Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2016, 23:13
joel00pink
joel00pink is offline
Hooiii,
Mijn naam is voor het gemak Joel puur omdat de e met puntjes veel meer tijd en vermoeienis kosten.

Mijn beste vriend of vriendin, hoe je het noemen wilt, heet Sjanine.

Wij waren dikke maatjes in, jawel, groep 4 tot en met groep 8. In groep acht kreeg zij te horen dat haar broertje kanker had. Als beste vriend hoorde ik dat als eerst en ik vond het best een schok wat ook logisch is. Het goeie hieraan is dat hij binnen een jaar genezen is verklaard, het beste wat haar is overkomen in dat jaar. Maar na de musicul scheide onze wegen door verschillende scholen. En ik heb veel dingen gemist van haar, te veel. Na vier jaar heb ik haar 2 maanden geleden opnieuw ontmoet en afgesproken. We hebben elkaar in tussen tijd wel eens gezien en wel is afgesproken maar niet veel nieuws vanafgekomen. Ze vertelde mij wat er in die vier jaar is gebeurt. Ze heeft zelfmoord neigingen gehad en zit al erg lang in de psygiatrie.

Ik ben nog maar 16 net als zij maar ik wil haar zo graag helpen... Ik weet alleen niet hoe. Dat dacht ik dus 2 maanden geleden. En mijn hart brak nog verder. Toen zij zei dat na vier jaar, ik nog altijd haar beste vriend ben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2016, 23:43
Nikkisnel
Nikkisnel is offline
Om eerlijk te zijn.. Ben ik zelf ook zo iemand met zelfmoordneigingen. Er is echt niks en niemand die me happy kan maken, behalve mijn vriend. Ik zit ook echt vast aan hem. Waarom hij? Hij heeft mij duidelijk gemaakt dat ik écht wat voor hem beteken en dat maakt me al wat gelukkiger. Verder wil ik hem niet teleurstellen enz. Dus.. Als het jou zou lukken om hara duidelijk te maken dat ze heel veel (als vriend) voor jou betekent, dat zei er ook al iets blijer van wordt omdat ze dan weet dat er iemand is die wel om haar geeft en haar duidelijk maakt dat ze het waard is. lukt je wel
Met citaat reageren
Oud 29-07-2016, 03:46
Pervect
Pervect is offline
Citaat:
Om eerlijk te zijn.. Ben ik zelf ook zo iemand met zelfmoordneigingen. Er is echt niks en niemand die me happy kan maken, behalve mijn vriend. Ik zit ook echt vast aan hem. Waarom hij? Hij heeft mij duidelijk gemaakt dat ik écht wat voor hem beteken en dat maakt me al wat gelukkiger. Verder wil ik hem niet teleurstellen enz. Dus.. Als het jou zou lukken om hara duidelijk te maken dat ze heel veel (als vriend) voor jou betekent, dat zei er ook al iets blijer van wordt omdat ze dan weet dat er iemand is die wel om haar geeft en haar duidelijk maakt dat ze het waard is. lukt je wel
🙌 Respect, mede-passagier~
Met citaat reageren
Oud 29-07-2016, 12:09
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat lief dat je haar helpen wilt, dat is al heel veel waard! Dat je naar haar luistert en om haar geeft na haar zo lang niet te zien. Maar neem niet de verantwoordelijkheid op je haar te redden. Je bent geen professionele hulpverlening en meer dan er voor haar zijn, dingen met haar ondernemen en naar haar luisteren en ook je eigen ei bij haar kwijt kunnen, kun je niet doen. Dat hoef je ook niet te kunnen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2016, 14:26
Obelise
Obelise is offline
Zou geen goeie vrienden verliezen.

Je kan gewoon vertellen hoeveel je om der geeft, en kijken of jullie elkaar vaker kunnen steunen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wat te doen als je verliefd bent op de vlam van je beste vriend(in)?
Muchacha
18 03-02-2006 07:04
Liefde & Relatie Beste vriend(in) en vreemdgaan
Muchacha
33 21-10-2005 18:31
Liefde & Relatie hebben jullie dr problemen mee al zou je vriend/in een beste vriend/in hebben??
sunflower83
28 28-05-2004 11:38
Liefde & Relatie Je beste vriend(in) of je vriend(in)?
Verwijderd
25 12-11-2003 13:46
Liefde & Relatie Wie is je beste vriend(in)?
ManInTheMirror
54 16-06-2003 18:22
Liefde & Relatie Je vriend(in) ook je beste vriend(in)???
Verwijderd
13 02-06-2003 14:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.