Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2003, 21:43
MissManson
Avatar van MissManson
MissManson is offline
sinds eergister is me antidepressiva verhoogd naar 40mg ik slik het nou 7 weken en de pschychiater leek dat het beste ik hoop dat het me snel beter gaat zal toch wel ja vast wel ik heb goede hoop dan maar een pilletje slikken en je beter voelen dan de hele tijd zo zitten zoals ik eerst zat toch..
Advertentie
Oud 12-01-2004, 20:33
djjeffrey
djjeffrey is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 28-11-2003 @ 23:33:
ik ga vanaf morgen beginnen met efexor. is er iemand bekent met dit medicijn? en weet iemand iets over de wisselwerking van seroquel met efexor? de psychiater zei dat het goed mogelijk is dat ik door de wisselwerking heel moe word, maar misschien heeft iemand ervaring hiermee?
Hoi,

Ik gebruik Efexor nu sinds een week of 4 maar lang niet al me
angsten zijn weg. Ik heb per dag 1 capsule van ik dacht 25 mg
Ik gebruikte altijd Paroxetine (Seroxat) maar dat hielp toch ook niet echt super, maar er is nu toch wel een duidelijk verschil bij het vergeten van seroxat kun je de avond erop of ochtend gewoon zonder problemen en bijwerking weer opnieuw innemen zonder daar wat van te merken.

Bij 1 dag vergeten van die Efexor merkte ik behoorlijk wat ontwenningsverschijnselen misschien omdat ik nog aan het spiegel opbouwen ben?

Verder gaat alles wel redelijk goed, ik hoop dat de werking nog beter zal worden maar dat zal de tijd leren.

Hoop dat het bij jou ook goed gaat werken.

Kop op, we zijn er om elkaar te helpen, nu is alleen de vraag of iedereen zo denkt )

Cheers

Jeffrey
__________________
--((Do Not Enter Da Darkside))--
Oud 13-01-2004, 09:42
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
djjeffrey schreef op 12-01-2004 @ 21:33:
Hoi,

Ik gebruik Efexor nu sinds een week of 4 maar lang niet al me
angsten zijn weg. Ik heb per dag 1 capsule van ik dacht 25 mg
Ik gebruikte altijd Paroxetine (Seroxat) maar dat hielp toch ook niet echt super, maar er is nu toch wel een duidelijk verschil bij het vergeten van seroxat kun je de avond erop of ochtend gewoon zonder problemen en bijwerking weer opnieuw innemen zonder daar wat van te merken.

Bij 1 dag vergeten van die Efexor merkte ik behoorlijk wat ontwenningsverschijnselen misschien omdat ik nog aan het spiegel opbouwen ben?

Verder gaat alles wel redelijk goed, ik hoop dat de werking nog beter zal worden maar dat zal de tijd leren.

Hoop dat het bij jou ook goed gaat werken.

Kop op, we zijn er om elkaar te helpen, nu is alleen de vraag of iedereen zo denkt )

Cheers

Jeffrey
medicijnen moeten altijd uitkristaliseren.

trouwens hoe ben je gaan afbouwen met seroxat ?
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 13-01-2004, 18:49
djjeffrey
djjeffrey is offline
Citaat:
ratsja schreef op 13-01-2004 @ 10:42:
medicijnen moeten altijd uitkristaliseren.

trouwens hoe ben je gaan afbouwen met seroxat ?
Hoi,

Afbouwen van seroxat heb ik eigenlijk heel geleidelijk gedaan op advies van de psych...Ik gebruikte 1,5 tabblet per dag van Seroxat. Ik heb 2 weken 1 tabblet gebruikt, daarna 2 weken 0,5 tabblet en toen gestopt.
Woeeei en dat heb ik wel ff geweten, ik had eigenlijk van die halve naar een kwart moeten gaan.

Kreeg veel ontwenningsverschijnselen, angstig, rillingen, koud/warm gevoel, misselijk, geen eetlust, en een soort van stroomschokjes in je hoofd waarvan dat laatste nog wel het meest grappige was ondanks alle ellende.

Ik heb er echt een week ziek van thuis gelopen en in de loop van de 2e week werd het langzaam aan beter alleen kwamen ook mijn klachten weer terug, eigenlijk nooit weg geweest maar redelijk te leven...

Zit nu dus op Efexor sinds een aantal weekjes, ik ben gelukkig wel wat stabieler maar heb nog altijd me zenuwachtigheid/angstig in drukke en of onbekende situaties en laat dat nou net zijn wat ik zo graag verbetert zou willen zien met gebruik van medicatie.

Cheers

Jeffrey
__________________
--((Do Not Enter Da Darkside))--
Oud 25-01-2004, 10:48
metaldready
metaldready is offline
ik slik denk ik nu een dik half jaar Cipramil (dat is een SSRI) omdat ik paniekstoornis heb..
nu ben ik bijna jarig en mijn grote wens is om te gaan auto rijden.
Nu moest ik bij de anwb een gezondheidsverklaring tekenen en toen heb ik gelogen over vanalles omdat ik d8 dat ik anders niet mogt lessen.
nu hebben men ouders weer zown formulier gevraagd aan de anwb om de waarheid op te zetten en dat oet ik dus nog gaan doen..

Weet iemand of je met deze AD mag rijden? of moet je er eerst vanaf zijn??
(het is een AD met een gele sticker(kan rijden beinvloeden) maar ik, heb geen last van lamheid verschijnselen enso)

boehoe ik wil lessen!!!!
kusj Feeej
Oud 25-01-2004, 12:29
djjeffrey
djjeffrey is offline
Citaat:
metaldready schreef op 25-01-2004 @ 11:48:
ik slik denk ik nu een dik half jaar Cipramil (dat is een SSRI) omdat ik paniekstoornis heb..
nu ben ik bijna jarig en mijn grote wens is om te gaan auto rijden.
Nu moest ik bij de anwb een gezondheidsverklaring tekenen en toen heb ik gelogen over vanalles omdat ik d8 dat ik anders niet mogt lessen.
nu hebben men ouders weer zown formulier gevraagd aan de anwb om de waarheid op te zetten en dat oet ik dus nog gaan doen..

Weet iemand of je met deze AD mag rijden? of moet je er eerst vanaf zijn??
(het is een AD met een gele sticker(kan rijden beinvloeden) maar ik, heb geen last van lamheid verschijnselen enso)

boehoe ik wil lessen!!!!
kusj Feeej

Hoi Hoi,

Ik heb een spoed cursus gevolgd voor me motor rijbewijs en ook ik moest dus zo'n gezondheids verklaring invullen en ik met me eerlijke mind heb netjes alles naar waarheid in zitten vullen.
Geloof me je kan beter liegen, wat er gebeurd is dat je van het CBR dus eerst naar een onafhankelijke arts moet om je te laten keuren zodat ze weten of je daadwerkelijk in staat bent om te kunnen/mogen rijden.

Ik zelf woon net iets onder utrecht en belde me huisarts op om te vragen voor een keuring nou helaas pindakaas dat doen ze dus niet en uiteindelijk kwam ik dus bij een Arts in Amsterdam terrecht die me wel wou helpen.
Kost je ook nog eens 80 euro extra om die gezondsheids verklaring te krijgen zodat je mag gaan lessen/afrijden.

We worden gewoon behandeld als een beest vind ik en ik vind dat ze dat best wel wat soepeler mogen maken, een geel stickertje wil niet altijd wat zeggen ja dat je geen alcohol mag drinken met die medicatie is ons toch wel duidelijk.

Het beste kun je even contact opnemen met je eigen huisarts om te vragen of zijn vervanger dergelijke gezondsheids keuringen doet want niet alle huisartsen willen dit meer omdat het voor hun te veel tijd kost en zullen je over het algemeen doorverwijzen naar een andere plaats op de hoop dat daar een arts is die het nog wel doet vandaar dat ik dus bij een dokter in Amsterdam uitkwam.

Hou me maar op de hoogte hoe het verder gaat...

En heel veel succes uiteraard met het behalen van je rijbewijs

Knuff Jeffrey
__________________
--((Do Not Enter Da Darkside))--
Oud 25-01-2004, 16:29
metaldready
metaldready is offline
thnx Jeffrey,
I will let you know!!
kusjknuf
Oud 26-01-2004, 10:20
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Mr_Akkerhuis schreef op 08-12-2003 @ 15:01:
Paroxetine is hetzelfde als Seroxat, alleen Paroxetine is de wetenschappelijke naam, en Seroxat de triviale. Dit geldt ook voor fluoxetine en citalopram. Welke naam gebruikt wordt zegt niks over het merk of de fabrikant.
De ophef de laatste tijd was over de fabrikant. Dat er soms goedkope fabrikanten werken aangesproken voor medicijnen, dat heeft niks met de naam te maken. Paroxetine is gewoon Seroxat, Prozac is gewoon Fluoxetine, etc. Althans, dat heeft mijn psychiater mij verteld...

Mijn apotheek heeft me na lang zeuren gezegd dat er inderdaad verschil in de hulpstoffen kan zitten.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 26-01-2004, 11:15
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 26-01-2004 @ 11:20:
Mijn apotheek heeft me na lang zeuren gezegd dat er inderdaad verschil in de hulpstoffen kan zitten.
staat ook in de bijsluiter hoor !!
En daarbij Seroxat is een merknaam, ingeburgerd.
Seroxat is ook stukken duurder als de "neppillen" en naar mijn
mening ook beter.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 26-01-2004, 18:28
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 26-01-2004 @ 11:20:
Mijn apotheek heeft me na lang zeuren gezegd dat er inderdaad verschil in de hulpstoffen kan zitten.
Dat zal mijn apotheker dus nóóit toegeven! Na veel aandringen kreeg ik weer Seroxat. (Deze was expliciet door m'n shrink voorgeschreven.. Echter, na een half jaar besloot m'n apotheker dat dat ze te veel geld heeft gekost .... Opgezocht, en ja, ze ontvangen minder subsidie voor A-merken.. Jepp, scheelt wel een paar cent)

(Dat zou dus betekenen dat apothekers niet betrouwbaar zijn ...Mij werd voorgehouden dat het aan mij zou liggen omdat beide middelen EXACT hetzelfde zouden zijn)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 26-01-2004, 20:19
djjeffrey
djjeffrey is offline
Hoi,

Eigenlijk is het gewoon weg belachelijk dat er bezuinigt word
op medicatie, wat is er nou belangrijker een gezonde populatie
of geld.
Blijkbaar kiest de overheid weer eens voor geld, altijd maar dat comercieele gedoe.
Het word tijd dat men inziet dat je gewoon weg niet mag bezuinigen op medicatie!


Het word tijd voor een website euhmm www.deoverheidisziek.nl
naja jullie begrijpen wel wat ik bedoel, het is een discussie waar geen einde aan komt.

Ik wil als ik medicatie voorgeschreven krijg niet een of ander vervangend Duits preperaat in me pillen.

Latersss
__________________
--((Do Not Enter Da Darkside))--
Oud 29-01-2004, 21:34
Verwijderd
Is er toevallig iemand hier die Fevarin of Sertraline gebruikt? Dan heb ik even een aantal vraagjes daarover.

Waarom gebruik je het?
Hoelang?
Dosering?
Heb je veel last van bijwerkingen (gehad)?

Nou ja, ik heb vandaag een gesprek met een psychiater gehad en zij vond het een goed idee als ik één van deze twee zou gaan gebruiken. Ik twijfel heel erg omdat ik bang ben voor de bijwerkingen (vooral het suïcidale zeg maar). Dus ik hoop dat iemand ervaring heeft met deze middelen en dat diegene dat even wil delen met mij.

Laatst gewijzigd op 29-01-2004 om 21:46.
Oud 30-01-2004, 20:15
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Fevarin

Waarom gebruik je het?
niet meer, heb het 1,5 jaar gebruikt. Ernstige depressie e.d

Hoelang?
1,5 jaar.

Dosering?
50mg

Heb je veel last van bijwerkingen (gehad)?
Niet meer bijwerkingen dan bij Seroxat.. De bijwerkingen zijn bij mij over het algemeen maar van korte duur (1 a 2 weken).. Als het je helpt, heb je een week droge mond, sufheid e.d. er wel voor over

Succes! Ik hoop dat je er baat bij hebt.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 30-01-2004, 20:21
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
^ @ sabje...
Je kunt misschien het voorstel bij je psychiater doen of zhij -zodra je met de anti-depressiva begint- tijdelijk kalmeringsmedicatie wil voorgeschreven....(?)
Het gebeurd namelijk wel vaker dat je in het begin bv oxazepam bij het starten van je a.d. krijgt..


__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 30-01-2004, 22:04
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 30-01-2004 @ 21:15:
Fevarin

Waarom gebruik je het?
niet meer, heb het 1,5 jaar gebruikt. Ernstige depressie e.d

Hoelang?
1,5 jaar.

Dosering?
50mg

Heb je veel last van bijwerkingen (gehad)?
Niet meer bijwerkingen dan bij Seroxat.. De bijwerkingen zijn bij mij over het algemeen maar van korte duur (1 a 2 weken).. Als het je helpt, heb je een week droge mond, sufheid e.d. er wel voor over

Succes! Ik hoop dat je er baat bij hebt.
Welke bijwerkingen had je dan bij seroxat? Of bedoelde je daarmee de droge mond, sufheid e.d.? En nog iets, voelde je je nog depressiever in die eerste twee weken of voelde je je gewoon niet zo lekker door de bijwerkingen?
Oud 30-01-2004, 22:04
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 30-01-2004 @ 21:21:
^ @ sabje...
Je kunt misschien het voorstel bij je psychiater doen of zhij -zodra je met de anti-depressiva begint- tijdelijk kalmeringsmedicatie wil voorgeschreven....(?)
Het gebeurd namelijk wel vaker dat je in het begin bv oxazepam bij het starten van je a.d. krijgt..


Thx. Misschien vraag ik dat wel. Maar ik weet nog niet zeker óf ik wel medicatie wil.
Oud 30-01-2004, 22:25
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Sabje! schreef op 30-01-2004 @ 23:04:
Welke bijwerkingen had je dan bij seroxat? Of bedoelde je daarmee de droge mond, sufheid e.d.? En nog iets, voelde je je nog depressiever in die eerste twee weken of voelde je je gewoon niet zo lekker door de bijwerkingen?
Bijwerkingen die ik ondervond waren; een droge mond, veel gapen, onrust, duizelig,'s ochtends suf e.d.... Niet iedereen heeft echt last van bijwerkingen.

1ste 2 weken depressiever?
...Van fevarin kan ik het me niet zo goed herinneren. Ik kreeg toentertijd namelijk een maand lang 60mg oxazepam per dag...

Er zijn vele soorten/ typen anti-depressiva en iedereen reageerd er weer anders op
Citaat:
Thx. Misschien vraag ik dat wel. Maar ik weet nog niet zeker óf ik wel medicatie wil.
...Wat veroorzaakt je twijfel..?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.

Laatst gewijzigd op 30-01-2004 om 22:27.
Oud 30-01-2004, 22:33
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 30-01-2004 @ 23:23:
Bijwerkingen die ik ondervond waren; een droge mond, veel gapen, onrust, duizelig,'s ochtends suf... Niet iedereen heeft echt last van bijwerkingen.

1ste 2 weken depressiever?
...Van fevarin kan ik het me niet zo goed herinneren. Ik kreeg toentertijd namelijk een maand lang 60mg oxazepam per dag...

Er zijn vele soorten/ typen anti-depressiva en iedereen reageerd er weer anders op ...
hmmz oke.. en had je bijv. ook al duizelingen voordat je die medicijnen gebruikte of begon dat echt pas bij die medicijnen? Want ik heb bijvoorbeeld nu ook last van onrust, duizelig, sufheid en dergelijke en ik ben bang dat dat dus veel erger gaat worden enzo.


Citaat:
Mag ik vragen waarover je twijfeld..?
Ik twijfel omdat (ik zou dan die medicijnen krijgen voor depressie en angststoornis) ik bang ben dat ik me zo druk ga maken over die bijwerkingen dat ik ze ook werkelijk krijg. Voorbeeldje, als ik maar lang genoeg denk dat ik over moet geven, dan moet ik ook echt overgeven. Ik ben bang dat ik me nóg kutter ga voelen als nu. Ik heb nu echt momenten, dagen, dat ik aan niets anders kan denken als de dood. Om dood te gaan, dat het fijner zou zijn, dat ik dan hier niet doorheen hoef. Maar ergens wil ik niet dood, ik wil vechten voor een leuk leven. Maar als ik me door die medicijnen nóg beroerder ga voelen, dan weet ik niet of ik mezelf wel genoeg vertrouw om er geen einde aan te maken.
Oud 30-01-2004, 23:45
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ik twijfel omdat (ik zou dan die medicijnen krijgen voor depressie en angststoornis) ik bang ben dat ik me zo druk ga maken over die bijwerkingen dat ik ze ook werkelijk krijg. Voorbeeldje, als ik maar lang genoeg denk dat ik over moet geven, dan moet ik ook echt overgeven. Ik ben bang dat ik me nóg kutter ga voelen als nu. Ik heb nu echt momenten, dagen, dat ik aan niets anders kan denken als de dood. Om dood te gaan, dat het fijner zou zijn, dat ik dan hier niet doorheen hoef. Maar ergens wil ik niet dood, ik wil vechten voor een leuk leven. Maar als ik me door die medicijnen nóg beroerder ga voelen, dan weet ik niet of ik mezelf wel genoeg vertrouw om er geen einde aan te maken.
...Die bijwerkingen vallen 'in het niets' als je het vergelijkt met de positieve effecten. (Dat is in ieder geval mijn subjectieve mening..) Misschien kun je proberen de nadruk te leggen op wat het je opleverd..? Het wordt makkelijker dingen te relativeren, geen of minder last van angsten én bestrijding van nare depressieve gevoelens.

Ikzelf herken op een bepaalde manier wel wat je beschrijft^. Ik fantaseerde er heftig op los hoe die anti-depressiva mijn hersenstructuren zouden veranderen en nog meer crap.. Achteraf ben ik echt blij dat ik er toch mee ben begonnen.
...Niet dat ik je het wil aanpraten -begrijp me goed , maar je kunt het in principe vrijblijvend proberen..

Sterkte! Liefs, Joyce

(off-topic; speeking about side-effects; in de bijsluiter van de anti-conceptiepil staat ook een hele waslijst van eventuele bijwerkingen...(!?)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 30-01-2004, 23:48
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 31-01-2004 @ 00:45:
...Die bijwerkingen vallen 'in het niets' als je het vergelijkt met de positieve effecten. (Dat is in ieder geval mijn subjectieve mening..) Misschien kun je proberen de nadruk te leggen op wat het je opleverd..? Het wordt makkelijker dingen te relativeren, geen of minder last van angsten én bestrijding van nare depressieve gevoelens.

Ikzelf herken op een bepaalde manier wel wat je beschrijft^. Ik fantaseerde er heftig op los hoe die anti-depressiva mijn hersenstructuren zouden veranderen en nog meer crap.. Achteraf ben ik echt blij dat ik er toch mee ben begonnen.
...Niet dat ik je het wil aanpraten -begrijp me goed , maar je kunt het in principe vrijblijvend proberen..

Sterkte! Liefs, Joyce

(off-topic; speeking about side-effects; in de bijsluiter van de anti-conceptiepil staat ook een hele waslijst van eventuele bijwerkingen...(!?)
Mja. Misschien moet ik het ook maar gewoon proberen. Ik weet in ieder geval dat het er niet beter op wordt als ik het niet doe. Dat blijkt wel uit de afgelopen periode.

Offtopic: Ja, klopt. Wat bedoel je precies?
Oud 06-02-2004, 14:48
Verwijderd
hey sabje, hoe issut nou met jou en de medicijnen?

*knuff*
Oud 06-02-2004, 16:42
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Sabje! schreef op 31-01-2004 @ 00:48:
Mja. Misschien moet ik het ook maar gewoon proberen. Ik weet in ieder geval dat het er niet beter op wordt als ik het niet doe. Dat blijkt wel uit de afgelopen periode.

Offtopic: Ja, klopt. Wat bedoel je precies?
...Bij nader inzien misschien een beetje krom voorbeeld m.b.t anticonceptie-pil.. Ik bedoelde ermee dat er een hele waslijst aan eventuele bijwerkingen staat, maar de _meeste_ mensen er weinig- tot geen hinder van ondervinden..

Meid, heel veel succes en sterkte toegewenst! (Probeer het op je af te laten komen en niet te veel zorgen te maken..... )
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 06-02-2004, 17:16
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 06-02-2004 @ 17:42:
...Bij nader inzien misschien een beetje krom voorbeeld m.b.t anticonceptie-pil.. Ik bedoelde ermee dat er een hele waslijst aan eventuele bijwerkingen staat, maar de _meeste_ mensen er weinig- tot geen hinder van ondervinden..

Meid, heel veel succes en sterkte toegewenst! (Probeer het op je af te laten komen en niet te veel zorgen te maken..... )
Ik dacht al dat je dat bedoelde, maar goed, toen ik (om dit voorbeeld maar even te gebruiken) met de pil begon, had ik nog geen angststoornis en kon ik zonder angst aan een medicijn of iets dergelijks beginnen. Het enige wat me nu tegenhoudt om geen Cipramil te gaan slikken is dat ik zo ontzettend bang ben voor die bijwerkingen. En aan de andere kant weet ik ook wel dat er aan ieder soort medicijn bijwerkingen zitten, maar ja. En ik weet ook wel dat mijn angststoornis alleen opgelost kan worden door die medicijnen (als ze werken) maar ik durf niet.

Dank je .

Citaat:
hey sabje, hoe issut nou met jou en de medicijnen?

*knuff*
Ik heb nu Cipramil thuis liggen, om te beginnen is de dosering 10 mg per dag. Na 2 weken wordt de dosis misschien verhoogd tot 20 mg per dag, als ik dat dan wil zeg maar. En na 1 maand wordt het misschien weer verhoogd tot de 'normale' dosis van 40 mg per dag. Maar goed, ik heb nog niet de moed gevonden om met die medicijnen te beginnen. Verders gaat 't wel .

*knuffie*
Oud 07-02-2004, 19:03
Brenda_88
Brenda_88 is offline
ik gebruik haloperidol, n antipsychotica..gebruik t pas sinds de 5e en heb nu dus nogal last van bijwerkingen..moe..suf..geen concentratievermogen meer..
__________________
LIFE SUCKS!Iedereen die het hier niet mee eens is kan met mij in discussie gaan!!!
Oud 07-02-2004, 19:33
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
^ bijwerkingen van anti-psychotica zijn heftiger dan die van anti-depressiva... Bij anti-psychotica wordt ook wel eens anti-parkinson medicatie voorgeschreven om de bijwerkingen te onderdrukken. (Met name de tril- en beefbijwerkingen. Dit duidt als ik het wel heb op gebrek aan dopamine...)

...Gebruik je medicatie voor psychotische verschijnselen/ psychose of iets van dien aard...?

Sterkte!! Liefs, Joyce
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 08-02-2004, 11:38
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Brenda_88 schreef op 07-02-2004 @ 20:03:
ik gebruik haloperidol, n antipsychotica..gebruik t pas sinds de 5e en heb nu dus nogal last van bijwerkingen..moe..suf..geen concentratievermogen meer..
Ik slik risperdal, ook antipsychotica. Ik had ook last van bijwerkingen, maar die trokken na 2 weken redelijk weg. Ik heb alleen nog vaak last van trillen en suf.. Maar dan wel suf op zon manier dat ermee te leven valt.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 08-02-2004, 14:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In mijn laatste toetsweek was ik vreselijk gespannen en nu moet ik mijn Duits herkansen en dan wil ik graag gewoon ontspannnen en geconcentreerd zijn. Nu hebben we hier thuis Oxazepam liggen en dat is ook voor spanning maar mag ik dat nou gewoon een keer gebruiken of moet je dat ook echt afbouwen enzo?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 08-02-2004, 21:15
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-02-2004 @ 15:50:
In mijn laatste toetsweek was ik vreselijk gespannen en nu moet ik mijn Duits herkansen en dan wil ik graag gewoon ontspannnen en geconcentreerd zijn. Nu hebben we hier thuis Oxazepam liggen en dat is ook voor spanning maar mag ik dat nou gewoon een keer gebruiken of moet je dat ook echt afbouwen enzo?
Oxazepam wordt meestal voor 2 weken tot max 2 maand voorgeschreven. Je hoeft het in principe niet af te bouwen. Echter, wanneer je het voor een langere periode hebt gebruikt, kun je bij acuut stoppen wel even wat last van ontwenningsverschijnselen krijgen. (Dit is in jou situatie niet relevent ) ..Het is een kalmeringsmiddel en neemt inderdaad spanningen weg. Bedank alleen wel dat je er overdag suf door kan zijn en een verminderd concentratievermogen hebt (hetgeen je herkansing waarschijnlijk niet ten goede komt). Je kunt beter het probleem aanpakken dan 'zomaar' oxazepam te slikken. (Misschien kun je ontspanningsoefeningen doen/ ademhalingtechnieken toepassen...)

Sterkte ermee...!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 09-02-2004, 12:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 08-02-2004 @ 22:15:
Oxazepam wordt meestal voor 2 weken tot max 2 maand voorgeschreven. Je hoeft het in principe niet af te bouwen. Echter, wanneer je het voor een langere periode hebt gebruikt, kun je bij acuut stoppen wel even wat last van ontwenningsverschijnselen krijgen. (Dit is in jou situatie niet relevent ) ..Het is een kalmeringsmiddel en neemt inderdaad spanningen weg. Bedank alleen wel dat je er overdag suf door kan zijn en een verminderd concentratievermogen hebt (hetgeen je herkansing waarschijnlijk niet ten goede komt). Je kunt beter het probleem aanpakken dan 'zomaar' oxazepam te slikken. (Misschien kun je ontspanningsoefeningen doen/ ademhalingtechnieken toepassen...)

Sterkte ermee...!
Dankjewel voor je reactie!! Ik weet dat het idd beter is om het probleem aan te pakken maar het is makkelijker gezegd dan gedaan en ik weet nu niet hoe ik maandag ga reageren op die toets. Wie weet slaap ik weer het hele weekend niet en eet ik nauwelijks.

Weet iemand eventueel andere medicijnen tegen spanning die je gewoon zonder recept kan halen en waar ik niet duf van wordt?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 16-02-2004, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 09-02-2004 @ 13:37:
Weet iemand eventueel andere medicijnen tegen spanning die je gewoon zonder recept kan halen en waar ik niet duf van wordt?
Homeopathische dingen...zou je ff moeten vragen bij de apotheek/drogist. (Valeriaan heb je er iig...maar er zijn nog (vee?) meer dingen, maar ik weet verder ff geen namen.)

Misschien zou iets als examenangsttraining (of weet ik het hoe het heet) ook een idee zijn? Dan kan je omleren gaan met die spanning. Dat is, denk ik, beter dan het onderdrukken (hoewel homeopathische dingen niet zo heel erg zijn, denk ik).
Oud 17-02-2004, 10:43
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Ik vroeg me af weet hier iemand iets over ondevit? Ik zou dat eens willen proberen tegen depressies en andere neigingen die ik heb, maar heeft iemand het al eens geprobeerd en wat vond je ervan, heeft het geholpen enz.

http://www.ondevit.com/

ik weet wel niet of het hier goed staat, maar alvast bedankt
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 19-02-2004, 17:08
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
Hoi allemaal,

Ik gebruik nu ongeveer een klein jaar Paroxetine 20 mg per dag.
Mij heeft het heel erg goed geholpen, want met cognitieve therapie redde ik het niet .
Ik heb nu weer een heel erg leuk leven en kan weer veel doen.
Ook ben ik nu van mijn (sociale) angst

Ik heb met Paroxetine helemaal geen last gehad van bijwerkingen, alleen was ik erg moe (maar dat kan dus ook door mijn depressie komen.)

Eerst was ik erg bang dat ik er helemaal anders door zou worden en ik vond het ook een beetje "slap' dat ik het niet zonder een pil kon.
Maar nu merk ik dat ik helemaal niet suf ben of veranderd, ik durf nu juist meer mezelf te zijn. Ik heb gedaan en het komt niet alleen maar door mijn pilletje!

Maar heeft iemand tips over hoe en wanneer je het beste kunt afbouwen? Mijn moeder laat het aan mij over.
Natuurlijk wil ik wel zonder pillen enzo, maar ik ben wel erg bang dat ik een terugval krijg
Heeft ieamand daar ervaring mee?
Oud 19-02-2004, 17:40
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Marloes-Nanouk schreef op 19-02-2004 @ 18:08:
Hoi allemaal,

Ik gebruik nu ongeveer een klein jaar Paroxetine 20 mg per dag.
Mij heeft het heel erg goed geholpen, want met cognitieve therapie redde ik het niet .
Ik heb nu weer een heel erg leuk leven en kan weer veel doen.
Ook ben ik nu van mijn (sociale) angst

Ik heb met Paroxetine helemaal geen last gehad van bijwerkingen, alleen was ik erg moe (maar dat kan dus ook door mijn depressie komen.)

Eerst was ik erg bang dat ik er helemaal anders door zou worden en ik vond het ook een beetje "slap' dat ik het niet zonder een pil kon.
Maar nu merk ik dat ik helemaal niet suf ben of veranderd, ik durf nu juist meer mezelf te zijn. Ik heb gedaan en het komt niet alleen maar door mijn pilletje!

Maar heeft iemand tips over hoe en wanneer je het beste kunt afbouwen? Mijn moeder laat het aan mij over.
Natuurlijk wil ik wel zonder pillen enzo, maar ik ben wel erg bang dat ik een terugval krijg
Heeft ieamand daar ervaring mee?
slik je paroxtine of seroxat ?
seroxat is een merknaam.

maar dat terzijde.
afbouwen van paroxtine wordt als lastig beschouwen.
wat je kan doen is 17,5 mg slikken 6 tot 8 week lang
door om de dag een halve van 30 te nemen en om de dag een hele van 20.
na die 8 week slik je elke dag een halve van 30, dit ook 6 tot 8 week aanhouden.
dan 8 week lang een halve van 30 om de dag en een halve van 20.
dan na 8 week 10 slikken.

hier zit ik nu op en heb dezelfde traject gevolgd

20 mg
17,5 mg 8 week
15 mg 8 week
12,5 mg 8 week
10 mg 8 week.

hoe ik dit verder ga doen, bekijk ik even.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 20-02-2004, 11:39
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik ben een tijdje geleden van de Besitran (nepmerk van Zoloft) naar de echte Zoloft overgegaan, omdat het nepmerk niet goed genoeg aansloeg. Ik slik nu ook een wat lagere dosis en heb hetzelfde effect. Een beter effect zelfs.

Ook slik ik vage slaapmedicatie, maar die lijkt tegenwoordig niet meer aan te slaan. Heel vaag... Dan lig ik in bed en dan ben ik nog helemaal niet moe en na die inslaapmedicatie ook nog niet echt.

Ook slik ik weer oxazepam, die werkt wel, alleen moet ik m niet tegelijkertijd met mn slaapmedicatie innemen, want dan ben ik de volgende dag nog een eeuwigheid moe.

Maar ik krijg nu 's nachts weer de hele tijd last van angsten. Maar wat denken jullie, moet ik 's nachts die vage slaapmedicatie innemen, of maar gewoon alleen die oxazepam, zodat ik kan slapen en geen angsten meer heb, maar wel de volgende dag nog heel moe ben?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 21-02-2004, 23:06
Linda
Avatar van Linda
Linda is offline
Citaat:
Marloes-Nanouk schreef op 19-02-2004 @ 18:08:
Hoi allemaal,

Ik gebruik nu ongeveer een klein jaar Paroxetine 20 mg per dag.
Mij heeft het heel erg goed geholpen, want met cognitieve therapie redde ik het niet .
Ik heb nu weer een heel erg leuk leven en kan weer veel doen.
Ook ben ik nu van mijn (sociale) angst

Ik heb met Paroxetine helemaal geen last gehad van bijwerkingen, alleen was ik erg moe (maar dat kan dus ook door mijn depressie komen.)

Eerst was ik erg bang dat ik er helemaal anders door zou worden en ik vond het ook een beetje "slap' dat ik het niet zonder een pil kon.
Maar nu merk ik dat ik helemaal niet suf ben of veranderd, ik durf nu juist meer mezelf te zijn. Ik heb gedaan en het komt niet alleen maar door mijn pilletje!

Maar heeft iemand tips over hoe en wanneer je het beste kunt afbouwen? Mijn moeder laat het aan mij over.
Natuurlijk wil ik wel zonder pillen enzo, maar ik ben wel erg bang dat ik een terugval krijg
Heeft ieamand daar ervaring mee?
Ik heb wel ervaring, alleen niet precies afgebouwd zoals de artsen zeiden.
M'n arst had aangeraden om eerst twee weken, de ene dag een hele de andere dag een halve.
Dan twee weken een halve.
En dan twee weken, de ene dag een half en dan niks.
En daarna stoppen.

Alleen heb ik het anders gedaan. Ik ben gelijk naar een half gegaan. Dat twee weken gedaan. En toen gestopt.
Alleen kan ik mijn manier niet aanraden, want ik had erg last dat ik duizelig werd. Waarschijnlijk is dat niet als je dat op de bovenste manier doet....

Liefs,
L!M
__________________
It’s the end of the tour as we know it and I feel fine. - Michaels Stipe, 16-07-2005, Hyde Park
Oud 22-02-2004, 13:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Eend schreef op 20-02-2004 @ 12:39:
Ik ben een tijdje geleden van de Besitran (nepmerk van Zoloft) naar de echte Zoloft overgegaan, omdat het nepmerk niet goed genoeg aansloeg. Ik slik nu ook een wat lagere dosis en heb hetzelfde effect. Een beter effect zelfs.

Ook slik ik vage slaapmedicatie, maar die lijkt tegenwoordig niet meer aan te slaan. Heel vaag... Dan lig ik in bed en dan ben ik nog helemaal niet moe en na die inslaapmedicatie ook nog niet echt.

Ook slik ik weer oxazepam, die werkt wel, alleen moet ik m niet tegelijkertijd met mn slaapmedicatie innemen, want dan ben ik de volgende dag nog een eeuwigheid moe.

Maar ik krijg nu 's nachts weer de hele tijd last van angsten. Maar wat denken jullie, moet ik 's nachts die vage slaapmedicatie innemen, of maar gewoon alleen die oxazepam, zodat ik kan slapen en geen angsten meer heb, maar wel de volgende dag nog heel moe ben?
Oxazepam wordt toch ook wel eens voorgeschreven als slaapmiddel? In dat geval lijkt het mij dat je die slaapmedicatie dan achterwege kan laten (zeker omdat die bedoeld is om te zorgen dat je slaapt en dat het daar dus niet voor werkt).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-02-2004, 23:54
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Eend schreef op 20-02-2004 @ 12:39:
Ik ben een tijdje geleden van de Besitran (nepmerk van Zoloft) naar de echte Zoloft overgegaan, omdat het nepmerk niet goed genoeg aansloeg. Ik slik nu ook een wat lagere dosis en heb hetzelfde effect. Een beter effect zelfs.

Ook slik ik vage slaapmedicatie, maar die lijkt tegenwoordig niet meer aan te slaan. Heel vaag... Dan lig ik in bed en dan ben ik nog helemaal niet moe en na die inslaapmedicatie ook nog niet echt.

Ook slik ik weer oxazepam, die werkt wel, alleen moet ik m niet tegelijkertijd met mn slaapmedicatie innemen, want dan ben ik de volgende dag nog een eeuwigheid moe.

Maar ik krijg nu 's nachts weer de hele tijd last van angsten. Maar wat denken jullie, moet ik 's nachts die vage slaapmedicatie innemen, of maar gewoon alleen die oxazepam, zodat ik kan slapen en geen angsten meer heb, maar wel de volgende dag nog heel moe ben?

Ik meen me te kunnen herinneren dat je lichaam op een gegeven moment gewend raakt aan de slaapmedicatie. Wat wil zeggen dat je voor hetzelfde effect op den duur een hogere dosis nodig hebt. Om deze reden word slaapmedicatie ook niet vaak voor de lange duur voorgeschreven. (oxazepam trouwens ook niet.)
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 02-03-2004, 13:22
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 23-02-2004 @ 00:54:
Ik meen me te kunnen herinneren dat je lichaam op een gegeven moment gewend raakt aan de slaapmedicatie. Wat wil zeggen dat je voor hetzelfde effect op den duur een hogere dosis nodig hebt. Om deze reden word slaapmedicatie ook niet vaak voor de lange duur voorgeschreven. (oxazepam trouwens ook niet.)
neuh, oxazepam slik ik nu ook niet meer. Dat slik ik vaak maar heel kort als er ff een zware periode is.

Die slaapmedicatie is geen slaapmedicatie, maar inslaapmedicatie. Het is een hormoon die mij helpt bij t inslapen. Het is ook medicatie waar je lichaam niet aan gewent kan raken en het is ook niet verslavend. Verder kun je het zo onregelmatig als je wilt innemen.
Gister heb ik m maar weer es ingenomen en toen hielp ie weer wel. Ik denk dat t te maken heeft met hoe wakker ik ben.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 02-03-2004, 17:10
Lothlan
Lothlan is offline
Heej Eend,

Ik geloof dat ik eens ergens las dat jij in de Kreek zat/hebt gezeten. Ik ook namelijk, maar ik had altijd het idee dat de Psych's van de kreek heel graag Zoloft voorschreven omdat het zo'n makkelijk middel is.... weinig bijwerkingen ed...

Ik heb het dus ook gehad, ik geloof 150 mg??? maar bij mij werkte het totaal niet.

Ik heb nu Nortrilen 50 mg per dag, werkt ook niet super, maar op hogere dosering 125mg werkte het wel goed.

Verder risperdal 3 mg, maar dat helpt ook vrij weinig en Lorazepam om te slapen.
Oud 05-03-2004, 19:08
Clio
Clio is offline
Ik slik sinds ruim 6 weken Seroxat voor bepaalde angsten en het serotonine tekort (wat dus met elkaar te maken heeft, schijnt). Begon met een hele maar dat was veel te zwaar om mee te beginnen dus ben na een week een halve gaan slikken, twee weken daarna weer een hele en weer twee weken daarna anderhalve.
Ik had erg veel last van bijwerkingen: depressief, erg angstig, hoofdpijn, heel erg moe, trillen, slap. Dat ging allemaal geleidelijk weg, gelukkig, ik vond de inwerktijd erg moeilijk.
Gelukkig gaat het nou weer goed.
Oud 05-03-2004, 22:54
friekje
friekje is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 14-09-2003 @ 15:13:
Ik gebruikte er Seroxat (oftewel Paroxetine=hetzelfde maar andere naam) voor en dat hielp erg goed! Ben nu gestopt en best bang dat mn angsten weer terug zullen komen na verloop van tijd, en voel me af en toe flink beroerd van de bijwerkingen...maar: ik voel me af en toe veel meer 'bij mezelf', kan me weer euforisch voelen. Tja ik denk dat AD de dalen wegnemen, maar ook de pieken...ik heb beide nu weer terug maar voel me toch wel erg gelukkig en dat heb ik sinds mn jeugd niet meer echt gevoeld.
dat is toch wel goed om te horen!
Ik gebruik nu zelf ook al een aantal maand paroxetine, en ik weet niet echt wat ik ervan vind. ik denk dat het wel positieve werkingen op me heeft...

over welke bijwerkingen heb je het?? ik wist helemaal niet dat er bijwerkingen zouden zijn als je ermee stopt

kus friek
__________________
kzag je gister zitten vroeg me af wat je deed. Ik zeg, gewoon een beetje praten met iemand die het allemaal weet, praten in jezelf zoals dat heet
Oud 06-03-2004, 21:39
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
over welke bijwerkingen heb je het?? ik wist helemaal niet dat er bijwerkingen zouden zijn als je ermee stopt
Zodra je accuut stopt met paroxetine, kunnen de symptomen bijvoorbeeld terug komen waarvoor je het middel in eerste instantie slikte.
Normaliter is er niets aan de hand zolang je het advies vd arst opvolgt. (Die begeleid ook met afbouwen e.d.)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 07-03-2004, 18:33
Lady87
Avatar van Lady87
Lady87 is offline
hey, ik ben nogal nieuw hier op t forum. dit word mn eerste post. maar ik heb over 2 dagen een spreekbeurt over depressiviteit.

ik heb al een heleboel informatie, het enige wat ik eigenlijk nog nodig heb is wat ervaringen en meningen over depressief zijn en de medicijnen.

dus bij deze:
hoe is het om depressief te zijn?
wat waren de oorzaken?
wanneer/hoe ontdekte je dat je depressief was?
wat voor hulp heb je ingeschakeld (medicijnen/psycholoog) en hoe beviel dat?

voor de gene die in hun directe omgeving iemand hadden die depressief was/is:
wat deed je om die persoon eventueel te helpen?
wat voor effect had het op jou?
als degene niet meer depressief was, wat was er dan precies anders?

alvast bedankt voor de antwoorden,
groetjes lady87
Oud 07-03-2004, 21:59
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Lady87 schreef op 07-03-2004 @ 19:33:
hey, ik ben nogal nieuw hier op t forum. dit word mn eerste post. maar ik heb over 2 dagen een spreekbeurt over depressiviteit.

ik heb al een heleboel informatie, het enige wat ik eigenlijk nog nodig heb is wat ervaringen en meningen over depressief zijn en de medicijnen.

dus bij deze:
hoe is het om depressief te zijn?
wat waren de oorzaken?
wanneer/hoe ontdekte je dat je depressief was?
wat voor hulp heb je ingeschakeld (medicijnen/psycholoog) en hoe beviel dat?

voor de gene die in hun directe omgeving iemand hadden die depressief was/is:
wat deed je om die persoon eventueel te helpen?
wat voor effect had het op jou?
als degene niet meer depressief was, wat was er dan precies anders?

alvast bedankt voor de antwoorden,
groetjes lady87
Heej meid,

Ik denk dat je beter een apart topic kunt openen hiervoor.
Oja, en ik zou de vraag "Hoe ist het om depressief te zijn" maar weglaten als ik jou was, denk niet echt dat je daar serieuze antwoorden op kunt verwachten.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 11-03-2004, 19:24
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Ik schaam me hier eigenlijk voor.....maar ik moet het gewoon nu ff van mezelf melden. Ik zag dat hier nu een AD topic geopend is, en ik maak nu toch maar van de gelegenheid gebruik.

Ik heb eigenlijk 40 mg prozac nodig om goed te kunnen functioneren. In de kerstvakantie was mijn dosis in samenwerking met mijn psychiater gehalveerd. Toen bleek dat het niet goed werkte, ik viel terug in oude patronen en was veel depressiever dan voordat ik mijn 40 mg prozac slikte.
Na een gesprek met haar, mijn psychiater, werd besloten om het weer volledig op te pakken naar 40 mg, en omdat ik zo lang zo depressief ben geweest, het minimaal nu nog aan te houden tot 1 jaar vol gebruiken.
Ik heb dit vanaf dat moment niet gedaan. Sterker nog; ik denk dat ik 2 of 3 pilletjes in totaal nog heb genomen en daarna heb ik mijn prozac met geen vinger meer aangeraakt.
Het gekke is; het gaat heel goed met me. Ik heb totaal geen negatieve effecten ervaren van mijn stop (op eigen houtje dus..niet slim dat geef ik toe) en al helemaal niet die nare gevoelens die ik had toen ik halveerde.
Ik ben daar nu erg van in de war. Niemand weet ook dat ik ze helemaal niet meer slik.
Waarom ik ermee gestopt ben? het begon denk ik uit 'niet goed voor mezelf zorgen' of gewoon vergeten of laksheid.
Nu wil ik het eigenlijk niet meer oppakken. Ik ben zowiezo iemand die meer houd van natuurlijke benadering van medische kant.

Ik weet alleen nu niet meer wat ik moet doen. Bespreken? Blijvend stoppen?

Please help me a bit.

Love
Snowy
__________________
BE the *miracle* !
Oud 13-03-2004, 15:23
Clio
Clio is offline
Ik heb even een vraagje:

Hoe zit het bij jullie met AD en alcohol? Wordt je er ziek van oid?
Ik wil even wat ervaringen horen, want met uitgaan enzo weet ik niet of een paar drankjes kwaad kan of niet.

Oud 13-03-2004, 16:21
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Snow White schreef op 11-03-2004 @ 20:24:
Ik weet alleen nu niet meer wat ik moet doen. Bespreken? Blijvend stoppen?
Dat het in de kerstvakantie misging, hoeft niet per se alleen
te komen doordat je de dosis gehalveerd had ed... Ik weet
niet hoe het precies ging ed, maar misschien gaat het nu wél
goed omdat je nu misschien sterker in je schoenen staat dan
toen oid? Of zeg ik nu iets heel raars?

Ik zou het iig wél bespreken met je psychiater, zodat ze er iig
vanaf weet, er op kan letten en je iig kan bijstaan ed.

Het besluit dat je ze nog minimaal een jaar vol moet gebruiken is niet zonder reden gemaakt, lijkt me.
__________________
Drie.
Oud 13-03-2004, 16:32
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Quiana schreef op 13-03-2004 @ 17:21:
Dat het in de kerstvakantie misging, hoeft niet per se alleen
te komen doordat je de dosis gehalveerd had ed... Ik weet
niet hoe het precies ging ed, maar misschien gaat het nu wél
goed omdat je nu misschien sterker in je schoenen staat dan
toen oid? Of zeg ik nu iets heel raars?

Ik zou het iig wél bespreken met je psychiater, zodat ze er iig
vanaf weet, er op kan letten en je iig kan bijstaan ed.

Het besluit dat je ze nog minimaal een jaar vol moet gebruiken is niet zonder reden gemaakt, lijkt me.
hehe, dankjewel. Eindelijk reageert er iemand.
(deze piltopic is een beetje een ondergeschoven kindje heb ik het idee. omdat hij bij het 'algemeen'staat hierboven op de site. persoonlijk vind ik dat een stuk minder handig)
Ik heb het gisteren met mijn vader besproken. Hij vond het niet erg, en dacht dat ik het misschien niet nodig meer had.
Ik ga maandag bellen met mijn psychiater. Ik denk niet dat ik er verder mee wil (met de prozac)
Dankjewel voor je berichtje!
Liefs
Snowy
__________________
BE the *miracle* !
Oud 13-03-2004, 17:08
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Snow White schreef op 13-03-2004 @ 17:32:
hehe, dankjewel. Eindelijk reageert er iemand.
(deze piltopic is een beetje een ondergeschoven kindje heb ik het idee. omdat hij bij het 'algemeen'staat hierboven op de site. persoonlijk vind ik dat een stuk minder handig)
Ik heb het gisteren met mijn vader besproken. Hij vond het niet erg, en dacht dat ik het misschien niet nodig meer had.
Ik ga maandag bellen met mijn psychiater. Ik denk niet dat ik er verder mee wil (met de prozac)
Dankjewel voor je berichtje!
Liefs
Snowy
Hoelang doe je nu al zonder?
Dat je het aankunt zonder lijkt me erg goed. Maar natuurlijk moet je wel oppassen voor terugvallen. Goed dat je het met je psychiater gaat bespreken. Hij zal weten wat goed voor je is, maar laat je geen medicijnen aansmeren als je het liever niet wil.

Succes!
Oud 13-03-2004, 17:22
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
dreen schreef op 13-03-2004 @ 18:08:
Hoelang doe je nu al zonder?
Dat je het aankunt zonder lijkt me erg goed. Maar natuurlijk moet je wel oppassen voor terugvallen. Goed dat je het met je psychiater gaat bespreken. Hij zal weten wat goed voor je is, maar laat je geen medicijnen aansmeren als je het liever niet wil.

Succes!
Ik doe nu zonder prozac sinds eind januari , begin februari.
Ik moet inderdaad oppassen voor terugvallen en dat is wat me het meest bezighoud; als het goed gaat met me en het is redelijk stabiel dan kan ik zeker zonder. Maar ook als het allemaal moeizaam gaat?


Liefs Snowy
__________________
BE the *miracle* !
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Algemeen anti-depressiva (en andere medicijnen) topic #2
Storm
500 13-04-2006 10:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.