Oud 04-02-2003, 10:01
InsaneClown
Avatar van InsaneClown
InsaneClown is offline
Elk boek heeft ze, elk gedicht heeft ze, eigenlijk heeft vrijwel alles een motief of/en een thema, al is het maar het thema: "voor de lol" of zo iets. Nu dan: wat is jouw overheersende thema, wat is jouw stijl, wat is jouw favoriete onderwerp??

'K zal het zelf ook neerscriberen: mijn thema is vrijwel altijd de dood, de liefde, de natuur, of het verleden, of iets dergelijks. En het gaat altijd fout. Er zit altijd een verlangen in naar iets, of terug naar iets enzo voorts.

Mijn stijl schijnt ouderwets te zijn, volzinnen, het liefste dan hoor, met oude woorden als "toentertijd en elkander". Ik rijm; Sonnetten, of gewone rijmkwatrijnen, met (als het goed is) een aardig metrisch gevoel. 'k hou van grote beelden, en van expirimenteren, soms dan.

Samengevat: ik ben een grote pessimistische oubollige flutdichter

Ben benieuwd wat jullie van je eigen "poëzie" vinden!
__________________
Er gingen er al velen voor ons dood - kapot of opgebrand, boos of voldaan - waarom houden wij ons alsmaar groot: we zijn al dood en van elkaar gegaan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2003, 11:50
TheOneWhoLeft
Avatar van TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
'k ben geen 'dichter', 'k vind het alleen makkelijker om m'n verdriet, ellende, pijn en emoties om te zetten in zinnetjes die (toevallig) op elkaar rijmen.
Het is meer 'van mij af schrijven' zonder dat het me ook maar iets kan schelen wat de mensen er van vinden. 't gaat mij meer om het luchten van m'n hart bij een enorme tegenslag( zoals gisteren).

Thema: Pijn, verdriet, verliefd, ellende, problemen, etc.
Motieven: Wanneer er een grote verandering plaatsvind, of heeft plaatsgevonden. Vaak over het meisje van een 'vriend'. Of over die 'vriend' die problemen heeft met haar. De pijn die zij hem aandoet.
__________________
Waar is de Abt? En waar is Waar?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 16:40
sientjuh
Avatar van sientjuh
sientjuh is offline
Ik dicht om alles wat ik meemaak en wat niet zo goed valt (om het zo maar even uit te drukken) van me af te schrijven in welke dichtvorm dan ook, met over zonder metrum en weetikveel wat nog meer.
Ik vind het onzin mezelf aan regels en vaste vormen te binden, wat zoiets zie ik als een beperking en aangezien in puur voor de lol dicht (ik bewaar ze trouwens allemaal dus wie weet komt die dichtbundel toch nog ooit) en eigenlijk ook puur voor mezelf, de meeste gedichtjes plaats ik hier niet namelijk, vind ik het onzin mezelf te bepreken.
Misschien zou ik een betere dichter worden als ik het mezelf eens iets moeilijker zou maken, maar ik heb het moeilijk genoeg nu, vandaar m'n comeback (al heb ik nooit gezegd dat ik zou vertrekken) vrees ik
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 17:13
Verwijderd
Ik schrijf 'gedichten' (als je ze zo wil noemen) en verhalen.

Mijn gedichten zijn voornamelijk ritmisch (dat is iig de bedoeling) en gaan over liefde, dood en ambivalente gevoelens. Ik hou van mysterie, wil niet alle antwoorden geven in mijn gedichten - er moet dus nog iets overblijven voor de lezer om in te vullen, ik stuur alleen.

Mijn verhalen gaan voornamelijk over verwarrende toestanden, die kunnen te maken hebben met liefde, dood of gewoon sterke emoties omtrend 'iets'. Ik hou in verhalen van vaagheid, zodat men zich afvraagt wat er aan de hand is...

Als 'dichter' zie ik me als... mezelf, voornamelijk... (Hey, dat ontdek ik echt net, vind ik wel tof )
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 17:16
InsaneClown
Avatar van InsaneClown
InsaneClown is offline
Citaat:
Andijvie schreef:


Als 'dichter' zie ik me als... mezelf, voornamelijk... (Hey, dat ontdek ik echt net, vind ik wel tof )

Ik kan je vanaf nu als niets anders zien dan un schattig kleuter/pauter/baby-tje in een jurk. Sorry, ik ging door je fotoboek heen
__________________
Er gingen er al velen voor ons dood - kapot of opgebrand, boos of voldaan - waarom houden wij ons alsmaar groot: we zijn al dood en van elkaar gegaan
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 17:23
Verwijderd
Citaat:
InsaneClown schreef:
Ik kan je vanaf nu als niets anders zien dan un schattig kleuter/pauter/baby-tje in een jurk. Sorry, ik ging door je fotoboek heen
leuter/peuter/baby'tje in een jurk?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 17:47
de Duif met de Bijl
Avatar van de Duif met de Bijl
de Duif met de Bijl is offline
Gedichten of teksten/verhalen schrijven is voor mij een uitlaatklep. Ik doe het om alles van me af te schrijven. Of dat nou leuke dingen zijn of minder leuke dingen.
Mijn mentor zei ooit dat ik mijn gevoelens altijd opkrop. Ik vond dat eerst dikke onzin, maar ik kwam erachter dat hij gelijk had. Ik kan mn gevoelens niet uiten. Door middel van dichten lukt dat me op de een of andere manier wel, met een pen gaat t namelijk makkelijker dan met mn mond Daarom doe ik het.
Qua stijl kan ik heel erg verschillen, de ene keer zit er een lekker lopend ritme in en een rijmschema, de andere keer zijn het afgebroken zinnen zonder rijmschema en weer een andere keer is het een combi of whatsoever. Experimenteren enzo, daar kan je alleen maar op vooruit gaan.
Mijn motieven waren denk k al duidelijk, zo niet, dan vertel ik t nu nog wel een keer; ik doe het om (mijn) gevoelens te uiten, en de "thema's" van mijn gedichten/teksten hebben daar dus mee te maken. Ligt er maar net aan wat er in mn hoofd rongaat (al weet ik soms niet zeker wát er nou precies in mn hoofd rondgaat )
__________________
*broekje uittrek* || Duif is zo fijn, ze laat altijd iedereen komen. || Duif voor FB. (y)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 18:49
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Schrijven doe ik wanneer ik een moment meemaak waarop ik me volledig voel, of wanneer k verdriet heb. Schrijven doe ik ook als ik een beeld en verhaal in mijn gedachten heb en het mysterieus wil weergeven. Liefde, dood en afscheid kwamen vroeger vaak voor, nu schrijf ik ook over de bomen, de wind en het leven..
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 19:28
berteltje
berteltje is offline
Mijn motieven, mijn thema's en mijn stijl....
Hmm, goeie vraag Nou ja, laat ik et toch es proberen op te schrijven

Meestal schrijf ik naar aanleiding van iets wat ik heb gezien, gehoord of heb meegemaakt. Dat kan een kort beeld zijn, een klein stukje muziek.. Beetje impressionistisch
Voor de rest soms om mijn gedachten een beetje te ordenen, maar meestal ben ik er dan zelf al niet tevreden over...
Vroeger schreef ik alleen maar ondoordachte gevoelsgedichtje, nu probeer ik een beetje te experimenteren met stijlfiguren etc. Wat nog niet echt goed lukt, maar ja...

Mijn thema's zijn de laatste tijd vrij uitlopend. Vroeger waren het mijn gevoelens. Nu zijn de korte verschillende beelden erbij gekomen. Weet niet zo goed hoe ik dat als thema kan omschrijven

Mijn stijl: Vroeger waren het hoofdzakelijk 2 strofes met korte zinnetjes a-b-c-b rijm.... Ook hierin laatste tijd een beetje mee aan't experimenteren...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 21:35
Verwijderd
ik schrijf niet vaak, maar wel 'alles', verhalen, gedichten, brieven (aan dagboek of aan mensen), liedjesteksten, boekbeginsels, artikelen... dat laatste voor schoolkrant...

mijn verhalen gaan eigenlijk allemaal over de dood... niet op een pessimistische manier, meer op een mysterieuze manier (of nouja, dat is mijn bedoeling), ik zou eigenlijk verhalen willen kunnen schrijven zoals Roald Dahl, zijn korte verhalen vind ik echt goed (z'n kinderboeken ook)... probeer er altijd iets onverwachts in te doen... maar aangezien er altijd iemand doodgaat, en dat altijd de belangrijkste gebeurtenis in het verhaal is, is het niet meer echt onverwacht voor iemand die mij kent... ik zou verhalen willen schrijven die ervoor zorgen dat je tegen het einde trilt van spanning en nieuwsgierigheid, dat je de hele dag erover na blijft denken... maar dat kan ik niet echt

mijn gedichten gaan voornamelijk over grote clichématige soapthema's zoals Liefde en Eenzaamheid... ik weet niet in hoeverre het gedichten zijn, ik gooi gewoon de woorden die in me opkomen in de mooiste volgorde op het papier... heb vaak korte regels, simpele maar vage gedichten, veel losse woordjes en begrippen, ik vind dat het niet alleen mooi moet zijn om te lezen, maar ook om er naar te kijken en om voorgedragen te horen... dus de lengte van de regels moet op elkaar afgestemd zijn, de witregels moeten op de goede plaats, en de klanken moeten in overeenstemming met elkaar te zijn

als ik de rest ook ga beschrijven wordt deze post te lang
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 21:45
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
Mijn thema is bijna altijd menselijk. Voornamelijk liefde en liefdesverdriet, al is het over vriendschap, dan nog komt er een hoop liefde bij kijken. Maar ook dood, depressie, herinneringen, en hypocrietie. Niet zozeer omdat ik over niks anders kan schrijven, maar het soort gedichten dat ik schrijf brengt me bij mijn motief, namelijk om mensen mee te laten voelen. Ik schrijf het liefst zo dat mensen hetzelfde gevoel krijgen als wat ik erbij had, het is meer dan een uitlaatklep en meer dan een gedicht voor mij, en ik hoop meer over te kunnen brengen dan enkelt woorden.
Wat mijn stijl betreft, dat wisselt nogal, iik ben niet compleet met een stijl aan het werk, maar ik heb vaak gehoord dat er toch iets van hetzelfde terug te vinden is in mijn gedichten. Ik hoop dat het het gevoel is
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 11:38
InsaneClown
Avatar van InsaneClown
InsaneClown is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
leuter/peuter/baby'tje in een jurk?

Zo iets ja!
__________________
Er gingen er al velen voor ons dood - kapot of opgebrand, boos of voldaan - waarom houden wij ons alsmaar groot: we zijn al dood en van elkaar gegaan
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 11:52
Verwijderd
Citaat:
InsaneClown schreef:
Zo iets ja!
Nou ja, bedankt dan he
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 11:54
InsaneClown
Avatar van InsaneClown
InsaneClown is offline
http://forum.scholieren.com/fotoboek/fotos/2603.jpg

__________________
Er gingen er al velen voor ons dood - kapot of opgebrand, boos of voldaan - waarom houden wij ons alsmaar groot: we zijn al dood en van elkaar gegaan
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 11:59
Verwijderd
Offtopic: toen was ik nog maar net vier, een kleuter dus.. ennehm.. 't is een hemd van mijn vader wat ik aan heb
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Wat is jouw favoriete film soundtrack?
Love_Fulfilled
91 29-01-2006 13:07
Levensbeschouwing & Filosofie Nietzsche
hans01
29 19-01-2006 17:33
De Kantine Wat staat er onder jouw ctrl-v? Deel#1314
Machiavelli
500 04-02-2005 12:09
Muziek beste gitarist
axl rose
188 10-12-2004 18:12
ARTistiek Pablo Picasso..weet jij daar alles van..
Tauruss
31 23-04-2004 13:41
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen kroongetuige
SuSaNnE
4 12-02-2002 15:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21.