Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2013, 21:00
Kelly-xxl
Kelly-xxl is offline
Hallo,

Ik wil graag communiceren met de geest van de opa van mijn vriendje, maar ik weet dus niet of ik dat moet doen via mijn hoofd of door hardop te praten. Ik merk dat de opa hulp nodig heeft om 'verder' te gaan. En mijn vriendje en zijn familie staan erachter dat ik dit ga doen.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Kelly-xxl.

Laatst gewijzigd op 26-12-2013 om 21:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2013, 21:18
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Er is geen empirisch bewijs dat geesten bestaan.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2013, 22:27
Verwijderd
Doe maar niet, is gevaarlijk!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2013, 00:19
Verwijderd
Citaat:
Ik merk dat de opa hulp nodig heeft om 'verder' te gaan.
Waaraan merk je dat?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2013, 07:11
Kelly-xxl
Kelly-xxl is offline
Hoi paranoide,

Ik merk het aan zijn houding/gezichtsuitdrukking. Hij kijkt somber terwijl hij (toen hij leefde) heel vrolijk was en een grappenmaker. Hem zit iets dwars, ik hoef niet te weten wat maar als het moet om hem te helpen doe ik het graag.

Weet jij hoe ik moet communiceren? Met telepathie of hardop spreken?

Hartstikke bedankt!

Groetjes,
Kelly-xxl
Met citaat reageren
Oud 27-12-2013, 10:11
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Hoe zie je zijn houding/gezichtsuitdrukking dan?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2013, 11:29
Verwijderd
Dat kan natuurlijk niet, meisje.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2013, 19:03
love-in-the-air
Avatar van love-in-the-air
love-in-the-air is offline
glaasje draaien of hoe dat ook heet, lijkt me eng
Met citaat reageren
Oud 28-12-2013, 13:22
Chawson
Avatar van Chawson
Chawson is offline
Ken je die film The Conjuring?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2013, 13:36
WhiteBlossom
Avatar van WhiteBlossom
WhiteBlossom is offline
Dit is maar een bedenksel hoor, maar volgens mij bestaat de geest niet, als in de ziel.
Je bestaat uit 'neuronen die elkaar pulsen doorgeven' en uit 'DNA'.
Dus kort door de bocht is je gedrag de uitkomst van hoe je lichaam werkt.
De geest is dus een soort bedenksel om gedrag te verklaren, zoals Descartes volgens mij deed.
Is het dan niet raar dat we met geesten zouden kunnen praten? Ik weet niet wat je ziet, maar het lijkt me niet dat je überhaupt een geest kan zien, maar ik vind het goed dat je die familie probeert te helpen

Groetjes
__________________
The Melody of Logic will Always play out the Truth
Met citaat reageren
Oud 08-01-2014, 10:49
boss?
boss? is offline
Ik ben een oud-Grieks mythologisch geloven en ik kan je misschien helpen,
Hades is de god van de onderwereld, en hij laat zijn schipper mensen die nog dingen af te handelen hebben niet meenemen. Misschien moet je het eerst bij hem proberen en vragen waarom die opa niet meemocht? Dan kun je hem misschien ook helpen
__________________
Be Nice, stay chill, dont hate, just Role with life
Met citaat reageren
Oud 08-01-2014, 17:16
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik ben een oud-Grieks mythologisch geloven en ik kan je misschien helpen,
Hades is de god van de onderwereld, en hij laat zijn schipper mensen die nog dingen af te handelen hebben niet meenemen. Misschien moet je het eerst bij hem proberen en vragen waarom die opa niet meemocht? Dan kun je hem misschien ook helpen
En hoe kan ze volgens jou met Hades communiceren?
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2014, 21:06
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
En hoe kan ze volgens jou met Hades communiceren?
Of Charon.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2014, 22:41
iCanseethat
iCanseethat is offline
Ik heb alle reacties een beetje globaal doorgelezen, maar ik wil even ingaan op de TS; Ik snap dat je dit wilt doen, om ze een dienst te bewijzen. Maar ik geloof niet dat je bezig houden met geesten iets is wat jou verder helpt, het kan inderdaad gevaarlijk zijn. Goed zou er niet zijn zonder kwaad. Je zou naar medium kunnen gaan om je daar te laten helpen, die heeft er iets meer controle over. En anders gebruik eens Google, ik denk niet dat velen je hier serieus gaan nemen op dit gebied. Ik althans wel, geesten bestaan wel degelijk voor de genen die eraan twijfelen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2014, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Goed zou er niet zijn zonder kwaad.
Wat de één als kwaad ziet ziet de anders als goed. Ergo, nietszeggende opmerking.
Citaat:
geesten bestaan wel degelijk voor de genen die eraan twijfelen.
Oh, zeg dat dan meteen. Ik ben overtuigd.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2014, 23:48
iCanseethat
iCanseethat is offline
Citaat:
Wat de één als kwaad ziet ziet de anders als goed. Ergo, nietszeggende opmerking.

Oh, zeg dat dan meteen. Ik ben overtuigd.
Ik vraag je niet om mijn post af te kraken om wat voor redenen dan ook, frustratie? ongeloof? Maakt verder ook niks uit. Blij dat iedereen zijn/haar eigen mening heeft, dat houdt het leven - heel cynisch gezegd - levendig. Ik zie verder niet waarom ik hier op in zou gaan. Bedankt voor de moeite om te reageren, Reverend. Mijn doel is de TS te informeren, niet jou.
__________________
... En dat is een waarheid als een koe.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2014, 11:38
Verwijderd
Dan hebben we hetzelfde doel. Ook misinformatie en lulkoek aanwijzen is een vorm van de TS informeren, immers.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2014, 14:39
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik althans wel, geesten bestaan wel degelijk voor de genen die eraan twijfelen.
Welke aanwijzingen heb je daarvoor?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-01-2014, 17:55
iCanseethat
iCanseethat is offline
Citaat:
Dan hebben we hetzelfde doel. Ook misinformatie en lulkoek aanwijzen is een vorm van de TS informeren, immers.
Ook aan de TS om er mee te doen wat hij/zij wil.

Citaat:
Welke aanwijzingen heb je daarvoor?
Als je een bewijs zoekt, kan ik je daar niet mee helpen, ben ik bang.

Los gezien van dit gebazel over of geesten nou wel of niet bestaan; je moet je er gewoon niet mee bezig gaan houden, Kelly.
__________________
... En dat is een waarheid als een koe.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2014, 21:22
Prue Halliwell
Avatar van Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Heb ik toch nog een vraagje ICanSeeThat...

Jij zegt dat Kelly zich er niet mee moet bezig houden, maar dat ze naar een medium toe moet...

Mijn vraag: Hoe denk je dat dat medium het ooit geleerd heeft?
Want er bestaan niet echt cursussen voor...Je moet er paranormaal begaafd voor zijn, lijkt me. En er staat nergens in haar eerste post dat ze geen ervaring heeft...
__________________
I'm not sure if you meant what you said, but that's ok, cause it stil sounded good when you said it anyway...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2014, 11:19
AVblog
AVblog is offline
Stelletje kneuzen xd
Met citaat reageren
Oud 12-01-2014, 15:28
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Als je een bewijs zoekt, kan ik je daar niet mee helpen, ben ik bang.
Op basis waarvan concludeer je dan dat geesten bestaan?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2014, 16:48
Verwijderd
Kan een forumbaas dit niet verplaatsen naar Levensbeschouwing & Filosofie?
Dit soort spirituele quatsch heeft echt niets met psychologie te maken.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2014, 17:15
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Citaat:
Als je een bewijs zoekt, kan ik je daar niet mee helpen, ben ik bang.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2014, 17:33
rawbananas
rawbananas is offline
de film In Oranje gezien?
__________________
Die Plato was zo gek nog niet!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2014, 19:19
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Kan een forumbaas dit niet verplaatsen naar Levensbeschouwing & Filosofie?
Dit soort spirituele quatsch heeft echt niets met psychologie te maken.
Ik denk niet dat men er daar meer voor openstaat dan hier. Heel erg vroeger was er mystiek, maar dat is al lang geleden overleden.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 12-01-2014, 19:31
Obelise
Obelise is offline
Misschien weer "reïncarneren?"
Met citaat reageren
Oud 12-01-2014, 19:42
Obelise
Obelise is offline
Doe ik wel het "forumbaas" gebeuren!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2014, 21:36
iCanseethat
iCanseethat is offline
Citaat:
Heb ik toch nog een vraagje ICanSeeThat...

Jij zegt dat Kelly zich er niet mee moet bezig houden, maar dat ze naar een medium toe moet...

Mijn vraag: Hoe denk je dat dat medium het ooit geleerd heeft?
Want er bestaan niet echt cursussen voor...Je moet er paranormaal begaafd voor zijn, lijkt me. En er staat nergens in haar eerste post dat ze geen ervaring heeft...
Vragen mogen altijd Ik snap je vraagtekens bij deze dubbelzinnige bewering van mij, dit kan ik uitleggen: Ze moet zich er zelf niet mee bezig houden, maar mocht ze zichzelf niet kunnen bedwingen, dat ze dan naar een medium moet gaan, die heeft er (lijkt mij) iets meer verstand van. En ongeacht hoeveel ervaring ze heeft, verklaart de titel van dit topic genoeg, lijkt me.
__________________
... En dat is een waarheid als een koe.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2014, 00:20
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Ik sta er voor open en heb er wat ervaring mee, als je wilt kan je PMen maar weet wel dat ik doodsbang ervoor ben.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 14-01-2014, 00:27
Obelise
Obelise is offline
Wil je uitleggen wat voorn ervaring je erover hebt?
En waarom je er doodsbang voor bent?

"Praten met geesten:
Alles in het universum is met elkaar verbonden."
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 16:44
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Meermaals opgeroepen en meen dat er ook wel wat gebeurde, waarom ik er bang voor ben ehm omdat ik invloed proberen te hebben op cosmische energiestromen risicovol vind.

Er zit geen rationaliteit achter anders zou ik er niets van geloven natuurlijk.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 17:40
Obelise
Obelise is offline
Hoe heb je ze meerdere malen opgeroepen?
Wat gebeurde er dan?

Laten we eens stoppen met het "Wellus/niettus"
Argumenten/feiten/observaties, tenminste iets wat we kunnen gebruiken.

Ik heb weleens een 1500 koppige draak gematerialiseerd, hij sprak over dat hij koekjes en ijsjes wou.maar ik heb verteld dat zwakke draken niet interessant waren voor mij en toen is hij op zijn roze my little pony gestapt en ging terug naar never-nerver land.
Daar hoef ik toch ook geen Argumenten/feiten/observaties over te geven?
Kan je best gewoon geloven zonder iets er over uit te leggen.

En als laatste, zodat ik tenminste mijn kunde (argumenten) laat zien, heeft niet iedereen ziezo invloed op de kosmische energiestromen?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 18:30
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
kosmische energiestromen? wat moet ik me daarbij voorstellen?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 19:16
Obelise
Obelise is offline
Het is een ruime term.

Zoals zelfs het licht van de zon een kosmische energiestroom is ;p
"De rode lijnen van het (astrale) bestaan."
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Argumenten/feiten/observaties, tenminste iets wat we kunnen gebruiken.
Feiten kan wel wat lastig worden.

Citaat:
Ik heb weleens een 1500 koppige draak gematerialiseerd, hij sprak over dat hij koekjes en ijsjes wou.maar ik heb verteld dat zwakke draken niet interessant waren voor mij en toen is hij op zijn roze my little pony gestapt en ging terug naar never-nerver land.
Daar hoef ik toch ook geen Argumenten/feiten/observaties over te geven?
Kan je best gewoon geloven zonder iets er over uit te leggen.
Geloven? Nee.

Je bent denk ik in de war met 'accepteren als theoretische aanname waarvan de waarschijnlijkheid in 't midden gelaten wordt'. Maar verder ben ik 't daar wel mee eens. Als iemand vindt dat er monsters onder zijn bed leven boek je waarschijnlijk meer succes met een magisch antimonsterschild dan met een zaklamp.

Citaat:
En als laatste, zodat ik tenminste mijn kunde (argumenten) laat zien, heeft niet iedereen ziezo invloed op de kosmische energiestromen?
Argumenten zijn geen kunde. Tevens is wat jij daar hebt meer een stelling dan een argument.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-01-2014, 20:46
Obelise
Obelise is offline
"Feiten kan wel wat lastig worden."
-Kan-

"Argumenten zijn geen kunde. Tevens is wat jij daar hebt meer een stelling dan een argument"
Kunde kan vanalles zijn, de kunde van mijn "stelling" (aangezien ik vragen, antwoorden vind (zie mijn nick)) was dat hij geen invloed wou uitoefenen op de kosmische energiestromen, maar zelfs in de dood, zou het dat blijven doen...
Dus dan zou hij "nooit" willen hebben bestaan... en heeft hij ze eigen argument al ontkracht.
Dat was de kunde van me stelling.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 21:48
Verwijderd
Oke. Mijn havermout is de televisie van mijn wiskunde.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 21:49
Obelise
Obelise is offline
Zou mogelijk kunnen zijn ;p
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 16:02
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Hoe heb je ze meerdere malen opgeroepen?
Wat gebeurde er dan?
Sterke groep, glaasje draaien, bord, kaarten, mentaal sturen, oproepen, vragen stellen, zweten.

Citaat:
Laten we eens stoppen met het "Wellus/niettus"
Argumenten/feiten/observaties, tenminste iets wat we kunnen gebruiken.
Heb ik niet ik was enorm sceptisch erover maar kan niet verklaren wat er gebeurde, 2 raakten in volledige paniek en hysterie, ik persoonlijk begon te zweten als een otter en meerdere mensen hebben stemmen gehoord en we hebben allemaal gezien dat het papier verplaatst werd.

Dusja dat is de observatie.

Citaat:
Ik heb weleens een 1500 koppige draak gematerialiseerd, hij sprak over dat hij koekjes en ijsjes wou.maar ik heb verteld dat zwakke draken niet interessant waren voor mij en toen is hij op zijn roze my little pony gestapt en ging terug naar never-nerver land.
Daar hoef ik toch ook geen Argumenten/feiten/observaties over te geven?
Kan je best gewoon geloven zonder iets er over uit te leggen.

En als laatste, zodat ik tenminste mijn kunde (argumenten) laat zien, heeft niet iedereen ziezo invloed op de kosmische energiestromen?
wut?

Citaat:
para schreef:
kosmische energiestromen? wat moet ik me daarbij voorstellen?
Interessante vraag, sommige hebben het over een veronderstelde mentale connectie die alles in het universum verbind, ik persoonlijk meen dat het universum zelf op het meest basale niveau alleen uit frequentie bestaat.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 17:32
Obelise
Obelise is offline
Dus...
Het papiertje bewoog?
Ik ben overtuigd!


Citaat:
wut?
Het zal je verbazen hoe vaak mensen dat soort verhalen aannemen -_-
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 17:47
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
ik persoonlijk meen dat het universum zelf op het meest basale niveau alleen uit frequentie bestaat.
Wat bedoel je daarmee?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 19:33
Prue Halliwell
Avatar van Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Ik moet meteen weer aan de theorie denken dat dode mensen 22 gram lichter zijn dan levende. 'Ze' zeggen dat die 22 gram je ziel is. Dus je ziel zou 22 gram wegen...
__________________
I'm not sure if you meant what you said, but that's ok, cause it stil sounded good when you said it anyway...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 19:54
Obelise
Obelise is offline
Citaat:
Wiki schreef:
In 1907 voerde MacDougall een medisch experiment uit door zes patiënten tijdens hun sterfproces te wegen. De bedden werden op een industriële weegschaal geplaatst zodat het gewicht van de patiënt voor, tijdens en na de dood in de gaten kon worden gehouden. In twee gevallen mislukte het experiment. De vier andere patiënten verloren >>>>>direct of enkele minuten tot uren<<<<< na hun dood een beetje gewicht.
Citaat:
Wiki schreef:
De resultaten zijn weliswaar gepubliceerd, maar nooit gereproduceerd. Heden ten dage is de consensus dat het onderzoek geen enkele wetenschappelijke waarde heeft. Kort na het onderzoek wees Dr. Augustus P. Clarke er in het tijdschrift American Medicine op dat MacDougall verzaakte andere oorzaken te bedenken. Het gewichtsverlies, als het waar was, zou ook kunnen komen door transpiratie door een scherpe stijging van de lichaamstermperatuur welke volgt zodra de bloedcirculatie stopt en het bloed niet meer door de longen lucht-gekoeld wordt. Dit kan ook verklaren waarom honden geen gewichtsverlies lieten zien; honden zweten niet, maar koelen zich door te hijgen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 21:41
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
6 patiënten wegen waarvan er 2 mislukt zijn. Klinkt niet als een al te best onderzoek.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 17-01-2014, 06:56
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
6 patiënten wegen waarvan er 2 mislukt zijn. Klinkt niet als een al te best onderzoek.
Ja wat wil je, de vrijwilligers waren op..
Met citaat reageren
Oud 17-01-2014, 10:44
Obelise
Obelise is offline
Zouden ze ook wel hele goeie apparatuur moeten hebben in 1907 om het gewicht van licht of energie te kunnen opmeten...

Hoeveel weegt 100 terabyte aan wifi?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2014, 21:32
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Dus...
Het papiertje bewoog?
Nee spelde letters, niet alleen en ook niet hetgene wat indruk op mij maakte.
Citaat:
Ik ben overtuigd!
Ik zelf niet.

Citaat:
Het zal je verbazen hoe vaak mensen dat soort verhalen aannemen -_-
Ja sommige mensen zijn kleine kinderen die schreeuwen om aandacht, maargoed als jij daarbij zweert dat dat het was is me dat prima.

Ik ben best bereid metafysisch te denken, mij gaat het niet om gelijk of waar of niet waar, ik geniet van het gedachtenexperiment, je moet rekening houden met andere factoren, mensen praten elkaar wat aan, versterkte energie, inbeelding.
Je ervaart wat en het is niet persé logisch verklaarbaar, dan sluit ik per definitie niets uit en dat je daarvoor belachelijk gemaakt wordt is een beperking van degene die belachelijk maakt niet van degene die bereid is na te denken dat om voor de hand liggende redenen, hoe zou de wereld zijn zonder mensen die verder kijken dan het heersend dogma.

Citaat:
Wat bedoel je daarmee?
Precies wat er staat, frequentie, trilling, golfbeweging.

of wil je de pretentieuze vol aannames zittende uitleg over de manifistatie van realiteit en waarneming waarover geen consensus bestaat en waarvoor ik de kennis niet bezit om er ook maar iets over te weten, het valt me tegen dat je de verschillende theoriën niet echt kent.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 17-01-2014 om 21:40.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2014, 22:11
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
of wil je de pretentieuze vol aannames zittende uitleg over de manifistatie van realiteit en waarneming waarover geen consensus bestaat en waarvoor ik de kennis niet bezit om er ook maar iets over te weten, het valt me tegen dat je de verschillende theoriën niet echt kent.
Ik ken behoorlijk wat theorieën, maar geen daarvan zeggen dat het universum uit frequenties bestaat. Daarom vraag ik me af wat je daar precies mee bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2014, 00:50
Verwijderd
Citaat:
Precies wat er staat, frequentie, trilling, golfbeweging.

of wil je de pretentieuze vol aannames zittende uitleg over de manifistatie van realiteit en waarneming waarover geen consensus bestaat en waarvoor ik de kennis niet bezit om er ook maar iets over te weten, het valt me tegen dat je de verschillende theoriën niet echt kent.
Waarom noem je iets een 'pretentieuze aanname' als je in diezelfde zin nog toegeeft dat je er totaal niets van weet?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Docenten zijn niet in staat les te geven aan de jeugd van tegenwoordig?
Duvelke_024
33 18-01-2014 15:41
Verhalen & Gedichten Primeur........
LauraJansen
51 19-04-2011 21:06
Psychologie uitbarstingen
NOSESUCKER
43 07-12-2005 18:52
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Levensbeschouwing & Filosofie Vragen over het christendom
MB
24 04-01-2005 23:40
Verhalen & Gedichten [Fantasyverhaal] De Proef van Vijf - Akuñar's Reis
Een Tweeling
74 17-09-2004 21:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50.