Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2004, 15:15
hockey_girl
hockey_girl is offline
ik weet niet of dit hier hoort, maar ik plaats het toch maar

Ik wil gaatjes in mijn oren laten schieten,
maar mijn moeder vindt dat eigenljk niet zo'n heel goed idee omdat ze bang is dat er door een acupunctuurpunt wordt geschoten en dan kan je hoofdpijn krijgen als je oorbellen in hebt.
Ik ken inderdaad wel mensen die hoofdpijn krijgen als ze oorbellen in hebben, maar weet iemand of die kans groot is en of er nog meer 'gevaren' zijn van het hebben van gaatjes?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 15:17
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Ik heb nooit ergens last van gehad, alleen de 1e keer toen ik ze liet schieten waren beide gaatjes ontstoken omdat ik ze niet goed schoon had gehouden
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 15:18
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Het zou natuurlijk kunnen gaan zweren, maar daarvoor moet je het zelf ook goed onderhouden in het begin.

Verder zou ik niet zo veel weten. Overigens: als het bij jou idd zo is dat je hoofdpijn krijgt van je oorbellen, dan kun je die oorbellen toch gewoon weer uit doen en de gaatjes weer dicht laten groeien?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 15:19
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ikzelf heb 15 oorbelgaatjes en een tragus-pierc in m'n oor... Heb so far nog nooit ergens hinder van ondervonden

Er zijn ook mensen die met energieën werken en die beweren dat je geen zwarte kleding mag dragen omdat het demonen aan zou trekken. Hiermee wil ik niet zeggen dat ik sceptisch tegenover acupunctuur sta! (Integendeel, ik ben er eveneens wel geweest )
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 15:24
angel--1987
angel--1987 is offline
ook nergens last van..
krijg alleen hoofdpijn als ik te grote en te zware oorbellen in heb..
dus voor mij gewoon knopjes of kleine rnigen!
__________________
life goes on
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 15:26
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Mijn moeder krijgt wel hoofdpijn als ze oorbellen indoet. Maar zoals iemand anders ook al zei, als je daar last van krijgt doe je ze toch gewoon uit?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 16:04
OceanEye
Avatar van OceanEye
OceanEye is offline
Kan ook aan het materiaal liggen waarvan de oorbel is gemaakt. Een vriendin van mij kan bijvoorbeeld alleen echt zilver dragen anders krijgt ze ook hoofdpijn.
__________________
Ik ben pas dood als niemand meer aan mij denkt.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 16:28
Verwijderd
Ik heb nergens last van... Als je het echt graag wil, probeer het dan, zo duur is het nu ook weer niet. Hou ze een tijd in, krijg je hoofdpijn? Dan laat je ze uit.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 17:05
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
acupunctuur is tot dusver niet bewezen alhoewel mensen er wel degelijk door geholpen kunnen worden... ik denk dat de kans zeer nihil is dat hij door een acupunctuurpunt geschoten wordt.

en inderdaad, áls je er al hoofdpijn van krijgt dan doe je die oorbellen toch weer uit.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 20:08
Phenobarbidoll
Avatar van Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
een goede vriendin van mijn ouders en ook van mij weet heel veel van accupunctuur, heeft het gestudeerd.
(ze heeft ook wel es iets bij mij gedaan en ik zweer jullie dat het geen bullshit is)
ze zegt dat je opzich wel iets kan verstoren door gaatjes in je oren te schieten maar dat je lichaam dat vanzelf weer herstelt.
niks om je zorgen over te maken dus
__________________
eat your animal crackers
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 20:11
Phenobarbidoll
Avatar van Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 19-11-2004 @ 21:08 :
een goede vriendin van mijn ouders en ook van mij weet heel veel van accupunctuur, heeft het gestudeerd.
(ze heeft ook wel es iets bij mij gedaan en ik zweer jullie dat het geen bullshit is)
ze zegt dat je opzich wel iets kan verstoren door gaatjes in je oren te schieten maar dat je lichaam dat vanzelf weer herstelt.
niks om je zorgen over te maken dus

(btw volgens mij is de werking van accupunctuur ondertussen al wetenschappelijk erkend)
__________________
eat your animal crackers
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 21:25
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
Wat gek dat een gat in je acupunctuurpunt niet uit maakt en een oorbel in je acupunctuurpunt wel
__________________
qkw <3
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 22:19
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
De macht van de placebo

Acupunctuur en homeopathie zijn alleen placebo's, zegt de wetenschap. Maar toch blijken ze op de een of andere manier te werken, beter soms dan de traditionele therapie. In plaats van de alternatievelingen voor bedriegers uit te schelden, moet onze geneeskunde het placebo-effect ernstig nemen, meent Gilbert Roox.

WERKT acupunctuur echt? Jawel, maar het doet er niet toe waar je de patiënt precies prikt. Aldus het ophefmakende besluit van een grootschalig wetenschappelijk onderzoek besteld door de Duitse ziekenkassen dit najaar. De onderzoekers beperkten zich niet tot de gebruikelijke dubbelblindtest, ze namen hun patiënten ook een beetje in de maling. Eén groep rugpijnlijders kreeg een standaardtherapie, de tweede werd volgens alle regels van de oude Chinese naaldenkunst behandeld en de derde groep moest het stellen met een fantasiebehandeling waarbij de naalden in verzonnen energiepunten werden geprikt. Resultaat: 47 procent van de acupunctuurpatiënten voelde zich beter tegen slechts 27 procent in de groep die conventionele therapie kreeg. Maar lukrake naaldenprikkerij werkte bijna net zo goed als het origineel: 42 procent van de patiënten meldde na vijftien behandelingen beduidend minder rugpijn.


uit De Standaard van vandaag
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 22:20
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 19-11-2004 @ 16:19 :
Ikzelf heb 15 oorbelgaatjes en een tragus-pierc in m'n oor... Heb so far nog nooit ergens hinder van ondervonden

Er zijn ook mensen die met energieën werken en die beweren dat je geen zwarte kleding mag dragen omdat het demonen aan zou trekken. Hiermee wil ik niet zeggen dat ik sceptisch tegenover acupunctuur sta! (Integendeel, ik ben er eveneens wel geweest )
Heh, in dat geval zou ik nu echt een probleem moeten hebben Hoofdpijn, demonen....

Maar even serieus; ik heb zeven gaatjes en een traguspiercing en ook ik heb nooit ergens last van gehad. En zoals hierboven volgens mij ook ergens staat: als je wel ineens meer hoofdpijn krijgt haal je 't er toch gewoon weer uit?
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 22:38
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
OceanEye schreef op 19-11-2004 @ 17:04 :
Kan ook aan het materiaal liggen waarvan de oorbel is gemaakt. Een vriendin van mij kan bijvoorbeeld alleen echt zilver dragen anders krijgt ze ook hoofdpijn.
Dat is bij heel veel mensen zo: dat ze alleen écht zilver kunnen verdagen. Maar tegenwoordig zijn bijna alle oorbellen van echt zilver behalve die opvallende plastic gevallen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 08:42
Phenobarbidoll
Avatar van Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 19-11-2004 @ 23:19 :
De macht van de placebo

Acupunctuur en homeopathie zijn alleen placebo's, zegt de wetenschap. Maar toch blijken ze op de een of andere manier te werken, beter soms dan de traditionele therapie. In plaats van de alternatievelingen voor bedriegers uit te schelden, moet onze geneeskunde het placebo-effect ernstig nemen, meent Gilbert Roox.

WERKT acupunctuur echt? Jawel, maar het doet er niet toe waar je de patiënt precies prikt. Aldus het ophefmakende besluit van een grootschalig wetenschappelijk onderzoek besteld door de Duitse ziekenkassen dit najaar. De onderzoekers beperkten zich niet tot de gebruikelijke dubbelblindtest, ze namen hun patiënten ook een beetje in de maling. Eén groep rugpijnlijders kreeg een standaardtherapie, de tweede werd volgens alle regels van de oude Chinese naaldenkunst behandeld en de derde groep moest het stellen met een fantasiebehandeling waarbij de naalden in verzonnen energiepunten werden geprikt. Resultaat: 47 procent van de acupunctuurpatiënten voelde zich beter tegen slechts 27 procent in de groep die conventionele therapie kreeg. Maar lukrake naaldenprikkerij werkte bijna net zo goed als het origineel: 42 procent van de patiënten meldde na vijftien behandelingen beduidend minder rugpijn.


uit De Standaard van vandaag
mmmmmmm vreemd
die vriendin van mn ouders heeft een keer om mn longen te behandelen een naald alleen tegen een bepaald plekje op mn arm gehouden , nieteens geprikt dus, en ze vertelde me nieteens wat ik zou moeten voelen zeg maar ,en ik voelde het gewoon direct naar mijn longen lopen, in een soort van energiebaan , heel gek.
volgens de chinese naaldenkunst zit er bv in je arm een''stukje'' lichaam dat ook voor de longen zorgt.
zo zit er als ik me niet vergis in je oorlel een punt dat met je lever te maken heeft, maar als je dara precies door heen zou prikken voor een oorbel wordt de balans door je lichaam vanzelf weer hersteld.
__________________
eat your animal crackers
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 11:12
Verwijderd
het is wel zo dat de "acupunctuurbanen" zich precies bevinden op plaatsen waar het rustvoltage van de huid iets hoger ligt dan normaal, terwijl de oude Chinezen geen spanningsmeters hadden. Maar het is niet bewezen dat prikken op die banen een directe verandering in het lichaam teweeg kan brengen. Het maakt ook niet uit als het een placebo-effect is, want ook al is het effect psychisch en doe je het allemaal zelf, dan nog is er dus wel een effect.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 13:06
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 19-11-2004 @ 23:19 :
De macht van de placebo
Ik heb ook ooit ergens een onderzoek gelezen waaruit blijkt dat het effect van acupunctuur versterkt wordt als de patient er zelf in gelooft

En acupunctuur is - net als homeopathie - nog steeds niet bewezen, maar het is ook nog steeds niet bewezen dat het niet werkt
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 17:48
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik hoorde een keer van iemand die een gaatje in haar oren had, een beetje hoog (in het kraakbeen) dat ze door dat gaatje ineens enorm veel trek kreeg. Toen ze geen oorbellen meer in deed was die enorme trek weg.

Over acupunctuur onderzoek:
http://www.acupunctuur-japans.nl/uit_migraine4.html

http://www.perssupport.anp.nl/cgi-bi...G.4V.AJD.out18
Voor dat prognos-onderzoek waar ze het hierboven over hebben:
http://www.prognos.info/files/research.pdf

http://www.ores.nl/wetenschap/wetens...cupunctuur.htm

Er schijnt ook een onderzoek gedaan te zijn door Dr. H.G. Kho, in zijn proefschrift Acupuncture in Anaesthesia and Surgery, Studies in China and the Netherlands (1991, Katholieke Universiteit Nijmegen). Hier heb ik verder geen informatie over kunnen vinden (ik had toch minstens dat proefschrift online verwachtw eigenlijk).
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 18:34
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
een kort citaat uit een systematic review van onderzoeken naar het nut van homeopathie en acupunctuur bij astma:

Citaat:
Conclusion: Acupuncture: There is not enough evidence to recommend the use of acupuncture in the treatment of asthma. Further research needs to be undertaken, and this should take into account the different types of acupuncture practiced.
En dat is eigenlijk de conclusie van elke review die bekijkt of het werkt of niet

Artikel: An overview of two Cochrane systematic reviews of complementary treatments for chronic asthma: acupuncture and homeopathy;R. W. McCarney, T. J. Lasserson, K. Linde and B. Brinkhaus
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 12:39
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
ik weet helemaal niks van acupunctuur maar ik heb wel een maand geleden mijn allereerste gaatjes laten schieten, gewoon onderaan in mn oorlel dus, en dat ging wel ontsteken maar dat komt doordat ik een prutser ben. verder heb ik helemaal nergens last van gehad. ik ben wel blij met mn gaatjes en ik hang allemaal rare dingen in mn oren zoals knopen konijnen en fietsjes.
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 15:42
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Ik heb 5 gaatjes maar nog nooit ergens last van gehad. Een meisje uit mijn vorige klas had er trouwens wel last van, en iedere keer als ze oorbellen in had kreeg ze heel erge hoofdpijn en werd ze misselijk. Nadat ze ontdekte dat het aan haar gaatjes lag heeft ze ze gewoon nooit meer gedragen en ook geen last meer van gehad geloof ik.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 16:45
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik heb 2 gaatjes in elk oor, maar heb ook nog nooit ergens last van gehad.
Het is wel waar dat er een kans is dat je door een bepaalde zenuw schiet die in verband staat met je hersenen waardoor je heel veel last van hoofdpijn kan krijgen, maar volgens mij is dat vooral als je een gaatje boven in je oor laat schieten...
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 17:50
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
daarom mocht ik van ouders ook nooit gaatjes, maar ik heb ze wel genomen en ik heb nergens last van. Je kunt volgens mij moeilijker of niet acunpunctuur (?) ontvangen, nemen, krijgen.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 21:03
LmR
Avatar van LmR
LmR is offline
Hoofdpijn van oorbellen?Nog nooit last van gehad, heb 2 gaatjes in beide oren en 1 oorpiercing (bovenin dus) nooit last gehad.Zolang je het goed ontsmet en ze 6 weken a 8 weken inhoudt krijg je volgens mij geen problemen hoor....Of je moet het bij een prutser laten doen,maar de meeste juwelierzaken weten waar ze kunnen schieten en waar niet...lijkt mij toch?
__________________
Can life be how you want it to be?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 21:57
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Balance schreef op 19-11-2004 @ 16:18 :

Verder zou ik niet zo veel weten. Overigens: als het bij jou idd zo is dat je hoofdpijn krijgt van je oorbellen, dan kun je die oorbellen toch gewoon weer uit doen en de gaatjes weer dicht laten groeien?
Zo werkt dat niet bij acupunctuur punten. Als je die beschadigt, zijn ze gewoon beschadigt, klaar. (even erbuiten gelaten of ik erin geloof of niet)

TS: er zijn wel een aantal dingen die fout kunnen gaan als je gaatjes laat schieten. Daarom is het erg belangrijk dat je gewoon naar een professionele juwelier oid gaat. Mogelijk eentje waar je goeie verhalen over hebt gehoord. Verder kan je zelf natuurlijk zorgen dat je de gaatjes goed schoonhoudt. Het zijn namelijk gewoon wondjes, eigenlijk.
Waarom die mensen die jij kent hoofdpijn krijgen, weet ik niet. Het zouden die acupunctuur punten kunnen zijn.. het zou ook iets anders kunnen zijn.. of juist niets. Als je gaatjes wil, moet je je niet laten afschrikken door een paar mensen die er last van hebben. De meeste mensen hebben er geen last. Er zijn ook een paar mensen die niet tegen bananen kunnen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 12:02
Sprinkle
Avatar van Sprinkle
Sprinkle is offline
Citaat:
hockey_girl schreef op 19-11-2004 @ 16:15 :
ik weet niet of dit hier hoort, maar ik plaats het toch maar

Ik wil gaatjes in mijn oren laten schieten,
maar mijn moeder vindt dat eigenljk niet zo'n heel goed idee omdat ze bang is dat er door een acupunctuurpunt wordt geschoten en dan kan je hoofdpijn krijgen als je oorbellen in hebt.
Ik ken inderdaad wel mensen die hoofdpijn krijgen als ze oorbellen in hebben, maar weet iemand of die kans groot is en of er nog meer 'gevaren' zijn van het hebben van gaatjes?
Nog nooit gehoord dat iemand hoofdpijn krijgt van oorbellen indragen omdat ze verkeerd geschoten zijn, lijkt mij dat het tussen je oren zit of gewoon te zware oorbellen in hebt. Als ze verkeerd schieten en het word een wond kan je oor gaan inkrimpen en hou je bijna geen oor mee over, het word in principe een groot lelijk litteken.
Zelf heb ik ook een aantal gaatjes en heb nog noit ergens last van gehad, acupunctuur kan ook nog gewoon doorgaan. Waarom zou jij dat willen doen trouwens ?
__________________
Listen to the waves as they all crash down.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 12:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
grl schreef op 21-11-2004 @ 22:57 :
Zo werkt dat niet bij acupunctuur punten. Als je die beschadigt, zijn ze gewoon beschadigt, klaar. (even erbuiten gelaten of ik erin geloof of niet)
De TS zegt toch echt iets anders.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 16:05
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Balance schreef op 23-11-2004 @ 13:06 :
De TS zegt toch echt iets anders.
Dan heeft ze het niet over acupunctuurpunten. (Als mijn informatie klopt, that is. )
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 18:20
Nobucta
Avatar van Nobucta
Nobucta is offline


Ik denk dat een groter gevaar bijvoorbeeld een bloemkooloor is, of wanneer je oor helemaal verschrompeld door een ontsteking. Ik heb zelf 6 gaatjes, waarvan 2 vrij recent geschoten en nergens last van, hoewel er nog wel een beetje bruinige prut uit de twee laatste komt.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 18:27
Kaneelstok
Avatar van Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Acupunctuur is bullshit

Einde topic.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 20:45
Phenobarbidoll
Avatar van Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
Kaneelstok schreef op 24-11-2004 @ 19:27 :
Acupunctuur is bullshit

Einde topic.
zozo
__________________
eat your animal crackers
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 10:20
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Kaneelstok schreef op 24-11-2004 @ 19:27 :
Acupunctuur is bullshit

Einde topic.
Lees anders eerst even door wat er in het topic staat voordat je zoiets gaat roepen
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 14:11
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
gheghe...
naja, heb zelf 13 gaatjes in mijn oren, heb verder nooit last van iets gehad
*ja, beetje geestelijk gestoord maar dat was ik volgens mij al*
geen hoofdpijn, niks...
__________________
ChIcHiNg!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 14:37
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Kaneelstok schreef op 24-11-2004 @ 19:27 :
Acupunctuur is bullshit

Einde topic.
Jouw argumentatie is bullshit

Einde Kaneelstok.
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 22:09
mirnie
mirnie is offline
er zijn zoveel mensen met die dingen. kan me eigenlijk niet voorstellen dat het gevaarlijk is op wat voor manier dan ook
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 09:12
summer1986
summer1986 is offline
Ik heb even een iets andere vraag, maar wilde er geen nieuw topic voor openen.

Ik heb bijna een jaar een gaatje bovenin mijn oor. In het begin natuurlijk een tijdje op een zij geslapen, en erg voorzichtig gedaan. Daarbij druppelde ik regelmatig sterilon. Na een paar maanden deed ik eens een ander oorbelletje in. In het begin was het wel weer erg gevoelig, maar later ging het wel beter. Ik sliep gewoon weer op dit oor enz. Maar sinds een half jaar is het weer heel gevoelig. Ik heb dit oorbelletje laten zitten, maar heb wel de behoefte om hem er uit te halen, omdat er een beetje prut omheen is gaan zitten. Als ik er nu ook maar een beetje aanzit doet het al pijn. Ik vind dit heel vervelend en wil graag van deze ontsteking af. Weten jullie een andere optie dan het oorbelletje eruit halen en het gaatje dicht laten groeien? Of is dat de enige optie om van de ontsteking af te zijn?

In elk geval alvast bedankt!

(En sorry topicstarter, ik kan jou niet verder helpen!)
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 15:35
Laïs
Laïs is offline
Haal het oorbelletje eruit,ontsmet je oor en steek je zweerknopje er terug in,dat ze er bij het begin ingeschoten hebben?
__________________
girls in liquid.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 20:05
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 26-11-2004 @ 10:12 :
Ik heb even een iets andere vraag, maar wilde er geen nieuw topic voor openen.

Ik heb bijna een jaar een gaatje bovenin mijn oor. In het begin natuurlijk een tijdje op een zij geslapen, en erg voorzichtig gedaan. Daarbij druppelde ik regelmatig sterilon. Na een paar maanden deed ik eens een ander oorbelletje in. In het begin was het wel weer erg gevoelig, maar later ging het wel beter. Ik sliep gewoon weer op dit oor enz. Maar sinds een half jaar is het weer heel gevoelig. Ik heb dit oorbelletje laten zitten, maar heb wel de behoefte om hem er uit te halen, omdat er een beetje prut omheen is gaan zitten. Als ik er nu ook maar een beetje aanzit doet het al pijn. Ik vind dit heel vervelend en wil graag van deze ontsteking af. Weten jullie een andere optie dan het oorbelletje eruit halen en het gaatje dicht laten groeien? Of is dat de enige optie om van de ontsteking af te zijn?

In elk geval alvast bedankt!

(En sorry topicstarter, ik kan jou niet verder helpen!)
Ik zou gewoon het gaatje proberen ontsmetten en mss een andere oorbel indoen ( een zilvere of gouden ipv metaal) . Anders gewoon laten dichtgroeien en herschieten , heb ik ook gedaan omdat de ontsteking niet wou genezen (op aanraden van mij juwelier trouwens)
Verder heb ik nog steeds pijn als ik op dat oor slaap omdat ik als het ware mijn oorbel (stekertje) scheef duw als ik er op lig n ik te lui ben om er een ringetje in te doen .
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Marokkaanse vriendin en haar ouders..
Searchingstuff
14 10-01-2014 22:49
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Voorstel VVD: 'besnijden meisjes ook in buitenland verbieden'
Verwijderd
316 13-02-2006 23:42
Verhalen & Gedichten [Columnwedstrijd] Mensenkennis in 't bushokje
Verwijderd
0 13-06-2005 19:50
Verhalen & Gedichten [Winnaar Verhalenwedstrijd] Kat van de Buren!
Verwijderd
30 05-09-2004 12:33
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: De Legende Van Maneschijn.
Ieke
0 05-04-2004 20:45
Levensbeschouwing & Filosofie waarom mensen in een God geloven
WelcomeHome
14 11-03-2002 13:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.