Oud 20-01-2009, 10:41
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Lief Nijntje, het is níet jouw schuld... ik geloof het echt niet. En ik vind het heel dapper dat je je opent bij therapie. Je wéét dat dat goed is, dat je alleen op deze manier iets blijvend kan gaan oplossen. Pas een beetje op jezelf, lief meisje.

@Topic:
Grappig. 3x huilen in mijn eentje lost niet zoveel op als 1x in tranen uitbarsten bij vriendje. Het helpt, delen. Het helpt, en ik had niet geloofd dat ik dat ooit maar zou kunnen dénken.

En verder ben ik doodmoe, verkouden, hoofdpijnerig, lamlendig en gewoon "niet helemaal top". Maar dat is mijn eigen schuld. En dus eet ik nu maar vitamientjes, meer kcal dan "eigenlijk mag", doe ik mijn best en heb ik voor het eerst echt motivatie voor mijn doelen van deze week. Geen eetbuien. Niet braken. De hele week niet, omdat ik het zat ben mezelf ziek en zieker te maken. Ik móet even een pauze inlassen, ik moet bewijzen aan mezelf dat ik het kan. Eén week zo normaal mogelijk, een week mijn lijf wat tijd geven om aan te sterken. Daarna, dat zien we dan wel. Kleine doelen. De korte termijn. Wat ik volgende week wil weet ik niet, maar nú ga ik dit volhouden.

En de weegschaal blijft een gek ding.

*Gaat maar weer eens verder leren voor tentamen van vanavond*
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 20-01-2009, 11:18
Verwijderd
@Yana: de weegschaal hier ook. Het ligt dus toch niet aan ons

ontopic: ik zit fotos te versturen naar mensen en ik zit fotos van mijn eerste reis in te plakken, de reis die gek genoeg begon op 19 januari 2007. Zó idioot, pas twee jaar geleden en ik ben sinds die dag geen moment meer fatsoenlijk met twee benen stevig op Hollandse bodem gestaan. En ja kut, díe fotos kom ik ook tegen.

Is this the way I wanna live
Trying hard not to miss anything a life might give
Or Do I keep on running round

Chase my tail never exhale
How com I never settle down
Well I have rest my head
And peace at ease, In the need of nothing else
I ask of you
Oud 20-01-2009, 11:20
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Vogelvrij, ja dat zei vriendje ook om me op te peppen, dat ik het tenminste had geprobeerd. Ik ga, op advies van broertje, vandaag en morgen een vacature zoeken op de site van het uitzendbureau en dan bellen en zeggen dat me die wel interessant lijkt en of ik een afspraak kan maken om te kijken of ik geschikt ervoor ben. Afspraak voor donderdagmiddag of vrijdag en dan moét ik wel naar binnen, dus dan zal het ook wel lukken.

OT: en nu ben ik weer voor niks 3 uur naar huis getreind, want 1. ze hebben me voor vanmiddag niet eens ingepland (grrr) en 2, die vriendin met wie ik voor vanavond af had gesproken, kan opeens niet en nu wordt het morgen. Maar wat moet ik nou weer de hele middag gaan doen? En die rotkeelpijn moet nu maar eens ophouden
Oud 20-01-2009, 12:10
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
Dag kindje. (Hij heeft nog heel even geleefd, maar was niet levensvatbaar.)
@ Iduna

Heel veel sterkte samen komende tijd.



OT:

Gesprek ging goed eigenlijk . Wel wordt het komende tijd zwaar, denk ik. Maargoed, wie dromen wil waarmaken..
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Oud 20-01-2009, 12:40
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Aaarh, super verkouden, waanzinnige slijm-hoest-benauwdheid-en-koorts-aanvallen. Vanmorgen tentamen gemaakt, maar het voelt niet heel erg overtuigend voldoende. Ik werd afgeleid door mijn koorstige hoofd en mijn gehoest. Probeerde dit gehoest enigszins te beperken omdat het voor nogal rumoer zorgt in de examenhal Voortgangsgesprek verzet, ik voel me niet fit genoeg e.d. Het liefst had ik de fysio ook afgebeld en in bed gebleven, maar indien niet tijdig aangegeven, komen de kosten voor eigen rekening.. Nou ja, daar sleep ik mezelf straks heen.

...En dat terwijl ik de laatste tijd super regelmatig allerlei dure multivitamines en omega-cupsules eet! Maar ja, tegen bepaalde epidemieën is niks bestand ;o
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 20-01-2009, 13:09
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
@Iduna: wat is er? En van wie was dat kindje nou?

OT: ojaaa ik ging leren maar nu is vriendje op MSN en ik word er echt heel vrolijk van, ik weet niet eens waarom. Gisteravond heb ik nog wel wat gedaan, maar nu moet ik echt HARD bezig. Gewoon nu even dingsels uit m'n hoofd leren, dan straks colleges en oefentoets doornemen en over 24 uur zit het er weer op dus daar mag ik blij mee zijn . En niet te veel nadenken over moeilijke dingen.
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 20-01-2009, 13:45
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Jeej, mijn paper is af en ik ben er niet helemaal tevreden mee maar beter zal hij nooit gaan worden.
Vanavond naar Utrecht en de rest van de week nog even leren en dan vanaf vrijdag vakantie. Ga proberen zo veel mogelijk leuke dingen te doen en alle rotzaken vergeten.
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 20-01-2009, 14:16
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Ik moet voor maandag een paper af hebben en nou heb ik al wel een beetje onderzoek gedaan maar het schrijven stel ik steeds maar uit want ik kan het toch niet
Oud 20-01-2009, 15:07
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Nonaj: je moet er "gewoon" aan beginnen. Bij mij hielp het altijd om niet thuis te werken, maar in de bieb. Dus als je een laptop hebt, gewoon nu naar de bieb gaan, je hebt nog een paar uur! En anders morgen er om 9u zijn. En natuurlijk kan je het wel, je hebt toch vaker papers moeten schrijven!

OT: ik heb een ander uitzendbureau gemaild met een vraag over een vacature die me op zich wel wat lijkt... Er zit een mbo,3 opleiding aan vast, die ik niet wil doen omdat ik toch al overgekwalificeerd ben en ik ga voorlopig niet meer studeren, maar ik moet dus even weten of het verplicht is die te gaan doen. *hoopt van niet* Verder kan ik echt weinig vinden eigenlijk. Ja, één vet leuke vacature in een gehucht in Zeeuws-Vlaanderen, ruim 1,5 uur met de bus () Ik zou kunnen navragen hoe tijdelijke "tijdelijk" is, misschien is het nog te overbruggen, maar eigenlijk vind ik het véél te lang.
Oud 20-01-2009, 15:22
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
@Missy: Als het je nu al tegenstaat, laat staan als je er mee begint.. 2x per dag 1.5 uur is best een eindje, het lijkt me niet dat je dat echt wil?

@Topic..
Meer dan dit kon ik niet geven. Ik heb de hele dag gestudeerd, hoe brak en moe en vervelend ik me ook voelde. Ik zou het liefst mn bed in kruipen, oogjes dichtdoen en lekker slapen totdat ik me weer beter voel... maar dat gaat dus niet. Dadelijk tentamen, en ik ga het gewoon maar maken. Ik heb mijn best gedaan, meer zit er niet in.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 20-01-2009, 15:25
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
@ Nonaj: je moet er "gewoon" aan beginnen. Bij mij hielp het altijd om niet thuis te werken, maar in de bieb. Dus als je een laptop hebt, gewoon nu naar de bieb gaan, je hebt nog een paar uur! En anders morgen er om 9u zijn. En natuurlijk kan je het wel, je hebt toch vaker papers moeten schrijven!

OT: ik heb een ander uitzendbureau gemaild met een vraag over een vacature die me op zich wel wat lijkt... Er zit een mbo,3 opleiding aan vast, die ik niet wil doen omdat ik toch al overgekwalificeerd ben en ik ga voorlopig niet meer studeren, maar ik moet dus even weten of het verplicht is die te gaan doen. *hoopt van niet* Verder kan ik echt weinig vinden eigenlijk. Ja, één vet leuke vacature in een gehucht in Zeeuws-Vlaanderen, ruim 1,5 uur met de bus () Ik zou kunnen navragen hoe tijdelijke "tijdelijk" is, misschien is het nog te overbruggen, maar eigenlijk vind ik het véél te lang.
Dat is het hem nou juist, ik heb wel eens eerder papers moeten schrijven, maar daar haalde ik dus 4en en 5en op Zit nu ook al een paar uur naar mn beeldscherm te staren

Vanavond kan ik niet naar de bieb, dan moet ik naar orkest. Eigenlijk heb ik de tijd wel nodig om dat ***-paper te schrijven, maar ik heb vanavond bardienst bij orkest. Ik kan het niet maken om niet heen te gaan aangezien ik vorige week ook al niet geweest ben (had geen vervoer) en in de kerstvakantie ook niet ivm werk.

Na de zomervakantie zijn er 2 jongens gestopt met orkest vanwege school, waardoor ik dus om de week bardienst heb. Ik ga al maanden met tegenzin heen, en de enige reden waarom ik nog niet gestopt ben is omdat ik het sneu vind als die ander die bardienst vanaf nu in zn eentje zou moeten doen.

Eigenlijk is het belachelijk. Aangezien mijn school (scriptie) én mn gezondheid er ook onder lijdt...Het kost me sowieso 2 en vaak wel 4 dagen pw vanwege optochten, concerten en extra repetities en dergelijke...tijd die ik ook zou kunnen gebruiken voor mn scriptie of voor sporten (wat ook nodig moet aangezien ik het dubbele weeg van wat ik zou moeten wegen)

Het zou me niets verbazen als ik eens een burn-out zou krijgen, als ik die niet al heb. Ik zou eens moeten gaan doen wat ik zelf wil, ipv wat anderen van me verwachten
Oud 20-01-2009, 15:34
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
@Nonaj: Nou, waarom doe je dat dan niet? Anderen zijn er ook bij gebaat als het goed met je gaat.
__________________
To eu zèn
Oud 20-01-2009, 15:48
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Jaa dat was mn laatste stagedag. Van drie van m'n leerlingen heb ik een roos gekregen, vet lief. Eentje had erop geschreven Vaarwel juf Roos, vandaar 1 roos, ik vond het vet schattig.
Verder doet m'n oog pijn. Tis rood en dik en opgezwollen. -_- En gisteren ben ik weer bij mn vriendje geweest en het was fijnnn. <3 Ik ging m laten lezen waarom ik zo in de war was en hij reageerde er precies goed op, yay. Tis fijn met m. En vanavond ga ik weer voor m koken, jeej, ik ben gek op koken haha. (a) Morgen eten met twee vriendinnetjes, overmorgen met een vriend en een vriendinnetje, vet leuk. <3

En ik ben weer bijgepraat met mn beste vriendinnetje!
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 20-01-2009, 16:03
Verwijderd
Forensisch onderzoek was best leuk
Damn maar ik voel me rot, en snap mezelf en de wereld helemaal niet meer.
Oud 20-01-2009, 16:10
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Yana: Succes met het tentamen (had ik al gezegd dat ik het heeeel gaaf vond dat K.G. op je blog reageerde? )
@Nonaj: Succes! Papers zijn stom.

Maar, mijn papers zijn allebei de 2000 woorden voorbij. En het is zó niet handig om twee essays te moeten schrijven, vooral ook omdat ik de ene in het Engels (met Duitse citaten) en de andere in het Nederlands (met Engelse citaten) schrijf. Vanochtend begon ik een zin in het Nederlands en eindigde ik hem in het Engels En dit was dus een heel erg saaie dag en ik heb zo'n behoefte aan even leuke dingen doen, even samen met vriendinnetje zijn, maar dat zit er voorlopig niet echt in. Morgen op naar de 5000 woorden!
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 20-01-2009, 16:41
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Waaauw ik heb plotseling 1300 euro meer dan ik dacht. Iets met zorgtoeslag loon geld van papamama dat op dezelfde dag gestort wordt. Aangenaam aangenaam. <3
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 20-01-2009, 16:44
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Nonaj: als je het niet leuk meer vindt, moet je er gewoon mee stoppen. Er is niemand die je verplicht iets te doen wat je niet wilt, toch? Ik zat in Groningen bij een koor dat een hele erge leegloop kende en (mede) daardoor vond ik het ook niet meer zo leuk. Ik dacht wel, als ik er ook mee stop, word het koor nog kleiner, maar ik ging er gewoon écht met tegenzin heen. Toen ben ik toch naar het grotere, concurrerende koor overgestapt en daar heb ik geen moment spijt van gehad. Ik bedoel maar te zeggen dat jij moet doen wat jíj wilt en je niet te veel van anderen moet aantrekken. Maar ik begrijp dat dat soms lastig is hoor. En wat je schrijfkunsten betreft, er zijn van die cursussen over hoe je een goed paper schrijft en er zijn ook schrijfcoaches die je kunnen helpen... Heb je daar al eens naar gekeken?

@ Yana: nee, ik wil het daarom ook niet. Het is alleen zo jammer, er ís al zo weinig te vinden in mijn richting en dan is er iets en is die plek weer onbereikbaar. M'n vriend dacht dat het met de auto niet veel korter zou zijn. Niet dat ik een auto heb, maar het idee.


OT: damn, die mbo is verplicht. Nouja, dan valt dat (ook) af. Wel jammer, want leek me wel wat.
Oud 20-01-2009, 16:47
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
(verhaal over niet durven)
Jammer dat het niet gelukt is, dan kom je in zo'n negatieve spiraal dat je helemaal niet meer durft, en dat is jammer, want je kunt het best. Ga donderdag maar, desnoods met je vriend. Je hebt gewoon net een zetje nodig en zult dan merken dat het best wel meevalt. Wat is het ergste wat er kan gebeuren? Ze eten je niet op, en als het je niet bevalt, stap je weer op en zoek je een ander uitzendbureau.
En stiekem is je verhaal erg herkenbaar.

Citaat:
Jaa dat was mn laatste stagedag. Van drie van m'n leerlingen heb ik een roos gekregen, vet lief. Eentje had erop geschreven Vaarwel juf Roos, vandaar 1 roos, ik vond het vet schattig.
Leuk! Ik vond afscheid nemen op stageplekken sowieso altijd wel iets speciaals hebben

OT: Vandaag druk gehad, maar wel veel gedaan. Als mijn auto niet zo raar had gedaan, had ik nog wel even tijd besteed aan het opruimen van de kastjes. Dat moet namelijk ook eens gebeuren. Maar dat komt binnenkort wel. Het komt allemaal wel op de rails!
Nu alleen vanavond naar die bijeenkomst in mijn eentje, ik vind het doodeng. Als ik de ingang en de zaal maar kan vinden. En als ik maar bij buren/andere bewoners durf te gaan zitten. En kan ik dat wel maken? Enz. Nou ja, ik zie wel. Eerst koken.
Oud 20-01-2009, 17:37
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ze belden net van oma. Mama gaat er nu heen. Waarschijnlijk is het vandaag/vannacht einde verhaal...
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 20-01-2009, 17:50
Verwijderd
knuffeltje @ Neko*.
Oud 20-01-2009, 18:57
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Neko* sterkte
En missy balen dat je nog niks hebt maar je hebt wel contact gezocht! Had je dat een paar dagen geleden al gedacht? En hoeveel mensen hebben na 1 poging al een baan, gewoon volhouden voor poging 2


Brr m'n laatste loonstrook ligt voor me. Wat definitief opeens. Ben veel aan het denken over nu en over later. Moet ik niet te veel doen. En ik wil niet lastig gevallen worden. Rot op. Stiefvader van een vriendin heeft een hartinfarct gehad lees ik net op hyves op hyves haar dadelijk even bellen als het bezoekuur voorbij is. Wat is het leven soms toch ontiegelijk rot en vergankelijk. Nog 2 dagen stage, niet echt meer iets te doen. Ik haat vervelen. Ik wil schrijven ik wil iets kunnen. Ik wil bepaalde mensen spreken ik wil durven en leuk zijn. Hoofdpijn komt me zo de strot uit, echt vort vaak last van. Hopelijk ligt het aan de lampen zoals ik denk want dan ben ik er binnenkort vanaf tot die tijd voel ik me nog even verrot
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.