Oud 14-07-2012, 17:35
Verwijderd
Ha, doet me aan de oude buurman van mijn Oma denken. Die was opeens bekeerd tot de Islam en weigerde vrouwen handen te schudden. Toen ik weigerde zijn hand te schudden 'omdat hij moslim is' durfde hij nog beledigd te zijn ook
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2012, 17:35
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Zou prima zijn als het niet tot nieuwe verzuiling leidde. Dan gaat het helemaal niet meer lukken om gemengde wijken te krijgen en wederzijds begrip te kweken.
Nee, ik denk dat als de mensen open zouden zijn voor alle culturen en relegies, zou alles kunnen.

En ik weet niet waar jij leeft, maar zelf woon ik in ADHD buurt, je hoort hier van alles, treinen, vliegtuigen, kinderen die de hele dag in de speelplaats spellen, en er zijn ook kerken, maar die hoor ik niet, ik heb eerder last van vliegtuigen en het schreeuwen van de kinderen.. maar ja wat doe je daar aan
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 17:37
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Ha, doet me aan de oude buurman van mijn Oma denken. Die was opeens bekeerd tot de Islam en weigerde vrouwen handen te schudden. Toen ik weigerde zijn hand te schudden 'omdat hij moslim is' durfde hij nog beledigd te zijn ook
Wat heeft dit ermee te maken?
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 17:39
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Alleen jammer dat die kinderen die die teksten uit hun hoofd geleerd hebben, geen flauw benul hebben van wat die teksten betekenen. Dat krijg je ervan als je alleen klanken in de één of andere vreemde taal inprent.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 17:45
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Nee, ik denk dat als de mensen open zouden zijn voor alle culturen en relegies, zou alles kunnen.

En ik weet niet waar jij leeft, maar zelf woon ik in ADHD buurt, je hoort hier van alles, treinen, vliegtuigen, kinderen die de hele dag in de speelplaats spellen, en er zijn ook kerken, maar die hoor ik niet, ik heb eerder last van vliegtuigen en het schreeuwen van de kinderen.. maar ja wat doe je daar aan
Ja maar ja, hoe bereik je dat hè? In het ideale geval is het zo dat mensen voor iedereen begrip hebben, maar punt is dat het voor veel mensen onderdeel van hun levensovertuiging of cultuur is dat ze zichzelf juister vinden leven dan andere mensen en dat kan natuurlijk al snel spanningen opleveren...
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 17:52
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Alleen jammer dat die kinderen die die teksten uit hun hoofd geleerd hebben, geen flauw benul hebben van wat die teksten betekenen. Dat krijg je ervan als je alleen klanken in de één of andere vreemde taal inprent.
Nee, er wordt uitgelegd wat het allemaal inhoudt. En de kinderen leren niet veel hoor, die beginnen eerst de alfabet te leren, als dat onder de knie hebben, gaan ze Arabisch woordjes leren, als ze het al aankunnen, hangt van de leeftijd, leren ze de kleine soera's van een paar zinnen, daar ze een tijd over, en voordat ze naar een andere soera overstappen, zijn ze die vorige al vergeten. Ik spreek uit ervaring, natuurlijk heb ik kindjes die heel gemotiveerd aan de slag gaan, maar die zijn op je vingertjes te tellen.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 17:58
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Ja maar ja, hoe bereik je dat hè? In het ideale geval is het zo dat mensen voor iedereen begrip hebben, maar punt is dat het voor veel mensen onderdeel van hun levensovertuiging of cultuur is dat ze zichzelf juister vinden leven dan andere mensen en dat kan natuurlijk al snel spanningen opleveren...
Respect is de sleutel, komt in veel religies terug. Eigenlijk snap ik niet helemaal wat je bedoelt, gaan mensen ruziën omdat ze last hebben van de kerk/moskee? Of omdat de buurman de poep van zijn hond niet opruimt? Er bestaat zoiets als regels.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 18:03
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Respect is de sleutel, komt in veel religies terug. Eigenlijk snap ik niet helemaal wat je bedoelt, gaan mensen ruziën omdat ze last hebben van de kerk/moskee? Of omdat de buurman de poep van zijn hond niet opruimt? Er bestaat zoiets als regels.
Nee, ik dacht meer aan gemengde wijken waarin homo's worden weggepest. Dat zou niet hoeven als iedereen begrip voor elkaar had.

Citaat:
En ik weet niet waar jij leeft, maar zelf woon ik in ADHD buurt, je hoort hier van alles, treinen, vliegtuigen, kinderen die de hele dag in de speelplaats spellen, en er zijn ook kerken, maar die hoor ik niet, ik heb eerder last van vliegtuigen en het schreeuwen van de kinderen.. maar ja wat doe je daar aan
Mja, je hebt natuurlijk het meest last van wat het hardste en vaakste klinkt. Ik denk alleen wel dat mensen die echt iets tegen de islam hebben zich eerder gaan storen aan de adhan dan mensen die tolerant zijn tegenover religies.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 19:29
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Nee, ik dacht meer aan gemengde wijken waarin homo's worden weggepest. Dat zou niet hoeven als iedereen begrip voor elkaar had.

Mja, je hebt natuurlijk het meest last van wat het hardste en vaakste klinkt. Ik denk alleen wel dat mensen die echt iets tegen de islam hebben zich eerder gaan storen aan de adhan dan mensen die tolerant zijn tegenover religies.
Volgens mij woorden homo's vooral door kinderen en jongeren weggepest, die min of meer niets te doen hebben.

De adhan is 5 keer per dag, ik weet niet of je dat vaak vindt, maar hier schreeuwen de kinderen van s'morgens vroeg tot 's avonds laat... en er is niemand die daar over klaagt, ook niet de oudere nedelandse mensen die de hele dag thuiszitten
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 20:27
Toerkoe
Toerkoe is offline
Citaat:
Ok. Dat is zeer begrijpelijk.
Ben je islamitisch?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 22:06
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Ben je islamitisch?
Yep
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 05:33
Toerkoe
Toerkoe is offline
Citaat:
Yep
Alhamdulillah. Wat is je afkomst als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 07:47
Verwijderd
Citaat:
Goed, ik wist zelf niets over Jizya. Maar dat is inderdaad een onderdeel van de shariah. Ik heb even iemand gevraagd hierover, gezien er op het internet nauwelijks wat vind is hierover en het volgende is wat ik gekregen heb:

''Jizya is belasting die de niet moslims betalen aan de islamitische staat wanneer zij onder de sharia wonen, hun eer en recht word dan beschermd en de staat is verplicht om voor hen te zorgen, ze zijn vrij om hun geloof te uiten. ze houden zich wel aan de islamitische regels en wetgevingen dus de shariah.''

Ik heb van meerder mensen te horen gekregen, dat jizya is bedoeld voor een staat waar sharia geldt, Egypte is het niet en zal het (bijna 100% zeker) niet worden. Bij Jizya wordt belasting betaald, zodat de overheid verplicht is om de mensen die dat betalen te beschermen. Dan houden ze namelijk aan de regels van sharia voor niet-moslims en kunnen ze hun leven leiden zoals ze dat willen.
Ik wil naar aanleiding van deze post graag een filmpje posten van een christen wiens hoofd afgesneden wordt om te illustreren dat in de islam andere geloven heel erg gerespecteerd worden maar ik denk dat dat me een ban oplevert.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 14:41
Verwijderd
Zijn er wel eens mensen vermoord uit naam van Shinto trouwens?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 14:42
Toerkoe
Toerkoe is offline
Citaat:
Dat zou ik ook zeggen als je midden in de ellende leeft dankzij een primitieve religie. Wat dat betreft is de Islam wel lekker zelfregulerend. Het volk blijft dom en zwak dankzij het geloof wat ze menen te belijden.

Dat zal ook een van de redenen geweest zijn dat het "imperialistische westen" altijd machtiger is geweest dan het knielende geloofsvolk.
Het westen is beschaafder geworden in de laatste 200 jaar ongeveer. Daarvoor weet je zelf vast ook wel hoe het was bij de christelijken.

Islamitische wereld bloeide alleen maar tot dat moslims de koran minder serieus namen, tot 2 eeuwen terug. Moslims hebben veel bijgedragen aan de wetenschap, economie, medische wereld en cultuur.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 14:46
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Het westen is beschaafder geworden in de laatste 200 jaar ongeveer. Daarvoor weet je zelf vast ook wel hoe het was bij de christelijken.

Islamitische wereld bloeide alleen maar tot dat moslims de koran minder serieus namen, tot 2 eeuwen terug. Moslims hebben veel bijgedragen aan de wetenschap, economie, medische wereld en cultuur.
Ik weet niet waar jij geschiedenis hebt geleerd, maar misschien helpt dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic...ses_of_decline
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Het westen is beschaafder geworden in de laatste 200 jaar ongeveer. Daarvoor weet je zelf vast ook wel hoe het was bij de christelijken.
Het christendom heeft net als de islam inderdaad voor onnodig oponthoud gezorgd. Maar waarom je nou weer over christenen begint is me een raadsel.
Citaat:
Islamitische wereld bloeide alleen maar tot dat moslims de koran minder serieus namen, tot 2 eeuwen terug. Moslims hebben veel bijgedragen aan de wetenschap, economie, medische wereld en cultuur.
Ik ken genoeg voorbeelden van moslims die de koran juist net te serieus nemen. En dan is precies het probleem waar de islamieten tegenaan lopen; het serieus nemen van onzinnig gebrabbel uit een boek. Als ze wat meer de tijd namen om zichzelf te ontwikkelen was de machtsverhouding wellicht heel anders geweest.

Maar dat is nogmaals het punt; de islam reguleert en houdt zijn volgelingen onweerbaar. Wat dat betreft hebben christenen het slimmer aangepakt, ja.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 16:08
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
nouja gezien de tijden van de christenen enzo en hun massamoorden komt dit ongeveer qua bestaanstijd wel overeen met de islam. dus ja hoe ver de geschiedenis zich zal herhalen moet nog blijken.

@reverend volgens mij: ik denk wel dat de shinto wel eens wat mensen vermoord hebben uit geloofsovertuiging. maar ik denk dat de hoeveelheid mensen wat dat betreft niet echt noemenswaardig is.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 16:22
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Nee, ik denk dat als de mensen open zouden zijn voor alle culturen en relegies, zou alles kunnen.

En ik weet niet waar jij leeft, maar zelf woon ik in ADHD buurt, je hoort hier van alles, treinen, vliegtuigen, kinderen die de hele dag in de speelplaats spellen, en er zijn ook kerken, maar die hoor ik niet, ik heb eerder last van vliegtuigen en het schreeuwen van de kinderen.. maar ja wat doe je daar aan
Ik bedoelde meer dat met jouw voorstel moslims alleen naar die buurten zouden trekken waar moskeeën geluid mogen maken, en for that matter en in mindere mate, Christenen daar waar kerken dat mogen. Je krijgt een fysiek gescheiden samenleving, wat openheid lastig maakt omdat je elkaar niet meer tegenkomt. Helaas is het ook nog eens gemakkelijk om je af te zetten tegen een cultuur die net even verderop woont, zoals al die PVV'ers bewijzen.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 17:27
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Nu kan het wel weer ontopic.

De discussie over de Islamitische wereld/cultuur en het westen (christenen) kan in het topic: 'een kijk op de westerse wereld'.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 18:40
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Ik wil naar aanleiding van deze post graag een filmpje posten van een christen wiens hoofd afgesneden wordt om te illustreren dat in de islam andere geloven heel erg gerespecteerd worden maar ik denk dat dat me een ban oplevert.
Liever niet, ik heb genoeg dode mensen op mijn netvlies. En volgens mij hoor je niemand zeggen dat de moslims geen ontelbare mensen hebben afgeslacht. Dus we hebben jou bewijs niet nodig.

De Islam en niet de Moslims, roept tot het respecteren van alle geloven. Ik kan je blijven uitleggen, maar ik weet heel goed dat men liever gelooft wat hij/zij wil.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 20:14
Verwijderd
http://prophetofdoom.net/Islamic_Quotes.Islam

Ik pak er even eentje uit:
Qur'an:9:5 "Fight and kill the disbelievers wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and ambush them using every stratagem of war."
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 20:17
Verwijderd
Islam=vrede.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 20:20
Toerkoe
Toerkoe is offline
Citaat:
http://prophetofdoom.net/Islamic_Quotes.Islam

Ik pak er even eentje uit:
Qur'an:9:5 "Fight and kill the disbelievers wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and ambush them using every stratagem of war."

Die vers werd neergedaald om de mekkanen aan te vallen omdat ze het bezit van de moslims hadden afgepakt.

Niets mis mee. Jezus heeft ook zulke dingen gezegd.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 20:24
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
http://prophetofdoom.net/Islamic_Quotes.Islam

Ik pak er even eentje uit:
Qur'an:9:5 "Fight and kill the disbelievers wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and ambush them using every stratagem of war."
http://theamericanmuslim.org/tam.php...95_commentary/

ondanks dat ik het geloof niet goed probeer te praten, vind ik wel dat er goed gekeken meot worden naar de teksten en niet alles van iedere site gelooft moet worden.

en om eerlijk te zijn zie ik de site die jij gebruikt nou niet bepaald als betrouwbare site als het gaat om correct (vertaalde) teksten. al zou ik ook niet weten of de site die ik geef zo betrouwbaar is maar het werpt wel een ander licht erop
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 20:26
Toerkoe
Toerkoe is offline
Citaat:
http://theamericanmuslim.org/tam.php...95_commentary/

ondanks dat ik het geloof niet goed probeer te praten, vind ik wel dat er goed gekeken meot worden naar de teksten en niet alles van iedere site gelooft moet worden.

en om eerlijk te zijn zie ik de site die jij gebruikt nou niet bepaald als betrouwbare site als het gaat om correct (vertaalde) teksten. al zou ik ook niet weten of de site die ik geef zo betrouwbaar is maar het werpt wel een ander licht erop

Klopt. Ze halen het vaak uit context.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 20:28
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Klopt. Ze halen het vaak uit context.
dat gebeurd ook met veel dingen uit de bijbel en de andere boeken. en ondanks dat ik totaal geen voorstander ben van het geloof. vind ik het wel jammer dat dat gebeurd
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 20:28
Verwijderd
Citaat:
http://theamericanmuslim.org/tam.php...95_commentary/

ondanks dat ik het geloof niet goed probeer te praten, vind ik wel dat er goed gekeken meot worden naar de teksten en niet alles van iedere site gelooft moet worden.

en om eerlijk te zijn zie ik de site die jij gebruikt nou niet bepaald als betrouwbare site als het gaat om correct (vertaalde) teksten. al zou ik ook niet weten of de site die ik geef zo betrouwbaar is maar het werpt wel een ander licht erop
Fout. De context is dus dat je boete moet doen en jezelf moet overgeven aan de islam. Dit maakt het niet beter maar misschien nog wel erger.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Islam=vrede.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 20:30
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Fout. De context is dus dat je boete moet doen en jezelf moet overgeven aan de islam. Dit maakt het niet beter maar misschien nog wel erger.
wat ik eruit begrijp. is het zo dat ze de vechtende niet gelovigen. mogen doden, maar degene die onderdak zoeken niet mogen doden, het woord van allah mogen vertellen (en de vluchtelingen mogen dit accepteren of afwijzen) en vervolgens naar een veilig gebied moeten brengen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 20:33
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Fout. De context is dus dat je boete moet doen en jezelf moet overgeven aan de islam. Dit maakt het niet beter maar misschien nog wel erger.
Of stoppen met vechten, een momentje nemen voor een college over Allah en daarna proberen te integreren onder de heersende moslim-overheid. Voor zover ik het gelezen heb. Ik juich brede interpretaties alleen maar toe.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 20:35
Verwijderd
Citaat:
wat ik eruit begrijp. is het zo dat ze de vechtende niet gelovigen. mogen doden, maar degene die onderdak zoeken niet mogen doden, het woord van allah mogen vertellen (en de vluchtelingen mogen dit accepteren of afwijzen) en vervolgens naar een veilig gebied moeten brengen.
Citaat:
Of stoppen met vechten, een momentje nemen voor een college over Allah en daarna proberen te integreren onder de heersende moslim-overheid. Voor zover ik het gelezen heb. Ik juich brede interpretaties alleen maar toe.
Jullie gaan volledig aan het punt voorbij. Er staat een heleboel agressieve nonsens in die kutkoran, net zoals er een heleboel agressieve nonsens in die kutbijbels en kutthora's staan. Dan kan je wel gaan lopen relativeren middels interpretatie, het blijft agressieve nonsens.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 20:57
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Jullie gaan volledig aan het punt voorbij. Er staat een heleboel agressieve nonsens in die kutkoran, net zoals er een heleboel agressieve nonsens in die kutbijbels en kutthora's staan. Dan kan je wel gaan lopen relativeren middels interpretatie, het blijft agressieve nonsens.
ik zeg ook niet dat het geen agressieve nonsens is. maar er zit qua hoe erg het is toch best wat verschil in het zeggen van alle niet gelovers moeten direct afgemaakt worden of probeer eerst te onderhandelen over wat ze willen voor we ze afmaken.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 21:06
Verwijderd
hoe zit daar verschil tussen?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 21:09
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
ik vind de 2de optie iets vriendelijker
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 23:55
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Dat zijn kleine verschillen maar die kleine verschillen kunnen cruciaal zijn voor sommige idioten.
Ibadisme = Islam kan zich aanpassen aan de tijd, cultuur, wetenschap enz. en geweld is uitgesloten. Salafisme = Alles moet zoveel mogelijk hetzelfde blijven als in de tijd dat de profeet Mohammed leefde en geweld is niet uitgesloten. Jij noemt dat kleine verschillen?

Citaat:
Goed, ik wist zelf niets over Jizya. Maar dat is inderdaad een onderdeel van de shariah. Ik heb even iemand gevraagd hierover, gezien er op het internet nauwelijks wat vind is hierover en het volgende is wat ik gekregen heb:

''Jizya is belasting die de niet moslims betalen aan de islamitische staat wanneer zij onder de sharia wonen, hun eer en recht word dan beschermd en de staat is verplicht om voor hen te zorgen, ze zijn vrij om hun geloof te uiten. ze houden zich wel aan de islamitische regels en wetgevingen dus de shariah.''

Bij Jizya wordt belasting betaald, zodat de overheid verplicht is om de mensen die dat betalen te beschermen. Dan houden ze namelijk aan de regels van sharia voor niet-moslims en kunnen ze hun leven leiden zoals ze dat willen.
Dat klopt niet helemaal hoor. Jizya is vooral bedoelt als pressiemiddel, zodat mensen zich 'vrijwillig' gaan bekeren tot de Islam. Onder Sharia-wetgeving zijn niet-moslims helaas alles behalve veilig. Ze mogen zichzelf bijvoorbeeld niet verdedigen wanneer zij worden aangevallen door een moslim, er is bepaald dat het leven van een niet-moslim 1/3 waard is van dat van een moslim, mogen niet-moslims geen wapens dragen en moslims wel en lopen ze het gevaar ter dood veroordeeld te worden als een moslim zich beledigd voelt door de niet-moslim.

Ook blijft er ook weinig van de eer over. Zo mogen zij geen openbare religieuze bijeenkomsten houden, kerken/kloosters en synagogen die vervallen/beschadigd zijn mogen niet meer herstelt worden, en mag een moslim nooit iets nalaten aan een niet-moslim.

Citaat:
Ik heb van meerder mensen te horen gekregen, dat jizya is bedoeld voor een staat waar sharia geldt, Egypte is het niet en zal het (bijna 100% zeker) niet worden.
Waarom ben je er zo zeker van de sharia niet ingevoerd wordt in Egypte?

Citaat:
Jullie gaan volledig aan het punt voorbij. Er staat een heleboel agressieve nonsens in die kutkoran, net zoals er een heleboel agressieve nonsens in die kutbijbels en kutthora's staan. Dan kan je wel gaan lopen relativeren middels interpretatie, het blijft agressieve nonsens.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 00:39
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
De Russische maffia schijnt ook beschermingsgeld te vragen.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 00:50
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
De Russische maffia schijnt ook beschermingsgeld te vragen.
voordeel is met de Russische maffia kan je ook nog een stevig potje gaan zitten zuipen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 02:40
Toerkoe
Toerkoe is offline
Citaat:
Jullie gaan volledig aan het punt voorbij. Er staat een heleboel agressieve nonsens in die kutkoran, net zoals er een heleboel agressieve nonsens in die kutbijbels en kutthora's staan. Dan kan je wel gaan lopen relativeren middels interpretatie, het blijft agressieve nonsens.
Ga met respect om met de koran.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 07:23
Verwijderd
Citaat:
Ga met respect om met de koran.
Waarom?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 07:23
Verwijderd
En waarom niet met de overige zogenaamde heilige boeken?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Niets mis mee. Jezus heeft ook zulke dingen gezegd.
Oh nee, jezus heeft ook zulke dingen gezegd. Dan is het goed.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 14:50
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Die vers werd neergedaald om de mekkanen aan te vallen omdat ze het bezit van de moslims hadden afgepakt.

Niets mis mee. Jezus heeft ook zulke dingen gezegd.
Waar dan?
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 15:34
Toerkoe
Toerkoe is offline
Citaat:
Waar dan?
Luke 19:27

But those enemies of mine who did not want me to be king over them--bring them here and kill them in front of me.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 15:36
Toerkoe
Toerkoe is offline
Citaat:
Oh nee, jezus heeft ook zulke dingen gezegd. Dan is het goed.
De profeet mohammed, heeft dezelfde boodschap gebracht als mozes, david, jezus.

Wij moslims geloven dat alle profeten dezelfde boodschap hebben gebracht, maar dat er veelal onrecht is gedaan jegens hen, en na de dood van vele profeten werd de boodschap verdraaid, vervalst en vergeten.

Muhammed saw heeft niets nieuws verkomdigd.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 15:39
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Luke 19:27

But those enemies of mine who did not want me to be king over them--bring them here and kill them in front of me.


Hoe kan je ooit hieruit halen dat je mensen moet vermoorden die niet geloven? Het is ten eerste een gelijkenis en ten tweede staat nergens dat gelovigen dat met ongelovigen moeten doen.

Het is alleen om een punt te illustreren, niet als opdracht.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 16:01
Toerkoe
Toerkoe is offline
Citaat:
Oh nee, jezus heeft ook zulke dingen gezegd. Dan is het goed.
Citaat:


Hoe kan je ooit hieruit halen dat je mensen moet vermoorden die niet geloven? Het is ten eerste een gelijkenis en ten tweede staat nergens dat gelovigen dat met ongelovigen moeten doen.

Het is alleen om een punt te illustreren, niet als opdracht.

Ja vast...
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 16:03
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Ja vast...
Je snapt dat Reverend sarcastisch was hè?
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 16:12
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
ik vind dit toch iets heel anders als het stuk uit de koran.
hij heeft het er hier niet over of het gelovige of ongelovige zijn, of dat ze van een bepaalde afkomst zijn. maar het gaat gewoon over mensen die hij als vijand beschouwde.
natuurlijk is het nog steeds geen goed iets.

en je zegt zelf dat na de dood van de profeten van alles verdraaid of uit de context gehaald is. hoe kan je dan zo zeker weten dat dat ook niet met de koran gebeurd is ?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 16:19
Toerkoe
Toerkoe is offline
Citaat:
ik vind dit toch iets heel anders als het stuk uit de koran.
hij heeft het er hier niet over of het gelovige of ongelovige zijn, of dat ze van een bepaalde afkomst zijn. maar het gaat gewoon over mensen die hij als vijand beschouwde.
natuurlijk is het nog steeds geen goed iets.

en je zegt zelf dat na de dood van de profeten van alles verdraaid of uit de context gehaald is. hoe kan je dan zo zeker weten dat dat ook niet met de koran gebeurd is ?
Beste vriend. Iemand die toen niet in jezus geloofde is toch een ongelovige ? Kan niet anders. Zelfde als degenen die niet in mohammed saw geloofde.

De koran is is authentiek. Het werd opgeschreven en onthouden door duizenden metgezellen. Het is enkele jaren na de dood van de profeet saw tot een boek gemaakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie de perfecte ideologie; is de ideale staat mogelijk?
sublime
248 22-02-2002 18:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.