Oud 04-01-2013, 11:47
Verwijderd
De tijd is vermoedelijk pas begonnen met het universum dus dan kan je niet echt over een "voor" spreken. Hoe dan ook, volgens mij zijn god en de natuurwetten gewoon twee verschillende namen voor hetzelfde beestje.

interessante documentaire:


Trouwens, de logica faalt ook wel fundamenteel om alles te beschrijven, als je een eindig aantal n axioma's moet hebben voor natuurlijke getallen te definiëren, kan je die niet tellen omdat de natuurlijke getallen nog niet gedefinieerd zijn enzovoort(Gödel)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2014, 23:21
filokaka
filokaka is offline
Zeg: “Hij is Allah (GOD), de Enige.
Allah (GOD) is de Enige van Wie al het geschapene afhankelijk is.
Hij heeft niet verwekt, noch is Hij verwekt.
En niet één is aan Hem gelijk.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2014, 18:22
Verwijderd
Die vraag mag/kun je niet stellen. "God schiep de hemel en de Aarde(...)" - Oftewel het heelal en dus ook de tijd. 'Voor' is een tijdwoord en kun je hier dus niet stellen, je kunt de vraag dus niet stellen en dat is een 'vraag waarop je geen antwoord hebt' minder .
Met citaat reageren
Oud 17-04-2014, 19:16
TheAtheist
Avatar van TheAtheist
TheAtheist is offline
Als niets uit het niets kan ontstaan dan is de stap 'god' erg overbodig. Want in feite drukken theïsten vaak 'god' er tussen. Er zijn atomen die uit het niets ontstaan, dus het is zeer waarschijnlijk dat we uit het niets zijn ontstaan.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2014, 20:22
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Als niets uit het niets kan ontstaan dan is de stap 'god' erg overbodig. Want in feite drukken theïsten vaak 'god' er tussen. Er zijn atomen die uit het niets ontstaan, dus het is zeer waarschijnlijk dat we uit het niets zijn ontstaan.
behalve als er niets ontstaan is.

kijk ik vind dit;
Citaat:
...maar volgens mij iets met casualiteitsabnormaliteitstheorie.
niet vergezocht.

Mijn besef van het universum neigt niet naar een liniaire tijdlijn met een begin, mijn universum bestaat uit probabilities en het besef dat hoe klein de mogelijkheid ook als je het experiment maar lang genoeg herhaald gebeurt er vanzelf iets.

En als je die gedachtengang in gang zet dan sta je op het punt gek te worden want dan hebben religieuzen en theïsten het over proxygoden en idolen, gemonotheïsticeerd uit een scala van overlevering.
I.m.o. hebben religieuzen het zelden over god, hoewel ze dat woord wel heel vaak gebruiken, ze hebben het meestal over hun ego die verheven zou zijn, god tastbaar maken, voor hun welzijn, niet meer.

Maar het is jammer dat veel mensen denken dat dat het enige godsbeeld is alleen maar omdat ze een grote bakkes hebben met hun groepjes.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 18-04-2014 om 20:29.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2014, 21:47
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Als niets uit het niets kan ontstaan dan is de stap 'god' erg overbodig. Want in feite drukken theïsten vaak 'god' er tussen. Er zijn atomen die uit het niets ontstaan, dus het is zeer waarschijnlijk dat we uit het niets zijn ontstaan.
Welke atomen ontstaan er dan "uit het niets"?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2014, 17:55
Skirmisher101
Skirmisher101 is offline
Citaat:
Allemaal heel interessant uit de duim gezogen. Maar het goede antwoord is natuurlijk dat god nooit heeft bestaan.
Heb jij een betere manier om ook maar iets van 'leven' te kunnen verklaren?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2014, 18:11
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Heb jij een betere manier om ook maar iets van 'leven' te kunnen verklaren?
Jij bent voor het idee van "Ik weet niet precies hoe en wat, dus God"?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2014, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Heb jij een betere manier om ook maar iets van 'leven' te kunnen verklaren?
Ik heb er miljoenen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2014, 18:51
TheAtheist
Avatar van TheAtheist
TheAtheist is offline
Citaat:
Welke atomen ontstaan er dan "uit het niets"?
Er was een tijd geleden een wetenschapper op Radio 2 bij Knooppunt Kranenbarg, hij gaf aan dat een atomen uit het niets worden gevormd en ook zo weer kunnen verdwijnen, welke dat precies zijn kan ik mij niet meer herinneren.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2014, 01:06
Verwijderd
Grappig dat mensen denken dat de oerknal uit niets is ontstaan.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2014, 18:31
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Grappig dat mensen denken dat de oerknal uit niets is ontstaan.
Over een hardnekkig misverstand gesproken...
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 23-04-2014, 20:15
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Er was een tijd geleden een wetenschapper op Radio 2 bij Knooppunt Kranenbarg, hij gaf aan dat een atomen uit het niets worden gevormd en ook zo weer kunnen verdwijnen, welke dat precies zijn kan ik mij niet meer herinneren.
Waarschijnlijk heb je die wetenschapper verkeerd begrepen of heeft die wetenschapper het te simpel voorgesteld. Atomen ontstaan niet "uit het niets."
Met citaat reageren
Oud 23-04-2014, 22:00
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Waarschijnlijk heb je die wetenschapper verkeerd begrepen of heeft die wetenschapper het te simpel voorgesteld. Atomen ontstaan niet "uit het niets."
Als we Einstein mogen geloven gaat m=E/c² ook op.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2014, 16:21
Victoria_vicz
Avatar van Victoria_vicz
Victoria_vicz is offline
Die hele theorie over God verward mij een beetje. Ik zeg niet dat God niet bestaat, het zou best kunnen. Ik sta open voor elke theorie van "hoe alles is ontstaan". Maar ik geloof zelf meer in de wetenschap, voor mij is dat gewoon realistisch. Ik denk niet dat ik zou kunnen leven volgens een geloof/godsdienst. Natuurlijk ben ik zoals de meeste mensen wel nieuwsgierig of er werkelijk een god bestaat en wie/wat alles heeft gemaakt. Maar ik leef nu op deze wereld, ik ga naar school, binnenkort doe ik eindexamen en na de vakantie ga ik een leuke opleiding doen waarvoor ik pas geleden ben aangenomen. Voor dit alles heb ik geen godsdienst nodig. Niet dat ik geen respect heb voor mensen die wel gelovig zijn, ik vind het juist wel goed. Je moet ergens in geloven, toch? Sheesh, wat kan ik kakelen zeg!! Nou ja, dit was mijn mening en ik hou nu op met praten xXx
Met citaat reageren
Oud 24-04-2014, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Een hierop volgende wilde gok is:

Voor ons was er een beschaving van mensen, met hun eigen wereld, eigen heelal, eigen alles. Onze God, was een uitverkorene (zoiets als onze Jezus), en kreeg de opdracht om na het stoppen van het bestaan van die eerdere beschaving, een nieuwe beschaving te stichten.
Wat ik dus zeg, is dat er een eerdere wereld was zegmaar, die zichzelf de verwoesting in heeft geholpen, en is gestopt met bestaan om de een of andere reden. En dat God, de uitverkorene van die wereld, de opdracht gekregen heeft van zìjn God, om een nieuw bestaan te creëeren.

Zou dit betekenen dat wij onszelf door de kerneigenschappen van de mens (ongelimiteerd streven naar geluk), onzelf ook naar de verwoesting aan het helpen zijn? En dat onze wereld over onbepaalde tijd ook stopt met bestaan, en dat Jezus de God wordt van de daarop volgende beschaving????

Jup, en dit alles bedacht onder het genot van een lekkere bak met yoghurt, hatseflats.

Laatmaar weten wat jullie ervan vinden

The_Messenger95
Ik geloof niet in God, maar als jouw theorie waar is, kan je je weer gaan afvragen: Wat was er dan voor die andere beschaving/wereld?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2014, 15:21
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Als we Einstein mogen geloven gaat m=E/c² ook op.
Maar dat impliceert geenszins dat atomen "uit het niets" ontstaan.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2015, 23:03
clyzev1
clyzev1 is offline
Citaat:
Ik lag laatst ff na te denken, en toen kwam dit eruit gerold, laat maar weten wat jullie ervan vinden:

In de Bijbel staat duidelijk dat God 'alles' creëerde.
Wat dit betekent is:
Er was eerst een volledigheid aan 'niets', tot het moment dat God, 'alles' creëerde.
God bestond dus eerst voor onbepaalde tijd in het nìets, voor hij zijn bestaan voortzette in het alles, nadat hij dit had geschapen. (lees deze zin anders even 3x )
Nu kun je zeggen dat 'niets' dan dus eigenlijk ook ìets is, en dat de benaming 'niets' verkeerd is.
Dit denk ik niet, ik denk dat er zonder een 'alles' er ook geen 'niets' kan zijn.
Toen God het 'alles' creëerde, bestond hij volgens eerder vastgestelde theorie, eerst voor onbepaalde tijd in het 'niets'.
Maar als we de theorie van "zonder alles, kan er ook geen niets zijn", dan botst dit.
Want als er geen 'niets' was, waarin bestond God dan voordat hij 'alles' schiep? Nergens in?
God heeft dus pas kunnen bestaan, sinds het moment dat er een 'alles' gecreëerd was.
Dit zou, chronologisch gezien, uitsluiten dat God 'alles' gecreëerd heeft. Dus, iets of iemand anders vòòr God, creëerde het 'alles', en daarmee ook de tegenhanger, het 'niets' (het niets, dat toch eigenlijk ook ìets is), waarop God z'n ding kon doen, en de wereld kon scheppen.

Deze theorie stelt dat er iets vòòr God bestond.

Een hierop volgende wilde gok is:

Voor ons was er een beschaving van mensen, met hun eigen wereld, eigen heelal, eigen alles. Onze God, was een uitverkorene (zoiets als onze Jezus), en kreeg de opdracht om na het stoppen van het bestaan van die eerdere beschaving, een nieuwe beschaving te stichten.
Wat ik dus zeg, is dat er een eerdere wereld was zegmaar, die zichzelf de verwoesting in heeft geholpen, en is gestopt met bestaan om de een of andere reden. En dat God, de uitverkorene van die wereld, de opdracht gekregen heeft van zìjn God, om een nieuw bestaan te creëeren.

Zou dit betekenen dat wij onszelf door de kerneigenschappen van de mens (ongelimiteerd streven naar geluk), onzelf ook naar de verwoesting aan het helpen zijn? En dat onze wereld over onbepaalde tijd ook stopt met bestaan, en dat Jezus de God wordt van de daarop volgende beschaving????

Jup, en dit alles bedacht onder het genot van een lekkere bak met yoghurt, hatseflats.

Laatmaar weten wat jullie ervan vinden

The_Messenger95
God is de Eerste, en de Laatste.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie meer dan dit
loveforever
231 28-04-2014 07:50
Levensbeschouwing & Filosofie Niet-gelovig
Christiana
253 09-01-2006 16:04
Psychologie HOOP jij dat God bestaat?
SellaYoung
131 20-12-2005 23:47
Verhalen & Gedichten Een trektocht voor mijn religie
Little Sister
7 24-11-2005 21:51
Levensbeschouwing & Filosofie De wetenschappelijke wonderen van de Heilige Koran.
Verwijderd
444 24-04-2005 10:57
Levensbeschouwing & Filosofie de zondvloed, de bijbel en jezus
=zwart wit=
376 06-10-2004 22:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.