Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2011, 20:10
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
@Balance,
haha das n hele lijst,
dat ze me niet meer vergelijkt met mn nicht(want die zit op vwo en gaat gezellig elke week daar langs, dingen waar ik dus absoluut geen zin in heb maar die volgens mn oma doodnormaal zijn)
dat ze niet van me verwacht dat ik ooit met haar over meidendingen als ongesteldheid etc zal gaan praten wat ze volgens mij wel wil
dat ze me niet telkens aanraakt in de zin van hand geven etc. omdat ze weet dat dat voor mij heel moeilijk is
dat ze niet probeert mij te veranderen
en dat zij niet steeds laat merken dat ik anders ben, ik heb autisme en dat accepteer ik maar dat maakt me niet een of andere uitzondering en ik heb het er ook niet telkens over tegen mensen, zij heeft in 2 dagen tijd al weet ik veel hoe vaak gevraagd of ik het niet vervelend vond dat ik het had, dat ze het vervelend voor me vond etc. en dat soort praat heb ik dus echt zo totaal geen zin in....
Heb je wel eens met haar gepraat over hoe ze het beste met jou om kan gaan? Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat ze het heel lastig vindt en niet goed weet wat voor jou fijn is.
Advertentie
Oud 31-07-2011, 20:17
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
@Balance,
haha das n hele lijst,
dat ze me niet meer vergelijkt met mn nicht(want die zit op vwo en gaat gezellig elke week daar langs, dingen waar ik dus absoluut geen zin in heb maar die volgens mn oma doodnormaal zijn)
dat ze niet van me verwacht dat ik ooit met haar over meidendingen als ongesteldheid etc zal gaan praten wat ze volgens mij wel wil
dat ze me niet telkens aanraakt in de zin van hand geven etc. omdat ze weet dat dat voor mij heel moeilijk is
dat ze niet probeert mij te veranderen
en dat zij niet steeds laat merken dat ik anders ben, ik heb autisme en dat accepteer ik maar dat maakt me niet een of andere uitzondering en ik heb het er ook niet telkens over tegen mensen, zij heeft in 2 dagen tijd al weet ik veel hoe vaak gevraagd of ik het niet vervelend vond dat ik het had, dat ze het vervelend voor me vond etc. en dat soort praat heb ik dus echt zo totaal geen zin in....
En ga nou dit allemaal eens tegen haar zeggen, ipv je ergeren aan alles wat ze zegt.
Je moet weten dat er in haar tijd niks bekend was over autisme of wat dan ook. Zij heeft geen idee hoe ze er mee om moet gaan en doet misschien wel heel erg haar best om jou te begrijpen door te vragen of je het vervelend vindt (etc.)
Alleen door haar te vertellen dat je juist die vragen en vergelijkingen met je nicht vervelend vindt, kan zij mee groeien in wat voor jou prettig is.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 01-08-2011, 07:56
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
En ga nou dit allemaal eens tegen haar zeggen, ipv je ergeren aan alles wat ze zegt.
Je moet weten dat er in haar tijd niks bekend was over autisme of wat dan ook. Zij heeft geen idee hoe ze er mee om moet gaan en doet misschien wel heel erg haar best om jou te begrijpen door te vragen of je het vervelend vindt (etc.)
Alleen door haar te vertellen dat je juist die vragen en vergelijkingen met je nicht vervelend vindt, kan zij mee groeien in wat voor jou prettig is.
Dit
Oud 01-08-2011, 09:00
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
@Waffie, het kan echt wel helpen om het te zeggen.
Mijn opa zat eigk altijd te b*tchen over mijn vriendjes keuze.
Ik heb dat jarenlang laten gaan, totdat hij iets over mijn huidige vriend zei dat voor mij echt niet door de beugel kon.
Ik ben onwijs tegen hem uitgevallen (niet de beste manier, ik raad een gesprek aan ) ben weggegaan (met kerst nota bene, gezellig ) en heb hem toen heel erg lang niet gesproken omdat ik zo kwaad bleef.
Uiteindelijk heb ik hem vergeven, maar hij past nu wel beter op wat hij zegt, ook bij mijn nichten.
Mijn vriend is een schat van een jongen die hij alleen op de buitenkant heeft beoordeeld en dat ziet ie nu ook wel in.

ot: over 3 weken ben ik daar nu net een kwartier
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 01-08-2011, 12:34
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Ik denk dat jullie wel gelijk hebben, dat ik het eens zelf tegen haar moet zeggen ipv dat mijn ouders dat doen.


OT: blegh, ik heb nog 5 uur en een kwartier voordat ik op de bus stap, en geen flauw idee wat ik nog kan gaan doen....
Oud 01-08-2011, 14:04
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Zucht, dit is al de zoveelste keer dat bij een beoordelingsgesprek blijkt dat het werk eigenlijk niet bij me past. Misschien is het tijd voor een rigoreuze carriereswitch, want ze zijn niet de enige geweest die het hebben aangegeven, ook vorige werkgevers kwamen er steeds mee. Op dezelfde manier doorgaan kost me steeds zoveel energie en zelfvertrouwen dat het me eigenlijk niet meer waard is. Ik heb er stevige coachingssessies tegenaan gegooid waardoor ik begin te begrijpen wat het betekent om wel zelfvertrouwen te hebben en wat ik dus heb gemist. Ik weet nog niet wat ik nu daarmee ga doen though. Ik mag sowieso nog een half jaar blijven waar ik nu zit tenzij ik zelf besluit om te vertrekken. En een rigoreuze carriereswitch is eigenlijk wel eng. Maarja, de grens is wel een beetje bereikt. Doordat ze zien dat ik me wel voor 110% geef lijkt het in ieder geval wel dat ze bereid zijn om te helpen. De klik tussen mijn eigen kwaliteiten en de gevraagde kwaliteiten is er alleen nooit geweest. Aan m'n inzet heeft het in ieder geval nooit gelegen.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 01-08-2011, 15:28
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ben ik weer en het gaat goed

Ik ben nu voor het eerst alleen in m'n nieuwe huis en de zon schijnt lekker naar binnen en m'n internet werkt (via Dongel, bij de KPN-winkel hebben ze nog voor me nagekeken of ik echt niet op een andere manier internet kon, maar nee). Straks nog even Digitenne aansluiten en ik kan ook tv kijken. Morgen komt m'n wasmachine, dus nog even en ik ben gesetteld. Dozen zijn al uitgepakt, vorige week samen met m'n moeder gedaan, de hoognodige spullen zijn gekocht, dus het is al behoorlijk bewoonbaar.
Oud 01-08-2011, 15:54
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ah, dat klinkt goed, missy1-0!

OT: Vandaag is het zoals het in de zomer hoort te zijn
Oud 01-08-2011, 16:36
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
wat een dag weer.
wanneer zal het eens goed gaan.
hopelijk kan ik vanacht wel slapen met dat nieuwe medicijn.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 01-08-2011, 18:36
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
I'm in love
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 01-08-2011, 18:46
sanni
Avatar van sanni
sanni is offline
Vandaag van opa en oma gehoord dat ze een stedentrip met me willen doen en daar ben ik echt super blij mee. Ik mag bepalen waarheen hoelang en wanneer enzo, waarom voel ik me dan toch schuldig tegenover mijn broer en neefje dat opa en oma dat met mij willen doen terwijl ik er in feite gewoon recht op heb. Bah stomme gedachten, waarom kan ik nou nooit eens genieten van iets dat me aangeboden word!
Nou ja heb Londen Barcelona Parijs en Berlijn al bekeken en het is zoooo moeilijk een keuze te maken uit die steden. Barcelona heb ik al gezien dus ik hoef er niet perse heen al is het wel leuk natuurlijk om alles eens op mijn gemak te kunnen bezichtigen. straks maar eens aan opa en oma voorleggen.
__________________
Oud 01-08-2011, 19:16
Verwijderd
Brain zaps. Zap zap zap. Ik tintel van top tot teen. En van werkelijk alles springen de tranen mij in de ogen. Liedjes op de radio, artikelen in tijdschriften, nieuwsberichten, mijn boek over mindfulness, gedachten die door mijn hoofd gaan. Bah. Heb ik al gezegd dat ik Efexor haat?
Oud 01-08-2011, 20:32
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
@Friday; *hug*
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 01-08-2011, 21:16
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Wat leuk, Eend!

Eindelijk wordt het druk op het werk. Het begon vorige week al, maar toen hoefde ik nog niet zo gek veel te werken. Deze week sta ik 59 uur ingeroosterd in zes dagen en de zevende dag moet ik misschien ook werken. Ik vind het werk echt leuk, maar dit is eigenlijk teveel De chiropractor zei vrijdag nog dat ik misschien eens op vakantie moet, minder moet werken en het rustiger aan moet doen. Ik denk dat het volgende week rustiger is (er zijn dan meer mensen terug van vakantie), want ik ga dit geen twee weken volhouden. Ik vraag me af of ik dit wel een week ga volhouden, want eigenlijk ging het vandaag al niet helemaal en dat was maar zes uur. En zaterdag ging het ook niet zo heel goed. Ik vind het een beetje lastig om met werken niet over mijn grens te gaan van wat ik wel en niet kan. Ik kan eigenlijk niet zoveel uur achter elkaar werken, maar er is niks aan me te zien dus het voelt als aanstellerij.

Ik denk er aan om toch maar met een psycholoog te gaan praten. Of met mijn trainer/baas (die heel lief reageerde op mijn mailtje en heeft gezegd dat ik altijd met hem kan komen praten). Ik ben mijn lichaam echt zat. Ik heb de hoop opgegeven dat de chiropractor nog gaat helpen. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Ik wil niet terug naar de fysio. En ik kan eigenlijk niet dit jaar nog een andere behandeling starten, want ik denk niet dat ik dan de hele behandeling vergoed krijg. Ik wil ook eigenlijk niet weer hopen datt een behandeling gaat werken en dat het dan weer niet helpt.

Misschien moet ik op het werk toch ook maar aangeven dat het minder goed gaat dan iedereen denkt, dan houden ze er in ieder geval een beetje rekening mee. Ik vind het moeilijk om te doen omdat het voelt als aanstellerij en als onwil om te werken. Maar nu ga ik constant mijn grens over en dat lijkt me toch ook niet de bedoeling. Ik wil best zoveel uur werken als waar ik voor ingeroosterd sta (graag zelfs ), maar dan liever iets lichter werk dan dat ik nu doe en volgens mij is dat heel goed mogelijk. Morgenochtend maar even moed verzamelen
Volgens mij klaag ik hier alleen maar over mijn werk, maar ik vind het hartstikke leuk!
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 01-08-2011, 21:41
kroot
kroot is offline
Net naar uitvaartcentrum geweest... toch gek, nu besef ik het pas als ik hem daar zo zie liggen, dat als ik langs ga, hij er niet meer zal zijn.
Vandaag op het werk druk, terwijl we eigenlijk in augustus de maandagen dicht gaan, maar er zou een klant voor een dure gitaar komen, dus ik dacht, dan gooi ik de winkel gewoon open en ga ik studeren. Maar daar heb ik echt geen seconde tijd voor gehad.

@Heksjuh: ik zou het inderdaad toch wel aangeven. Goed op jezelf passen hoor!
@Missy: klinkt inderdaad goed, welke wijk in Breda woon je?
Oud 02-08-2011, 09:22
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Het blijft zo frustrerend, dat er eigenlijk geen vacatures te vinden zijn en dat alle open sollicitaties die ik heb gestuurd, afgewezen worden.
Oud 02-08-2011, 10:56
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Kroot: ik woon nagenoeg in het centrum. De wijk is officieel geloof ik Valkenberg.

OT: op m'n wasmachine aan het wachten, dus ik kan niet weg. Hoop dat-ie snel komt, want ik vind het toch al niks, ben de hele morgen al onrustig erdoor. Ze gaan hem ook nog installeren, hoop dat ze snel weer weg zijn.

En ik had 2 vet lieve mailtjes van 2 collega's van m'n stageplek. Ik had ze gister gemaild dat ik was aangenomen en nog over m'n verhuizing enzo. Eentje (waar ik eigenlijk nooit zoveel contact mee had) schreef dat hij vond dat ik alles zo goed oppakte nu en dat ze mij nooit hadden moeten laten gaan, maar een baan hadden moeten aanbieden na m'n stage. En de andere collega mailde dat ik altijd bij haar welkom was (thuis, ze woont ook in Brabant maar niet in Breda) en ze attendeerde me nog op een vacature hier in de buurt. Echt zo lief.

Ben nu aan het twijfelen of ik zal solliciteren, het is voor 24 uur (en sluit echt geweldig goed aan!), maar ik kan maar 16 (2 dagen). Ik moet daar eigenlijk over bellen. En ik moet ook m'n andere werk nog bellen om m'n nieuwe adres door te geven en vragen of ze m'n reiskostenvergoeding dan ook even aanpassen. Ik haat bellen.
Oud 02-08-2011, 12:00
sanni
Avatar van sanni
sanni is offline
@missy1-0: Wel fijn dat je nu gewoon vrij ver gesetteld bent, geen spijt van je keuze?

Bah wat een zeikerds van een huisartsen hier. Ik wist gewoon 100% zeker dat ik weer blaasontsteking had en ik heb vannacht een dikke paniekaanval gehad (op dat soort momenten mis ik mijn moeder dan weer wel). Dus ik vrolijk de huisartsenpost bellen die me gerustgesteld dat ik vandaag gewoon even bij een huisarts hier in de buurt langs kon gaan zonder gedoe. Dat bleek nog niet zo makkelijk: de eerste heeft gewoon vriendelijk verteld dat het allemaal wel gekund had mits ik eerder gebeld had (wat een bullshit!) de tweede vond dat ik maar lekker naar mijn eigen huisarts moest gaan (2 uur treinen en een uur met de bus) en toen ik dat aan het uitleggen was heeft ze gewoon de hoorn op de haak gelegd . De derde was wel bereid mee te helpen mits ik alle onderzoeken zelf betaalde en die dan maar terug vroeg aan de verzekering, Dus dat maar gedaan. Conclusie ik had gelijk en zit nu heerlijk aan de antibiotica. Ach ja van mijn paniek ben ik af.

Vandaag komt een oud huisgenootje langs als ik het goed heb. Verder nog even verder zoeken naar leuke stedentrips en hopen dat opa en oma net als ik naar Rome willen!
__________________
Oud 02-08-2011, 13:59
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
ik kan vanacht pas met remedon beginnen.
want het komt vanmiddag pas binnen.
en verder hoop ik dat me stemming wat beter word.
net als vanochtend toen me stemming nog goed was.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 03-08-2011, 17:48
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
@Heksjuh: ik zou het inderdaad toch wel aangeven. Goed op jezelf passen hoor!
Ik ben vanmiddag naar huis gestuurd, dus gelukkig letten mijn bazen ook wel een beetje op, want ik ben te eigenwijs om naar huis te gaan

Vandaag ging het echt niet. Ik kon geen houding vinden die geen pijn deed. Zoveel pijn heb ik echt een tijd niet gehad Ik hoop wel dat het morgen beter gaat, want dit is echt niks. En morgen moet ik eigenlijk weer een hele dag werken. Ik stond vandaag echt bijna te huilen in de winkel van de pijn
Ik wil eigenlijk terug naar de huisarts, maar ik voel me daar totaal niet serieus genomen. Het maakt me echt niet meer uit waardoor het pijn doet, ik wil pijnstillers waarmee ik geen pijn meer heb.
Het enige wat niet heel veel pijn doet, is liggen. Dus ik ga maar weer in mijn bed liggen.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 03-08-2011, 18:27
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Sterkte Heksjuh!
Oud 03-08-2011, 18:47
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Sterkte Heksjuh!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 04-08-2011, 09:19
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Sterkte heksjuh

ot: pff, ik heb geen zin in knuffels, kusjes, handjes vast houden en al helemaal niet in seks.
Eigk sinds ik weet dat ik in opname ga.
Ik weet alleen niet of dat nou komt omdat mn gevoel aan het veranderen is, of dat ik hem aan het afstoten ben omdat ik straks zo veel weg ben.
Mijn onwijze afweermechanisme.
Ik weet gewoon ff niet meer of ik van hem hou maar alleen als vrienden, of dat het gevoel er nog wel is, alleen mijn muur daar nu ff tussen zit.
Pff, ben in de war.
En 1 van mn katten heeft wormen, dus die mag ik straks allemaal lekker gaan ontwormen, en alle kattenbakken goed schoonmaken... pfff
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 04-08-2011, 13:12
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Heksjuh: gaat het iets beter vandaag? Kun je anders niet naar een andere huisarts gaan? Het is nu vakantietijd, misschien is jouw eigen wel op vakantie nu en dan kun je gewoon een afspraak bij een vervangende maken, wie weet kijkt die net op een andere manier naar je klachten. En als dat niet kan en je eigen huisarts kan je niet diagnosticeren, moet hij je doorverwijzen, misschien kun je om een doorverwijzing vragen?

OT: gister weer terug naar de camping in Renesse gegaan en net toen ik hier aankwam, begon de zon te schijnen, dus ik ben alweer behoorlijk bijgekleurd. Ik blijf hier in ieder geval nog tot en met het weekend, dus heb ik toch een beetje een vakantiegevoel.

Heb gister m'n aanstaande werk nog gebeld en ik belde net op tijd om m'n nieuwe adres door te sturen. Ook nog even over het aantal uren voor die vacature gebeld en ze zeiden dat ik maar gewoon moest solliciteren, dus ik ga het gewoon proberen.

En alles werkt nu in m'n huisje, behalve Digitenne, maar dat zou ook nog aan de tv kunnen liggen, dus ga nog een nieuwe kopen en heel hard duimen dat het dan wel werkt...
Oud 04-08-2011, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Zucht, dit is al de zoveelste keer dat bij een beoordelingsgesprek blijkt dat het werk eigenlijk niet bij me past. Misschien is het tijd voor een rigoreuze carriereswitch, want ze zijn niet de enige geweest die het hebben aangegeven, ook vorige werkgevers kwamen er steeds mee. Op dezelfde manier doorgaan kost me steeds zoveel energie en zelfvertrouwen dat het me eigenlijk niet meer waard is. Ik heb er stevige coachingssessies tegenaan gegooid waardoor ik begin te begrijpen wat het betekent om wel zelfvertrouwen te hebben en wat ik dus heb gemist. Ik weet nog niet wat ik nu daarmee ga doen though. Ik mag sowieso nog een half jaar blijven waar ik nu zit tenzij ik zelf besluit om te vertrekken. En een rigoreuze carriereswitch is eigenlijk wel eng. Maarja, de grens is wel een beetje bereikt. Doordat ze zien dat ik me wel voor 110% geef lijkt het in ieder geval wel dat ze bereid zijn om te helpen. De klik tussen mijn eigen kwaliteiten en de gevraagde kwaliteiten is er alleen nooit geweest. Aan m'n inzet heeft het in ieder geval nooit gelegen.
Wat voor werk doe je dan..? Als je het ook niet op de lange termijn kunt 'leren passen', lijkt me dat het beter is voor je gemoedsrust om iets te zoeken waar je wél voldoening in kan vinden. Ookal is dat eng. Maar misschien helpt het om je te beseffen dat elke werkgever blij is met een werknemer die zich zó inzet
Oud 04-08-2011, 20:36
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Londen was echt super!
We hebben heel veel leuke dingen gedaan en gewinkeld en musea bezocht enzo!
En ik weet nu ook of Joyce na haar reis weer terugkomt en dat doet ze!
Ze zei dat ik haar tijdens haar reis ook gewoon mag mailen en dat ze daarna ws nog wel ff kan blijven!
Ik heb haar ook over het forum verteld, en ga haar nog een keer de link van dit topic sturen zodat ze af en toe kan kijken hoe het met me gaat enzo.
We hebben ook afgesproken dat ik haar vortaan elke week een mailtje stuur over hoe het met me gaat, omdat het de laatste tijd echt niet goed meer gaat.
Ze gaat ook nog met mn ouders praten over hoe het verder moet op school enzo, en ze zei zelfs dat ze al eens met mn oma heeft gepraat.
Verder heb ik bij het tate museum in londen echt een heel leuk boek over graffiti gekocht en ga ik dit weekend mss nog afspreken met mijn beste vriendin.
En hoera! ik zit nog maar 3 nachten met mn oma opgescheept en dan komen mn ouders(gelukkig)alweer thuis.

Laatst gewijzigd op 05-08-2011 om 10:24.
Oud 04-08-2011, 20:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ Missy1-0: klinkt goed Fijn dat je gesetteld bent en lekker bezig bent om alles te regelen. Is het geen optie om je Digitenne eerst bij iemand anders uit te testen dan dat je gelijk een nieuwe tv koopt of was je dat sowieso al van plan? Bij mij werkt het prima

@ Waffie: fijn dat je het leuk gehad hebt en nu duidelijkheid hebt. Die laatste nachten kom je ook wel door joh.

OT: Eindelijk vakantie!!! Pff, ben er echt aan toe ook al dringt het nog niet zo tot me door maar heb echt afgeteld de laatste dagen. Ben gewoon op. Aan de ene kant wil ik volgend jaar heel graag in het laagseizoen op vakantie als m'n vriend niet meer aan de schoolvakanties vastzit maar ik weet echt niet of ik het wel vol had gehouden tot september al is het vaak ook maar waar je je op instelt. Vind het nu al zo super lekker om niet op tijd naar bed te hoeven, geen brood klaar te hoeven maken, morgen lekker uit te kunnen slapen, niets te hoeven en alles te mogen. Lekker in pyjama te kunnen ontbijten zonder te hoeven haasten, heb al een lekker broodje gehaald voor bij de koffie, niet m'n vriend in alle vroegte alleen in bed achter te moeten laten omdat ik weer moet werken. Heerlijk Ben er echt aan toe
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-08-2011, 21:36
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Aan de ene kant wil ik volgend jaar heel graag in het laagseizoen op vakantie als m'n vriend niet meer aan de schoolvakanties vastzit maar ik weet echt niet of ik het wel vol had gehouden tot september al is het vaak ook maar waar je je op instelt.
Ik weet niet hoeveel vakantiedagen je hebt en hoe lang je op vakantie wilt, maar je kunt natuurlijk in het voorjaar een paar dagen vrij nemen en dan in september op vakantie gaan.

Ot: marktplaatsmissies geslaagd! En ik bedenk me nu net dat nu exact over een week mijn vakantie voorbij is. Ik heb meteen goede voornemens gemaakt om mijn werkdruk te verminderen tov vorig schooljaar. Nu nog kijken of het lukt.
Oud 05-08-2011, 07:01
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Waarom is iedereen nou altijd weg als je wat leuks wil doen? . Nou dan maar rondmailen .
Oud 05-08-2011, 10:25
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
@hierboven,
ah das altijd kut he, heb ik nou ook altijd!

EDIT: ouders komen morgenavond al thuis omdat het zondag te slecht weer was om de vouwwagen in te pakken, dus nog maar 1 nacht met dat mens!!

ohja, ik heb mn avatar gewijzigd en heb n aanvraag ingediend voor nickchange dus dan weten jullie dat
Oud 05-08-2011, 11:49
Verwijderd
@heksjuh sterkte!
@waffie: Wat is Joyce precies? Je hulpverlener?
Oud 05-08-2011, 12:20
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
@Queasy, ze is mijn thuisbegeleidster.
Oud 05-08-2011, 17:18
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
hm.
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 05-08-2011, 19:18
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Oei ik was een paar dagen weg met zes matties omdat we met z'n allen bestuur van mijn vereniging worden volgend jaar en nu komt het echt dichtbij. Ik vind het heel spannend! Wie weet hoe het gaat gaan? Ik hoop in elk geval heel erg dat het net zo leuk blijft als het nu was want dat was fijn. <3 Ik had mijn zus woensdag aan de telefoon en die hoorde aan me dat ik ergens was waar het heel leuk was. Dat was ook zo, dus daar ben ik blij mee. Maar ik ben wel bijzonder slecht in thuiskomen Nog steeds.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 05-08-2011, 20:44
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Bedankt voor alle sterkte wensen!

Citaat:
@ Heksjuh: gaat het iets beter vandaag? Kun je anders niet naar een andere huisarts gaan? Het is nu vakantietijd, misschien is jouw eigen wel op vakantie nu en dan kun je gewoon een afspraak bij een vervangende maken, wie weet kijkt die net op een andere manier naar je klachten. En als dat niet kan en je eigen huisarts kan je niet diagnosticeren, moet hij je doorverwijzen, misschien kun je om een doorverwijzing vragen?
Het gaat inmiddels wel beter. Ik heb nog steeds wel iets meer pijn dan normaal, maar gelukkig niet meer zo extreem als woensdag.
Een andere huisarts is misschien wel een goede. Ik ben alleen bang dat als ik naar een vervanger ga, ze me niet willen doorverwijzen omdat het niet mijn eigen huisarts is. Maar ik kan het altijd proberen! Iemand anders zei ook al dat ik eigenlijk een doorverwijzing moet vragen en een scan en niet weggaan tot ik het heb, maar ik ben niet zo mondig.
Ik weet alleen niet of er wel een diagnose gevonden gaat worden. Ik wil ook niet per se een diagnose, ik wil een goede behandeling. Maar dat gaat lastig zonder diagnose...

Ik weet niet zo goed welke stappen ik nu moet nemen. Ik zie overal wel een nadeel. Maar ik heb wel mensen die er met me over praten en met opties komen, en op het werk proberen ze echt rekening met me te houden, me te helpen en me een beetje op te beuren. Dat maakt het om hulp vragen en aangeven dat ik iets niet kan wel makkelijker.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 05-08-2011, 22:51
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
OT: Eindelijk vakantie!!! Pff, ben er echt aan toe ook al dringt het nog niet zo tot me door maar heb echt afgeteld de laatste dagen. Ben gewoon op. Aan de ene kant wil ik volgend jaar heel graag in het laagseizoen op vakantie als m'n vriend niet meer aan de schoolvakanties vastzit maar ik weet echt niet of ik het wel vol had gehouden tot september al is het vaak ook maar waar je je op instelt. Vind het nu al zo super lekker om niet op tijd naar bed te hoeven, geen brood klaar te hoeven maken, morgen lekker uit te kunnen slapen, niets te hoeven en alles te mogen. Lekker in pyjama te kunnen ontbijten zonder te hoeven haasten, heb al een lekker broodje gehaald voor bij de koffie, niet m'n vriend in alle vroegte alleen in bed achter te moeten laten omdat ik weer moet werken. Heerlijk Ben er echt aan toe
Het maakt zeker uit waar je je op in stelt. De laatste weken zijn altijd zwaar, of die nou in juni of in september zijn. In september heb je het nadeel dat je iedereen hoort terugkomen en zelf nog lang moet wachten. Maar ook het voordeel dat je nog iets hebt om naar toe te werken, wat met het voorjaar weer niet geldt. Zo is er altijd wat. Ik heb een jaar vakantie overgeslagen en dat ging prima. En dit jaar ga ik pas half september en ik merk dat ik veel minder gestresst ben dan mijn collega's die vroeger gaan. Gewoon omdat ik dat blijkbaar nog even uitgesteld heb.

Ot: mijn psych heeft een andere baan gevonden en stopt er daarom mee. Vandaag m'n laatste behandeling gehad. Ik vind het erg raar dat ik nu naar een ander ga, ik ben zo benieuwd naar of het wel gaat klikken. Er is expres gekozen voor iemand die qua type behandeling buiten mijn comfortzone zit, om te kijken of we op die manier een doorbraak wat meer kunnen forceren. Maar ik ben dus als de dood ervoor
En ik maak me ook nog eens druk om het feit dat mijn behandelaar dezelfde achternaam heeft als een belangrijke collega. Ben bang dat ze familie zijn ofzo. En nou zit ik erg te twijfelen of ik het zal vragen bij de eerste sessie, of dat het dan nogal rigide overkomt
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 05-08-2011, 23:47
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Pff. vandaag ben ik steeds bezig met hoe sneu t voor mn katten is dak in opname ga.
ik ben gewoon nog maar 2 dagen per week thuis, en de andere dagen komen mn moeder en mn vriend wel maar alsnog zijn ze dan nog pakweg 22u per dag alleen.
vind het best sneu.
maar ja, het is of dat, of een ander huis zoeken.
en ze hebben elkaar wel natuurlijk.
ergens is t ook mijn angst dat ze zich straks niet meer zo aan mij hechten en dak ze tw kort doe.
dak geeb goede baas ben.
ik ga ze zo missen
Oud 06-08-2011, 13:36
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
ben straks ff naar de winkels geweest, want ik moest/wilde nog een nieuwe broek hebben.
en wat fotolijstjes want ik had nog foto's van mn oude hond,
daarna heb ik mn kledingkast uitgemest want heel veel was gewoon te klein geworden, zegt mn oma doodleuk 'ik zou gewoon afvallen dan past het allemaal weer'
ben blij dat mn ouders vanavond thuiskomen ben ik van dat mens af.
Oud 06-08-2011, 14:27
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Wat voor werk doe je dan..? Als je het ook niet op de lange termijn kunt 'leren passen', lijkt me dat het beter is voor je gemoedsrust om iets te zoeken waar je wél voldoening in kan vinden. Ookal is dat eng. Maar misschien helpt het om je te beseffen dat elke werkgever blij is met een werknemer die zich zó inzet
Ik heb al een hoop verschillende dingen geprobeerd. Heb eerst een onderzoeksstage gedaan (op het gebied van immunologie en moleculaire biologie), maar daar ben ik destijds overspannen geraakt en het bleek lastig de draad weer op te pakken. Toen besloot ik te stoppen met de studie. Ik kwam eerst terecht bij een klein labautomatiseringsbedrijfje, maar ook dit was niet echt passend. Ik was onzeker, en collega's kunnen niet komen helpen als ze honderden kilometers verderop zitten. Daarna kwam ik terecht op een lokaal ziekenhuis, waarbij ik data entry deed, met doorgroeimogelijkheden naar het lab. De beloofde functie op het lab kwam er nooit. Uiteindelijk kwam ik terecht op mijn huidige functie waarbij ik als operator werk in een medicijnenfabriek. Ook zeer praktisch werk. Vaak loopt het stuk op praktische handigheid.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 06-08-2011, 16:58
Verwijderd
Vanmorgen heb ik tot 10.00 uur heerlijk uitgeslapen.
Vanmiddag ben ik samen met mijn moeder naar de stad in Eindhoven geweest.
Daar heb ik eerst een OV chipkaart gehaald en daarna zijn we naar hobbywinkel Pipoos geweest. Daar heb ik pixel-spulletjes gekocht zodat ik weer kan gaan pixelen.
Verder ben ik nog mee naar mijn ouders gegaan waar ik gezellig blijf eten.
Vanavond ga ik weer met de taxi terug naar mijn woongroep waar ik nog rustig aan ga doen en ga knutselen en freubelen.
Vandaag eindelijk eens geen last van mijn gedachte`s en of drukte in mijn hoofd.
Ik kan mijn gedachte`s toch uitschakelen, al kost het wel veel moeite.
Oud 06-08-2011, 20:32
kroot
kroot is offline
ongeveer ingepakt voor Engeland, Summerschool here I come! Alleen waarom moet ik echt zo achterlijk vroeg de trein hebben: 5.20. Morgenmiddag al gelijk de eerste les. Volgende week zondag weer terug. Ik dacht die tas komt nog niet eens half vol, helaas; hij zit vrij vol en mijn stokkentas moet er nog bij!
Hoop dat ik mijn collega op het werk goed heb geinstrueerd, baas is namelijk ook op vakantie. Nouja hij kan altijd bellen.
Nu snel douchen en slapen.
Oud 06-08-2011, 20:43
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Daantje: ik denk niet dat het zoveel zin heeft om Digitenne ergens anders uit te testen, want het moet uiteindelijk bij mij toch werken. De TV die ik nu heb, is de oude van m'n ouders, het beeld is ook niet super meer. Ik weet niet zeker of die TV het probleem is, ik zou dat ook wel eerst zeker willen weten, voordat ik een nieuwe koop, maar dat is logistiek een beetje lastig. Ik baal er wel van dat het niet werkt, ik zal anders nog wel eens aan mijn onderburen vragen of het bij hen wel werkt. Maar bij de KPN zeiden ze dat de vorige bewoner ook een abonnement had gehad, dus ik neem aan dat het wel moet werken.

OT: gister werd het onverwacht goed weer, zonnig en warm, dus ik met m'n moeder naar het strand. Later kwamen m'n vader en m'n oom ook nog even. Nou, ik ben dus enorm verbrand, ik kon vannacht echt niet lekker liggen erdoor. Eigen schuld ook, ik had me ook eerder moeten insmeren. Vandaag dus maar even niet in de zon, gelukkig was het ook bewolkt en later regen. We zijn naar het Watersnoodmuseum geweest, was best interessant.
Oud 07-08-2011, 12:21
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Interglot: gefeliciteerd met je baantje! En fijn dat het bevalt in je nieuwe huis

Werken gaat nog steeds slecht, gisteren ook weer zoveel pijn gehad Ik ga morgenochtend terug naar de huisarts en ik heb me voorgenomen dat ik niet wegga zonder dat ik een verwijzing naar een orthopeed (of een andere specialist) heb. Dat heb ik me de vorige keer ook voorgenomen en toen is het mislukt Maar het is toch belachelijk dat ik geen hele week kan werken? Ik wil dat ze nieuwe foto's maken en een scan en nou maar eens gaan uitzoeken wat ik heb. Er zijn zoveel mogelijkheden (het kan ook door mijn heup komen bijvoorbeeld) en ik heb niet het gevoel dat ze dat allemaal hebben kunnen uitsluiten. Als dat wel zo was en ze kunnen niet vinden wat het is, kan ik er wel mee leven. Maar mijn rug en bekken staan scheef en dat moet ik horen van mensen die er niet voor gestudeerd hebben? En dat is te zien op foto's van drie jaar geleden en ook makkelijk te zien/voelen als je mijn wervelkolom volgt, ik snap niet waarom dat destijds niet gezien is.

Ik hoop dat het lukt en dat mijn huisarts niet moeilijk gaat doen. Ik ben niet naar de fysio geweest waar ik vorige keer heengestuurd ben, maar ik kan dat wel goed uitleggen (ik zag het niet zitten en er hebben andere mensen naar mijn rug gekeken en zij kunnen me niet helpen; ze zijn dan wel geen fysiotherapeut maar hebben er wel verstand van. Bovendien heeft het drie jaar geleden ook niet geholpen).
Ik blijf gewoon net zolang zitten tot ik die verwijzing heb!
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 07-08-2011, 13:09
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Waarom doet iemand missen zo'n pijn?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 07-08-2011, 23:23
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Ineens lijkt de tijd me in te halen en raak ik in paniek.. ik ga thuis zo missen..
Oud 08-08-2011, 08:39
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik heb geen doorverwijzing naar de orthopeed, maar vanmiddag moet ik foto's laten maken en dan van de week (al wordt het denk ik volgende week) terug naar de huisarts en dan gaat ze kijken wat we verder kunnen doen. Volgens haar had naar de orthopeed gaan ook geen zin, want ze denkt dat hij me toch weer naar de fysio stuurt. Ik denk dat ze is vergeten dat ik al foto's heb laten maken, maar dat is bijna drie jaar geleden dus ik vind dit wel een goed plan. Ik voelde me dit keer ook serieus genomen, dus volgende keer maak ik weer een afspraak bij haar.

En morgen naar de kaakchirurg voor mijn verstandskiezen. Ik hoop dat ze beide tegelijk trekken, dan ben ik er weer vanaf.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 08-08-2011, 09:40
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
@ Heksjuh: fijn dat je nu wel serieus genomen wordt! Zitten je verstandskiezen zegmaar boven/onder of links/rechts? Bij de eerste trekken ze wel gelijktijdig, bij de tweede eigenlijk nooit.


Zo, wat heb ik lekker geslapen. En ik heb eindelijk een deel van kamp kunnen loslaten, dus dat scheelt ook een hoop. Vanavond nog een gesprek met iemand en dan kan ik het denk ik eindelijk loslaten en afsluiten .
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 08-08-2011, 12:56
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Hondje is ook weer thuis!!

Verder verveel ik me echt dood.
Vrijdag moet ik weer naar de psychiater, en ik hoop dat zij nu weer tegen mn moeder gaat zeggen dat we naar leerplicht moeten ofzo, want mn ouders willen de situatie wel veranderen, maar als iemand tegen ze zegt dat ze een klacht in moeten dienen of naar leerplicht moeten willen ze dat niet.
Dit is trouwens ook t laatste gesprek met een psychiater voorlopig want die gaat daar weg en er is voorlopig nog geen nieuwe
Oud 08-08-2011, 16:23
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
finally, finally de uitslag van dat laatste tentamen.... en ik heb hem met een 6.5!
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 08-08-2011, 20:07
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
JEEEEEEEEEEEEZUS zeg

Vraag ik VOOR de zomervakantie of m'n nichtje (14, we verschillen een maand)(eigenlijk nicht, maar zo gedraagt ze zich niet altijd ) kan logeren, vind ze het leuk en gezellig en alles. Bel ik of ze kan, heeft ze *&^%# met vriendinnen afgesproken . Terwijl IK speciaal tijd had vrij gehouden (volgende week zit ook vol met d'r vriendinnen) . En ze spreekt áltijd al met d'r vriendinnen af, zelfs als ik bij haar logeren ben sleept ze me nog naar ze toe (niet altijd erg, maar soms word je het een beetje zat als je dacht iets met z'n tweeën te kunnen doen)! Hmpf is familie niet meer belangrijk ofzo?

Misschien maak ik er een beetje een drama van, maar ik had toch echt wel verwacht dat ze zou komen .

Nou dan ga ik m'n andere nicht (18) maar bellen, daar zou ik ook nog iets leuks mee gaan doen .
En dan maar uitkijken naar morgen en vrijdag, want morgen mag ik naar 2 (kleine) kindjes (een tweeling, 4 jaar) die heel lief zijn (en soms wat irritant, maar dat ben ik zelf ook), een beetje helpen en zo.
En vrijdag mag ik pannekoeken eten met 3 jongens (15/16 gok ik) van de tour de junior . Ze komen bij m'n oom en tante, slapen en eten er, en ik mag een dag eerder komen werken (normaal zaterdag) en 's avonds mee-eten .
Toch nog leuke dingen
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18.